פרסום במובייל ופרסום בדסק טופ הם לא אותו דבר – נקודה.
ראשית כמה עובדות:
- הפרסום במובייל הוא תחום רחב הכולל בין היתר – פרסום בגוגל, בפייסבוק, באפליקציות ובאתרים מותאמים לגלישה לסלולר.
- רוב הלקוחות שלך יגלשו החל מהשנה הבאה באינטרנט ממכשיר נייד ולא ממחשב שולחני.
- פרסום במובייל (סלולר), מאפשר לך להגיע לקהל מאוד מפולח ומדויק וכך למכור יותר.
- פייסבוק – מעל 4 מליון גולשים בארץ – % 60 מהם מגיעים מגלישה במובייל.
- 70% מהחיפושים בסלולר מובילים לפעולה צרכנית מיידית (התקשרות לעסק, רכישה, בירור נוסף וכו)
- הפרסום במובייל עדיין זול יותר מהפרסום הרגיל באינטרנט.
מה תהיה הפעולה שיעשה בעל עסק, תקציבאי בחברה, או עצמאי שרואה את הנתונים האלו (והפנים אותם) וצריך לבצע קמפיין פרסומי באינטרנט?
הוא עושה את מה שהוא מכיר כבר הרבה שנים ונוח לו איתו – פונה לחברת הפרסום שלו באינטרנט ומבקש:
"…. בקמפיין הזה אני רוצה שתעשו לי גם פרסום במובייל!"
חברת הפרסום באינטרנט שרוצה להגדיל את הנתח הפרסומי שלה תענה בחיוב ותגיד לו:
"בודאי, נריץ את הקמפיין גם במובייל…:
וכולם מרוצים!?
אז זהו שזה לא ממש כך, חשוב להבין שפרסום במובייל הוא לא עוד תחום התמחות שכל מקדם קמפיינים באינטרנט יכול לרכוש תוך יום.
אסור לקחת קמפיין פרסום רגיל שהוכן לדסק-טופ, ולנסות להתאים אותו גם למובייל.
האלמנטים הבסיסיים של הקמפיין – כלומר באנרים, דפי נחיתה, עמודי קליטת לידים, דפי הנעה לפעולה וכו – כולם חייבים להיות מותאמים למובייל. ההתאמה היא לא רק התאמת הגדולים , ההתאמה למובייל חייבת להיות בכל הרבדים של הקמפיין.
איך מתאימים למובייל קמפיין סלולרי ?
- חשיבה על הצורך ומוד הפעולה בו שרוי הגולש הסלולרי
- הכנת קריאה לפעולה שמתאימה לגולש בתנועה ולזירה המצומצמת של הסמארטפון
- שימוש באלמנטים גרפיים ועיצוביים נכונים למתחם מצומצם
- קריאיטיב שמושך את העין אבל לא מפריע (מסך הסמארטפון זעיר וכל גירוי ויזואלי מיד בולט בו)
- שימוש מושכל בתוספי מודעות של גוגל לפרסום סלולרי – Mobile ads extensions , כולל כפתורי חיוג ישיר, ניווט, ועוד
- שימוש נכון ב- Adwords ב- Bid Adjustments שמאפשר שליטה מיטבית על המחיר של הפרסום (לדוגמא מאפשר לתת לפרסום סלולרי עלות קליק נמוכה משמעותית מפרסום במחשב).
- שימוש נכון ב- Adwords ב- Extension Scheduling כך לדוגמא להציג את כפתור ה- Click2Call לעסק שלכם רק בשעות הפעילות ומעבר לשעות הפעילות לא להציג כדי לקבל את הלידים בטופס.
- התאמה טכנולוגית של דפי הקמפיין כך שיוצגו בכל מכשיר סלולרי – בכל הגדלים וכל הרזולוציות.
- תמיכה טכנולוגית בקמפיין, והתאמה לסוגי מכשירים סלולריים חדשים שיוצאים לשוק
- יכולת איסוף, ניתור וניתוח של תוצאות הקמפיין בזמן אמיתי
- יכולת (ורצון), להגיש ללקוח מסקנות והמלצות תוך כדי ובסיום הקמפיין.
- טרגוט נכון של קהל היעד כולל שימוש בכלים מתקדמים כגון Custom Audience בפייסבוק.
ובכל זאת, הרבה חברות שהתחילו לבצע קמפיינים של פרסום במובייל, מפקידות את הקמפיין בידיים לא מיומנות שלכל הפחות מבזבזות את תקציב הקמפיין ובמקרה הגרוע אף פוגע הקמפיין בשם הטוב של בית העסק הואיל והוא משדר חוסר מקצועיות.
כחברה שנושמת מובייל כבר 12 שנה, ומספקת פתרונות סלולריים שונים למעל מ- 4000 לקוחות, אנחנו מבצעים במסגרת הפעילות השוטפת עשרות בדיקות של קמפיינים שונים שנעשים בארץ ובחו"ל בתחום המובייל, מתוך מטרה לבנות עבורנו תמונת מצב עדכנית על כל המתרחש בתחום הפרסום במובייל ומתוך שאיפה להשתפר ולשפר כל הזמן את השרות שאנחנו יכולים להציע ללקוחת שלנו.
אחד מערוצי הבדיקה שאנו מבצעים הוא סקירה מתמדת של הפרסום על גבי אפליקציות בארץ ובדיקת ההתאמה של הקמפיינים השונים שלנו ושל אחרים. כאשר אבן הבוחן היא האם הקמפיין עומד על כל מרכיביו בסטנדרטים של פרסום נכון במובייל והאם הוא יכול לספק את המטרה עבורה הוא הוקם.
לקוח שפונה אלינו (אפילו אם הוא מבצע את הקמפיין אצל חברה אחרת), יכול לקבל מסמך קצר שיגיד לו האם הקמפיין שלו במובייל מבוצע נכון ומה ניתן ורצוי לשפר כדי להשיג עוד לקוחות.
דוגמא של בדיקת התאמת קמפיין לסלולר
הנה סקירה קצרה של אחד מעשרות הקמפיינים שנבדקו החודש באפליקציית סלולרית מובילה בארץ:
(שם החברה והסימנים המזהים שלהן הוסרו בכוונה)