אחד מהכלים החזקים בשיווק הסלולרי הוא ה"מגנט" הלקוחות.
במה מדובר?
ידוע שכל עסק צריך לקוחות שיכנסו וירכשו בעסק וגם רשימה של לקוחות שניתן יהיה להמשיך ולהציע להם הטבות, מבצעים ומידע שוטף של בית העסק.
הנתונים מוכחים שקל יותר למכור ללקוח "חוזר" שכבר מכיר את העסק ומוצריו.
השאלה היא איך ניתן ליצור רשימה גדולה ולהמשיך ולצרף אליה עוד ועוד אנשים ולהפוך אותם למועדון לקוחות נאמן?
ישנן מספר שיטות שעובדות כבר שנים, החל ממבצעים בעיתונות, דרך סוכני מכירות ש"מגיסים" לקוחות חדשים ברחוב, או נציגים טלפוניים שמתקשרים לבתי לקוחות ומציעים להם להצטרף.
השיווק הסלולרי מביא עמו שיטה נוחה מכל השיטות הללו גם יחד. בכך שהוא מאפשר לכל אחד להצטרף למועדון הלקוחות של בית העסק ולקבל הטבה מיידית. כל זאת מבלי לדבר עם נציג מכירות או למלא טפסים מייגעים, או להתקשר למספר טלפון ולעבור מסכת של לחיצות מייגעת בעת השארת פרטים.
ומבלי שבית העסק צריך להעסיק עובדים או לשכור שרותיה של חברה שתבצע עבורו את הגיוס שוב ושוב.
ניתן לקרוא לשיטה זו "מגנט לקוחות סלולרי" וכך היא פועלת:
1. הלקוח הפוטנציאלי נחשף להצעה של בית העסק (במודעות דפוס, בפייסבוק, בשלט מחוץ לעסק ועוד)
2. הוא נקרא לסמס כדי להצטרף למועדון של בית העסק ולקבל את ההטבה (או לסרוק קוד QR)
3. לאחר שסימס הוא מקבל לנייד שלו את שובר ההטבה ומאשר הצטרפות למועדון הלקוחות של העסק
וזהו!
לאחר ביצוע פעולה פשוטה זו שלוקחת לא יותר מכמה שניות, הופך עובר האורח, או הקורא המזדמן של המודעה לחבר במועדון הסלולרי שלכם, ואתם מקבלים אל תוך המערכת הממוחשבת שלכם את מספר הנייד שלו ואת רשותו להמשיך ולסמס לו מסרים שיווקיים מפעם לפעם.
תגידו אולי – הכל טוב ויפה, אבל האנשים שיסמסו ויכנסו לקמפיין הפרסומי, ייקחו את ההטבה ויצאו ממועדון הלקוחות – (opt-in – opt-out) אז זהו שלא!
הסטטיסטיקה מלמדת שלא כך הם פני הדברים:
במספר קמפינים שנבדקו על ידי חברת טטנגו, , נמצא ש:
• רק 1.3%-6.1% מהמצטרפים לקמפיין באמצעות סמס נטשו אותו ב 24 שעות הראשונות.
• ורק 2.3% נטשו את קמפיין הסמס לאחר שקיבלו את ההטבה העסקית. (Incentive)
כלומר רוב המצטרפים לקמפיין, גם אם ביצעו זאת מתוך רצון לקבל הטבה מיידית, נשארים נאמנים לקמפיין הסמס וממשיכים לרצות ולקבל מסרים/הטבות (הודעות סמס), מבית העסק.
**הנתונים מתייחסים לקמפינים של 5000-40,000, מצטרפים, שבוצעו על ידי חברת טאטנגו בארה"ב ויכולים להשתנות, תלוי בהטבה הניתנת ובפלח השוק הנתון.
לסיכום ניתן לומר שאחת הדרכים הבטוחות, מהירות וקלות לבניית רשימת לקוחות לבית עסק היא:
קמפיין סמס אשר מכיל בתוכו הצעה עם ערך ברור וניכר למצטרף.
מספר כללי אצבע בביצוע קמפיין "מגנט סלולרי"
• הקפידו לתת ערך אמיתי למצטרפים
• שימורו על מינון הגיוני של משלוח הצעות (כפעם בחודש)
• אפשרו למי שרוצה לעזוב את הקמפיין לבצע זאת בקלות
• רשמו בפרסומים של הקמפיין, מה יש לבצע, מה מקבלים, דרכי עזיבה ועלויות אם ישנן.
בהצלחה בבניית מועדון הלקוחות הסלולרי שלכם.
_______________________________________________________________________
מספר דוגמאות למסעות שיווק שעושים שימוש ב "מגנט" הסלולרי בכדי ליצור מועדון לקוחות:
קמפיין מחוץ לבית העסק:
"מגנט" לקמפיין הסלולרי, מוצב על המדרכה מחוץ למסעדה,
מייצר ללא הפסקה וללא מאמץ עוד ועוד לקוחות חדשים שמבצעים כניסה/opt-in ומצטרפים למועדון.
(תמונה מתוך הבלוג של Tatango)
קמפיין במסעדת פיצות:
מנגנון "מגנט סלולרי" במספר ערוצי פרסום.
(פייסבוק, סטנד שולחני, מודעות מראות במסעדה, פליירים של המסעדה, על הדלת כניסה)
(תמונה מתוך הבלוג של Tatango)
(תמונה מתוך mobilecommercedaily)
(תמונה מתוך אתר mozeo)
סרט שעוסק בנושא:
זהו פוסט אורח שנכתב על ידי דני זקס