הרבה בעלי עסקים חשים לאחרונה, בצדק, שחל שינוי גדול באופן שבו הצרכן מתנהל ומקבל החלטות רכישה. הכוח עבר לידי הלקוח וזה מותיר את בית העסק עם שתי ברירות – או לזרום עם השינוי או להישאר מאחור.
בהנחה שאתם מעדיפים את האופציה הראשונה ומתלבטים על מה לשים דגש על מנת שלא לפספס אינסוף הזדמנויות עסקיות, מומלץ כצעד ראשון לחשוב "באיזו צורה הלקוחות שלי רואים אותי בטלפון הנייד שלהם?"
כדי לענות על השאלה הזו, קיבצנו עבורך מספר כללי אצבע שימושיים:
1. הכר את הלקוח הסלולרי שלך
אנשים משתמשים בטלפון הנייד שלהם יותר ויותר על מנת לצרוך תוכן ולשתף מידע. צרכי הלקוח הסלולרי שונים במהותם מאלה של לקוח הגולש במחשב. אז מה מאפיין את הלקוח הסלולרי?
- טווח הריכוז שלו מאד מאד קצר
- הוא אוהד נלהב של תמונות גדולות
- הוא נהנה לצפות בסרטוני וידאו קצרים
- הוא לא מתחבר לכותרות ארוכות ועומס טקסט
- הוא ינטוש אתר שנטען באיטיות (5 שניות הן מקסימום זמן ההמתנה שהוא מוכן להקדיש)
- אתר בו הוא נאלץ לצבוט את המסך כדי להתמצות נחשב מיידית כלא רלוונטי
- הוא מבצע מחקר לפני קניה בכל מקום ובכל מצב, גם מתוך בית העסק שלך!
- הוא מצפה לתוכן רענן ומשתנה מהמקורות האהובים עליהם
- הוא מאד מושפעים מטרנדים דיגיטליים וחברתיים
2. הגודל לא קובע
שיווק סלולרי אינו עוד נחלתם של מותגים גדולים המנסים לבסס נוכחות מקומית. מדובר כבר מזה זמן בהכרח עבור כל בית עסק, גדול כקטן. לא משנה מה היקף הפעילות שלך, הלקוחות שלך חיים בסלולר ומצפים לפגוש אותך שם. השילוב בין האפקטיביות של כלי השיווק הסלולריים לעלויות הלא גבוהות שלהם הופכים אותם לעוד יותר רלוונטיים לבתי עסק מכל גודל וסוג.
3. תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים
תוכן חזותי הולך ונעשה יותר ויותר פופולרי בקרב משווקים. תמונות נוטות לקבל 53% יותר לייקים בפייסבוק מאשר טקסט ווידאו מקבל 12% יותר שיתופים מטקסט ולינקים גם יחד. וכל זאת מדוע? משום שתוכן ויזואלי הוא מדיום חזק להעברת מסרים. קיימים מספר פורמטים בהם ניתן להשתמש. בעזרת וידאו ניתן לייצר סרטוני הסבר על המוצר, ראיונות, טיפים לשימוש, עדות של לקוח מרוצה, סצינות מאחורי הקלעים של העסק, הדגמות ועוד. בעזרת תמונות ניתן לצור אינפוגרפיקס, מצגות ועוד.
4. בהקשר של מילים – Less is More
ככל שתשתמשו ביותר מידע חזותי, הפחיתו להשתמש במילים. מסר שניתן להעביר בניסוח ממוקד יעיל בהרבה ממסר ארוך. במידה ובכל זאת תרצו להאריך במלל, הקפידו על עיצוב הטקסט שיהיה בר אפשרות סריקה בעיני הקורא – שיהיה מחולק לכותרות וכותרות משנה, הדגישו מילים חשובות וכו' על מנת להקל על הקורא. זיכרו: קורא שנתקל בחומת טקסט לא יתעמק בה. אם אתם רוצים שהוא יקרא אתכם, עליכם החובה כבעלי התוכן להגיש לו את הטקסט בצורה נוחה ללעיסה ועיכול.
5. השתמש במילים שמניעות לפעולה
תמיד, תמיד, תמיד תשאלו את עצמכם – מה בעצם אני רוצה ממי שנתקל במסר שלי? מה אני מצפה שהוא יעשה? לאחר שתדעו את התשובה, שלבו באתר הסלולרי שלכם/ /בדף הנחיתה הסלולרי / /בדיוור הניוזלטר או ה- SMS שלכם מילים פשוטות שיעזרו לקורא לבצע את הצעד הבא, זה שהחלטתם שאתם מייעדים לו – "לחץ כאן", "צלצל עכשיו", "אהבת? שתף", "נווט ליעד" וכו'. הוספת אלמנט של רגישות לזמן או מחסור בזמינות גם כן מסייע לקבלת תגובה מיידית מהלקוח. עוד דרך נהדרת לייצר איגייג'מנט עם קהל היעד הוא להציג לו תמונה ולשאול שאלות, למשל – "ספר לנו את דעתך".
