- איסוף לידים
- מכירות אונליין
- שירות לקוחות
- בירור מצב הזמנה או חשבון
- תאום פגישות
- שאלות ותשובות
- תקשור מידע תדמיתי – שיווקי אודות העסק
- חסכון משמעותי בכוח אדם ועלויות
- מענה בכל שעה ובכל מועד
- יכולת לנהל אין סוף אינטראקציות מקבילות ובו זמנית
- שיפור השירות
- צמצום טעויות אנוש
- מענה לפי סטנדרטים אחידים
- יעילות תפעולית, אופטימיזציה לתהליכים עסקיים
- מגוון רחב של יישומים ושימושים בהתבסס על היכולת להתממשק למערכות העסק
- עידוד הלקוח להשאיר פרטי ליד או לבצע רכישה
- נגישות מהפלטפורמה החברתית בה הצרכן מבלה שעות מרובות בכל יום
- זמינות ומיידיות השירות בכל זמן ומקום
- העדר הצורך להמתין למענה אנושי לקבלת תשובות
- נוחות של Self Service אותו אנשים אוהבים, הישר מהטלפון או המחשב האישי
- חוויה אינטראקטיבית עם העסק
כל עסק יכול להנות מצ'אט-בוט כאמצעי נוסף לתקשר עם הלקוחות שלו המאפשר לו להיות שם עבורם בלחיצת כפתור. לא בכדי הבוטים סומנו כטרנד החם של עולם השיווק לשנת 2017. עסקים רבים בחו"ל כבר אימצו את הכלי וכעת הוא מונגש לכל דורש גם בישראל במסגרת מערכת השיווק הרב-ערוצית InforUMobile.
בבואנו להקים בוט חשוב קודם כל שנחשוב על איזה צורך הוא בא לענות. מה הבעיה שהוא בא לפתור. אם אני עסק קטן ארצה אולי להשתמש בבוט כדי להשיג לידים שאוכל להמיר ללקוחות. אם אני עסק בינוני אשתמש בו אולי כעזר תפעול ושירות לקוחות, ואם אני עסק גדול אשתמש בו בין היתר למכירות אונליין. אפשר כמובן להחזיק יותר מבוט אחד, כתלות במטרה שלו, בקהל היעד שלו ובפלטפורמה שעליו אני רוצה להנגיש אותו.
מרגע שהגדרנו את הבעיה/הצורך שאותו הבוט בא למלא יש לתת את הדעת על תסריט השיחה. מהם המסרים שאני מעוניין להכליל בה וכיצד כדאי לי לנתב את השיחה כך שהיא תתן את המענה המיטבי והמהיר ביותר לצרכי הגולש שפונה לשוחח עם הבוט ובו זמנית תשרת אותי כבעל העסק במימוש המטרות שלי.
דוגמא של תסריט שיחה
מערכת InforUMobile מעמידה לרשות משתמשיה ממשק פשוט אך בו זמנית מתוחכם מאד להקמה של בוטים. בעזרתו ניתן לצאת מתוך תבניות של תסריטי שיחה המותאמים למטרות עסקיות שונות, לערוך את השיחה על מגוון הסתעפויותיה, להגדיר תנאים נלווים לה לצורך תיעול יעיל של השיחה ולהפיק ערך עסקי רב מהמידע הנצבר בה.
להסבר על איך מקימים בוט – ראה כאן.