Autoresponder הוא כלי שמאפשר להזין את המדוורים במידע לאורך זמן, באמצעות סדרה של דיוורים המתוכנתת לשליחה אוטומטית בהפרשי זמן קבועים מראש. באמצעות כלי זה ניתן לקבוע איזה דיוורים יקבלו נמענים בהצטרפותם לרשימת תפוצה ייעודית ובאיזה פערי זמן.
בניגוד לדיוור גורף אשר יוצא בעת ובעונה אחת לכלל רשימת התפוצה, האוטוריספונדר מטופטף לנמענים אשר מצוים כל אחד בשלב שונה של מסלול קבלתו כתלות במועד בצטרפותם אליו. כך למשל נמען שצורף לרשימת התפוצה הייעודית לפני שבוע יהיה מיודע בדיוור ראשון של הסדרה כאשר באותו רגע נתון נמען אחר שמצוי ברשימה כבר חודש יהיה מיודע בדיוור הרביעי ואחר יהיה בדיוור העשירי.
היתרון בכלי – הוא מאפשר לבנות סדרת מסרים אוטומנטית, לטווח ארוך, ללא צורך בתחזוקתה השוטפת. מרגע שערוץ התקשורת הוגדר הוא רץ עצמאית והמדוור נהנה משקט נפשי שמסריו מתוקשרים בלי שיצריכו את התערבותו. לא בכדי עסקים רבים משתמשים בכלי כדי לחלוק בצורה נוחה את הידע שלהם עם לקוחותיהם או להבשיל את קוראיהם לרכישה של מוצרים המצריכים ידע מקדים והכנה.
כיצד בונים אוטוריספונדר במערכת?
- יש לפתוח רשימת תפוצה במערכת שתהיה ייעודית לקבלת סדרת הדיוורים אותה בונים, אליה יצטרפו הנמענים עתידית ובהדרגה בעזרת רישום מטופס באתר או רישום מטופס בדף נחיתה המקושר לרשימה האמורה (לפרטים על רישום מדף נחיתה ראה כאן).
- יש להרכיב את הקמפיינים המיועדים להכלל בסדרה.
- במסך הסיכום של כל אחד מקמפיינים של הסדרה יש להגידר שהקמפיין הוא חלק מסדרת אוטוריספונדר ועליו להשלח X ימים לאחר ההצטרפות לרשימת התפוצה במערכת. ה- X משתנה כפונקציה של הקמפיין. לכל קמפיין יש להגדיר X שונה על מנת שהדיוורים ישלחו בפער של מספר ימים בין אחד לשני. ניתן להגדיר שהדיוור ישלח בסדרה החל מיום בודד לאחר ההצטרפות לרשימה ועד 730 ימים (שנתיים):
את הדיוור הראשון ביותר בסדרה מקובל לשלוח מייד עם ההצטרפות לרשימת התפוצה – במקרה זה נבחר בכפתור הרדיו "ברישום לרשימת תפוצה".
4. לאחר שהתשתית הונחה יש ללחוץ על כפותר שלח קמפיין בתחתית המסך. עם הלחיצה הקמפיין יתחיל להשלח לנמעני הרשימה בתזמון שהוגדר לו -X ימים לאחר ההצטרפות לרשימה, או לחליפין אפשר גם עם ההצטרפות לרשימה.
במסך הקמפיינים ניתן יהיה לראות את הקמפיינים המוגדרים כאוטוריספונדר. הללו מרגע שליחתם מתוייגים בסטאטוס "סדרה" (מסומנים באייקון כחול). במידה ורוצים לעצור את שליחת סדרת הדיוורים מסיבה כלשהי ניתן ללחוץ על כפתור "עצור" בעמודה השמאלית של טבלת הקמפיינים. אם רוצים להחזיר את הסדרה לתפקוד יש ללחוץ על כפתור "הפעל".
למידע נוסף בנושא השימושים של אוטוריספונדר ככלי להעברת מסרים שיווקים לחץ כאן