תגובה אוטומטית היא פקד קלט בבימת העריכה של הבוט. באמצעותה מגדירים מילות מפתח שאנו מניחים כי יתכן והגולשים יקלידו, אשר בתגובה אליהן הבוט יוביל את הגולשים לתוואי מסויים של שיחה כפי שהגדרנו בבימת העריכה.
אין חובה להשתמש בפונקציה זו, היא אופציונלית בלבד ויש לה שתי מטרות:
- בעזרת התגובה האוטומטית ניתן לתת מענה לנושאים שעשוים לעלות בשיחה. למשל אם באמצע השיחה הגולש מקליד מיוזמתו את המילה "עזרה" נוכל בתגובה לכך להסיט אותו מהתוואי המרכזי של השיחה ולהוביל אותו לתוואי משני הנותן מענה לצורך שהוא העלה. נייצר לו מעין מסלול עוקף המסביר לו מהו הבוט, מדוע הוא משוחח עם בוט ומציע לו עזרה בין אם באמצעות הבוט ובין אם בהפניה לאמצעי תקשורת אחר.
- ניתן להשתמש בתגובה האוטומטית גם על מנת להתחיל את השיחה עם הגולש בתגובה למילים מסויימות שזה יקליד. זה שימושי בעיקר עבור עסקים שאינם רוצים שהבוט ישתלט להם על השיחה עם הלקוחות ורוצים דווקא להפעיל אותו רק לפי התנייה. כברירת מחדל אנו נוהגים לחבר את תחילת השיחה לפקד כניסה בבימת העריכה. המשמעות היא שכל מי שנכנס לפלטפורמה בה הבוט מותקן, למשל למסנג'ר של פייסבוק, ומתחיל להקליד הודעה הבוט מייד מתחיל לשוחח איתו. צורה זו של השימוש בבוט היא שימושית לעסקים שמעונינים לקיים שיח ממוקד מטרה ספציפית עם המבקרים שלהם, למשל – אתר הזמנות אונליין . אבל לא לכל עסק זה מתאים. יש מי שרוצה לקיים שיחה אנושית עם המבקרים ולהכליל את הבוט בשיחה על פי דרישה, בפרט, מרגע שעולות בשיחה נקודות מסויימות שבהקשר שלהן הבוט יכול לתת מענה מצויין ואין הצדקה לבזבז משאבים אנושיים שיעשו זאת במקומו. איך נעשה זאת? כמודגם כאן:
נחבר את תחילת השיחה לא לפקד הכניסה אלא לפקד התגובה האוטומטית; נגדיר את המינוחים הספציפיים שבהזכרתם בשיחה יקפיצו את הבוט; נחבר כל מינוח או קבוצת מינוחים לתוואי השיחה המתאים. בצורה זו בעזרת פקד התגובה האוטומטית נוכל להשיג את השילוב שבין שיחה אנושית לשיחה אוטומטית עם הגולשים.
Category:
ChatBot