בשוק הסחר האלקטרוני הדינמי, תקשורת יעילה עם הצרכנים היא המפתח להתמודדות עם התחרות. דיוור אלקטרוני שיווקי מהווה בתוך כך כלי רב-עוצמה ליצירת קשרים עם הלקוחות, להגדלת ההכנסות ולחיזוק הנאמנות שלהם. כיוון שהשימוש באימייל להנעת לקוחות לפעולה היא עניין כה עקרוני, איגדנו עבורכם במאמר זה את ששת סוגי האימיילים שכל עסק בתחום המסחר המקוון חייב להכיר ולהשתמש. צרפנו דוגמאות, טיפים מתקדמים ואסטרטגיות יישום.
1. אימייל ברוכים הבאים
המטרה
ליצור רושם ראשוני חיובי, לבנות אמון עם לקוחות חדשים ולהניע אותם לפעולה.
תוכן מומלץ להכליל באימייל מסוג זה
- ברכה אישית עם שם הלקוח
- תודה על ההצטרפות והבעת הערכה
- סקירה קצרה של ערכי המותג וההבטחה ללקוח
- הצגת היתרונות העיקריים של החברה (למשל, משלוח חינם, החזרות קלות)
- הצעה מיוחדת לרכישה ראשונה (למשל, 15% הנחה על הזמנה ראשונה)
- תצוגה מקדימה של מוצרים פופולריים או חדשים
- קישורים למדיה חברתית ולשירות לקוחות
- מידע על תדירות האימיילים ומה לצפות בהם
דוגמה לנוסח
היי [שם פרטי של הלקוח],
ברוך הבא למשפחת [שם החברה]! אנחנו נרגשים שבחרת להצטרף אלינו.
ב[שם החברה], אנו מאמינים ש[ערך מרכזי של החברה, למשל "אופנה צריכה להיות נגישה וידידותית לסביבה"].
כלקוח שלנו, תוכל ליהנות מ:
- משלוח חינם בכל הזמנה מעל X ₪
- 30 יום להחזרות ללא שאלות
- שירות לקוחות 24/7
כמתנת הצטרפות, קבל 15% הנחה על הזמנתך הראשונה עם הקוד: WELCOME15
אנו מזמינים אותך להכיר את המוצרים הכי נמכרים שלנו כאן: [קישור]
נשמח לשמוע ממך! עקוב אחרינו ב-[קישורים לרשתות חברתיות]
כמתנת הצטרפות, קבל 15% הנחה על הזמנתך הראשונה עם הקוד: WELCOME15
שלך,
[שם], מייסד [שם החברה]
טיפים מתקדמים
- מטיבי הלכת נוהגים ליצור סדרת אימיילי ברוכים הבאים (3 עד 5 דיוורים) שנשלחים לאורך השבוע הראשון מיום ההצטרפות, כאשר כל אחד מתמקד בהיבט אחר של החברה או המוצרים.
- שילוב של וידאו קצר בו הלקוח רואה מעבר לישות ערטילאית גם דמויות מפתח בחברה יוצר חיבור אישי יותר.
- ככל שניתן הציעו לקוראים שלכם תוכן חינמי שיש בו כדי לסייע להם (למשל, מדריך סטיילינג, טיפים להתאמת צבעים, וכו') כדי לבסס מומחיות ולהזרים ללקוחות שלכם ערך מיידי.
2. אימייל אישור הזמנה
המטרה
ישלח מייד עם ביצוע ההזמנה. מטרתו לספק ללקוח היזון חוזר על קליטת ההזמנה ועוגן של ביטחון לאחר שהביע בנו אמון בביצוע רכישה.
תוכן מומלץ להכליל באימייל מסוג זה
- תודה שרכשת
- מספר הזמנה ופרטי רכישה מלאים
- סיכום המוצרים שנרכשו (כולל תמונות, מחירים וכמויות)
- מחיר סופי כולל מיסים, משלוח והנחות שהוחלו
- מועד משלוח משוער ואפשרויות מעקב משלוח
- מידע על תהליך האריזה והמשלוח
- תזכורת למדיניות החזרות והחלפות
- פרטי יצירת קשר לשאלות או בעיות
- המלצות למוצרים משלימים
- בקשה לשיתוף הרכישה ברשתות חברתיות
דוגמה לנוסח
שלום [שם הלקוח הרוכש],
תודה על הזמנתך! אנחנו כבר עובדים על ההכנה שלה.
