כידוע לחלקכם, משרד התקשורת החליט לפני מספר חודשים על רגולציה חדשה בנוגע לזיהוי שולח מספרי בהודעות SMS. מטרת הרגולציה – למנוע התחזות בשליחת הודעות ולהמנע ממצב בו הודעות שנשלחות תהיינה בעלות זיהוי שולח מספרי שלא אומת כזיהוי של הגורם השולח.
הרגולציה החדשה צפויה להכנס לתוקף ב- 3 לינואר 2021 וברמה המעשית, מנקודת המבט שלכם כשולחי הודעות SMS ממערכת InforUMobile, עיקריה הם:
הודעות SMS עם זיהוי שולח שמי (טקסט באנגלית)
אין שינוי, ניתן להמשיך בשליחה כפי שאתם רגילים.
הודעות SMS עם זיהוי שולח מספרי ש- InforUMobile סיפקה לכם
כנ"ל, ללא שינוי.
הודעות SMS עם זיהוי שולח מספרי סלולרי אחר
אתם נדרשים לבצע הלבנה חד פעמית של מספר השולח. תוכלו לעשות זאת באמצעות מסך האימות הייעודי במערכת אליו תוכלו להגיע על ידי כניסה למודול ה- SMS (בלחיצה על הכדור הכתום במסך הבית של המערכת) ולחיצה על לשונית אימות זיהוי שולח מספרי תחת תפריט הכלים:
במסך האימות תגדירו את מספר השולח אותו תרצו לאמת, המספר יקבל הודעת SMS עם סיסמה אותה תצטרכו להקיש במסך על מנת להשלים את תהליך האימות.
הודעות SMS עם זיהוי שולח מספרי קווי (למשל הטלפון של בית העסק שלכם)
כמו הסעיף הקודם, רק שבמקרה זה הסיסמה תשלח בהודעה קולית למספר במקום ב- SMS.
לידיעה – ההלבנה החד פעמית תתאפשר גם באמצעות API, לצפיה במסמך לחצו כאן (עמוד 23).
לנוחיותכם תרשים זרימה להתמצאות קלה בנושא:
לחצו על התמונה להגדלתה
כמו כן ריכזנו שאלות ותשובות בהן תוכלו להעזר בהכנות:
מתי הרגולציה צפויה להכנס לתוקף?
נכון לכרגע ולפי הנחיות משרד התקשורת הרגולציה תכנס לתוקף ב- 03-01-2021 (זאת לאחר שנדחתה מה- 03-10-21). במידה ותהיינה דחיות נוספות אנו נעדכן אתכם.
מה הכוונה ב"אימות"?
תהליך אימות מספר הינו תהליך שמטרתו לוודא שאתם לא משתמשים במספר שולח ב- SMS אשר שייך למישהו אחר, לאמור לוודא שלא מתבצעת התחזות.
איך יתבצע האימות בפועל?
במקרים בהם האימות נחוץ (זיהוי שולח מספרי שלא סופק על ידי InforUMobile ושטרם אומת) הוא יתבצע חד פעמית או באמצעות מסך האימות הייעודי כמתואר מעלה (אליו ניתן להגיע מתפריט הכלים של מודול ה- SMS) או לחליפין ישירות ממסך שליחת ההודעות. במקרה זה:
א. משתמש מכין הודעה לשליחה אשר כוללת זיהוי שולח מספרי שאינו מספר שסופק על ידי InforUMobile:
ב. תקפוץ לו הודעה שמסבירה כי יש צורך להלבין את המספר:
כדי לבצע את ההלבנה המשתמש ילחץ על כפתור שלח קוד. קוד הסיסמה ישלח למספר שהוזן. אם הוזן מספר סלולרי הקוד יגיע למספר זה בהודעת SMS. אם הוזן מספר קווי הקוד ישלח אליו בהודעה קולית.
במקביל תפתח למשתמש חלונית הזנת הקוד:
ג. המשתמש יזין את הקוד שקיבל במסך, במידה והקוד תואם למה שנשלח למספר שביקש הלבנה ההלבנה תושלם בהצלחה:
אני לא בטוח אם נדרשת מצידי פעולה כלשהי?
בדקו בתרשים המצורף ואם אתם עדיין לא בטוחים צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו במייל [email protected] ואנו נסייע.
אני לא בטוח אם מספר השולח שלי הוא וירטואלי או סופק על ידי InforUMobile, מה עלי לעשות?
צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו במייל [email protected] ואנו נאמר לכם באיזה סוג של מספר אתם משתמשים.
המספר שאני רוצה לאמת הוא קווי לא סלולרי, כיצד הודעות ה- OTP תגיע אליו?
הודעות ה- OTP עם הסיסמה תשלח אליך לקו זה כהודעה קולית ובצורה זו תוכל לקבל אותה.
המספר שאני רוצה לאמת הוא של מרכזייה/ מספר 1-700/ 1-800 כיצד אוכל להלבינו?
במקרה זה אנא צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו במייל [email protected] ואנו נסייע.
יש לי הרבה מספרים לאמת, מה עליי לעשות?
במקרה זה אנא צרו קשר עם שירות שלנו במייל [email protected] ואנו נסייע.
אני עובד עם API, מה עלי לעשות?
מי ששולח הודעות ב- API ומשתמש בזיהוי שולח בודד ידרש להכנס לממשק המערכת ולהלבין את המספר כמוסבר מעלה. במידה ואתם משתמשים בריבוי זיהויי שולח יש להעזר במסמך ה- API בנושא (ראה עמוד 23).
לסיכום
רגולציית זיהוי השולח שמשרד התקשורת התווה שמה לה למטרה לצמצם תופעות של התחזות בהפצת הודעות. היא צפויה להכנס לתוקף בתאריך 3-1-21. הרגולציה נוגעת לזיהויים מספריים בלבד ומבחינה מעשית עבורכם רק במידה והמספרים לא הוקצו על ידינו. אנו מקווים כי המדריך הקצר הזה מסייע לכם להתמצאות ברגולציה החדשה ולהערך לקראתה. בהתקרב המועד אנו נפרסם API שיאפשר לבצע את ההלבנה וכן אפשרויות ההלבנה תעלנה לממשק המערכת. בינתיים וכמו תמיד אנו עומדים רלשותכם ונשמח לעזור בכל שאלה.