משווקים: בין אם אתם אוהבים את זה או לא, הלקוחות שלכם נמצאים בסלולרי.
אז אתם יכולים לבחור:
-
להמשיך לשווק אליהם בשיטות של שנות התשעים ולקוות שזה יעבוד
-
או להתחיל להעביר להם מסרים למתחם בו הם נמצאים רוב הזמן – בסלולרי שלהם!
ואולי אתם בוחרים להגיד לעצמכם: ברור באמריקה זה נכון, אבל אצלנו זה עוד ממש לא כך.
אז זהו שזה כן: הנה מספר ציטוטים מדו"ח של ועדת המדרוג למדידת שיעורי גלישה באינטרנט:
נתונים כלליים על גלישת Mobile בישראל:
"…אוכלוסיית גולשי המובייל בישראל מונה 2,683,630 , (Real Users), שגולשים באתרים מותאמי מובייל ו/או באפליקציות לפחות אחת לחודש…"
מנכ"ל הועדה, גל תורג'מן:
" …המכשירים הניידים למיניהם תופסים נתח נכבד, ההולך וגובר, מסך הזמן של הגולש הישראלי."
…הנתונים אותם מפרסמת הוועדה לראשונה החל מהחודש יאפשרו תכנון מושכל ויעיל של הפרסום במדיה זו, לצד הבנה של מאפייני הגלישה והעדפותיו של הגולש הישראלי. אין לי ספק שעם התקדמות המדידה נראה גם עלייה מתמדת בסך הגולשים ממכשירים ניידים." (ההבלטה שלי).
עד כאן הציטוט מהדו"ח. ואכן אבחנתו של יו"ר הועדה היא חדה ומדויקת:
משווקים יצטרכו בעתיד הקרוב להתחיל להסיט את התקציבים שלהם לאפיקים ברי מדידה ובעלי אפשרויות מיקוד גבוהות (טיארגוט קהל). שהרי לא יעלה על הדעת שלקוח יבחר לשים כסף על מדיה שאינה מדידה ולא ברורה לו מידת האפקטיביות שלה, אם יש לו אפשרות להשקיע בערוץ פרסום בר מדידה מדויקת, עם אפשרות לשגר את המסר ישירות לקהל המתאים, במקום ובזמן הנכון ביותר.
תרגיל קטן לצורך המחשה:
נניח שיש לכם 5,000 ש"ח לצורך קמפיין פרסומי, הנה 2 אפשרויות שונות:
-
רכשו בסכום זה מודעה בעיתון מודפס
-
השקיעו אותם בקמפיין ממוקד בסלולרי
רגע! לפני הבחירה בערוץ הפרסום, הנה כמה שאלות שכדאי לכם לבדוק:
-
האם אדע כמה אנשים באמת נחשפו לפרסום שלי?
-
האם אדע מתוך כל הנחשפים לפרסום, את מי בכלל המודעה מעניינת?
-
האם ללקוח הפוטנציאלי שראה את המודעה יש אפשרות לקבל פרטים נוספים ומהר?
-
האם מתוך הקמפיין יש ללקוח מתעניין דרך קלה ומהירה ליצירת קשר?
-
האם אוכל לקבל נתונים סטטיסטיים מדויקים, שוטפים ובזמן אמיתי לגבי הקמפיין?
-
האם בסיום הקמפיין אוכל להסיק מסקנות ולקבל תובנות להמשך?
איזה ערוץ פרסומי בחרתם?
סיכום:
צפו בסרט הקצר הזה, הוא מציג יפה היכן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים כיום.
(בין אם אתם אוהבים את זה או לא!).