מה בעצם אתם מוכרים
מה בעצם אתם מוכרים?!

אחד מהצעדים הראשונים של עסק לעשות הוא להגדיר במדויק מה הוא מוכר ללקוחות.
שאלה זו יכולה להישמע לכם פשוטה, אולם היא בעלת חשיבות מכרעת על כל תהליך השיווק והפרסום שלכם.
חשוב להבין – הלקוחות אינם מעוניינים לקנות את השירות או המוצר שלכם לשם הקנייה עצמה, אלא הם מעוניינים לפתור לעצמם בעיה כלשהי.

הבנת הצרכים והבעיות של הלקוח היא הצעד הראשון בתהליך השיווק שלכם.

דוגמה ראשונה: עסק שמוכר מוצרי הרזייה
לקוחותיו אינם מעוניינים לרכוש את המוצרי ההרזיה. אלא  – הם מעוניינים לרדת במשקל.
הם רוצים להראות רזים ליותר, להרגיש טוב יותר ולהעלות את הביטחון העצמי שלהם.

דוגמה שנייה: עסק שמוכר מערכת דפי נחיתה.
לקוחותיו אינם רוצים לרכוש מערכת של דפי נחיתה, אלא – הם מחפשים שיטה להגדיל את המכירות שלהם ולייצר יותר לידים ועסקאות.

כלומר אם תצליחו להבין את הרצון האמיתי של הלקוחות שלכם, תוכלו להכין אמצעי שיווק נכונים ומתאימים יותר, כאלו שיפלו על אוזניים קשובות של הלקוחות הפוטנציאליים וייצרו לכם יותר מכירות.

3 שלבים פשוטים  לבדיקת ההצעה העסקית שלכם:

  1. התחילו בכך שתשאלו את עצמכם: מה בעצם הלקוחות שלי רוצים וצריכים.
  2. לכל מוצר או שירות שלכם רשמו במספר שורות את רצון וצורכי הלקוחות שלכם.
  3. בדקו את ההצעה השיווקית שלכם.

כעת גשו למקומות בהם אתם נוכחים ומפרסמים בדיגיטל (האתר שלכם, דפי הנחיתה, מודעות פרסום וכו') ובדקו האם הכותרת של כל מתחם פרסומי עוסקת בתיאור יתרונות המוצר שלכם, או בתיאור הפתרונות והיתרונות שמי שירכוש אותו יכול להשיג.

דוגמות:
עסק שמוכר מוצרי הרזייה:
– קראיטיב שמדבר על המוצר: חבילת הדיאטה הטובה בישראל….
– קראיטיב שמדבר על היתרונות ללקוח: הדרך שלכם להגיע למשקל שרציתם, עוד הקיץ!

עסק שמוכר מערכת דפי נחיתה
– קראיטיב שמדבר על המוצר: מערכת דפי הנחיתה המובילה בישראל
–  קראיטיב שמדבר על היתרונות ללקוח: השיטה להגדלת כמות הלידים לעסק שלכם והקטנת עלויות הפרסום.

לסיכום:
כאשר תחשבו דרך עיני הלקוחות שלכם, מה טוב עבורם ומה יפתור להם את הבעיות, תמצאו שהלקוחות יתחילו להתעניין יותר בפתרונות והשירותים אותם אתם מוכרים.

בהצלחה!
btn-back