בתאריך 5/2/2018 אושר בכנסת תיקון לחוק הספאם. התיקון לחוק אומר כי כאשר לקוח מתנתק משירות של חברה, יש להפסיק לשלוח לו הודעות פרסומיות. כלומר עצם הניתוק הוא גם הודעה על הסרה מרשימת התפוצה (גם אם הלקוח אישר מראש הצטרפות לרשימה).
עד היום, צרכן שהיה מתנתק מחברה, הוא היה צריך להסיר עצמו מרשימת התפוצה בצורה נפרדת ועצם הניתוק מהחברה לא הפסיק את שליחת הפרסומות לאותו צרכן על ידה.
ח"כ אורי מקלב, מיוזמי החוק, הסביר את החוק: "מי שרוצה להפסיק את העסקה, רוצה גם להפסיק לקבל פרסומות. ההתקשרות עם חברה כזאת או אחרת היא לא חתונה קתולית".
להלן כתבה מגלובס בנושא זה.
איך מתמודדים עם החוק ?
כדי לעזור ללקוחותינו לקיים את החוק החדש ולהסיר את הצרכן מרשימת התפוצה לאחר ההתנתקות מהחברה, אנו מעמידים לרשות לקוחותינו 2 שיטות:
הסרה ידנית מרשימת התפוצה
1. לצורך הסרת איש קשר מרשימת התפוצה יש להכנס למערכת, ללחוץ על לשונית "אנשי קשר" וללחוץ על שדה אנשי קשר:
2. יש להזין את מספר הטלפון/כתובת המייל בשדה החיפוש וללחוץ על סמל החיפוש:
3. יש ללחוץ על סמל המנעול- "עדכון סטטוס הסרה"
4. במסך שנפתח יש ללחוץ על הלחצנים מימין לשדות הטלפון והמייל ולהעביר אותם למצב אדום קרי "קבלת הודעה חסומה".
מומלץ למלא את כלל השדות לשם תיעוד ההסרה וללחוץ על כפתור עדכן:
2. הסרה אוטומטית מרשימת התפוצה
אנו מעמידים לרשותם API אשר ניתן לפנות אליו תכנותית לצורך הסרה מרשימת התפוצה.
כדי להסיר מספר טלפון מרשימת התפוצה ב- SMS אנא השתמשו ב- API המתאים ל- SMS.
הפרק הרלוונטי במסמך ה- API הינו בעמוד 22 (פרק: Blocking Phone Number)
כדי להסיר כתובת מייל מרשימת התפוצה בדיוור בדואר אלקטרוני אנא השתמשו ב- API המתאים לדיוור בדואר אלקטרוני
הפרק הרלוונטי במסמך ה- API הינו בעמוד 8 (פרק: Unsubscribe Contact)
בכל שאלה עסקית או טכנית, אל תהססו לפנות אלינו ונשמח לסייע.