Local Awareness – הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחת הנמצאים ממש ליד העסק שלכם!
פייסבוק השיקו ממש עכשיו את אחד מכלי הפרסום החזקים ביותר האפשריים. מה שהיה בחזקת חלומם הבלתי מושג של הרבה מאוד בעלי עסקים – היכולת לפנות בהצעה עסקית אל לקוחות אשר נמצאים עכשיו ליד העסק שלכם.
יתרונות שיטת פרסום זו הם ברורים: לקוחות באזור הגיאוגרפי של בית העסק נחשפים למסר השיווקי ויכולים להיכנס מיידית אל בית העסק על מנת לממש את ההצעה. שיטה זו ממקסמת את ההשקעה בפרסום בכך שהיא מאפשרת לבעלי עסקים לבצע פרסום ממוקד מיקום, כלומר לא לפרסם אל מי שלא יוכל להגיע פיזית אל בית העסק.
כעת יכול המפרסם לבחור לו את הרדיוס סביב בית העסק שלו, ורק מי שנמצא באזור הרדיוס הזה ייחשף למודעות.
למשל, אם יש לכם חנות בנמל תל אביב, תוכלו לבחור רדיוס סביב החנות, ורק מי שנמצא פיזית ברדיוס הזה ייחשף למודעות שלכם. וכך עולה הסיכוי שהוא יכנס אל החנות שלכם.
בנוסף מאפשרת שיטה חדשה זו להצמיד אל המודעות מספר סוגים של כפתורי "צור קשר".
ע"י כך מספקת לא רק חשיפה כמו באמצעי הפרסום הוותיקים (עיתון, לוחות מודעות וכו'), אלא מאפשרת ערוצים ישירים של קשר עם בית העסק. וכך הלקוח יכול לתקשר עם בית העסק ישירות מהמודעה אליה נחשף בפייסבוק הכפתורים הקיימים הם: שלח הודעה / התקשר עכשיו / הוראות הגעה לבית העסק / מידע נוסף.
חשיפה מניעה עסקים – חשיפה אזורית מטיסה עסקים! מבדיקות שערכו בפייסבוק ביחד עם מפרסמים שונים, עולה שכאשר הצורך הפרסומי הוא הנעת אנשים לחנות (driving in-store sales), ישנה חשיבות גדולה מאוד לכמות האנשים הייחודיים הנחשפים לפרסום של בית העסק. (השונה מאנשים המגיבים בפועל לפרסום). שכן רבים מהאנשים שנחשפים לפרסום, אינם נוקטים כלל בפעולת המשך. כעת כאשר ניתן למקד את החשיפה לפי אזור גאוגרפי, יכול בית העסק לראות יותר תמורה על כל שקל שהוא משקיע בפרסום בפייסבוק.
גם בצד של הגולשים/צרכנים ישנו יתרון חדש, שכן כעת הם יכולים לגלות הצעות עסקיות חדשות ומתגמלות ממש באזור בו הם נמצאים כעת.
פייסבוק דאגו שהקמת קמפיין Local Awareness יהיה קל, מהיר ופשוט לביצוע:
- בחירת מטרה לקמפיין
- הכנסת הדף העסקי של בית העסק
- בחירת הרדיוס בו יוצגו במודעות – (מפה עם רדיוס הכיסוי הקמפיין מוצגת)
- קביעת גיל הנחשפים והתקציב היומי
- כתיבת המודעה והכנסת התמונה
- וזהו – הקמפיין מוכן
המערכת המתקדמת של פייסבוק מציגה לכם בעת הקמת הקמפיין את הקהל הפוטנציאלי לקמפיין על סמך הבחירות שלכם. וכך ניתן להעריך את התקציב הנדרש, או את כמות החשיפות האפשרית לכם סביב העסק שלכם ממש.
אם תרצו רק אנשים שמהלכים ליד בית העסק (בניגוד לאנשים המתגוררים ליד בית העסק), תוכלו לבחור להציג את המודעות רק במכשירים סלולריים. וכך מי שיושב בביתו וגולש במחשב שולחני לא ייחשף למודעות מחד ובית העסק לא ישקיע בו תקציבי פרסום מאידך (המהדרין יוסיפו גם חשיפה רק למי שאינו מחובר ל WIFI).
דוגמה לקמפיין:
- מיקום: בית עסק בנמל תל אביב
- מטרה עסקית: הצגת מודעות רק לנשים בגילאי 21-35 ברדיוס של 1.5 מבית העסק שלו
- הקהל הפוטנציאלי על פי ממשק פייסבוק הוא: 150,000
ומה עם פרטיות הגולש: אל דאגה, פרסום ממוקד מיקום, לא מאפשר לבית העסק לדעת מי באמת נמצא סביב העסק שלו, הוא רק מאפשר לראות מספרים. ובכך נשמרת פרטיות הגולשים.
כמו כן יכול הגולש לבחור בהגדרות המכשיר שלו, לא להציג את המיקומים האחרונים שלו ובכך ליצור לעצמו עוד יותר הגנה ופרטיות.
תובנות סביבתיות: כעת יוכל בית העסק לנצל כלי זה גם לשימושים נרחבים יותר על מנת להבין טוב יותר את הפוטנציאל של קהל הלקוחות שלו. כך למשל יוכל בית העסק לגשת לממשק "התובנות המקומיות" שלו (Local insights) ושם הוא יוכל למצוא נתונים אודות הציבור המסתובב סביב בית העסק שלו. הוא יכול לבדוק מהם הימים והשעות החזקות עבורו, בהן יש הכי הרבה לקוחות פוטנציאליים באזור שלו, מהו גילם ומינם, האם הם תושבים מקומייים או תיירים, וכו'.
המלצות לביצוע בקמפיין Local Awareness:
- הציגו הצעה מובנת, מיידית וחד פעמית (למשל – רק היום, מבצע גינס ב50% הנחה)
- הוסיפו קריאה ברורה לפעולה (למשל נווט עכשיו לחנות לקבלת ההטבה)
- ציינו פרטים קשר לנוחיות הלקוח ( החנות ברוטשילד 32 ת"א, פתוחה עד 18:00)
האם זה באמת עובד: מחקרי שוק שנעשים מצביעים על תוצאות מעולות. להלן כמה מהם:
- מחקר של Gannett G/O Digital, מצא ש 60% מהלקוחות שרכשו מוצר בחנויות נחשפו אליו לפני כן בדף פייסבוק של החברה מקור. כלומר מצביע על הקשר ההדוק בין חשיפה לרכישה.
- עסק לאופנה בניו-גרזי השיג בעזרת קמפיין פייסבוק מבוסס מיקום פי 12 תמורה על כל שקל שהשקיע בפרסום מקור
לסיכום: שיטת הקמפיין החדשה של פייסבוק מבוססת המיקום, מאפשרת לבעל העסק כלים חזקים שעד כה ניתן היה רק לחלום עליהם. אין ספק שעסק אשר ישכיל להשתמש בהם בחוכמה יוכל לייצר לעצמו עוד לקוחות ולהשיג יתרון על פני מתחריו המקומיים.