- המדריך שלפנייך מציג מעט רקע על ברקודים דו מימדיים
- 8 דרכים מושכלות לשימוש נכון בברקודים דו מימדיים
- מה לא לעשות בשום אופן
- ושימושים מקוריים לפתוח קצת את הראש.
ריסרץ' אנד מרקטס, חברת מחקר בתחום השיווק, מדווחת כי 2011 היתה שנה מוצלחת לברקודים דו מימדים.
יותר ויותר חברות החלו לשלב ברקודים דו מימדיים לתוך מאמצי השיווק שלהן. הגידול המהיר של 4500% בסריקה מצביע על מודעות הולכת וגוברת לשימוש בברקודים בשנה האחרונה.
היתרון המשמעותי ביותר של הברקודים היא עלותם הנמוכה כאמצעי שיווקי, החיסרון המשמעותי הוא חוסר הידע של משווקים בכל הנוגע לשימוש מושכל בברקודים.
אחד המגזרים שנהנים ביותר מהתחום הסלולרי הוא מגזר הקמעונאות שמצליח להפוך שוב את הלוקשיין הפיזי למרכז העניינים ומחבר אותו בקלות לעולם הדיגיטלי.
אז איך נכון לעשות שימוש בברקודים דו מימדיים לטובת העסק שלכם?
טכניקות פופולריות:
- תמיד, תמיד הפנו לאתר מותאם לסלולר. עסקים רבים מדי עושים שימוש בברקוד דו מימדי שמוביל לאתר שאינו מותאם לסלולר וגורמים לאכזבה אצל האדם שסרק את הקוד. סביר להניח שאדם כזה לא ישוב ויסרוק קודים של אותה החברה. מגדילים לעשות עסקים שמפנים לטפסים ארוכים ובלתי ניתנים למילוי בסלולר.
- תמיד תנו הטבה שתעודד את סריקת הקוד כגון מבצעים וקופונים – הבטיחו מבצע או קופון יחודי למי שיסרוק את הקוד. ניתן להתאים מבצעים למוצרים ספציפיים באמצעות הצגת הברקודים רק לצד מבצעים אלו.
- הרשמה למועדון לקוחות + הטבות ייחודיות למועדון. הציעו ללקוחות החנות לסרוק את הקוד ולהצטרף למועדון הלקוחות תמורת הטבה. אתם משתמשים בטראפיק הפיזי ליצירת רשימת דיוור SMS שבו תוכלו לעשות שימוש בעתיד.
- סרטוני מידע וחוות דעת של רוכשים אחרים. לכל מוצר או סט מוצרים ניתן לצרף בחנות סרטון מידע, דף השוואת מחירים, חוות דעת של רוכשים אחרים ועוד. בסוף המאמר תמצאו דוגמא לשימוש בברקוד בכריכה של ספר המאפשרת הצגת טריילר לספר עצמו, כמו לסרט.
- לעשות לייק למוצר. באמצעות סריקה הלקוח יכול לחלוק את אהבתו למוצר עם חבריו בפייסבוק.
- הצטרפות לתחרות/ הגרלה בין הסורקים. עוד אמצעי לבניית רשימת דיוור SMSית.
- רכישה באמצעות אתר האינטרנט. מעדיפים לעשות שימוש בחנות יותר כתצוגה? אפשרו ללקוחות לרכוש את המוצר ללא תור באמצעות סריקת הברקוד ורכישה באתר.
- אם אתם מוכרים מוצרי מדיה: ספרים, מוזיקה, הרצאות וכדומה אתם יכולים לאפשר ללקוחות באמצעות סריקת הקוד להוריד את הגרסה האלקטרונית של המוצר.
- מילוי מחדש: אם אתם מוכרים מוצרים שדורשים מילוי מחדש אתם יכולים לאפשר ללקוחותיכם להזמין את המוצר בקלות באמצעות סריקת הברקוד כפי שעושה רשת בתי המרקחת הזאת.
דוגמאות לקמפיינים מוצלחים:
חברת צעצועים גרמנית איפשרה ללקוחות לרכוש חלקי לגו באתר באמצעות סריקת הברקוד שהופיע לצד הלגו או בתוכו. 49% ממבקרי האתר הגיעו מקמפיין זה באותה התקופה.
חברת היינץ איפשרה ללקוחות שסרקו את הקוד לענות על שאלות ירוקות באתר שלהם ולזכות בפרסים. הקמפיין זכה ליותר ממיליון סריקות.