פרטי ההזמנה שלך (מספר הזמנה: #12345):
- 1x חולצת כותנה אורגנית בצבע יין – 99.90 ₪
- 2x מכנסי ג'ינס קלאסיים נשים – 259.80 ₪ (129.90 ₪ כל אחד)
סה"כ: 359.70 ש"ח
עלות משלוח: 0 ש"ח
מע"מ: כלול
סה"כ לתשלום: 359.70 ש"ח
המשלוח שלך צפוי להישלח ב- [תאריך] לכתובת [כתובת]. ברגע שהחבילה תצא לדרך, נשלח לך אימייל והודעת SMS עם מספר המעקב.
מזכירים לך שיש לך 30 יום להחזרת או החלפת הפריטים. כל המידע על מדיניות ההחזרות של הרשת כאן: [קישור]
אהבת את הקנייה שלך? נשמח על השיתוף ב-[קישורים לרשתות חברתיות] עם התיוג #[שם החברה]Style
יש לך שאלות? צוות שירות הלקוחות שלנו זמין עבורך 24/7 ב- WhatsApp [קישור]
תודה שבחרת בנו,
צוות [שם החברה]
טיפים מתקדמים
- שלבו סרטון או GIF המציג את תהליך האריזה והמשלוח שלכם.
- הוסיפו מידע על תכנית הנאמנות שלכם והנקודות שנצברו מרכישה זו.
- צרו גרסה מותאמת אישית של האימייל עבור לקוחות חוזרים, כולל הערכה על נאמנותם.
3. אימייל שילוח הזמנה
המטרה
עדכון הלקוח על כך שההזמנה עושה את דרכה אליו, מתן מידע אינפורמטיבי שחשוב ללקוח לדעת והגברת הציפייה שלו לקבלת המוצרים.
תוכן מומלץ להכליל באימייל מסוג זה
- הזמנתך נשלחה
- פריטים כלולים בהזמנה
- מידע על השילוח – לאן החבילה תשלח, מה מספר המעקב שלה, עם איזה חברת שליחויות צפויה להמסר, מתי
- תזכורת למדיניות החזרות והחלפות
- פרטי יצירת קשר לשאלות או בעיות
- תודות על הקניה
דוגמה לנוסח
שלום [שם הלקוח הרוכש],
איזה כיף! אנו שמחים לעדכן כי הזמנתך יצאה לדרך ותהיה איתך ממש בקרוב.
פרטי ההזמנה שלך [מספר הזמנה]:
- 1x חולצת כותנה אורגנית בצבע יין
- 2x מכנסי ג'ינס קלאסיים נשים
מספר המעקב של הזמנתך הוא [מספר מעקב]. ניתן לעקוב אחרי החבילה כאן: [קישור מעקב הזמנה].
חברת השליחויות [שם החברה] צפויה למסור לך את החבילה במועד [מועד].
החבילה תשלח לכתובת [כתובת שהוגדרה למשלוח בהזמנה]
יש לך שאלות? צוות שירות הלקוחות שלנו זמין עבורך 24/7 ב- WhatsApp [קישור]
אם יש צורך להחליף או להחזיר פריטים מההזמנה ניתן לראות כאן את כל המידע לגבי מדיניות ההחלפות שלנו והנחיות נלוות: [קישור].
תודה שבחרת בנו,
צוות [שם החברה]
טיפים מתקדמים
- עודדו רכישה נוספת דרך תוכניות נאמנות שלכם, השתמשו בסגמנטציה כדי לקסטם את המוצרים המוצעים ללקוח ולהתאימם לצרכים ולתחומי העניין שלו.
- הציעו מוצרים משלימים לאלו שכלולים בהזמנה עם הטבה ייעודית רק לרוכשים.
- הכלילו מונה ספירה לאחור להגברת הציפייה להגעת המשלוח.
4. אימייל ההזמנה שלך סופקה
המטרה
עדכון הלקוח על כך שההזמנה סופקה לו, תוך סגירת המעגל על הזמנה זו; ניצול ההזדמנות כדי להגביר את שביעות הרצון שלו, לחזק את הנאמנות ולהכין את הקרקע להזמנות עתידיות.
תוכן מומלץ להכליל באימייל מסוג זה
- הזמנתך סופקה
- פריטים כלולים בהזמנה
- אישור של המקום בו ההזמנה נמסרה והמועד בו זה קרה
- בקשה לחוות דעת על ההזמנה והשירות
- תזכורת למדיניות החזרות והחלפות
- פרטי יצירת קשר לשאלות או בעיות
- תודות על הקניה
- עידוד שיתוף ברשתות החברתיות
- הצעות לטיפול ושימוש במוצרים שנרכשו
דוגמה לנוסח
שלום [שם הלקוח הרוכש],
הידד! ההזמנה שלך סופקה בהצלחה. אנו מקווים שתהנה מהמוצרים שרכשת 🙂
פרטי ההזמנה שלך [מספר הזמנה]:
- 1x חולצת כותנה אורגנית בצבע יין
- 2x מכנסי ג'ינס קלאסיים נשים
ההזמנה סופקה לכתובת [כתובת] ב- [תאריך ושעה].
