פרסום עסקים : הדרך בה עסקים מגיעים אל לקוחות באמצעים שונים.
פרסום עסקים יכול להתבצע במספר מרחבים:
- במרחב הפיזי – באמצעות פרסום בשטח או באמצעים פיזיים
- במרחב התקשורתי ובמדיות המסורתיות – בערוצי התקשורת כמו רדיו, טלוויזיה ועיתונות
- במרחב הדיגיטלי – באינטרנט ובמרחבים הדיגיטליים השונים
מאמר זה יעסוק בפרסום עסקים במרחב הדיגיטלי.
פרסום עסקים במרחב הדיגיטלי, מכיל מספר תחומי משנה, אשר יחד מהווים פתרון מקיף לעסקים. בין הפתרונות המקובלים והנפוצים יותר ניתן למנות:
- שיווק באמצעות SMS
- דיוור אלקטרוני וניוזלטרים
- דפי נחיתה ליצירת לידים
- פרסום בגוגל ובפייסבוק
- ביצוע פעולות אוטומטיות לקשר עם לקוחות
- צאט בוטים
- SEO – קידום במנועי חיפוש
- SEM – שיווק ופרסום במדיה החברתית
בהכללה ניתן לומר שכל פעולה שמבצע עסק או כל גוף אחר, באינטרנט על מנת להניע תנועה או תשומת לב למוצריו או השירותים שהוא מעניק יכולה להיכלל תחת ההגדרה של פרסום באינטרנט ובמרחב הדיגיטלי.
יתרונות פרסום עסקים בדיגיטל:
פרסום עסקים באינטרנט מציג בפני העסקים יתרונות רבים, בין היתר:
פרסונליזציה – ניתן להתאים את מסרי הקמפיין של העסק אל הלקוח. ניתן לפלח את הלקוחות של העסק לסגמנטים שונים ולכל אחד מהם להתאים מסר ייעודי.
מדידות – כל פעולה שמתבצעת במערכות האינטרנטיות, ניתן למדידה ולפי כך לשיפור ואופטימיזציה – כלומר לשיפור מתמיד.
חיסכון בעלויות – בימים אלו של מהפכת השיווק באמצעות האינטרנט ובזכות היכולת להציג את הפרסום רק בפני הקהל המתאים, לא נדרש המפרסם, או בעל העסק לשלם לגופי תקשורת תקציבי עתק. כיום הוא יכול לחשוף את הקמפיינים בפני הקהל הנדרש לו ובכך לחתוך את עלויות הפרסום שלו.
מחקר שוק של חברת Gartner מצביע על כך ש-40% מהמשיבים ציינו שפרסום דיגיטלי ייצר להם תשואה גבוהה ב-40% יותר מאשר פרסום במדיות המסורתיות. עוד מראה המחקר ש 28% ציינו שיעתיקו את תקציבי הפרסום שלהם אל הערוצים הדיגיטליים.
נגישות ללקוחות – כיום לכל לקוח פוטנציאלי שלכם יש מחשב, או מכשיר סלולרי. והמכשיר הסלולרי נמצא עליו ואתו בכל עת, ולכן כולם יכולים להיות חשופים כל הזמן ובכל מקום אלל מסרי הפרסום שלכם. זהו יתרון עצום אשר רק לפני מספר שנים לא היה אפשרי כלל!
קלות תפעול והקמה – אין עוד צורך בהורדה והתקנת תוכנות כבדות, או ברכישת רישיונות הפעלה מורכבים. די להיכנס לאתר האינטרנט של המוצר שתבחרו, להירשם לשירות, לבצע את התשלום און ליין ולהתחיל לשווק באמצעות הפלטפורמה שבחרתם. אפשר ממש להתחיל לעבוד עם השיווק שלכם תוך דקות ספורות!
כיצד פרסום באינטרנט יכול לעזור לעסק:
כל עסק צריך לקוחות – המשימה של השגת לקוחות יכולה להוות אתגר לא פשוט עבור עסקים שונים. ישנם עסקים אשר עדיין מנתבים את תקציבי הפרסום שלהם למדיות המסורתיות, כמו פרסומות בטלוויזיה, עיתונות ורדיו. אולם עסקים רבים כבר הבינו שהשקעת תקציבי פרסום בערוצי המדיה המסורתית הם השקעה שאינה מדידה וההחזר עליה נמוך וכן היא אינה זמינה לעסקים קטנים ובינוניים. ולעומת זאת פרסום עסקים באמצעות אפיקים דיגיטליים הם הדרך הנכונה לפרסם ולנהל את הקשר עם הלקוחות כיום.
לעומת שיטות הפרסום והשיווק הישנות יותר, פרסום ושיווק העסק באמצעות SMS, ניוזלוטר, פייסבוק, גוגל, צ'אט בוטים דפי נחיתה וכיו"ב נושאים בתוכם הבטחה גדולה לעסקים אשר מנהלים אותם בצורה נכונה ובאמצעים מקצועיים. בין יתר הסיבות להצלחות אלו ניתן למנות:
אי כפיית מסרים על לקוחות לא מעוניינים – במדיה המסורתית, למשל פרסום בטלוויזיה, המפרסם "משליך" על הצופה את המסר שלו, בין אם הצופה רוצה או לא. ולכן ברוב המקרים, כפי שניתן לצפות, הצופה אינו רוצה לראות את הפרסום של העסק, ולכן הוא בוחר לא לצפות במסר. הוא עושה זאת באמצעות דילוג על פרסומות, שימוש בVOD וסטרימרים למיניהם וכו'.
לעומת זאת פרסום נכון באינטרנט ובאמצעים הדיגיטליים השונים שהוזכרו לעיל, הוא פרסום שמתבסס יותר ויותר על "פרסום ברשות", או על סמך תחומי עניין של הצופה והגולש. כלומר המפרסם מנסה לא להפריע לצופה אלא מנסה לפרסם ולשווק לו לאחר שקיבל את הסכמתו, או לפי תחומי העניין שלו.
בניית קהל נאמן – ערוצי הפרסום הדיגיטליים מאפשרים לעסק ליצור,להגדיל ולתחזק רשימת לקוחות נאמנים. מנגנוני הרישום השונים בקמפיינים אלו מאפשרים להכניס לקוחות אל תוך משפכי שיווק מגוונים, אשר בסופו של תהליך יכולים להמיר אחוז ניכר מהם ללקוחות משלמים. פעולה זו אינה אפשרית כלל בערוצי הפרסום המסורתיים.
פרסום ממוקד ללקוחות מועטים יותר אך רלוונטיים במקום לרבים שאינם רלוונטיים: פרסום באינטרנט ובאמצעים אותם סקרנו, מאפשר לעסקים לפרסם אל קהל היעד היעד המדויק והממוקד שלהם. וזאת בניגוד לפרסום להמונים שנהוג היה לחשוב שהוא נכון. כפי שמתאר Seth Godin בפודקסט בו התארח לאחרונה.
השגת אמון הלקוחות – פרסום באינטרנט יכול למנף פעילויות במדיות חברתיות שונות, ותוך כדי כך לצבור נאמנות בקרב הלקוחות. עדויות של לקוחות מרוצים, שיתופים ופעילויות נוספות שמבוצעות על ידי הגולשים השונים יכולים להיות ממונפים על ידי העסק בכדי ליצר עוד עסקאות ומכירות.
מחקר שבוצע על ידי חברת נילסון על קבוצה של 25,000 לקוחות מ-50 ארצות שונות, הצביע על כך שגולשים נוטים לסמוך על אינפורמציה שמגיעה מאנשים מוכרים להם.
בניית מותג – בנוסף לכל היתרונות האחרים, פרסום באינטרנט ובאמצעים דיגיטליים שצוינו יכול ליצור לעסק מוניטין. ולאורך שנים מוניטין מייצר מכירות והגדלת בסיס הלקוחות של העסק.
אינפוגרפיקה מבית Hubspot מדגימה יפה את התפתחות ערוצי הפרסום השונים.
פלטפורמות וערוצי פרסום שונים לעסקים:
שליחת SMS
שליחת SMS היא אמצעי שיווק מוביל בקרב עסקים. בעזרת SMS ניתן לטפח את הקשר עם הלקוחות, ליידע על מבצעים והטבות, לנהל קמפיינים שיווקיים ממוקדים ולהזין את מועדון הלקוחות במידע מעודד רכישה ומניע לפעולה.
ל- SMS יש גם ערך תפעולי רב. ניתן באמצעותו לשפר את התקשורת הפנים-ארגונית, ליהנות ממנגנוני התראה, לייעל תהליכים ולחזק את הקשר עם ספקים.
הסטטיסטיקות בעולם ה-SMS מראות:
- מעל 95% מהודעות ה- SMS נקראות בתוך 3 דקות מרגע שליחתן
- אחוז הלחיצה הממוצע על לינק בתוך הודעת SMS היינו 22%.
- מדוורים שיקבלו מסר שיווקי ב- SMS הם בעלי סבירות של 34% לבקר באתר הסלולרי של החברה ובעלי סבירות של 33% לבקר בחנות באופן פיזי במקרה של הטבה למימוש.
גדולתו של ה- SMS היא בפשטות שלו. בעזרת תוכנה ייעודית להפצת מסרים, בית עסק יכול בלחיצת כפתור בודדת, לשלוח הודעה פרסומית למאות ועשרות אלפי נמענים ולהניע אותם לפעולה שהוא מכוון. במקביל, עלות מדיית ה- SMS היא זניחה ביותר, בפרט בהשוואה למדיות אחרות (עיתונות, שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה). לא פלא אם כן, שאין ספור ארגונים משתמשים בכלי הזה כחלק בלתי נפרד ממכלול מאמצי השיווק שלהם.