קמעונאית דרום קוראינית בשם אימארט השיקה קמפיין ברקודים אותם ניתן היה לסרוק רק כאשר השמש היתה בזווית מסויימת בשמיים. בין 12-13 בצהריים. סריקת הקוד הובילה לאתר עם הצעות מיוחדות, קופונים ואפשרות להורדת האפליקציה של חנות החברה.
הקמפיין מכר יותר מ12 אלף קופונים, עלייה של 25% במכירות והביא להגדלת מועדון הלקוחות של החברה ב58%.
חברת האוטובוסים של לונדון השיקה קמפיין עם 400 פוסטרים שמאפשרים לנוסעים לצפות בלוח הזמנים הסלולרי המעודכן של אוטובוסים. הקמפיין זכה ל16 אלף סריקות ב5 חודשים.
חברת לוריאל השיקה בשבוע האופנה בניו יורק קמפיין QR CODES במוניות שאיפשר לנוסעים לצפות בסרטוני הדרכה על שימוש במוצרי יופי וכן לרכוש מוצרים באתר החברה.
החברה דיווחה על 7% המרה בקמפיין הסריקות ועליה של 80% בכמות הורדות האפליקציה שלה ב5 ימי הקמפיין.
בסקר של חברת AT&T נמצא כי 41% ממנהלי השיווק מתכוונים להתנסות ב- QR CODES.
31% מהם סרקו ברקודים דו מימדיים . ורובם המכריע הצביע על חווית סריקה מאכזבת (ברקוד שאינו מפנה לאתר מותאם לסלולר או שאינו מציע הטבה) כאתגר המרכזי של הברקודים ככלי שיווקי.
אז מה לא לעשות?
ברקוד מעופף
מה אמורים אנשים לעשות עם הברקוד הזה בדיוק?
מעבר לפסים
כנראה שבמקרה זה רצו המפרסמים לבחון את מידת הנחישות וההקרבה של הלקוחות שיסכימו להסתכן בדריסה כדי לסרוק את הקוד.
שילוט חוצות
במקרה זה לא רק שהמפרסם רצה שנעצור ונרד מהרכב אלא גם שנשיג מנוף או מסוק כדי לחוש את חווית הפרסום הייחודית.
חשיפה בפומבי
כנראה במקרה זה המפרסם רצה לפנות לא רק לקהל היעד שסובל מהבעיה אלא לאלו שמוכנים להודות בכך בפומבי אל מול קרון נוסעים מלא ברכבת וכמובן, כמובן תמיד, תמיד להפנות את הסורק לאתר מותאם לסלולר.
יישומים מקוריים שיפתחו בפניכם רעיונות חדשים:
קבר סלולרי
יצירת המשכיות ונצחיות באמצעות קבר אינטרקטיבי המציג את סיפור חייו של המת.
ספיד דייטינג
חוסכים עוד יותר את הצורך לדבר ומציגים את תחומי העניין, המזל האסטרולוגי, הספרים החביבים ועוד באמצעות הברקוד.
מדבקות קעקועים
חוששים שהילד יילך לאיבוד בטיול או בפארק המוני? ברקוד שבסריקה אחת מאפשר לכל אדם לקבל את כל המידע על הורי הילד בסריקת הקוד.
בתי קולנוע, תחבורה ציבורית ותאי שירותים
על גב הכסא ניתן לצפות שוב בסצנה מסויימת או לקבל מידע מפורט על הסרט, השחקנים והעלילה. על גב כיסאות בתחבורה ציבורית או בתאי שירותים ניתן להציג תוכן מעניין ומשעשע בחסות פרסומית כזו או אחרת.
מדריכי מוזאונים ואתרים מפורסמים בעיר
קבלו יותר מידע על הפריטים בתערוכה, הפסלים שנמצאים בעיר מסויימת,מידע על בניינים עתיקים. יכול להתאים גם למרכזי מבקרים.
טריילר לספר
זו הדוגמא שדיברתי עליה בחלקו הראשון של המאמר. טריילר לספר על כריכתו.
לסיכום,
כבעלי עסקים מומלץ מאוד כי תתחילו להתנסות בשימוש בברקודים דו מימדיים אם אתם עדיין לא עושים זאת.
ואם אתם כבר עושים זאת – חשוב כי תעשו זאת טוב. לפי 8 הדרכים שציינתי למעלה. בשום אופן אל תעשו טעויות מהסוג שציינתי ותמיד חישבו על חווית המשתמש ואיך להמעיט את המאמץ שיידרש ממנו.
וכמובן – נסו להיות מקוריים, אין גבול ליצירתיות השיווקית בכל הנוגע לברקודים דו מימדיים.
בהצלחה