שירות הדואר של Gmail מסווג עבור המשתמשים שלו את הדיוורים שהם מקבלים ומעביר את הדיוורים לתיקיות שונות באופן אוטומטי. אחת התיקיות נקראת "קידומי מכירות" (או Promotions באנגלית) ו-Google משתמשת באלגוריתם שבודק כל דיוור ודיוור שנשלח לשרתים שלהם ואם המערכת מזהה שמדובר בדיוור פרסומי/שיווקי, כלומר, כזה שכולל חומר שיווקי או הצעה פרסומית של מוצר או של שירות, הוא מועבר לתיקייה זו. בדרך זו gmail מסווגים גם דיוורים שיווקיים/פרסומיים של מותגים גדולים ומוכרים מהארץ ומהעולם. האלגוריתם מתבסס על כמות גדולה מאוד של פרמטרים שונים וכלים מגוונים כגון: מילות מפתח שמופיעות בדיוור, קישור להסרה, שליחת דיוור זהה למספר גדול של נמענים ועוד. שימו לב שלא מדובר בתיקיית דואר זבל או ספאם, אלא בתיקייה לגיטימית שמשתמשי gmail מכירים ומשתמשים בה.
אין מה להילחץ מכך שדיוור פרסומי שלכם יגיע לתיקיית קידומי מכירות, מהסיבות הבאות:
א. מבדיקות שנערכו על ידי Google עולה שאין הבדל משמעותי באחוזי הפתיחה של דיוורים מסוג זה שמגיעים לתיבת הדואר הראשית לבין דיוורים שמגיעים לקידומי מכירות, וכאמור גם דיוורים של המותגים המובילים בעולם מגיעים לשם (ההבדל המשמעותי הוא במהירות הפתיחה, מכיוון שהמשתמשים בודקים את תיבת הדואר הנכנס בתדירות גבוהה יותר).
ב. כשהנמענים נכנסים לתיקיית קידומי מכירות הם כבר מוכנים לצפות בדיוורים פרסומיים ובהצעות אטרקטיביות, הם מורידים מעט את רמת ההתנגדות האוטומטית שלהם לקבלת הצעות, ולכן הסיכוי שתצליחו לגרום להם לבצע רכישה הוא גבוה יותר.
ג. מכיוון ש-Gmail הוא אחד משירותי הדוא"ל הנפוצים ביותר בארץ ובעולם ויש להם משאבים כמעט אינסופיים ואלגוריתמים משוכללים, הרי שכל ניסיון "לתחמן" את המערכת יגרום לכך ש-google יסמנו את הדיוורים שלכם כדואר זבל וכך תגיעו בקלות לתיקיית הספאם, ולשם אתם לא רוצים להגיע.
——————————————————————-
עם זאת, Google מודעים לכך שבסופו של דבר מדובר במערכת אוטומטית ולכן הם מאפשרים לנמענים להתאים אישית את תיבת הדואר הנכנס שלהם, ולכן ותוכלו לעדכן את הנמענים שלכם שאם הם רוצים שבעתיד הם יקבלו את הדיוור שלכם בתיבת הדואר הנכנס שלהם ולא בתיקיית קידומי מכירות עליהם לגרור את הדיוור הנוכחי מתיקיית קידומי מכירות לתיבת הדואר הנכנס. ראו דוגמה:
שימו לב:
א. מדובר בהמלצה בלבד וזה באחריות Google.
ב. זו פעולה שכל נמען צריך לבצע בעצמו ולכם אין שליטה על זה, ופעולה של נמען אחד לא תשפיע על שאר הנמענים.
ג. כאמור, זה לא נחוץ, ואם אתם שולחים משהו שיווקי עדיף שזה יגיע לקידומי מכירות, וכך הנמען יוכל לקרוא את הדיוור שלכם בזמן המתאים לו.