מיידיות ה- SMS הופכת אותו לכלי שאין משתווה לו. בית עסק המעוניין להניע לקוחות לפעולה בתוך זמן נתון קצר (למשל – תיאטרון שרוצה למלא אולם ביום ההצגה, חנות בגדים שרוצה לחסל מלאי ועד) יכול לנצל את ה-sms לטובתו. הודעות SMS נקראות מיד עם הגיען למכשירי היעד. הסיבה לכך בין היתר היא העובדה שמכשיר הטלפון הנייד צמוד למשתמש בכל רגע נתון. הסטטיסטיקות מדברות על כך שמכשיר הטלפון הנייד מצוי במרחק של עד 3 מטרים מהמשתמש במשך 23 מתוך 24 שעות ביממה. הצרכן מחובר לטלפון שלו מכל מקום ובכל מצב. מחקרים מראים שאפילו קהל מבוגר, בעל יכולות טכניות מוגבלות, לומד בקלות להשתמש בכלי זה. לא בכדי אנו עדים אם כן לפרסומות ברדיו המבקשות מקהל המאזינים שלא לקרוא או לענות על מסרונים תוך כדי נהיגה… בית עסק המטפח קשר עם לקוחותיו דרך האמצעי הכי קרוב אליהם יוצא מורווח שכן הוא מגיע הישר אל ליבת המטרה שלו.
תוכנת שליחת SMS מבית InforUMobile מאפשרת לעקוב אחר נתוני פתיחת ההודעה. ניתן בעזרתה למדוד מי קיבל את ההודעה, מי הגיב אליה וכיצד. בשל היותה תוכנת תקשורת דו-כיוונית, ניתן ממש לייצר אינטראקציה עם הנמענים. במסגרת הדו שיח עם הלקוחות, ההודעות החוזרות נאגרות במערכת ובית העסק יכול לעשות בהן מגוון שימושים.
שיווק באמצעות SMS דרך תוכנה ייעודית מאפשר גם לבצע סגמנטציה של קהלי היעד של בית העסק. אנו חיים כיום בעידן שבו השיווק האישי צובר תאוצה. במצב זה, יש טעם רב לפלח את רשימות התפוצה על פי צרכים ממוקדים של הנמענים על מנת לשלוח לאלו מסרים מותאמים להם. ידוע כי דיוור של לקוחות מניב את התשואה הגבוהה ביותר כשבית העסק מעביר להם מידע בעל ערך עבורם. מידע שיש בו תועלת ותוכן בניגוד לאינפורמציה שאיננה רלוונטית. בעזרת תוכנת הדיוור של InforUMobile ניתן בקלות לפלח את רשימת המדוורים הראשית לתתי רשימות ובכך להשיג עוד יתרון יחסי במסגרת ההתקשרות עם הלקוח.
רוצים לקבל פרטים נוספים על מערכת לשיחת SMS לעסקים – כנסו לכאן
שיווק באמצעות E mail:
Email marketing – שליחת הודעות שיווקיות או תפעוליות, בדרך כלל לקבוצת אנשים תוך שימוש במערכת דיוור אלקטרוני. השימושים הנפוצים ביותר הינם שליחת הודעות שיווקיות מעסקים אל הלקוחות הקיימים שלהם מתוך רשימות התפוצה של העסק, או בעקבות אירוע מסויים (קנייה באתר, רישום לוובינר, הצטרפות למועדון הלקוחות וכו'). מטרת הפעולה היא תמרוץ לביצוע רכישות, או הצטרפות לשירותי העסק.
שיווק באמצעות אי מייל הוא פופולרי בקרב עסקים בגלל מספר סיבות מרכזיות:
- החזר על ההשקעה – ערוץ השיווק באמצעות האי מייל היינו ערוץ בעל החזר גבוה על ההשקעה. שני אולי רק לערוץ הגוגל חיפוש.
- יעילות – גולשים בודקים את תיבת המייל שלהם לפחות פעם ביום pewinternet
- פשטות תפעול. מערכת דיוור היא פשוטה לתפעול ומכילה בתוכה אפשרויות ותבניות מוכנות מראש.
- עלויות – עלויות הקמת, תפעול ושליחת האי מייל היינן נמוכות, ואינן מעמיסות על תקציבי הפרסום, שיווק והתפעול של העסק.
- מהירות – הודעות המייל שנשלחות על ידי עסקים מגיעות תוך דקות ספורות לתיבת המייל של הלקוח, ונפתחות תוך מספר שעות, בזמן ובמקום שנוח ללקוחות
- תובנות עסקיות – עסקים עושים שימוש נרחב בשיווק באמצעות אי מייל באמצעות שימוש בתוכנות או שירותי מערכת מקצועית, יכולים לצבור תובנות על דפוסי ההתנהגות של הגולשים ביחס למיילים הנשלחים. תובנות אלו יכולות לשמש לשיפור ביצועים ולהבנת הרצונות של המשתמשים.
- A/B TEST – מערכות מקצועיות למשלוח אי-מייל, מאפשרות לעסקים לבצע בדיקות של גרסאות שונות ולבחון איזו גרסה מייצרת את התוצאות הטובות ביותר. בדיקות לו הן פשוטות לביצוע ומאפשרות קבלת תוצאות מהירה ואף ניווט המערכת בצורה אוטומטית לכיוון המשך עבודה עם הגרסה הטובה יותר.
רוצים לקבל פרטים נוספים על מערכת לדיוור אלקטרוני לעסקים – כנסו לכאן
פרסום בגוגל ובפייסבוק:
הפרסום בגוגל מהווה כיום ערוץ פרסום מרכזי לעסקים.
