וואטסאפ הוא כלי נהדר לשתף את מעגלי קרובים במידע בר ערך. מערכת InfoPage מאפשרת לגולש שהגיע לדף הנחיתה המוביילי לשתף אותו ברשת וואטסאפ בקליק בודד. בצורה זו ניתן להשיג נתח חשיפות מעבר לאלו שהשגנו בהפצת הדף באמצעים האחרים (כגון פרסום, שליחה ב- SMS, קישור לדיוור אלקטרונ ועוד).
איך משלבים את הפקד בדף?
1. במסך עריכת דף המובייל גוללים את תפריט הפקדים עם החץ כלפי מטה.
2. לוחצים על פקד "שתף בוואטסאפ" וגוררים אותו לבימת העריכה. ממקמים את הפקד במקום הרצוי בדף הנחיתה.
3.לוחצים על עט העריכה מימין לפקד בבימת הערכיה ונפתח חלון ההגדרות שלו מימין.
בחלון זה ניתן להגדיר את הדברים הבאים:
א. גודל כפתור הפקד בדף – גודל ברירת המחדל הוא בינוני. ניתן להחליף לקטן או גדול כתלות בקהל היעד של הדף ונוחות הלחיצה על הכפתור ממסך הטלפון.
ב. נוסח ההודעה הנלווית לשיתוף הדף. זו ההודעה שתוצג לנמענני הוואטסאפ איתם הגולש שיתף את הדף. המערכת מציעה נוסח ברירת מחדל אך ניתן לערוך אותו ככל שרוצים. לתשומת לבך – בעת העריכה לא ניתן לשנות את הקישור המקוצר של הדף שאותו משתפים, במטרה שלא לפגוע בתקינות השיתוף.
4. בסיום עריכת ההגדרות יש ללחוץ על כפתור השמירה.
היכן כדאי למקם את הפקד על גבי בדף?
זה תלוי מה מטרת הדף. אם מטרתו שימלאו טופס ליד מומלץ שלא להכליל בו הנעות לפעולה מתחרות. במצב זה כדאי לשים את הפקד בתוך דף התודה. הגולש מגיע לשם לאחר שמילא את הטופס ובהמתנה שבית העסק יצור איתו קשר הוא יכול לשתף את חבריו. השיתוף, הגם שהפקד יושב על דף התודה, הוא לדף ההצעה הראשי.
במידה ואין חשש לתחרות על תשומת הלב של הגולש ניתן לשלב את הפקד כבר בדף הראשי. גם כאן ההחלטה איפה בדף היא עניין אינדיבידואלי כתלות במבנה הדף ובמטרתו. לרוב אולם מקובל שיהיה בתחתית או מתחת למידע השיווקי המרכזי של הדף על מנת שהגולש ידע את מה הוא משתף ומכאן שיגברו סיכוים שילחץ על כפתור השיתוף.
לידים מוואטסאפ
לאחר שהדף ובו פקד שתף בוואטסאפ הופץ, ניתן לראות כמה לידים מתקבלים משיתופו בוואטסאפ. זאת עלי ידי:
א. לחיצה על לשונית "דוחות" בתפריט המערכת.
ב. לחיצה על כפתור "סטטיסטיקות" של הדף במסך הדוחות.
ג. צפיה בדוח לפי מקור תנועה. במידה והתקבלו לידים שמקור הגעתם לדף הוא השיתוף תופיע בדוח שורה של מקור Whatsapp.