חשבו לרגע בכמה הייתם יכולים להגדיל את ההכנסות של העסק אם הייתם יכולים לפרסם בפייסבוק ללקוחות הקיימים שלכם? הרבה נכון?
עכשיו, אם היינו מספרים לכם שבאמצעות לקוחות אלו ניתן לגייס גם לקוחות חדשים? מדהים נכון?
כסוכנות פרסום מובילה בפייסבוק, אנחנו מזמינים אתכם להכיר את כלי הפרסום הכי חזק שפייסבוק מעמידים היום לרשות המפרסמים.
Facebook Custom Audience – קהל מותאם אישית
לכל עסק ישנן רשימות מסוגים שונים אשר "נחות אצלו במגירה" ולא מייצרות עבורו מספיק מכירות.
פייסבוק מאפשרים לכם כמפרסמים, להציג מודעות פרסומיות בפיד של הלקוחות שלכם על בסיס הרשימות שברשותכם.
כידוע, הכי קל למכור ללקוח שכבר מכיר אתכם בין אם זה מוצר נוסף או משלים ולכן היכולת הזו היא כלי שיווקי מאד חזק.
באיזה רשימות ניתן להשתמש ? פייסבוק יודע לקבל רשימות של טלפונים ורשימות של כתובות מייל.
להלן סוגים אפשריים של רשימות:
- רשימת הלקוחות שקנו אצלכם מוצר בעבר
- רשימת הלקוחות שהתעניינו אצלכם בעבר
- רשימת הלקוחות שהשאירו לכם פרטים באתר או בדפי הנחיתה שלכם
- רשימת הלקוחות ברשימת התפוצה שלכם
- רשימות של לקוחות שפגשתם בכנסים ואירועים
- רשימות של כרטיסי ביקור שאספתם עם השנים
- רשימות המיילים מתוכנות הדוא"ל שלכם (ניתן לייצא מ- Gmail בקלות כל מי שהתכתבתם איתו בעבר).
- רשימות הטלפונים השמורים בנייד שלכם (ניתן לייצא מהטלפון בקלות באמצעות תוכנה)
- רשימת החברים שלכם ב- Linkedin
- רשימת מורידי האפליקציה הסלולרית שלכם
** (ניתן לפנות באמצעות הכלי גם לקהלים נוספים כגון: לקוחות שגלשו לאתר שלכם, חברים בעמוד העסקי שלכם וכדומה – על כל אלו נספר במאמרים הבאים).
איך תוכלו לפרסם כבר היום ללקוחות שלכם?
שלב 1: בניית הקבוצות בפייסבוק
מעלים למערכת הפרסום של פייסבוק את רשימת המיילים ו/או את רשימת הטלפונים הסלולריים שברשותכם ובלחיצת כפתור פייסבוק יאתר את אותם אנשים מתוך כלל גולשי הפייסבוק.
*חשוב לבצע הפרדה: קובץ אחד רק טלפונים סלולריים וקובץ שני רק מיילים.
שלב 2: הקמת הקמפיין עצמו
אחרי שהקמנו את הקבוצות במערכת הפרסום של פייסבוק, ניתן להקים את הקמפיין שמתמקד באותן הקבוצות שהקמנו. (לדוגמא: קמפיין סוף עונה לחברי מועדון לקוחות).
טיפים לתוצאות טובות עם Custom Audience
טיפ מספר 1: הקימו קבוצות ממוקדות, על סמך הרשומות הקיימות אצלכם
לדוגמא: קבוצת לקוחות שרכשו בעבר, חברי מועדון לקוחות, קבוצת לקוחות מתעניינים וכדומה. כך תפיקו תוצאות טובות יותר בקמפיין עצמו, היות ותוכלו לפנות עם המסר השיווקי הנכון לקבוצה המתאימה.
חשוב מאוד שתהיה הפרדה בין הקבוצות!
טיפ מספר 2: הקפידו על צורת הפנייה ללקוחות הקיימים
נצלו את העובדה שניתן לפרסם רק לקהל שכבר מכיר אתכם, לפנייה אישית בגוף המודעה, למשל:
"לקוחות אינפוריו מובייל, מגיע לכם 50% הנחה על המוצר השני!"
" מבצע 30% הנחה רק לחברי מועדון אינפוריו מובייל"
טיפ מספר 3: הקפידו על צורת הפנייה ללקוחות מתלבטים
ללקוחות המתעניינים בשירות שלכם אך טרם רכשו אצלכם, מומלץ לפנות במסרים שונים, לדוגמא:
" עדין מתלבטים אם לרכוש …", או במסרים שמטרתם "להלחיץ" קצת הלקוחות המתלבטים ולעודד אותם לקבל החלטה, לדוגמא: "נשארו רק מספר מקומות אחרונים לקורס הקרוב".
טיפ מספר 4: חשבו על הקריאטיב הנכון
השתמשו בתמונות מקצועיות עם קריאייטיב נכון שרלוונטי לאותה קבוצת לקוחות, זכרו הלקוחות שלכם לא נכנסו לפייסבוק לקנות את השירותים שלכם ולכן אתם חייבים לבלוט מעל שאר הפוסטים בפיד של הגולש.
