פיקסל מעקב גלישה מאפשר לזהות את הגולשים המבקרים באתר שלכם ולהכניס אותם בעקבות זאת לתהליך אוטומציה שבניתם במערכת. הפיקסל מגשר בין מה שקורה באתר שלכם, החיצוני למערכת, לבין הפעולות שיבוצעו כלפי הגולש מתוך המערכת. בעזרת המעקב ניתן לטרגט גולשים ולהזין אותם במידע רלוונטי שיניע אותם לפעולה לאחר שביקרו באתר.
דוגמא לשימוש בפיקסל מעקב
אתר המוכר אביזרי אופנה מעוניין לעודד גולשות שביקרו בעמודי הנעליים והתיקים לרכוש פריטים בעקבות הביקור שלהן. האתר אינו יודע מיהן אותן הגולשות או איך לצור איתן קשר בעקבות הגלישה אך מותקן בו פיקסל ש- InforUMobile סיפקה לו. הפיקסל יזהה את הגולשות שביקרו בעמודים הרלוונטים ויאותת למערכת InforUMobile שהתרחש ביקור. האיתות יפעיל טריגר של תהליך אוטומציה בעקבותיו הגולשות יכנסו לתווואי שהוגדר באוטומציה. בין היתר הן תקבלנה דיוורים אלקטרוניים והודעות SMS לעידוד רכישה.
כיצד הפיקסל מלכתחילה יודע לעקוב אחר הגולשים?
על מנת שהפיקסל יבצע מעקב, קרי יזהה גולש, נחוץ ראשית לצבוע את את הגולש. הצביעה נעשית מחוץ לאתר באחת משתי אפשרויות:
- אפשרות ראשונה – פתיחה של דיוור שנשלח לגולש מבית העסק באמצעות מערכת InforUMobile. נמען שנרשם לרשימת תפוצה של בית העסק וקיבל ממנו דיוור ופתח אותו הופך מבחינת הפיקסל לבר מעקב.
- אפשרות שניה – מילוי טופס ליד בדף נחיתה של בית עסק. גולש מגיע לדף נחיתה אשר נבנה על מערכת InforUMobile , ממלא בו פרטים שכוללים כתובת אימייל או מספר טלפון, מרגע זה הוא הופך לבר מעקב באתר של בעל דף הנחיתה.
היכן אני מוצא את הפיקסל על מנת לשתול אותו באתר שלי?
פקד פיקסל מעקב זמין במסגרת מודול האוטומציות של מערכת InforUMobile. ניתן מצוא אותו בין הטריגרים בתפריט עריכת האוטומציה. כאשר רוצים לשלב אותו כטריגר לתהליך יש למשוך אותו אל בימת העריכה ולמקם אותו בראשית התוואי:
לחץ על התמונה להגדלה
לאחר שגררנו אותו ניתן להתחיל להגדירו. במסגרת זאת נגדיר את המשתנים שימשכו מהפיקסל כאשר הוא יאותת לנו שזוהה גולש באתר החיצוני.
נגדיר את ה- URL בו בוצעה הגלישה ו/או פרמטרים נוספים שאנו רוצים שימשכו מהפיקסל לתוך האוטומציה:
לחץ על התמונה להגדלה
בעמודת זיהוי המשתנה באוטומציה נרשום תיאור שיעזור לנו לאתר את המשתנה בהמשך התוואי, למשל במסגרת פקד עדכון איש קשר או פקד פיצול לפי מאפיינים.
לאחר ביצוע ההגדרות נלחץ על כפתור הצג פיקסל על מנת לקבל גישה לפיקסל אותו נוכל להעתיק על מנת לשתול אותו באתר החיצוני שלנו:
לחץ על התמונה להגדלה
כאן יוצג לנו הפיקסל בשני מצבים:
- מצב בסיסי – בשימוש רווח ביותר, בו הפיקסל נשען רק על ה- URL שהוגדר.
- מצב מתקדם – בו גם שזורים הפרמטרים שהגדרנו מעלה במידה והגדרנו אותם.
לחץ על התמונה להגדלה
על מנת להעתיק את הפיקסל הרצוי נלחץ על אייקון ההעתקה מימין.
העתקתי את הפיקסל מהטריגר והצבתי אותו באתר שלי, מה הלאה?