בשנת 2000, השיקה גוגל את אפיק הפרסום החדשה שלה – AdWords, ומאז הוא מהווה את ערוץ ההכנסה המרכזי שלי ואחראי ל 97% מרווחיה. כיום 77.8 אחוזי מהחיפושים בארה"ב מבוצעים דרך גוגל. http://searchengineland.com/google-search-ad-revenues-271188
השיטות הפופולריות ביותר לפרסום הינן:
גוגל חיפוש – פרסום לפי שאילתות חיפוש שמבצעים הגולשים, מתוך מטרה שמודעות העסק יופיעו בראש דף של אותו חיפוש
גוגל דיספלי – מיקום המודעות של העסק באתרים בהם מוצגים נושאים הקשורים לקמפיין של העסק, לרבות מיקום באתרים ובתוכנת גימייל עצמה-GSP
פרסום בפייסבוק – פייסבוק הולכת ותופסת בשנים האחרונות נתח הולך וגודל מתקציבי הפרסום של העסקים. כאשר נכון ל 2017 9% מתקציבי הפרסום מושקעים בפייסבוק, ו 8.4% מתקציבי הפרסום במובייל מושקעים בפייסבוק.
עסקים מפרסמים בפייסבוק באמצעות הקמת קמפיינים והצגתם בפני קהלים רלוונטיים.
קהלים אלו מונגשים למפרסם באמצעות ממשק הפרסום המתקדם של פייסבוק, אשר אוגר מידע רב אודות הגולשים והעדפותיהם, ולפיכך ניתן לטרגט קהלים מדויקים מאוד בפייסבוק.
https://www.invespcro.com/blog/facebook-advertising-statistics/
רוצים לקבל פרטים נוספים על אפשרויות הפרסום בגוגל ובפייסבוק – כנסו לכאן
דפי נחיתה:
דפי נחיתה, על אף שאינם מהווים אמצעי או פלטפורמת פרסום ישירה, הם מרכיב מרכזי הכל קמפיין פרסום של עסקים.
דף נחיתה היינו עמוד אינטרנט שהוקם במטרה לגייס לקוחות.
לדף הנחיתה מגיעים בדרך כלל ממודעה פרסומית מקוונת-באינטרנט, באנר או קישור ייעודי.
כאשר הגולש נחשף למידע הפרסומי ומקליק עליו הוא "מונחת" ישירות לדף הנחיתה השיווקי ומכאן מקורו של השם "דף נחיתה". דף הנחיתה יכול להכיל טופס לקליטה של פרטי הגולש, מספר טלפון להתקשות ישירה או אמצעים אחרים לקשר עם הלקוח.
תפקידו של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת לב הגולש למסר ספציפי שבעקבותיו תבוצע פעולה, לרבות יצירת קשר טלפוני עם בית העסק או השארת פרטים בטופס בכדי לקבל מידע נוסף על השירות או המוצר המוצע.
חשיבותו של דף נחיתה: דף נחיתה מהווה את ליבו של כל קמפיין פרסום אפקטיבי באינטרנט. שימוש בדף נחיתה טוב יכול להוות את ההבדל בין קמפיין לא מוצלח לקמפיין מצויין אשר מייצר עוד ועוד מכירות לעסק.
עסקים משקיעים תקציבי פרסום נכבדים במגוון קמפיינים שונים באינטרנט ופעמים רבות הם שוכחים לתת את הדעת על אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בכל קמפיין באינטרנט – עמוד נחיתה מקצועי.
עמוד נחיתה אשר ימיר את הגולשים אשר מגיעים מהקמפיינים השונים ויהפוך אותם ללקוחות פוטנציאלים של בעת העסק.
חברות רבות בוחרות לשלוח את הגולשים מהקמפיינים השונים אותם הם מנהלים, אל אתר הבית שלהם ולא אל דף נחיתה. שיטה זו אינה נכונה והיא יכולה לגרום להפסד של מכירות ועסקאות פוטנציאליות לעסק.
הסיבה לכך היא ששליחת גולש שנחשף לקמפיין (בגוגל, בפייסבוק או בכל קמפיין אחר) של בית העסק, אל האתר של העסק, תגרום לגולש להתפזר במקום להתמקד.
באתר ישנן הסחות דעת רבות והגולש צפוי להתחיל לקרוא, לעבור בין עמודי האתר השונים, לצפות בסרטים, בבלוג ובשאר התכנים שהאתר מציע.
לעומת זאת כאשר הגולש נשלח הישר מקמפיין הפרסום של העסק, אל דף הנחיתה של אשר עוסק בדיוק בנושא הקמפיין, אזי צפוי הגולש להיות מאוד ממוקד במסר שביקש העסק להעביר לו, הוא ייחשף בדיוק רב לקריאה לפעולה אותה מבקש בית העסק שיבצע (רישום בטופס, התקשרות, הורדת מסמך וכו), ולכן עולה בהרבה הסיכוי שהגולש ישאיר את פרטיו. ובכך תוגש מטרת הקמפיין – לכידת פרטים של גולשים רלוונטיים.
