WhatsApp היא מדיה שיווקית מדהימה עבור עסקים המאפשרת תקשורת עם לקוחות לצורך הגדלת מכירות וצמיחה עסקית.
זו מדיה מאד בולטת בטלפון של הצרכן ולכן כאשר עסק שולח WhatsApp ללקוחות שלו, הוא מקבל תוצאות עסקיות מצוינות.
- מעל 80% מהנמענים קוראים את הודעת ה- WhatsApp שהם מקבלים תוך 5 דקות.
- אחוזי ההקלקה במידה ושמים קישור ב- WhatsApp נעים בין 10% ל- 20% (תלוי ורטיקל וסוג הודעה).
- מוזמנים לראות סטטיסטיקות נוספות באינפוגרפיקה שכתבנו ושפורסמה בבלוג בנושא.
מערכת InforUMobile מאפשרת לעסקים לשלוח הודעות WhatsApp ללקוחות שלהם ולהגדיל מכירות בצורה קלה.
ל- WhatsApp יש מגוון שימושים עסקיים בתחום השיווק למועדון הלקוחות:
תקשור מבצעים ב- WhatsApp
שליחת מבצעים ללקוחות ב- WhatsApp היא אחד מהכלים הכי אפקטיביים בשיווק.
מקובל לשלוח את המבצעים הבאים:
- מבצעים על מוצרים חדשים.
- מבצעים על מוצרי "היום" או "השבוע" שנמכרים בהנחה משמעותית.
- מבצעים על מוצרים שנותרו זמן רב מדיי במלאי.
- מוצרים שהוחלפו בקולקציה חדשה (לדוגמא בעולמות האופנה) או בדגם חדש שלהם (נניח בעולמות מוצרי החשמל).
ניתן לשלב בהודעה תמונה, קרוסלה של תמונות (ראו דוגמא מטה), מסמך PDF עם הסכם על המוצר ועוד.
ההודעות כמובן יכולות להיות פרסונליות ללקוח עם שמו ופרטים נוספים שיש לכם במאגרי המידע.
שליחת קופונים ללקוחות ב- WhatsApp
ניתן להגדיר במערכת InforUMobile רשימת קופונים חד חד ערכיים אותם אפשר לשלוח בצורה פרסונלית לכל לקוח.
קופונים יכולים להיות:
- הנחה על מחיר המוצר – מאפשר הנחה באחוזים או במחיר קבוע על מוצר מסוים או סדרה של מוצרים.
- הטבה של 1+1 או וריאציה אחרת.
- משלוח חינם – מציע משלוח חינם של מוצר ללקוח.
- קופונים מוגבלים בזמן – קופונים שתקפים למשך זמן מצומצם. הם יוצרים תחושה של דחיפות אצל הלקוח ולכן יעילים מאד בדחיפת הלקוח לרכישה.
שיווק אוטומטי ב- WhatsApp בעולמות ה- eCommerce
ניתן להתקין תוסף של InforUMobile על חנות ה- eCommerce של הלקוח (בפלטפורמות פופולריות כמו Magento, WooCommerce, Shopify ועוד) אשר יודע לשדר למערכת אירועים שצרכן מבצע באתר הלקוח. על בסיס אותם אירועים ניתן לשלוח הודעות WhatsApp אוטומטיות לצרכנים.
דוגמאות לשימוש קלאסיים של WhatsApp בעולמות ה- eCommerce:
- נטישת עגלה – שליחת תזכורת ללקוח על מוצרים שנטש בסל באתר. הודעות אלו מניעות לפעולה וגורמות לצרכן להשלים את הרכישה.
- החזרת גולשים אחרי נטישת אתר – מאפשר החזרת גולשים הגיעו לאתר אבל לא הוסיפו מוצר לעגלה.
- חלוקת קופון לקנייה נוספת לאחר רכישה – מאפשר שליחת קופון לרכישה הבאה ללקוח אחרי שביצע רכישה באתר. פעולה זו גורמת ללקוח לחזור ולבצע רכישות נוספות בהמשך
- מוצרים משלימים – שליחת מוצרים משלימים לקנייה הנוכחית של הלקוח – לדוגמא אם לקוח רכש טלפון אפשר להציע לו אוזניות, כבלים, מגן מסך וכו'.
- הודעת "ברוכים הבאים" כאשר לקוח נרשם לאתר או נרשם לרשימת התפוצה.
שליחת WhatsApp בימי הולדת ללקוח
ניתן לשלוח במערכת InforUMobile הודעות WhatsApp ללקוחות בימי ההולדת.
אפשר לעלות רשימה של כל מספרי הטלפון של הלקוחות כולל תאריך יום ההולדת ולבצע תהליך אוטומציה של שליחת ברכה אישית וקופון או הטבה ביום ההולדת.
שליחת ההודעות במועד המתאים מתבצעת באופן אוטומטי ללא צורך במגע אדם.
מקובל לשלוח את ההודעה יומים לפני יום ההולדת כך שהלקוח יספיק לממש את הקופון או ההטבה הרלוונטית.
בימי הולדת, לקוחות נמצאים במצב רוח מוכוון קנייה והתחדשות ולכן הודעות בימי הולדת עם הטבה הן אפקטיביות מאד ומניעות לפעולה.
הסרה מרשימת התפוצה בצורה אוטומטית
בהודעות שיווקיות יש לאפשר לנמענים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה.
מערכת InforUMobile מאפשרת לרשום בהודעה "להסרה מרשימת התפוצה השב הסר". כל מי שישלח בחזרה את המילה "הסר" יכנס אוטומטית לרשימה השחורה ולא יקבל יותר הודעות WhatsApp מאותו הארגון. גם אם הארגון יבקש לשלוח שוב לאותו מספר, המערכת תחסום את ההודעה לא תשלח אותה וכך תגן על הארגון מהפצה לנמענים שאינם מעוניינים בקבלת ההודעות.
שליחה על תשתית רשמית של Meta
מערכת InforUMobile עובדת על תשתית רשמית של Meta בצורה מורשית וחוקית ולכן ניתן לשלוח כמות לא מוגבלת של הודעות WhatsApp (אנו משרתים ארגונים ששולחים כמיליון הודעות WhatsApp ביום ללא בעיה) וכן לבצע שליחות בקצבים גבוהים מאד. זאת, להיפך ממערכות שעובדות על תשתית שאינה רשמית בצורה פיראטית, שאז יש מגבלה על כמות ההודעות שניתן לשלוח וקיים סיכון תמידי ומשמעותי בחסימת השולח וחסימה של הנכסים האחרים של הארגון ב- Meta.
דוגמאות של סוגי הודעות WhatsApp שניתן לשלוח
הודעות שמכילות תמונה
הודעות קרוסלה
הודעות עם מבצע מוגבל בזמן
הודעות עם כפתורים
ראו כאן סרטון הדגמה של שימוש במערכת: