טוב, אז פיתחתם אפליקציה סלולרית לעסק שלכם.
בהרבה מהמקרים, ארגונים משקיעים הרבה מאד מאמץ באיפיון ובפיתוח של האפליקציה (וגם הרבה כסף) ושוכחים שצריך גם להשקיע מאמץ וכסף בשיווק והקידום של האפליקציה הסלולרית כדי שאנשים יורידו אותה וגם ימשיכו להשתמש בה אחרי ההורדה.
ריכזנו כאן את כל הכלים והשיטות לקידום ושיווק האפליקציה הסלולרית שלכם.
QR Code
QR Code הוא כלי מושלם למשוך לקוחות להוריד את האפליקציה שלכם.
אתם יכולים לשם את ה- QR Code שמוביל להורדה ישירה של האפליקציה שלכם באתר האינטרנט שלכם, על ברושורים שאתם מחלקים, על כרטיסי ביקור, בפרסום בעיתונות, על חשבוניות שאתם שולחים ללקוחות, בשלט בתוך או מחוץ לחנות שלכם וכו'.
לדוגמא אתר Mako מקדם את אפליקציית המתכונים שלו באתר, הוא כותב שם את כל התועלות שבהורדת האפליקציה עבורנו הגולשים ושם QR Code שמוביל ישירות להורדה של האפליקציה.
צילום מסך מתוך Mako
פרסום בגוגל בסלולר עם App Extension
ב- Adwords יש תוסף מיוחד לצורך פרסום שמוביל להורדת אפליקציה סלולריית.
התוסף נקרא App Extension ומאפשר לכם להוביל להורדה ישירה של האפליקציה ישירות מתוך המודעה בגוגל בלי להגיע לדף נחיתה בכלל.
בנוסף Adwords מאפשר לכם לעקוב אחרי כמות ההורדות ישירות מתוך ממשק ה- Adwords ולשייך את ההורדות למילות מפתח שונות (בדיוק כמו Conversion רגיל).
ראו דוגמא של הביטוח הלאומי שעושה שימוש בכלי זה.
פרסום סלולרי בפייסבוק באמצעות Mobile app install ads
פייסבוק מאפשרים לכם לפרסם אפליקציות סלולריות באמצעות כלי שנקרא Mobile App Install Ads.
הכלי מאפשר לכם לטרגט את קהל היעד הרלוונטי לאפליקציה שלכם ואז לפרסם מודעה שמובילה ישירות להורדה של האפקליציה.
בנוסף הכלי מאפשר לכם לא לפרסם לכאלה שכבר הורידו את האפליקציה שלכם וע"י כך לחסוך לכם עלויות פרסום על לקוחות לא רלוונטים (שכבר יש להם את האפליקציה שלכם).
שימו לב שבטרגוט בפייסבוק אתם יכולים להגדיר איזה משתמשים אתם רוצים (נניח רק אנדרואיד ולא iOS במידה והאפליקציה שלכם היא רק לאנדרואיד).
הנה דוגמא פרסום של וואלה. שימו לב לכפתור Install Now בתחתית המודעה.
הנה סרטון של פייסבוק שמסביר על הדרך הנכונה להשתמש ב Mobile App Install Ads
הנגישו את הורדת האפליקציה באמצעות SMS
כדי להקל את המשתמשים להוריד את האפליקציה שלכם, במקום לתת להם ללכת לחפש אותה ב- App Store או גוגל פליי, אפשרו להם באתר שלכם או בדפי הנחיתה שלכם, להכניס את מספר הטלפון שלהם ולקבל ב- SMS ישיר את הלינק להורדה של האפליקציה.
דרך נוספת זה לבקש מהמשתמש לשלוח SMS מהטלפון שלו למספר וירטואלי ולקבל חזרה לינק להורדת האפליקציה.
לדוגמא Foursquare עושה זאת באתר האינטרנט שלה
תמונות בתוך בלוג של tatango
טיפים מצויינים נוספים באינפוגרפיה הבאה של bluecaribu
Guide to Mobile App Marketing – An infographic by