חודש נובמבר בפתח והוא מביא איתו בשורה לעסקים ובפרט לאלו שפעילים באונליין. את פסטיבל הקניות, שכבר הפך למסורת במחוזותינו, יפתחו ארועי Shopping IL מבית היוצר של Google ב- 6-7 לנובמבר. מדובר ב- 48 שעות בהן קמעונאים ברשת יציעו מבצעים והנחות משמעותיות, מסורת שנולדה במטרה לטפח את הכלכלה המקומית ושמלווה אותנו מ- 2014. נמשיך לאחריה לחג הרווקים הסינים שיחול כמדי שנה ב- 11 לנובמבר. לאחריו נגלוש ל- Black Friday האמריקאי – יום שישי האחרון של חודש נובמבר המסמל את פתיחת עונת קניות חג המולד ושיחול השנה ב- 29 לחודש ולקינוח נתפוס טרמפ על ה- Cyber Monday שצפוי לנו השנה ב- 2 בדצמבר.
תקופה זו של סוף שנה מתאפיינת בכך שללא מעט עסקים יש שאריות של תקציבי שיווק ופרסום שלא מומשו ושזמינות לניצול והיא גם מהווה הזדמנות לתת boost אחרון למכירות כדי לשפר את התוצאות העסקיות הכוללות של השנה. העסקים המשתתפים בסיילים של נובמבר, גדולים כקטנים, משתייכים לכל הקטגוריות והענפים שאתם יכולים לעלות על דעתכם. הם כוללים עסקי אונליין, עסקי אופליין מסורתיים ועסקים המשלבים בין שני העולמות והפונים לקהל יעד שמבקר אותם הן בחנות הפיזית והן באתר הסחר שלהם. הישראלים אוהבים לקנות, הם קונים מתמידים ברשת ובחנויות המקומיות ותחזיות מראות כי למרות (או אולי בגלל) המצב הלאומי, השבועות הקרובים מביאים איתם מומנטום משמעותי מאד לקמעונאיים בארץ. בהינתן זה, אז איך מתכוננים לבליץ הקרב ובא ואיך מרוויחים יותר בתקופה הזו?
החליטו על המהות והתחילו לתקשר אותה
חגי נובמבר מצטופפים לחלון זמן עמוס וצפוף שיווקית. החליטו על איזה מהתאריכים אתם הולכים להתביית כדי לתת את הדגש המתאים בכל נקודות המגע שלכם עם הלקוחות. במקביל קבעו את האסטרטגיה שלכם – איזה מבצעים והטבות בכוונתכם להציע? כאמור התקופה הזו היא הזדמנות לקידום עסקים מכל הסוגים והמינים, הקהל צמא ומצפה לה, אל תרגישו שלעסק שלכם אין מקום בחגיגה.
מרגע שהחלטתם לאיזה תאריכי ייעד בחודש אתם מכוונים, ומה אתם הולכים לקדם, התחילו לתקשר קדימונים לקהל היעד שלכם. בניית ציפיה היא דבר חשוב שמסייע למכירה. תקשרו את ההודעה המוקדמת בכל הערוצים שמערכת InforUMobile מציעה, בפרט במייל, ב- WhatsApp וב- SMS.
התאימו את מסעות הלקוח שלכם לתקופה
צרו במודול האוטומציות של המערכת מסעות לקוח שילוו את המבקרים באתר ובחנות שלכם לאורך תקופת חגי נובמבר ויעודדו רכישות. אם במקרה אין לכם עדיין מסעות לקוח של נטישת עגלה זה ה- Money Time שלכם, אל תדחו את הטיפול בהם. שלבו במסעות השונים תכנים המתייחסים למבצעים עליהם החלטתם בסעיף הראשון. קחו בחשבון שהרבה מהלקוחות שידפקו על הדלת שלכם הם חדשים ועוד לא לגמרי מכירים אתכם. זו הזדמנות לחשוף אותם לכל מה שיש לכם להציע. זו גם נקודת זמן טובה לעשות Review למסעות הלקוח הקיימים שלכם, ללא תלות בחגי נובמבר, ולטייב אותם במידת הצורך. דברו עם הלקוחות בכל הערוצים בשפה אחידה. בין אם מסע הלקוח ארוך או קצר, כתלות בנסיבות בו הוא מתממש, ולא משנה מה יעד ההמרה שלו, בסופו של דבר אין תחליף לקונסיסטנטיות וחזרה על המסר השיווקי.