במובן זה, נראותו של דף נחיתה הפוכה מזו של עמוד באתר. באתר יש לרוב דגש על הטקסט והתוכן, בדף הנחיתה המלל קצר ותכליתי והחזות הגרפית נותנת את הטון.
בדומה למצב עם אתר האינטרנט של בית העסק, בכדי להשיג את האפקט הרצוי על הלקוחות הפוטנציאלים חשוב להקפיד לייצר דפי נחיתה בתצורה המתאימה הן לגלישה ממחשב והן לגלישה מטלפון נייד.
הסיבה לכך – אנשים כיום גולשים מהטלפון שלהם לא פחות ממה שהם גולשים ממחשב. הם מחפשים מידע בטלפון, חשופים לפרסומים בטלפון. הגלישה בטלפון נייד שונה במהותה מהגלישה במחשב. על מנת שתהיה אפקטיבית עליה להיות מותאמת הן למכשיר באמצעותו גולשים והן לצרכים של הגולש בו.
לסיכום ניתן לראות כי דף הנחיתה הוא חלון הראווה של בית העסק. ניתן בעזרתו לייצר ערך ארוך טווח לבית העסק.
לקוח שנתקל בדף הנחיתה ומצלצל לבית העסק או משאיר את פרטיו הוא לקוח שניתן, בכפוף להסכמתו, להזין על בסיס קבוע במידע שיווקי אודות בית העסק. בצורה זו ניתן באמצעות דף הנחיתה לבנות ולעבות את מועדון הלקוחות של העסק. במידה והלקוח נתן את מספר הטלפון שלו ניתן לשלוח לו הודעות SMS. במידה ונתן כתובת אימייל ניתן לשלוח לו דיוורים אלקטרוניים.
דף נחיתה הוא כלי יעיל ביותר לגיוס של לקוחות. בעזרתו ניתן לחשוף את הגולש למסר שיווקי ממוקד על מוצר או שירות שבית העסק מציע ולהניע אותו לפעולה מידית. קיימים מספר עקרונות מפתח ליצירת דף נחיתה ממיר ובר תועלת לעסק. ישנם הרבה שימושים לדפי נחיתה וניתן לכוון ולהגיע לקשת רחבה של קהלים בעזרת בנייה ופרסום של הדף במתכונת המיטבית.
בעל עסק שכבר הבין מה זה דף נחיתה ועד כמה הוא חשוב בכל קמפיין פרסום באינטרנט – ראוי שיבנה עבורו דף נחיתה מקצועי.
לטיפים לאופטימזציית דפי נחיתה כדי להשיג יותר המרות – קראו כאן
לפתיחת חשבון במערכת דפי נחיתה בחינם – לחצו כאן
SEO – קידום אורגני במנועי החיפוש, במיוחד גוגל:
seo – search engine optimization
SEO – מגוון שיטות שנועדו לקידום מונחי חיפוש בתוצאות האורגניות (ולא הממומנות), של מנועי החיפוש, במטרה להעלותם גבוה ככל האפשר התוצאות ודפי החיפוש.
השיטות משלבות טכניקות של קידום לצד פעולות שונות של קראיטיב. מטרת הפעולות להשיג שיפור במדדי הקידום האורגני של מנועי החיפוש בראשם גוגל.
פעולות ה SEO קשורות גם בשיפור חווית הגולשים באתרים, ומדד זה הולך ותופס חשיבות רבה במדדים של האלגוריתם של גוגל. שכן כוונתם הראשית של מנועי החיפוש היא להעניק חווית משתמש טובה ככל האפשר לגולשים באתרים המוצגים בדפי החיפוש.
ראשית הנה כמה עובדות:
- כ-93% מההתנהלויות ברשת האינטרנט מתחילות את דרכן במנוע החיפוש.
- 68% רובן עושות זאת במנוע החיפוש של גוגל. (Moz)
- 5 התוצאות הראשונות בדף הראשון של גוגל מקבלות 67% מסך כל הקליקים (searchenginejournal)
די בנתונים אלו להדגים לכל בעל עסק את חשיבות תחום ה-SEO לעסקים.
כל פיסת תוכן שאתם מעלים לאינטרנט (אתר, בלוג, אתרי מידע וכו) לגוגל וקשורה לעסק שלכם מקבלת דירוג ממנוע החיפוש על פי פרמטרים רבים מאוד, ניקוד זה והתחרות על התחום ומונח החיפוש, הם אלו שיקבעו איפה תתברג פיסת תוכן זו בתוצאות החיפוש.
כאשר השאיפה של כל עסק היא לדרג את התכנים שלו, (אשר מובילים לאתר, לבלוג, או לדפי הנחיתה שלו) גבוה ככל האפשר, על מנת שיזכו במרבית הקליקים האפשריים של הגולשים, ובכך ייצרו עבורו יותר הזדמנויות עסקיות ומכירות.
האלגוריתם של גוגל הוא הגורם הקובע במשחק. לפיו מנסים כל העסקים בעולם להתיישר בכדי שיקדם אותם בדירוג ויביאם גבוהה ככל האפשר עד להגעה לראש עמוד הראשון המיוחל.
מרכיבי האלגוריתם הם סודיים ביותר, ורבים מנסים לפענח אותם.
אחד ממקורות המידע הטובים ביותר בתחום זה נכתבו על ידי Brian Dean מחברת backlinko
לתחום ה SEO מספר צורות פעולה:
White Hat SEO
Black Hat SEO
White Hat SEO
דרכי פעולה לקידום מיקום של מונחי חיפוש במנועי החיפוש, ובמיוחד בגוגל, תוך שימוש בדרכי פעולה שהן מקובלות על מנועי החיפוש ואינן מפרות את הכללים.
בין השיטות ניתן למנות:
שליחת חומר איכותי למנועי החיפוש, אופטימיזציות של אתר האינטרנט, שיפורים HTML לאתר, חיבורי לינקים לאתרי איכות בעלי תנועה מרובה, ייצור תנועה איכותית למוקדי התוכן והשארתה שם זמן רב ככל הניתן, העלאת אחוזי הלחיצה על דפי התוכן.
שיטה זו אומנם לוקחת זמן רב יותר אבל ייתרונותיה רבים והיא משיגה תוצאות ארוכות טווח.
Black Hat SEO
שיטה זו מנצלת את חולשות פלטפורמות החיפוש והאלגוריתמים שלהן מתוך מטרה לייצר דירוג גבוה למונחי החיפוש המקודמים על ידי העסק.
שיטת פעולה זו עומדת בניגוד לחוקי הפלטפורמות ולמרות שלעתים ניתן להשיג באמצעותה תוצאות מהירות, אזי לטווח הארוך היא אינה מומלצת כלל לביצוע עבור עסקים שרוצים נוכחות ממושכת ומכובדת ברשתות החיפוש השונות.
התאמה לגולשים ולא רק לאלגוריתם: כיום נודעת חשיבות רבה לכך שהתוכן ישרת את הגולשים על הצד הטוב ביותר. אם פעם התמקד תחום הSEם בהחלפת קישורים, ו"החבאת" מונחי חיפוש בקוד האתר וכיו"ב, הרי שכיום האלגוריתם של גוגל מעניק חשיבות רבה גם לאיכות התוכן שמוצג לגולש בדפי האתר שלכם. אחת מהשיטות של גוגל למדוד את איכות התכנים היא על ידי האינטראקציות אשר מייצר המוני הגולשים כעם התוכן. גוגל מנטר למשל כמה זמן שהה הגולש באתר שלכם, האם הוא נכנס ויצא מיד, או ששהה זמן רב וצרך את התוכן בדף.
ולכן על אנשי התוכן והSEם חלה החובה, כיום יותר מתמיד לייצר תוכן איכותי אשר גם ישרת את הלקוחות שלהם וגם יצביע לגוגל על כך שבאמת זהו תוכן איכותי שנצרך על ידי ציבור הגולשים.
סרט שמסביר יפה את נושא הSEO:
צא'ט בוטים:
פתרון של Chat-bot יכול לשמש עסקים לקיים קשר מיידי ויעיל עם מספר גדול של לקוחות.
צ'אט-בוט (Chat-Bot) הוא רובוט שמנהל שיחות ממוחשבות ואוטומטיות בשם העסק עם צרכני השירותים שלו. הבוט חי בסביבה של רשתות חברתיות ואתרים. בעיקר ניתן למצוא אותו כיום במסנג'ר של פייסבוק. בעזרתו ניתן לתת מענה ללקוחות, לספק מידע ולהניע אותם לרכישה. עסקים משתמשים בו כדי לתקשר ביעילות עם קהל היעד שלהם, לשפר את חווית הלקוח ולהגדיל את המכירות.
בין השימושים הנפוצים של בוטים לעסקים ניתן למצוא: איסוף לידים, שירות לקוחות, טיוב מידע, קביעת פגישות, הזמנת מוצרים, מסירת מידע ועוד. על כל עסק להבין כיצד יכול הבוט לסייע לו בתהליכים העסקיים שלו ובהתאם לכך לאפייון ולהקים את הבוט נכון ביותר עבורו.
הצא'ט בוטים מביאים בשורה חדשה לעולם העסקים. הם יכולים לנהל בשם ועבור העסק שיחות עם הצרכנים, ולקיים מספר בלתי מוגבל של שיחות בו זמנית, הם עובדים סביב השעון, אינם טועים וכל שיחה שלהם עם הלקוח מתועדת ונרשמת. עסקים משתמשים בבוטים כדי לתקשר ביעילות עם קהל היעד שלהם, לשפר את חווית הלקוח ולהגדיל את המכירות.
היתרונות הגלומים בבוט הם רבים, ומשפיעים ישירות על תהליכי הליבה של העסק:
- חסכון משמעותי בכוח אדם ועלויות
- מענה בכל שעה ובכל מועד
- יכולת לנהל אין סוף אינטראקציות מקבילות ובו זמנית
- שיפור השירות
- צמצום טעויות אנוש
- מענה לפי סטנדרטים אחידים
- יעילות תפעולית, אופטימיזציה לתהליכים עסקיים
- מגוון רחב של יישומים ושימושים בהתבסס על היכולת להתממשק למערכות העסק
- עידוד הלקוח להשאיר פרטי ליד או לבצע רכישה
- תיעוד מובנה של כל אינטראקציה
גם בצד הלקוח הבוט מהווה פתרון מצוין לצורך בקשר מיידי ונגיש עם בית העסק:
- נגישות מהפלטפורמה החברתית בה הצרכן מבלה שעות מרובות בכל יום
- זמינות ומיידיות השירות בכל זמן ומקום
- מדיום מועדף לתקשורת
- העדר הצורך להמתין למענה אנושי לקבלת תשובות
- נוחות של Self Service אותו אנשים אוהבים, הישר מהטלפון או המחשב האישי
- חוויה אינטראקטיבית עם העסק
דרכי חשיפת הבוט בפני לקוחות:
- בעמוד העסקי בפייסבוק תחת הכפתור "Message"
- ב- Iframe בתוך האתר או דף הנחיתה של העסק
- בלינק ישיר שנשלח ב- SMS או בדיוור בדואר אלקטרוני
רוצים לבנות צ'אט בוט לעסק שלכם – כנסו לכאן
הכרות עם הסטטיסטיקות מראות את כדאיות השימוש בערוצים השונים ואת יעילות יעילותם:
סטטיסטיקות בתחום ה – SMS:
- 95% מהודעות הSMS נקראות תוך 3 דקות מרגע הגעתן למכשיר הנייד של הלקוח
- 43% מהודעות הSMS נענות תוך 15 דקות
אחוזי תגובה ל SMS בתוך 15 דקות:
– קמעונאות – 32%
– מסחר – 33%
– בידור ופנאי – 37%
– תיירות ותחבורה – 54%
– פיננסים ובנקאות – 57%
מקור Tatango
– 64% מהלקוחות מאמינים שעסקים צריכים לשלוח יותר הודעות SMS ללקוחותיהם
– 70% מהמשיבים מסכימים שהודעות SMS היינן דרך טובה לעסקים לתקשר עם לקוחותיהם.
– 91% מאלו שנכנסו לרשימת תפוצה של SMS, ציינו כי ההודעות שהם מקבלים הן מועילות.
הסיבות בגינן לקוחות נכנסים אל רשימת תפוצה ב SMS:
– 77% קופונים או הטבות
– 50% התראות אישיות
– 48% שמירה על קשר
– 33% תוכן משמעותי
מקור: www.apifonica.com
סטטיסטיקות בתחום ה-אי מייל:
- לערוץ האי-מייל יש ROI של 38$ על כל 1$ שמושקע בו (jeffbullas)
- 56% מהודעות האי-מייל נפתחות ונקראות המכשיר סלולרי (jeffbullas)
- אנשים שרוכשים מוצרים שמשווקים דרך האי-מייל נוטים להוציא בממוצע 138% יותר מאלו שלא קיבלו מייל שיווק. (jeffbullas)
- 11 בבוקר היא השעה בה אחוזי הלחיצה באי מייל שנשלחים הם הגבוהים ביותר. (HubSpot)
- מיילים בעולם ה-B2C מקבלים 57.4% יותר פתיחות בסלולרי מאשר B2B.
15% מהנשאלים אמרו שהחברות שלהם עדיין אינן בוחנות באופן קבוע אחוזי פתיחה והקלקה בקמפיינים שהן מנהלות. - הודעות אי מייל שנשלחות עקב "נשיטת עגלה" בקמפיין אי קוממרס זוכות ל 40.5% פתיחה.(eMarketer, 2015)
סטטיסטיקות בתחום ה-PPC:
- 64.4% מהגולשים לוחצים על מודעות של גוגל כאשר הם מחפשים לרכוש באינטרנט.
- החיפושים במובייל אחראים על 52% מכמות החיפושים בגוגל sitewit
- 70% מהחיפושים במובייל מסתימים בכך שהמחפש מתקשר לבית העסק sitewit
- אחוזי ההמרה הממוצעים בגוגל AdWords, לרוחב כלל התעשיות עומדים על 2.7% ברשת החיפוש ו 0.89% ברשת הדיספלי.
- אחוזי הלחיצות הממוצעים בגוגל AdWords, לרוחב כלל התעשיות עומדים על 1.91% ברשת החיפוש ו 0.35% ברשת הדיספלי.WordStream, 2016
https://www.hubspot.com/marketing-statistics
מגמות בשיווק דיגיטלי – טרנדים מן העולם:
שנת 2016 הייתה שנת השינוי בהקצאת תקציבי השיווק, 70% מהתקציבים הופנו לדיגיטל ,
לראשונה יותר מאשר למדיה המסורתית. Salesforce state-of-marketing-report-2016
לאנשי שיווק חשובה מאי פעם מעורבות -Engagement הלקוחות שלהם, הדגש עובר ליצירת חוויית לקוח פרסונלית, רב ערוצית, המושתתת על דיאלוג בין בית העסק ללקוח. Salesforce state-of-marketing-report-2016
שביעות רצון הלקוח היא מדד ההצלחה מספר 1 בקרב מנהלי שיווק, זו השנה השנייה ברציפות, השיווק עוסק יותר ויותר בבנייה ושימור של מערכת היחסים עם הלקוח.
Salesforce state-of-marketing-report-2016
תקשורת רב-מסכית וחוצת התקנים היא הנורמה כיום Comscore, Smart Insights Mobile Marketing Briefing
תכניות נאמנות של מועדון הלקוחות ממשיכות להיות חשובות, המצליחות הן אלה שיודעות להתרחב ולגעת בלקוח במגוון נקודות המגע שלו עם המותג. Silverpop IBM Trends for 2016
על אף שה- SMS הוא כלי בן למעלה מ- 20 שנה, השימוש בו לתקשור מידע עסקי רק הולך וגדל, מגמה שצפויה להמשיך לדעת אנליסטים. Mobile Messaging Survey 2016
הסיבה שעסקים כל כך אוהבים להשתמש ב- SMS היא האוניברסליות של הכלי, הזמינות שלו והניטרליות שלו. Mobile Messaging Survey 2016
בין 2015 ל- 2016 חל גידול של %111 בשימוש ב- SMS לצרכי שיווק בקרב עסקים.
Salesforce state-of-marketing-report-2016
%77 מהצרכנים מעידים על כך שהם מעוניינים לקבל הצעות שיווקיות ב- SMS במסגרת חברותם במועדון לקוחות. B2C Business Community, 2016
הורטיקל בו ה- SMS הכי פופולרי הוא בתחום שרותי הפיננסים, במקום השני נמצאים שרותי הבריאות Mobile Messaging Report 2016
79% מהמשווקים מסכימים עם האמירה ששיווק סלולרי הוא חלק אינטגרלי מליבת העסק, מתוכם 50% אומרים כי הוא משפיע ישירות על תחום ההכנסות העיקרי של העסק. Salesforce state-of-marketing-report-2016
דיוור אלקטרוני חכם, מבוסס פרסונליזציה ופילוח מביא יותר הכנסה ומאפשר למשווקים לייצר מסע לקוח הוליסטי ושלם. Salesforce state-of-marketing-report-2016
אימייל מבוסס מידע דינאמי וחיי הופך להיות יותר ויותר שגור, ניתן לצפות שבשנת 2017 נמשיך לראות מגמה זו בעליה. Smart Insights Email Marketing Trends 2016
49% ממנהלי שיווק שנשאלו השנה אמרו כי דיוור אלקטרוני מייצר לעסק שלהם הכנסה ישירה, באותו הסקר שנערך בשנת אשתקד 20% העידו על כך. Salesforce state-of-marketing-report-2016
עסקים מצליחים שיווקית הם אלו שהבינו כי הם חייבים לרוץ ולקצר את "מסלול ההמראה" של האימיילים שהם משגרים ללקוחות, תוכן מהוקצע ומושקע הוא נהדר אך פספוס חלון ההזדמנות להעביר אותו בזמן הנכון מתבטא בהפסד הכנסה. Silverpop IBM – 10 Key Marketing Trends for 2016
90% מהאנשים מעדיפים וידאו על פני טקסט סטאטי, בדפי נחיתה שמכילים סרטון נצפה שיפור של עד 86% בהמרות. Smart Insights – 5 landing page trends
דפי נחיתה עם עיצוב נקי ומינימליסטי שאינו מעמיס על הקריאה לפעולה עובדים הכי טוב.
Smart Insights – 5 landing page trends
את המצגת המלאה תוכלו לראות כאן
צילום מסך מתוך מערכת השיווק הרב ערוצית מבית InforUMobile
חברת InforUMobile מספקת מערכת שיווק רב ערוצית לארגונים. החברה נחשבת מובילת שוק ופועלת בתחום זה כ- 15 שנה ומספקת את השירות ללמעלה מ- 10,000 ארגונים וחברות בארץ.
נשמח להמשיך ולקדם את העסק שלכם לקראת הצלחתו ולהעמיד לרשותכם כלי פרסום ושיווק דיגיטלים אותם אנו מפתחים. פלטפורמת השיווק של InforUMobile כוללת מגוון רחב של כלים המאפשרים לארגונים לשמור על קשר עם הצרכנים שלהם. הפלטפורמה כולל בין היתר:
אז איך מתחילים: מאמר זה תיאר בפניכם נושאים שונים בתחומי פרסום עסקים.
בין אם התחום חדש עבורכם, או אם אתם כבר שולטים בתחום ורוצים לשכלל את הקמפיינים שאתם מבצעים, לקבל הצעת מחיר טובה יותר או לקבל ייעוץ מקצועי – אנו ממליצים לכם להיכנס ללינקים השונים באמצעות לחיצה על הקישורים המוצגים בהמשך. או להתקשר אתנו ישירות.
נשמח להמשיך לעמוד לרשותכם:
- לפרסם עסקים באמצעות SMS – לחצו כאן
- לפרסם עסקים באמצעות אי-מייל/ניוזלטר – לחצו כאן
- לפרסם עסקים באמצעות פייסבוק או גוגל – לחצו כאן
- לפרסם עסקים באמצעות צ'אט בוט- לחצו כאן
- לפרסום באמצעות דפי נחיתה – לחצו כאן