כאשר אתם בונים תהליך אוטומציה אתם מחליטים על השלבים שירכיבו אותו ולא פחות חשוב על פרק הזמן שיחלוף בין שלב לשלב בין תחנות מסע הלקוח שאתם מייצרים. כך למשל בעקבות טריגר של נטישת עגלה נרצה לשלוח לאיש הקשר אימייל ו/או הודעת SMS שמזכירים לו את הפריטים שהביע עניין לרכוש בלי להשלים את הקנייה. כמה זמן יחלוף בין הנטישה לשליחת המייל וההודעה? על כך אתם מחליטים ומהיום אתם יכולים לשלב בהחלטה שלכם גם התניות חכמות.
אם בעבר ניתן היה להגדיר במערכת זמן קשיח להמתנה, למשל – 3 שעות מהנטישה, כיום מערכת InforUMobile מאפשרת לכם להגדיר את פרק הזמן בצורה שלוקחת בחשבון שיקולי זמן נוספים שיתכן ויש לכם. אם לקוח נוטש עגלה ב- 02:00 לפנות בוקר, האם יהיה נכון שאשלח לו מייל ו- SMS תזכורת 3 שעות קשיחות בחלוף הנטישה, כלומר ב- 05:00 בבוקר? לא בטוח. זה אולי מתאים ללקוח שנוטש עגלה ב- 12:00 בצהריים, אך במקרה של הלקוח שנטש ב- 02:00 בלילה יתכן מאד שנעדיף שלא נציק ללקוח בלילה ושהתקשור שלנו בנושא יצא אליו בבוקר.
בשביל לתת מענה לניואנסים החשובים הללו אנו נגדיר את זמן ההמתנה לא בשעות קשיחות אלא בשעות קשיחות בשילוב עם התניה של לא לפני הגיע שעה מסויימת, למשל 09:00 בבוקר. בצורה דומה אם לקוח הגיע לנקודה בתהליך בה נרצה להציע לו מוצרים משלימים לקנייה האחרונה שביצע באתר, והיום יום שבת, נוכל להגדיר את זמן ההמתנה לשליחת המיל על המוצרים המשלימים כזמן שלוקח בחשבון את העובדה שהיום יום שבת ולכן המערכת תמתין עם שליחת הדיוור ל- בחלוף סוף השבוע.
להגדרת זמני ההמתנה בין מרכיבי האוטומציה נעמוד על הכבל המקשר בין התחנות בתהליך, נלחץ על אייקון השעון, תפתח חלונית הגדרות זמני ההמתנה. במצב המוצא של החלונית יהיה מסומן ערך קשיח של זמן המתנה, למשל 3 שעות:
כדי להגדיר התניות נוספות, בנוסף על הזמן הקשיח או במקומו, נסמן את תיבת הסימון של קביעת מועד לפעולה. הלחיצה תפתח שלל אפשרויות הגדרה נוספות. בצורה הזו נוכל להגדיר על פי הדוגמא מעלה פעולה שתתבצע כעבור 3 שעות, אך לא לפני השעה 09:00 בבוקר ולא בשבת או חג:
באופן דומה נוכל להגדיר פעולה שתקרה ביום מסויים בשבוע, ביום נתון בחודש, בשעה מוסיימת, תוך דילוג על סופי שבוע וחג ועוד, כל זאת בהתאם לצרכים העסקיים שלנו ולמטרות האוטומציה.
לסיכום
הגדרת זמני המתנה בשילוב עם ההתניות המתקדמות בהם נותנת לנו גמישות חשובה. יש בה הרבה ערך כיוון שהיא מאפשרת לנו לדייק את הפניה שלנו לכל לקוח ולטייב את נקודת המגע שאנו יוצרים עם כל נמען כדי להפיק ממנה את המירב. ככל שהמגע מתבצע בצורה מותאמת לנסיבות ולצרכי הלקוח כך נגדיל את הסיכויים למימוש מטרות מסע הלקוח.