שימו דגש על הלקוחות הגדולים והנאמנים שלכם
חודש נובמבר הוא הזדמנות מצויינת לחזק את הקשר עם מי שרץ איתכם כברת דרך והוכיח נאמנות. אבל מי הם אותם הקונים ואיך אנחנו מוודאים שאנחנו לא מפספסים אף אחד מהם? העזרו בכלי הסגמנטציה הזמינים לכם במערכת InforUMobile על מנת לצור סגמנטים של אותם הלקוחות. כל מי שבחצי שנה האחרונה רכש ממני בסכום הגדול מ- X, כל מי שרכש Y פעמים ויותר, כל מי שרוכש לפחות שלוש פעמים בחודש וכן הלאה. כל עסק מכיר את המאפיינים של הלקוחות שהוא חפץ ביקרם ויכול לצור את הסגמנטים בהתאם. לאחר שמיפיתם את אותם לקוחות אלפא פנו אליהם והציעו הצעות ייחודיות להם ושמורות לאותם הפלחים המאד ספציפיים שמיפיתם מתוך הקהל הרחב שלכם.
נצלו את התקופה כדי לאסוף דאטה
חודש נובמבר ידוע בתנועה המוגברת שצרכנים עושים באתרי סחר. אפשר לנצל אותו כדי ללמוד המון על לקוחות קיימים ופוטנציאליים. השתמשו במנגנון הפיקסל הזמין במערכת לצביעת מבקרים באתר שלכם. עקבו אחר התנועות שלהם – באיזה דפים הם מבקרים? מה קטגוריות המצור האהובות עליהם? כמה זמן שוהים בכל עמוד? באיזו תדירות הם מבקרים באתר שלכם? וכו'. הפיקסל הוא אמצעי נהדר לאגור דאטה ששווה זהב. על בסיס הפיקסל אפשר לעשות סגמנטציות חכמות, לחלק את קהל היעד לקבוצות מובחנות של נמענים ולטרגט כל קבוצה בהתאם למחנה המשותף של חבריה. בצורה הזו גם הרבה אחרי שעונת חגי הקניות תחלוף, יהיה לכם בסיס איתן לתקשורת מניבה עם אותם המבקרים.
נצלו את התקופה גם כדי להגדיל את מאגר הרשומים לרשימות התפוצה שלכם
גולש חדש מבקר באתר שלכם? זו הזדמנות מצויינת למשוך אותו להרשם לרשימת התפוצה שלכם וכיאה לחגי נובמבר גם להציע הטבה בתמורה להצטרפות. נכון הוא שגם בשגרה אתם מציעים קופונים והנחות למצטרפים, בכך למעשה אין חדש. החידוש פה הוא בעובדה שאתם מודעים לכך שהתנועה באתר שלכם קרוב לוודאי הולכת לגדול בתקופה הזו, יש פה הזדמנות משמעותית למשוך את המבקרים המוגברים להיות קשובים לכם גם אחרי שהם עוזבים את האתר ובהמשך במנותק מחגי החודש, וכדי להגביר את הסיכויים שזה יקרה כדאי לרענן את הפופאפים באתר שלכם ולכרוך את תוכן המבצעים המוצעים בהם עם ההטבות עליהם החלטתם בסעיף הראשון ועם רוח חגי החודש. בעזרת עורך הפופאפים הזמין לכם במערכת InforUMobile תוכלו בקלות לשכפל פופאפים, לעדכן את הצעת הערך המוצעת בהם או לצור חדשים.
תקשרו בצורה ברורה
לא משנה באיזה ערוץ הלקוח פוגש אתכם, וודאו כי המבצעים וההטבות המוצעים לו מוצגים בצורה מובנת. קריאה ברורה לפעולה שיוצרת אימפקט, מדיניות תמחור שקופה, תנאי מבצע ברורים, מידע מדוייק לגבי אפשרויות האספקה ומועדן, מדיניות החזרות בהירה ופרטי קשר של שירות הלקוחות שלכם הם Must. אל תשכחו שכמוכם עסקים רבים אחרים יוצרים קשר עם הלקוחות שלכם, ביניהם גם מתחרים ישירים שלכם. התחרות על תשומת הלב של כל נמען ונמען משמעותית. ולכן לצד מסר פרסונלי, עקבי ומושך הקפידו שהצעת הערך שלכם וכל המידע הנלווה אליה יהיו קליטים וישירים.
צפו לגידול בתעבורת הפונים לשירות הלקוחות שלכם והיערכו בהתאם
כשמוכרים יותר יש גם באופן טבעי יותר פניות למערך שירות הלקוחות, זה חלק מהמשחק. כפי שבחודש נובמבר צפוי גידול בעסקאות אתם יכולים לצפות גם לפיק של קריאות שירות. היערכו לכך מבעוד מועד. היעזרו במודול הבוטים במערכת InforUMobile על מנת להקל על התעבורה הגוברת מול הצרכנים. אם למשל אתם מציעים שירות לקוחות דרך ה- WhatsApp תוכלו להנות מבוט שמקבל ועונה על כל הפניות, מכוון את הפונים למענה המתאים בצורה אוטומטית ומסנן את התעבורה באופן כזה שיותיר לכם לרכז את מאמצי הטיפול הפרטני שלכם רק אל מול אותם הלקוחות שזקוקים לעזרה של נציג אנושי.
לאחר שסיננתם בצורה יעילה את הפניות, ויש בידיכם קומץ של פניות שמצריכות התערבות אנושית, השתמשו בפונקציית השיוך לנציג כדי לווסת את הטיפול בין נציגי השירות השונים שלכם. המערכת מאפשרת לשייך פניות לכמות בלתי מוגבלת של נציגים, מה שמעניק גמישות בתגבור המוקד בתקופה העמוסה של חגי נובמבר.
עיקבו אחר ביצועים
העזרו בדוחות השליחה המפורטים של המערכת כדי לראות איזה קמפיין עובד טוב יותר עבורכם, איפה מתקבלות תוצאות עסקיות מיטביות ואיפה יש מקום לשיפור. אל תמתינו לסיום תקופת החגים כדי לעשות את התחקור שלכם. היו עם אצבע על הדופק תוך כדי תנועה ובצעו את ההתאמות הנדרשות על מנת שכל פעולה שאתם עושים סוחטת את הלימון עד תום.
לסיכום
חגי נובמבר בפתח, השוק דרוך והצרכנים מחכים להם. יש לא מעט מביניהם שדחו רכישות של מוצרים, בפרט קניות משמעותיות, בידיעה שקמעונאים יציעו הצעות ערך משתלמות בתקופה הזו ושההמתנה משתלמת. יש נכונות לרכוש בתקופה הזו, היד קלה יותר על ההדק והמבצעים המוצעים קורצים לרוכשים שנכנסים בקלות ובטבעיות לאווירת חגי הקניות. נצלו את השבועות הקרובים כדי להגדיל את המכירות שלכם ולבסס את הקשר עם קהל היעד שלכם. זכרו שמידת ההצלחה של הקמפיינים בחודש נובמבר לעיתים קובעת את הטון לחודשים שיבואו. מערכת InforUMobile מציעה הרבה מאד כלים ואפשרויות למימוש אסטרטגיה שיווקית מונחית לקוח. אנו מזמינים אתכם להנות מהם ולהתייעץ איתנו בכל שאלה שתרצו.