עשו שימוש בלוגו שלכם – שיזהו אתכם ישר. התחרות על תשומת הלב של הלקוח גדולה ומאתגרת!
מומלץ לשלב את הקמפיין עם ערוצי פרסום נוספים: שליחת הודעות SMS, ניוזלייטרים וכדומה. מחקרים מוכיחים שלקוח שקיבל דיוור/SMS ונחשף במקביל לפרסום בפייסבוק, הסיכוי שירכוש מכם גדול יותר.
איך ניתן לגייס לקוחות חדשים על בסיס רשימת הלקוחות הקיימים שלכם?
חשבתם שפה זה נגמר, אז זהו שלא!
מה שהופך את הכלי הזה לעוצמתי אף יותר, הוא היכולת לפנות ללקוחות חדשים הדומים במאפיינים שלהם ללקוחות שלכם. (מקום מגורים, גיל, מין, השכלה, תחומי ענין ועוד מאות מאפיינים נוספים שפייסבוק יודעים על הלקוחות שלכם).
המשמעות היא שפייסבוק ידע לאתר עבורכם לקוחות שהסיכוי שתוכלו למכור להם הוא גדול יותר, היות ומאפייני הרכישה שלהם דומים למאפיינים של הלקוחות שכבר רכשו מכם.
ניתן לייצר מרשימת הלקוחות הקיימים/מתעניינים שלכם רשימה דומה של לקוחות פוטנציאלים.
לכלי העוצמתי הזה קוראים: LookAlike Audience
לדוגמא: אתם יכולים להגדיר שאתם רוצים לפרסם לרשימה של 2% מכלל גולשי הפייסבוק שהכי דומה לרשימת הלקוחות שלכם. רשימה כזו תכלול כ- 100,000 איש ואז תוכלו להציג את המודעות שלכם גם לרשימה זו.
אתם מרוויחים קמפיין סופר ממוקד, שיחסוך לכם הרבה כסף בכך שתפנו לקהל רלוונטי יותר.
טיפ מספר 5: התחילו עם קמפיין המבוסס על רשימת לקוחות קיימים
כשאתם ניגשים להקים קמפיין בפייסבוק מומלץ להתחיל עם פניה ללקוחות קיימים/מתעניינים ו/או לקהל שדומה ללקוחות שכבר רכשו מכם ורק לאחר מיכן לפנות לקהל פחות ממוקד.
השתדלו להקים קבוצות LookAlike Audience הדומות לקבוצות הלקוחות שכבר רכשו מכם, כדי שפייסבוק יתמקד בקהל נוסף שהסיכוי שירכוש מכם גבוה יותר.
מניסיוננו הרב זה תמיד מייצר תוצאות טובות יותר.
טיפ מספר 6: בשלב הראשון הקימו קבוצת LookAlike Audience לפי הגדרת גודל של 1%
המשמעות כאמור היא שפייסבוק יחפש את האחוז (1%) באוכלוסיה שהוא הכי דומה במאפיינים שלו לקבוצת המקור.
בשלב השני אם תרצו להגדיל את הקבוצה לקבוצה גדולה יותר, בחרו קבוצה לפי הגדרות של 2% בקיזוז הקבוצה של ה 1% שכבר הקמתם (כך לא תפרסמו שוב לאותה הקבוצה של ה 1%).
ניתן להגדיר לקבוצות LookAlike של עד 10% מגולשי הפייסבוק בארץ נתונה.
טיפ מספר 7: אל תקימו קבוצה אם הרשימות לא איכותיות
זה לא יהיה חכם לכוון את פייסבוק לחפש קהל שאינו הקהל שלכם. זה רק יעלה לכם יותר כסף ותוצאות הקמפיין לא יהיו טובות!
טיפ מספר 8: אופטימיזציה, אופטימיזציה, אופטימיזציה
אחרי שהקמפיין התחיל לרוץ דאגו כל הזמן לנתח את הנתונים ובהתאם לתוצאות בצעו אופטימיזציה לקמפיין, אם זה ברמת קהל היעד, המסר שיווקי, הבאנרים וכדומה.
טיפ מספר 9 ואחרון: תחזקו את רשימת הלקוחות שלכם באופן שוטף
עכשיו כשאתם כבר מכירים את הכלי העוצמתי של פייסבוק, דאגו בכל מפגש עם לקוחותיכם לבקש מהם גם את הטלפון הנייד וגם את כתובת המייל שלהם. זהו מכרה זהב שישמש אתכם הרבה בעתיד!
בונוס:
הקלטת וובינר שלנו בנושא פרסום בפייסבוק למועדוני לקוחות
לסיכום:
היתרון הבולט של כלי ה-Facebook Custom Audience, הוא שאתם יכולים לפנות בפרסום ממוקד לקהל היעד שלכם. פעולה זו יכולה להגדיל את הכנסות העסק שלכם מלקוחות קיימים ומאפשרת גיוס לקוחות חדשים, כמו כן היא יכולה להוזיל משמעותית את עלויות הפרסום שלכם.
פייסבוק מספקת לכם כמפרסמים מגוון רחב של כלים מתקדמים, אשר באמצעותם תוכלו לפרסם בצורה ממוקדת ללקוחותיכם ולייצר הכנסות נוספות לעסק שלכם. במאמרים הבאים נתייחס לכלים נוספים אלו.