אנו מקווים שהמוצרים הגיעו אליך בשלום. במידה ויש לך שאלות צוות שירות הלקוחות שלנו זמין עבורך 24/7 ב- WhatsApp [קישור].
כאן תוכל למצוא את כל המידע לגבי מדיניות ההחזרות וההחלפות של הרשת [קישור].
אם לא עשית את זה עדיין, זה הזמן לפתוח את האריזה ולהשוויץ במוצרים שקנית! מוזמן לשתף תמונות וחוויות בעמוד האינסטגרם שלנו [#עמוד].
כדי שתוכל להנות מהמוצרים לאורך זמן הנה כמה טיפים לשמירה עליהם ושימוש נכון:
- [טיפ ראשון]
- [טיפ שני]
- [טיפ שלישי]
יעניין אותך אולי לדעת שאנשים שרכשו את המוצרים שאתה קנית קנו גם את המוצרים האלו [מידע על מוצרים משלימים רלוונטים]
תודה שבחרת בנו,
צוות [שם החברה]
טיפים מתקדמים
- הכלילו במייל הטבה לקנייה הבאה.
- עודדו רכישה נוספת דרך תוכניות נאמנות שלכן, השתמשו בסגמנטציה כדי לקסטם את המוצרים המוצעים ללקוח ולהתאימם לצרכים ולתחומי העניין שלו.
- הציעו מוצרים משלימים לאלו שכלולים בהזמנה עם הטבה ייעודית רק לרוכשים.
- הכלילו מונה ספירה לאחור להגברת הציפייה להגעת המשלוח.
5. אימייל שחזור עגלה נטושה
המטרה
להחזיר לתהליך קנייה את הלקוחות שעזבו מוצרים בעגלה מבלי להשלים את הרכישה שלהם.
תוכן מומלץ להכליל באימייל מסוג זה
- כותרת מושכת תשומת לב המזכירה את המוצרים שנשארו בעגלה
- תמונות ותיאורים קצרים של המוצרים, כולל מחירים
- סיבות לחזור ולהשלים את הרכישה (מלאי מוגבל, ביקוש גבוה)
- מענה להתנגדויות נפוצות (גמישות בתשלומים, מדיניות החזרות)
- תמריץ לסיום הרכישה (למשל, משלוח חינם או הנחה)
- כפתור "השלם רכישה" בולט
- אפשרות ליצירת קשר עם שירות לקוחות לשאלות או עזרה
- סקירת יתרונות הקנייה מהחברה שלכם
- הפנייה לחוות דעת של משתמשים שחוו את המוצר וממליצים עליו
דוגמה לנוסח
היי [שם הלקוח שנטש את עגלה],
שמנו לב שהשארת כמה פריטים מעולים בעגלת הקניות שלך:
- [שם המוצר] – [מחיר] ₪, [תיאור קצר ותמונה], [קישור לחוות דעת]
- [שם המוצר] – [מחיר] ₪, [תיאור קצר ותמונה], [קישור לחוות דעת]
אנחנו מבינים שלפעמים החיים לא הולכים כמתוכנן… אבל אל דאגה, שמרנו את העגלה שלך!
למה כדאי להשלים את הרכישה עכשיו?
- המלאי שלנו מתחלף במהירות, אנחנו לא רוצים שתפספס
- אתה זכאי למשלוח חינם בכל הזמנה מעל X ש"ח
- יש לך 30 יום להחזרות ללא שאלות
כדי להקל עליך, אנו שמחים לצייד אותך בקופון של 10% הנחה: COMEBACK10
מוכן להשלים את הרכישה? [כפתור "השלם רכישה עכשיו"]
יש לך שאלות? צוות שירות הלקוחות שלנו כאן בשבילך 24/7, אתה מוזמן תמיד לדבר איתנו ב- WhatsApp [קישור]
מחכים לך!
צוות [שם החברה]
טיפים מתקדמים
- שלחו סדרה של 3 אימיילים: הראשון כשעה אחרי נטישת העגלה, השני אחרי 24 שעות, והשלישי אחרי 3 עד 5 ימים.
