רקע
בית הספר לבגרות ולפסיכומטרי של יואל גבע הוקם בשנת 1991. מטרתו – להעניק לתלמידים את מסגרת הלימוד הטובה ביותר, שתוכל להבטיח להם הצלחה מלאה בבחינות הבגרות ובפסיכומטרי. בית הספר משלב מורים מהדרגה הראשונה, קורסים מקיפים ומקצועיים, לומדות מתקדמות ויעוץ והכוונה פרטנית לתלמיד.
בשנת 2012 אימץ בית הספר יואל גבע אסטרטגיה של ביסוס נוכחות סלולרית ושיווק העסק בסלולר.
עידית צישנבסקי – רכזת שיווק אינטרנטי ביואל גבע – הובילה את התהליך ושיתפה אותנו בהישגים בפועל ובחוויה המקצועית שלה.
מטרת הפעילות השיווקית בסלולר
- גיוס לקוחות חדשים והגדלת המכירות
- הנגשת המידע השיווקי ללקוחות כך שיהיה בעל נראות טובה ונוחות שימוש
- המשך שידור מקצועיות ומומחיות בתחום העיסוק מבלי להזניח את הגולשים מהמובייל
- מדידה מדויקת ושוטפת של כלי השיווק תוך גמישות מקסימלית בשימוש בהם ושליטה נוחה בתכנים
קהל היעד
צעירים, משוחררי צבא בעיקר, המבלים הרבה מאד במובייל.
משך הקמפיין
מתמשך, ללא הגבלה.
בחירת הפתרון
הקמת אתר סלולרי
כלי גוגל אנליטיקס של בית הספר הראו בצורה חד משמעית שאחוזי הגלישה ממובייל לאתר ולקמפיינים אינטרנטיים גבוהים ומהווים נתח משמעותי מהתעבורה. ביואל גבע חשו הכרח להגיע אל אותם האנשים במקומות שבהם הם נמצאים. מתוך הבנה שהמובייל שונה מווב סטנדרטי, עלה הצורך ביואל גבע להקים אתר סלולרי שיאפשר הנגשת המידע השיווקי ללקוחות גם בפלטפורמת הסלולר.
לאחר הקמת האתר הסלולרי, הותקן באתר הווב סקריפט שמזהה גולשים סלולריים ומקפיץ אותם בצורה אוטומטית לאתר המותאם לסלולר. באופן זה ניתן מענה מיטבי הן לגולשים מהווב (שממשיכים לצפות באתר במחשב הנייח) והן לגולשים מהנייד (שנהנים מהמידע בפורמט המתאים לקריאה טלפון).
ניתן לגלוש לאתר מטלפון סלולרי – כאן
אפיון האתר הסלולרי הצריך מיואל גבע מחשבה מעמיקה. האתר הוובי הקונבנציונלי של בית הספר רווי במידע עשיר הן ללקוחות והן לגולשים אחרים, כמו תלמידי תיכון ומורים. בניגוד לאתר ווב על אתר סלולרי לתת מענה מתומצת לצרכים העיקריים של הגולש. לפיכך היה צריך לזהות מהם הדפים הנצפים ביותר באתר, מה הצורך של הגולש בטלפון לו צריך לתת מענה, מה המידע השיווקי שחשוב להנגיש וכיצד לתעל את הגולש לקבל המידע שהוא מחפש בזמן הקצר ביותר וביעילות מרבית.
כמו כן חשוב היה לשים דגש באתר על הנגשת האפשרות לצור קשר עם בית הספר, תוך שילוב טפסי ליד נוחים וידידותיים לשימוש של הגולש מהנייד.
InforUmobile ליוותה את התהליך וסייעה ליואל גבע לאפיין את האתר הסלולרי שלו באופן שיתן מענה אופטימלי לשלל צרכים אלו, תוך הימנעות משגיאות ותוך מיצוי מלא של אפשרויות השימושים במובייל.
קמפיין פרסומי במדיה הסלולרית עם דפי נחיתה סלולריים ייעודיים
ביואל גבע הוחלט להגיע בצורה טובה יותר ללקוחות פוטנציאליים במובייל ע"י יצירת דפי נחיתה ייעודיים עבור גולשים סלולריים בקמפיין הפרסום בגוגל הקיים של בית הספר. קמפיין זה מבוסס על רשת החיפוש לפי מילות מפתח רלוונטיות.
לצורך כך הוקמו 2 דפי נחיתה סלולריים בסיסיים (שהורחבו מאוחר יותר ל- 12 דפי נחיתה סלולריים מפולחים יותר). על הדפים הולבש קוד גוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר התנועה וכן קוד המרה כדי לדעת אילו ביטויים ומודעות ממירים טוב יותר.
הקריאה לפעולה בדפים הייתה התקשרות למוקד המכירות על ידי כפתור Click2Call נגיש ומובלט ואופציה להשארת פרטים בטופס ועל ידי כך העברתם הישירה לתוך מערכת ה- CRM של יואל גבע.
ניתן לגלוש לדף הנחיתה מטלפון נייד – כאן
דפי הנחיתה אופיינו לפי צרכים שונים של קמפיינים שרצים במקביל ברשת, עם יכולת השוואת ביצועים ביניהם, תוך שימת דגש על הזיקה בין דף הנחיתה, למודעה שמובילה אליו, לתחום הלימוד שאותו בית הספר מציע במסגרת הדף ולמקום בו הלימודים מתקיימים. בפרט שולבו סרטוני וידאו – מדיה אהובה על גולשים מהנייד, נוחה לספיגה וממירה ביעילות גולשים ללקוחות מתעניינים שמשאירים פרטים או יוצרים קשר טלפוני עם בית העסק.
תוצאות בפועל
תוצאות מהלך הכניסה למובייל ניכרו באופן מיידי:
- כמות הלידים באתר שבאים מגלישה סלולרית עלתה משמעותית.
- בימי בגרויות במאי 2013 נרשמו עשרות אלפי כניסות ביום לאתר של יואל גבע.
- דפי הנחיתה הסלולרים מייצרים לידים באופן שוטף.
- תהליך המעבר לאתר סלולרי עבר ללא תקלות או קשיים, לא ניכרו בקשות מצד הגולשים להחזיר מידע שלא נכלל באתר הסלולרי בשל אופיו של האתר (מתומצת וענייני כדרוש במובייל). משמע שהאפיון היה טוב וקלע לצרכי הגולשים.
- חלה עלייה בזמן השהייה של אנשים באתר מאז שהושק האתר הסלולרי.
- הפתרונות מתממשקים למערכת ה- CRM של יואל גבע בצורה נוחה.
משוב מהלקוח
לאורך כל התהליך היו שאלות רבות עליהן יואל גבע הזדקק למענה. היה רצון לדעת מה ה- Best Practice במובייל ואיך כדאי לעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר. יואל גבע מעידים על כך שמלוא התשובות התקבלו וניתנה הכוונה מקצועית מהצוות של InforUMobile.
מראשית התהליך התבסס אמון בין הצדדים והייתה ליואל גבע תחושה ש- InforUMobile לא רק מספקת פתרון טכנולוגי אלא גם הינה שותפה מלאה לתהליך ואחראית להצלחתו.
ברצוננו להודות לעידית צישנבסקי – רכזת שיווק אינטרנטי ביואל גבע – אשר חלקה אותנו את התהליך שעבר על הארגון שלה ועליה אישית.
"שרה, אני בטוחה שנעבוד על פרוייקטים נוספים ביחד, אבל חשוב לי לומר לך כבר עכשיו – תודה ענקית!!! קיבלנו מכם שירות נפלא, תמיכה מצויינת, אכפתיות ויחס נעים. היה תענוג לעבוד איתכם עד כה על הפרוייקט הזה."
מסקנה
הצרכן מתנהל דרך הסלולר, ובמיוחד קהל יעד צעיר. התוצאות שיואל גבע השיג בעזרת הכללת המובייל במערך הפעילות השייווקית שלו מעידות על כך בצורה חזקה. שיווק סלולרי מסייע לבית העסק להגיע לקהל רחב יותר, להנגיש את המידע שלו ולמצות את המפגש עם הלקוח הפוטנציאלי.
עסק שמבין את החשיבות של הסלולר לקידומו מוזמן לצור קשר עם InforUMobile לתפירת פתרון מניב העונה על צרכיו.
השאירו פרטיכם בטופס בעמוד ונשמח לסייע גם לכם להקים קמפיין שיווק בסלולר.