6. התאם את דפי הנחיתה שלך
אם אתם מעבירים לקוח שהקליק על פרסום / מייל / מודעה / פוסט שלכם לדף נחיתה, הקפידו שהדף יהיה מותאם לגלישה סלולרית. אין טעם להוביל אותו לעמוד שאינו מותאם שהרי בעמוד לא מותאם הוא לא יכול לבצע את הפעולה שייעדתם לו. העברה לעמוד כזה לא רק שלא תהיה ברת תועלת, היא אף עשויה להזיק לדימוי שלכם בעיניו. על כן, גם אם אתם עושים קמפיין שאינו מיועד ספציפית רק למובייל, הקפידו תמיד לכלול בו גם דף נחיתה מוביילי לטובת כל הגולשים מהטלפון.
7. עודד את הלקוחות שלך לעשות צ'ק אין
כל לקוח שעושה צ'ק אין בבית העסק שלך נותן לך הרבה ערך. החברים שלו בפייסבוק רואים שהוא ביקר אצלך, אתה עולה לתודעה ורואים אותך על המפה. לכן, כדאי מאד לעודד את הלקוחות לבצע צ'ק אין בכותלי בית העסק שלך. איך עושים את זה? ניתן לפזר מודעות כתובות על כך ברחבי בית העסק (רולאפ בכניסה, מודעה בקופה, פוסטר בתא ההלבשה או השירותים, כיתוב על המדפים וכו'). ניתן לשים קיו אר קוד שמוביל לדף הפייסבוק, ניתן לשלב כפתור צ'ק אין באתר הסלולרי שלכם. שילוב של כל אלו יחד עם הטבה סמלית שתינתן לכל מי שביצע את הצ'ק אין יכול להביא לתוצאות יפות מאד.
8. העבר את הלקוחות שלך מהאופליין לאונליין
במפגש עם הלקוח בבית העסק או בנקודת המכירה, עודד אותו להתקשר איתך גם ברמת האונליין. למה לעשות את זה, הרי הוא כבר אצלי? ראשית כל משום שבאונליין אתה יכול להעמיק איתו את האניטראקציה ולספק לו הרבה מאד מידע שאין לו בכאן ועכשיו של האופליין. שנית, ברגע שהפגנת יכולות במובייל אותת ללקוח שאתה קיים בזירה הזו והוא ידע לצור איתך קשר מוביילי גם בעתיד כשהוא לא בהכרח נוכח פיזית בבית העסק שלך. איך עושים את זה? מפזרים קודי QR עם הטבות לסורקים, מציעים הצטרפות למועדון הלקוחות דרך הרשמה במובייל, מעודדים גלישה לאתר הסלולרי של בית העסק בו ניתן לשלב טיפים ומידע שימושי לגולשים וכו'.
9. נתח את ביצועי המובייל שלך
כמו הרבה דברים בחיים, כשלא מנטרים ולא מודדים בצורה שיטתית את מה שעושים, המאמצים באוויר והביצועים פחות טובים. קיימים היום כלים מצוינים למדידת הביצועים באינטרנט הסלולרי. לא פחות חשוב הוא להכיר את ההרגלים של הלקוח הסלולרי דרך התחקות אחר הפעולות שלו. מאד קל להיעזר בכלי אנליטיקס כדי למדוד כמות תנועות לאתר הסלולרי, איזורים פופולריים באתר הסלולרי, כמות הקלקות על לינקים, שעות מועדפות לפתיחת לינקים, דפוסי השארת פרטים בדפי נחיתה, כמות צפיות בוידאו וכו'. מומלץ מאד להתסייע במידע זה.
מסקנה
הנדל"ן הפרסומי והשיווקי היקר ביותר שלכם נמצא בידי הלקוחות שלכם. תוהים מהו אותו נדל"ן? הטלפון הנייד שלהם! עסק שרוצה להצליח יכול לעשות את זה בקלות בכך שיתיישב בכף היד של הלקוח שלו.
אנו חיים בעידן של שינויים, שינויים שמוכתבים לנו הן ברמת הטכנולוגיה והן ברמת פרקטיקות חברתיות רווחות. לפעמים קשה לעקוב אחרי אותם שינויים, לעמוד בקצב. החדשות הטובות הן שהתמונה לא כל כך מסובכת ושבסופו של דבר, העקרונות די חוזרים על עצמם. אם אתם תוודאו שאתם זמינים ללקוחות הסלולריים שלכם ומתייחסים לצרכים שלהם, מבלי להשאיר את זה למתחרים, עשיתם את שלכם.
וברמה המעשית, אם אתם זקוקים לעזרה, כמו שהולכים למוסך כשצריך טיפול לרכב או לגנן להקמת גינה, גם במקרה של המובייל ניתן להיעזר בלמודי הניסיון. InforUMobile מתמחית בנושא ותשמח לצייד אתכם בכל שדרוש כדי שהעסק יצליח.