- אל תשכחו לפני כל אימייל שנשלח לבדוק באמצעות בפקד סטטוס רכישה במודול האוטומציות של מערכת InforUMobile האם מאז הנטישה הלקוח לא חזר לרכוש את המוצרים ביוזמתו. אם כבר ביצע רכישה אין תורך לתזכר אותו.
- השתמשו בדחיפות מלאכותית (למשל, "המלאי אוזל!") בזהירות ורק כשזה אמיתי.
- בדקו את הסיבות הנפוצות לנטישת עגלות בחנות שלכם וספקו פתרונות ממוקדים באימייל.
6. אימייל המלצות מוצרים מותאמות אישית
המטרה
לחשוף את הלקוח לאפשרויות רכישה שאולי לא הכיר ועודד רכישות חוזרות.
תוכן מומלץ להכליל באימייל מסוג זה
- כותרת אישית המדגישה את ההתאמה האישית
- הסבר ברור ללקוח מדוע הוא מקבל את המייל הזה
- 3 עד 5 המלצות למוצרים המבוססות על היסטוריית הרכישות או התנהגות הגלישה של הלקוח
- תיאורים קצרים ותמונות איכותיות של המוצרים המומלצים
- דירוגים וביקורות של לקוחות על המוצרים המומלצים
- מחירים ומידע על זמינות
- כפתור "קנה עכשיו" לכל מוצר
- אפשרות להנחה על רכישת מספר פריטים או על סכום מינימלי
- קישור לקטגוריות או קולקציות רלוונטיות נוספות
דוגמה לנוסח
שלום [שם הלקוח],
בחרנו במיוחד עבורך! בהתבסס על הטעם המעולה שלך, הנה כמה פריטים שאנחנו חושבים שתאהב:
- [שם המוצר] – [מחיר] ₪
למה זה מתאים לך: התאמה מושלמת ל[מוצר קודם שנרכש]
(4.8/5 מ-120 ביקורות)
[תמונה ותיאור קצר]
[כפתור "הוסף לעגלה"] - [שם המוצר] – [מחיר] ₪
למה זה מתאים לך: טרנד חם שמתכתב עם הסגנון שלך
(4.2/5 מ-85 ביקורות)
[תמונה ותיאור קצר]
[כפתור "הוסף לעגלה"] - [שם המוצר] – [מחיר] ₪
למה זה מתאים לך: הרבה אנשים שקנו [מוצר קודם שנרכש] קנו גם את זה
(4.4/5 מ-213 ביקורות)
[תמונה ותיאור קצר]
[כפתור "הוסף לעגלה"]
מכיוון שאתה לקוח ותיק ומוערך אנו שמחים להעניק לך קופון הטבה של 10% הנחה על כל המחירים הרשומים מעלה, קוד קופון – ITSYOURS10. כדאי להזדרז, ההצעה תקפה עד ל- [תאריך שעה].
[מונה ספירה לאחור]
מחכים לך!
צוות [שם החברה]
נ.ב. – מתלבט? לא לגמרי בטוח? צוות השירות שלנו זמין לרשותך 24/7 ב- WhatsApp, צור קשר [קישור]
טיפים מתקדמים
- בצעו התאמה להמלצות בהתבסס על שלב מחזור החיים של הלקוח (חדש, פעיל, בסיכון, נוטש).
- בצעו ניתוח של מועדי פתיחת המייל כדי לבדוק אם מתגלית חוקיות וזמנים אופטימליים לשליחתו.
- השתמשו בתובנות AI לחיזוי צרכי הלקוח העתידיים והצעת המוצרים בהתאם.
לסיכום
כשזה מגיע לאתרי סחר, בהם המגע עם הלקוח הוא דרך המחשב וללא מגע אנושי ישיר כפי שאנו מכירים מהחנות הפיזית, קיימים מספר אימיילים שהם קריטיים ליצירת חיבור של הלקוח לעסק, לשיפור החוויה שלו ולעידוד המעורבות הפעילה שלו. השימוש במיילים אלו אינו בגדר Nice to Have, הוא משפיע ישירות על המכירות ועל שורת הרווח של האתר. במאמר זה סקרנו את המיילים הנבחרים שכל אתר אי קומרס צריך לאמץ, תוך מתן דוגמאות שאנו מקווים יעזרו לכם במימושם. אנו מזמינים אתכם להשתמש בכלי האוטומציה שמערכת InforUMobile מציעה כדי ליישם את הדברים. זכרו – ברגע שהנחתם את התשתית לדברים האפקט שלה הוא עקבי וסקיילבילי, מה שמאפשר להנות מהתשואות לטווח זמן ארוך ובמצטבר ביחס לכלל הלקוחות.