פייסבוק מציעה לעסקים אפשרות לפרסם מודעות לקהל הלקוחות הספציפי של העסק של פי מסד מידע שהעסק מספק. כלומר עסק יכול לפרסם בפייסבוק למועדון הלקוחות שלו או ללקוחות שכבר קנו אצלו בעבר בצורה קלה ופשוטה ועל ידי כך למכור להם מוצרים ושירותים נוספים ומשלימים.
פייסבוק מאפשרת לעסק לעלות רשימה של מספרי טלפון או כתובות מייל שהעסק אסף עם השנים ואז פייסבוק בצורה אוטומטית עושה הצלבה בין המידע שקיבלה מהעסק לבין הפרופילים של חברי פייסבוק ומייד מאגדת בקבוצה מוכנה לפרסום את קהל היעד הזה ומאפשרת לכם להציג רק להם מודעות.
בנוסף, פייסבוק מאפשרת לכם לייצר רשימה של לקוחות דומים (lookalike audience) לפי הפרופיל של רשימת הלקוחות שנתתם לה וע"י כך למצוא לקוחות נוספים שכנראה גם יהיו מעוניינים במוצר שלכם כי הם דומים לרשימת הלקוחות שכבר קנו אצלכם.
איך משתמשים ב- Custom Audience ?
תכנסו ל- Ads Mananger ואז ל- Power Editor
כאשר אתם ב- Power Editor תבחרו ב- Audiences
בראש העמוד לוחצים על Create Audience ואז על Custom Audienc
כאן נותנים שם לקבוצה, בוחרים אם אנחנו מעלים רשימה של מיילים או טלפונים ואז מעלים למערכת קובץ CSV (אקסל יודע לשמור בפורמט כזה).
לאחר העלאת הקובץ, לפייסבוק לוקח כשעה לעשות את ההצלבה של הנתונים ואז הקבוצה מוכנה לפרסום. פייסבוק מציג כמה אנשים מתוך הקבוצה הוא מצא שהם חברים בפייסבוק.
בשלב הבא, כאשר אתם יוצרים קמפיין חדש בפייסבוק, נוספת לכם באפשרויות הטרגוט גם האופציה של לפרסם לקבוצת היעד שהגדרתם.
זהו, אתם יכולים להתחיל לפרסם ללקוחות שלכם בצורה פשוטה.
רעיונות וטיפים לשימוש חכם ב- Custom Audience
- פרסמו מודעה לרשימת הלקוחות שלכם ותציעו להם להיות אוהדים שלכם בדף העסקי. כך תגדילו בקלות מאד את כמות העוקבים כי אתם מפרסמים ללקוחות שמכירים ואוהבים אותכם ולכן הסיכוי שיעשו לכם Like גבוה יותר.
- פרסמו מידע ללקוחות שלא פותחים את הדיוור שלכם בדואר אלקטרוני. בכל מערכות הדיוור אתם יכולים לקבל רשימה של המיילים שלא פתחו את הדיוור – צרו קבוצה כזו בפייסבוק ופרסמו לה וכך המסרים שלכם יגיעו גם אליהם.
- צרו קבוצה של כל הלקוחות שהשאירו לכם פרטים בדפי הנחיתה (גם אם לא קנו) – כך תוכלו להמשיך לפרסם להם כי בסבירות גבוהה המוצר שלכם מעניין אותם (אחרת לא היו מגיעים לדפי הנחיתה שלכם).
- צרו קבוצה של עיתונים ובלוגרים שכותבים בתחום שלכם. כל תוכלו לחשוף אותם לשירותים ולמוצרים חדשים שלכם ויתכן שהם יכתבו עליהם בעיתון או הבלוג שלהם.
- אם אתם מוכרים מוצר B2B ורוצים לחשוף את המוצר שלכם לאנשים ספציפיים (נניח תפקידים ספציפים בחברות מסוימות) צרו קבוצה מכתובות המייל שלהם (קל להשיג באתר החברה או ב- Linkedin) ופרסמו להם נקודתית.
- צרו קבוצה עם לקוחות הזהב שלכם ופרסמו להם מוצרים או מבצעים ייחודיים. שימו לב שכיוון שבטוח מדובר בלקוחות שלכם (אתם יצרתם את הרשימה) המודעות יכולות להיות בסגנון "מבצע מיוחד רק ללקוחות הזהב של תמי 4"
- פרסמו לרשימת החברים שלכם ב- LinkedIn או רשימת העוקבים שלכם ב- Twitter.
מידע נוסף על פרסום בסלולר, מתוך הקורס לשיווק סלולר לבעלי עסקים:
רוצים גם אתם קמפיינים פרסומיים בסלולר ?
השאירו פרטים בטופס ונשמח לסייע.