לאחר הגדרת הטריגר נגדיר את תוואי תהליך האוטומציה שיבוא בעקבותיו. מימוש רווח הוא להציב בהמשך ישיר לטריגר פקד פיצול תנועה לפי מאפיינים. בפקד הזה נגדיר מה נחוץ שהאוטומציה תבצע במקרה שקיבלנו איתות מהפיקסל. להלן דוגמא לתאווי של תהליך:
על מנת להעתיק את הפיקסל הרצוי נלחץ על אייקון ההעתקה מימין.
לחץ על התמונה להגדלה
בדוגמא מעלה האוטומציה תבדוק ראשית כל אם הגולש שזוהה גלש בעמוד נעליים. במידה וכן ישלח לגולש זה דיוור בנושא הנעליים החדשות באתר. אם הוא הקליק על הדיוור ששלחנו לו הרשומה שלו באנשי הקשר תתעדכן ותכלול תחום עניין נעליים לטובת התקשורת העתידית שלנו איתו. במידה והוא לא ביקר בעמוד נעליים באתר האוטומציה תמשיך ותבדוק אם הוא גלש בעמוד של תיקים. אם כן אזי ישלח לו דיוור שמעודד אותו לרכוש תיק. אם לא גלש גם לתיקים הוא יקבל הודעת SMS שקוראת לו לרכוש נעליים. מדוע דווקא נעליים? כי מבחינת בית העסק בתוואי הבדיוני שמתואר כאן לצורך הדוגמא, נעליים מצויות בעדיפות מכירתית-שיווקית גבוהה יותר מאשר התיקים. לכן מלכתחילה הבדיקה הראשונה של האוטומציה בוצעה על נעליים ולא על תיקים. אנו לא מעוניינים להציף את הגולש בהרבה דיוורים והודעות בו זמנית על מגוון פריטים על מנת שלא לצור אצלו התנגדות. לכן אנו משרטטים תוואי בהתאם לסדרי עדיפויות. בצורה הזו נמשיך ונשתמש בשלל האפשרויות שהאוטומציה מציבה לרשותנו על מנת לבנות מסע לקוח בהתאמה למטרות העסקיות שלנו.
דגשים
- על מנת שפיקסל הגלישה יהיה זמין לשימוש לאחר שגררנו אותו לבימת העריכה של האוטומציה נחוץ לבצע מספר הגדרות מקדמיות חד פעמיות. בקרב משתמשים שאצלם ההגדרות טרם בוצעו יוקפץ טופס למילוי פרטים. יש למלא אותו והבקשה תטופל עם קבלתה.
- מהרגע שהפיקסל זיהה את הגולש באתר הוא עוקב אחר התנועות שלו בו במשך כ- 30 דקות ויורה את 30 אירועי הגלישה הראשונים שהוא מזהה.
- במצב זה יתכן וגולש יקבל כמה מיילים/ הודעות SMS כתלות בתוואי האוטומציה שקבענו. יש לקחת זאת בחשבון כאשר אנו מגדירים את התהליך, כפי שעשינו למשל בדוגמא המתוארת מעלה.
- כאשר אנו נסמכים על דף נחיתה כאמצעי לצבוע את הגולשים שלנו חשוב להקפיד שהגדרות הדומיין של הדף יהיו זהות להגדרות הדומיין של הפיקסל, שה-CName של השניים יהיה זהה. כמו כן יש לוודא שבהגדרות דף הנחיתה מוגדרת קבוצת אנשי הקשר אליה ישוייכו הנרשמים מהדף במערכת. מבלי שההגדרה הזו תהיה לא ניתן יהיה לצבוע את הגולשים.
- בבואנו להגדיר התניות שמבוססות על הפרמטרים של הפיקסל בפקד פיצול לפי מאפיינים יש לבחור באופרטור מכיל ערך מוגדר:
לחץ על התמונה להגדלה
כפי שניתן לראות, פיקסל המעקב טומן בחובו עולם שלם של אפשרויות שיווקיות ומכירתיות. הוא פותח צוהר לתקשורת עם גולשים שעד כה היו לנו בגדר מבקרים אנונימיים, ומאפשר למנף לעין שיעור את ביקורי הגולשים באתר גם לאחר שהם עזבו אותו.