מערכת InforUMobile הקימה אינטגרציה עמוקה עם מערכת Magento המשתמשת לניהול חנויות מסחר אלקטרוני באתרי סחר. בזכות ההתממשקות בין המערכות ניתן להשתמש במערכת InforUMobile לתקשור עם קהל היעד שביקר בחנות האונליין המבוססת Magento וביצע בה פעולות, לרבות רכישת פריטים, נטישת עגלה, ביקור בעמודי מוצר וכו'. התקשרות עם הגולש לאחר שביקר באתר וביצע פעולות מאפשרת לספק לו מידע, לייצר מסעות לקוח חכמים ולהניע אותו לפעולה.
על מנת לשלוח לגולש דיוור, בצורה אוטומטית, לאחר שביצע פעולה באתר נדרשים שני דברים:
ראשון – הרכבת תהליך אוטומציה מבוסס טריגר Magento ב- API. הטריגר יניע את גלגלי המערכת לבצע פעולות אל מול אותו גולש. פרטים על כך ניתן למצוא במרכז ההדרכה של האוטומציות.
שנית – להרכיב את הדיוור שישלח לאותו הגולש במסגרת תהליך האוטומציה מבוסס טריגר Magento, למשל טריגר נטישת עגלה. את הדיוור נרכיב פעם אחת (על כך נסביר כאן) ונחבר אותו לתהליך האוטומציה. מאותו רגע כל גולש באתר מבוסס Magento שנטש עגלה יוכל לקבל דיוור שמזכיר לו שיש לו פריטים שהוא השאיר מאחור וידרבן אותו לשוב ולרכוש אותם.
דיוור זה יכלול תוכן משתנה לכל נמען, בהתאם לפריטים שהנמען השאיר מאחור. על כן בבואנו להרכיב את הדיוור אנו נתייחס אליו כמסגרת להכלת תכנים פרטניים שישולבו בו ברגע האמת של הלשיחה. ספציפית, האזור הייעודי בדיוור שישמש אותנו למניית הפריטים שנותרו מאחור יהווה פלייסהולדר לתוכן שישולב בו בפועל. כיצד נעשה זאת?
בעת שאנו במסך עריכת הדיוור נמשוך מתפריט הפקדים אל בימת העריכה את פקד פריטי אי קומרס:
בשלב הזה תקפוץ לנו הודעה שמסבירה שהפקד מהווה תושבת לתוכן שישולב בדיוור בהמשך, כמוסבר מעלה. נאשר ונמשיך.
כעת שהפקד מצוי על בימת העריכה נוכל להתחיל לערוך אותו. מכיוון שהתוכן בפועל שישולב בדיוור תלוי נסיבות ונמען אנו נדרש לטפל רק בעיצוב הפריט – איזה אלמנטים יופיעו בו, באיזה סדר הם יופיעו ומה תהיה הנראות שלהם. כך נוכל לערוך את נראות כותרת הפריט הקרויה #ProductName, נוכל לערוך את נראות תיאור הפריט הקרויה #ProductDescription, נוכל לערוך את נראות כפתור הפעולה, את נראות הבלוק כמכלול וכן הלאה.
חשוב: אין לגעת בתוכן ובפרט בשמות הפרמטרים המופיעים בפקד. אם נשנה את השם של פרמטר הכלול בפריט המערכת לא תדע לתקשר עם מערכת Magento ולמשוך ממנה את המידע הלרוונטי להצגה לנמען בהקשר של אותו פריט בו ביצענו את השינוי.
בוודאי שמתם לב שבלוק פריטי אי קומרס ייחודי ביחס לבלוקים אחרים בעוד מובן והוא שרק הפריט הראשון עריך. אין צורך לשעתק את עריכת הפריטים, די לערוך פריט אחד והעיצוב שלו יועתק ביחס ליתר הפריטים שיוצגו.
כמו כן, בבלוק בבימת העריכה קימים רק שני פריטים. הפריטים הללו נותנים לנו מסגרת להתיחסות אך אינם משקפים את המצב בפועל בדיוור. כאשר הדיוור ישלח הוא יכלול את מספר הפריטים בהתאם לכמות הפריטים המצוים באירוע שיצר את הטריגר ב- Magento. כך למשל נמען אחד יראה פריט בודד של מוצר שהשאיר מאחור בעגלה ואילו נמען אחר יכול לראות סדרה של 8 פריטים כיוון שהוא הותיר בעגלה 8 פריטים. יש לקחת אם כן בחשבון שהבלוק ישתכפל בהתאם. לידיעה – כמות הפריטים שתופיע בפועל בדיוור מוגבלת עד עשרה. אם נמען הותיר 32 פריטים בעגלה הוא יראה בדיוור שישלח אליו את ה- 10 הראשונים.
בהקשר הזה, אם קיים בלוק פריטי אי קומרס על בימת העריכה שלנו לא ניתן יהיה לגרור אחד נוסף מתפריט הפקדים. אין טעם בגרירה נוספת, מנגנון תצוגת הפריטים יציג אותם בצורה המתאימה לנמען ובתנאי שלא ביצענו שינוים כאמור בשמות הפרמטרים בתוך הפריט העריך.