כל איש שיווק מנוסה יגיד לך "הכסף נמצא ברשימת התפוצה שלך".
למה ? כי עסק ללא רשימת תפוצה תמיד יהיה תלוי בלקוחות שיזמו מגע איתו כדי לצרוך שירות או מוצר של העסק. עסק בעל רשימות תפוצה הוא אקטיבי ומעודד לקוחות לצרוך שירותים שלו. באמצעות רשימת תפוצה קל להודיע ללקוחות על מוצרים חדשים, מבצעים חדשים, להקנות להם ידע ובקיצור – לקיים איתם מערכת יחסים.
רשימת התפוצה שלך צריכה לכלול שם, טלפון וכתובת מייל.
הדיוור לרשימת התפוצה יכול להעשות באמצעות דיוור בדואר אלקטרוני או באמצעות דיוור ב- SMS.
איך תגדיל את רשימות התפוצה שלך ? הנה שיטות בדוקות ואפקטיביות:
שיטה 1 – תן במתנה מדריך בתחום העיסוק שלך
הכן מסמך של 2-4 עמודים בתחום העיסוק שלך. במסמך תן את מיטב הידע שצברת בתחום בו אתה מתעסק והצע את המסמך הזה בחינם באתר האינטרנט שלך. לדוגמא: אם אתה עוסק בתחום האופנה הכן מדריך בסגנון: "המדריך השלם להתאמת צבעים בלבוש" או "7 האופנות הלוהטות של הקיץ הנוכחי" או "המדריך המלא כיצד להתלבש נכון כדי לראות צעירים".
באתר האינטרנט שלך פרסם את המדריך להורדה בחינם כאשר לקוח צריך להכניס שם את כתובת המייל שלו ואת הטלפון שלו כדי לקבל את המדריך. המדריך כמובן גם יסייע ליצור ביקוש למוצר שלך.
פרסם את המדריך גם ברשתות חברתיות כאשר הגישה ניתנת למי שנותן את כתובת המייל והטלפון שלו. המטרה – לייצר מנגנון לאיסוף פרטי קשר של מי שמתעניין בתחום עיסוקך, לעודד רכישה ממך/את הצורך בשירותים שלך ולבסס את השם שלך כמומחה ובעל ידע בתחום.
שיטה 2 – רקום שיתופי פעולה
חבור לספקי שירותים שנותנים פתרונות לקהל היעד שלך וסכם איתם על שיתוף פעולה שאתה מדוור לרשימת התפוצה שלהם והם מדוורים לרשימת התפוצה שלך. ההגיון מאחורי שיתופי הפעולה הוא שקהל היעד של המוצר שלך, צורך שירותים גם מספקים אחרים שאינם מתחרים שלך. לדוגמא: אם אתה מוכר מקדחות לחנויות לכלי עבודה, אזי שיש גם ספקים אחרים שמספקים לאותן חנויות מוצרים נוספים שאינם מתחרים לך.
טיפ חשוב: בדיוור שלך לרשימת התפוצה של השותף, הפנה לדף נחיתה שלך שמבקש את פרטי הלקוח (כדי להכניס אותו לרשימת התפוצה שלך) במקום להפנות אותו לקנייה ישירה של מוצר. בדרך זו אתה תקבל את חלק מרשימת התפוצה של השותף ותוסיף אותה לרשימה שלך.
זו דרך מאד קלה להגדיל את רשימת התפוצה במהירות.
שיטה 3 – עודד אנשים להעביר את הדיוור שלך לחברים שלהם
בכל דיוור שלך, עודד את הנעמנים להעביר אותו הלאה לחברים שלהם.
כך תוכל להגדיל את רשימת התפוצה בצורה ויראלית בקלות.
בנוסף, המלצה על מוצר שהגיעה מחבר היא תמיד חזקה מאד ועוזרת במכירת השירות.
שיטה 4 – השתמש ב- QR Code עם הטבה
אם אתה עושה פרסום ב- Offlline, קרי פרסום בעיתונים, פליירים, כרטיסי ביקור, פוסטרים, רולאפים וכו' מומלץ להוסיף QR Code שמוביל את הלקוח לדף נחיתה סלולרי שבתוכו אתה מציג טופס שמבטיח קופון הטבה אם הלקוח ימלא את פרטיו. ה- QR Code היא דרך מעולה לחבר בין עולם האופליין לעולם ה- אונליין בקלות.
שיטה 5 – הכנס טופס רישום לרשימת התפוצה שלך באתר
שלב באתר שלך טופס פשוט וקל למילוי (בקש מעט פרטים) עם אפשרות להרשם לרשימת התפוצה שלך.
וודא כי הטופס מותאם גם לגלישה סלולרית כי היום 20% מהיקף הגלישה היא סלולרית (המספרים רק עולים) וחבל לאבד את תנועת הלקוחות הזו.
שיטה 6 – הקפץ PopUp בכניסה לאתר שלך
הרבה גולשים מגיעים אליך לאתר, גולשים, מסתובבים בין העמודים ובסוף יוצאים בלי לבצע פעולה ובלי שיש לך מידע עליהם.
אתה יכול להקפיץ בצורה אוטומטית Popup באתר שלך (נניח לאחר 7 שניות גלישה כדי לתת למשתמש קודם כל להבין את תוכן האתר שלך) שמציע להם להרשם לרשימת התפוצה שלך (נניח בשילוב המדריך משיטה מספר 1).
שיטה 7 – עשה וובינר
דרך נפוצה לגרום לאנשים להרשם לרשימת התפוצה שלך היא לארגן וובינר בתחום המומחיות שלך ולהזמין אנשים להרשם אליו. מי שנרשם כמובן צריך למלא פרטים. ככלל וובמינר הוא כלי מצויין לאינטראקציה עם הקהל שלך,
למתג אותך כמומחה בתחום ולעורר צורך במוצרים שלך.
שיטה 8 – הוסף חתימה במייל
בעסק שלך נשלחים קרוב לוודאי כמה עשרות מיילים כל יום (ברוב העסקים המספר גדול משמעותית). נצל את המדיה הזו להגדלת רשימת התפוצה. הוסף בחתימה שלך ושל כל עובד בעסק באנר עם בקשה להצטרפות לרשימת התפוצה המוביל לטופס אינטרנטי שלוקח פרטים.
סיכום – מחקר
מחקר שעשתה חברת marketingsherpa מציג את מידת האפקטיביות של כל טקטיקה בהגדלת רשימת התפוצה. הנה תוצאות המחקר שלהם: