בתור מפרסם בגוגל אתה בטח יודע שהתחרות על מילות המפתח עולה כל הזמן ויותר ויותר עסקים מפרסמים באינטרנט ובסלולר. הדבר גורם כמובן לעלייה במחירי הפרסום. החוכמה זה לדעת לפרסם בצורה חכמה ולעשות אופטימיזציה טובה ובכך להתגבר על המתחרים, להוריד את עלויות הפרסום ולקבל יותר תוצאות (לידים, מכירות, מיתוג וכו').
אחת הדרכים היותר אפקטיביות אותה מרבית המפרסמים טרם גילו היא פרסום בוידאו באינטרנט ובסלולר ב- YouTube. שיטת פרסום כזו היא הזדמנות גדולה למפרסמים להגיע לקהל היעד שלהם ובעלויות נמוכות. במדריך הזה נסביר את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל לפרסם בוידאו.
מה היתרונות של פרסום בוידאו ?
תשלום רק כאשר הלקוח צופה בוידאו
בפרסום ב- YouTube אתה כמפרסם משלם רק כאשר הצופה רואה לפחות 30 שניות מסרטון שלך כאשר לצופה יש אפשרות לדלג על הצפייה אחרי 5 שניות. כלומר אם הצופה דילג על הסרטון שלך או צפה פחות מ- 30 שניות – אתה לא משלם בכלל. כפי שאתם מבינים בטלויזיה אין שיטה כזו, המפרסם משלם גם אם הצופה החליף ערוץ, השתיק את הטלוויזיה, הלך לשירותים וכו'. באינטרנט ובסלולר התשלום הוא רק על צפייה בפועל.
קהל יעד מדוייק וכמות גדולה של צופים
ב- YouTube צופים 800 מיליון אנשים שונים מדי חודש כאשר מדי יום יש 4 מיליארד צפיות של סרטונים. זה קהל אדיר שניתן לגשת אליו באמצעי הטרגוט הרגילים של Adwords כולל גיל, תחומי עניין, מילות מפתח וכו'.
תמיכת צפייה בכל סוגי המכשירים
אנשים אוהבים לצפות בסרטונים בכל המכשירים ובכל מקום כולל בתנועה. הפרסום שלך יצפה על ידי משתמשים גם במחשב, גם בסלולר וגם בטבאלט. צופים סלולריים אוהבים במיוחד לצפות בסרטונים והם מהווים 25% מכלל הצפיות.
עלות פרסום נמוכה
לעומת פרסום בטלוויזיה שעלותו גבוה מאד, פרסום וידאו באינטרנט ובסלולר ניתן לעשות בתקציבים קטנים מאד וזה מתאים מאד לעסקים קטנים ובינוניים. עלות צפייה ממוצעת של סרטון עולה כ- 22 אגורות בלבד. תחשבו כמה צפיות מלאות אתם יכולים לקבל בעלות פרסום שאינה גבוהה !
דוחות וסטטיסטיקות בשפע
כמפרסם אתה מקבל מגוגל מגוון רחב מאד של דוחות וכלי אנליטיקה שיאפשרו לך לעשות אופטימיזציה ולשפר את הפרסום כל הזמן על מנת להגיע לקהל יעד טוב יותר ולהוריד עלויות.
בנייה של קהילה סביב העסק שלך
במהלך הצפייה בסרטונים שלך, הגולש יכול לבצע שיתוף (Share) של הסרטון בפייסבוק, להרשם לערוץ שלך ב- YouTube ולפתח שיחה סביב הסרטון והשירות אותו אתה מציע. כידוע, אנשים מאד סומכים על החברים שלהם ושיחה חברתית סביב העסק שלך תמיד מאד מועילה.
סוגי מודעות
ישנם 3 סוגי של פורמטים שניתן לפרסם ב- YouTube. אגב, הפרסום נקרא Google TrueView וזאת כיוון שהתשלום הוא כאמור רק על צפייה אמיתית של הוידאו על ידי הגולש.
שלושת הפורמטים הם:
TrueView in-stream ads
הסרטון שלך מוצג לפני, במהלך ואחרי סרטון אותו הגולש ביקש לצפות ב- YouTube (בדומה לפרסום בטלויזיה). גולשים יכולים אחרי 5 שניות לבקש לדלג על הסרטון שלך (ואז כמובן אתה לא משלם).
(מקור: YouTube Advertising)
TrueView in-search ads
הפרסום שלך מופיע בעמוד החיפוש של YouTube ובעמוד תוצאות החיפוש וידאו של גוגל כאשר גולש מבצע חיפוש לפי מילות מפתח. במקרה כזה כאשר הגולש לוחץ על הסרטון שלך בתוצאות החיפוש הממומנות אתה משלם על הצפייה. כדי לראות דוגמא, תקלידו ב- YouTube ביטוי חיפוש כל שהוא ותראו את התוצאות הממומנות.
TrueView in-display ads
סרטון הפרסום שלך מופיע מימין ברשימת הסרטונים הדומים לסרטון שנצפה כרגע ב- YouTube וברשת ה- Display של גוגל. התשלום הוא רק כאשר גולש מקליק על הסרטון שלך.
טיפים וטריקים לסרטוני פרסום
תן ערך לגולש בסרטון
סרטונים מצליחים הם אלו שנותנים ערך לגולש. לדוגמא, אם אנחנו רוצים למפרסם סרטון על שירותי הפרסום שלנו באינטרנט ובסלולר אזי עדיף שבסרטון נלמד כמה טיפים לפרסום סלולרי בפייסבוק ובעזרתם הגולש ידע שאנו מומחים בתחום ואז ירצה לקבל את שירותינו מאשר נעשה סרטון שרק יגיד לו "אנחנו מומחים, קנה את שירותינו…".
קצר יותר – טוב יותר
אנחנו נמצאים בעידן של הפרעות קשב וריכוז. לגולשים אין סבלנות לצפות בסרטון ארוך ומייגע. תנו בקצרה מאד את המידע החשוב. סרטון טוב ומתומצת צריך להיות עד 60-90 שניות מקסימום.
בצעו טרגוט נכון של קהל היעד
נצלו את המידע שיש לכם בחשבון ה- Adwords לגבי מילות המפתח שממירות לכם בפרסום בחיפוש ותשתמשו בהם גם בפרסום בוידאו. הטרגוט הוא קריטי להצלחה וחשוב מאד לעשות אותו נכון וטוב ולטייב אותו כל הזמן כדי להגיע לתוצאות טובות יותר.
שימוש בעדויות
עדויות זה כלי נהדר בפרסום בוידאו כיוון שהצופים מבינים שאם המוצר או השירות שלנו היה טוב לאדם מסויים כנראה שזה יהיה טוב גם עבורם. לכן, כדאי לכם לצלם בוידאו כמה לקוחות מובילים שלכם שמספרים כמה המוצר שלכם עזר להם ופתר להם בעיות ושלבו אותו בסרטונים שלכם. זה מומלץ !
לסיכום
פרסום בוידאו ובסלולר זה כלי פרסומי מאד חזק, יעיל וזול. תעשו בו שימוש מושכל ותקבלו תוצאות טובות,
אם אתם זקוקים לעזרה בפרסום הסלולרי או האינטרנטי שלכם, אל תהססו להעזר בשירותים שלנו, נשמח לסייע לכם בנושא זה במומחיות רבה תוך חסכון גדול בעלוית הפרסום וקבלת תוצאות טובות יותר ומהר יותר. מלאו את הטופס בעמוד.