"סליחה, אבל אם אתה גולש ממכשיר סלולרי – לא נוכל לעזור לך"
זו כמובן כותרת בוטה שמטרתה למשך את העין, אבל היא מדויקת ומציגה את תמונות המצב בישראל נכון ל-שנת 2013.
לשיווק הסלולרי מספר מרכיבים, אחד מהחשובים שבהם הוא אתר סלולרי לבית העסק.
ראשית – מספר נתונים:
- עד שנת 2014 יותר אנשים יגלשו מהסמרטפון שלהם מאשר מהמחשב האישי (1)
- חיפוש ממכשיר סלולרי מביא אחריו ברוב המקרים ביצוע פעולות מסחריות (2)
- השיווק הסלולרי מביא לבית העסק תוצאות מוכחות (3)
- גולש שחיפש בית עסק והגיע לאתר שאינו סלולרי – ינטוש אותו ברוב המקרים (4)
לאור הנתונים הברורים הללו, הדעת נותנת שכל עסק שרוצה שלקוחות ימצאו אותו בחיפוש סלולרי בגוגל, חייב שיהיה לו אתר מותאם לסלולר. אולם נכון להיום למרבית העסקים בישראל, אין עדיין אתר סלולרי.
כלומר כיום, מרבית העסקים בישראל ממש סוגרים את דלת העסק שלהם בפני לקוח פוטנציאלי שכל חטאו היה שניסה להגיע אליהם באמצעות גלישה ממכשיר הסלולר שלו.
ומכאן שבית עסק שיש לו אתר סלולרי נמצא כבר כיום ביתרון שיווקי על פני מתחריו.
לצורך המחשת הנושא בוצעו 3 חיפושים ממכשיר סלולרי, ראוי להדגיש שהחיפושים לא בוצעו בנישות נידחות, אלא בתחומים שכל לקוח יכול להכניס תשלום נכבד לבית העסק.
יתרה מזאת החיפושים בוצעו בתחומים בהם בתי העסק משקיעים מאמץ וכסף רב כדי לפרסם ולהגיע לעמוד הראשון של גוגל בתחומם.
החיפושים שבוצעו: עורך דין רשלנות רפואית/ביטוח רכב/ וטרינר בתל אביב:
הנה התוצאות לפניכם:
החיפוש:"עורך דין רשלנות רפואית"
התוצאה: ניתן לראות בבירור שמתוך 10 התוצאות (ללא המודעות הממונות), בעמוד הראשון – 9 תוצאות מובילות לאתרים שאינם סלולריים ורק לחברה אחת יש אתר סלולרי.
החיפוש: "ביטוח רכב"
התוצאה: רק לחברה 1 בעמוד הראשון יש אתר סלולרי
חיפוש נוסף: "וטרינר בתל אביב"
התוצאה: אף לא תוצאה אחת עם אתר עסקי מותאם לסלולרי
הערות: החיפוש נעשה ביולי 2013 באזור השפלה, ללא הכללת כפילויות. תוצאות החיפוש יכולות להשתנות מעת לעת. אין באמור לעיל לרמז שהאתרים אינם טובים, אלא שאינם מותאמים לחיפוש במובייל. לעיתים מוצגת תוצאת אינדקס או פייסבוק, מאמר זה אינו מתייחס אליהם כאל אתר בית של בית עסק.
מסקנות:
- בית עסק ללא אתר סלולרי מפסיד כבר כיום כסף – כי לפחות 1 מכל 4 חיפושים נעשה מסמארטפון, ועסק ללא אתר סלולרי, לא יקבל לקוחות שחיפשו בסמארטפון.
- אין טעם להשקיע בקמפיין ממומן במובייל – אם אין לכם אתר סלולרי – עסקים רבים משקיעים בקמפיין ממומן בגוגל, אבל מי שילחץ על המודעה שלהם בסלולר- יגיע לאתר שאינו סלולרי, וינטוש ברוב המקרים. בית העסק יפסיד כסף על הקמפיין וחשוב מכך – יפסיד לקוח פוטנציאלי.(זאת למעט קמפיין שמכוון רק למספר טלפון להתקשרות או לניווט לעסק)
- עסק לא יכול להתעלם מהמרכיב הסלולרי בתמהיל השיווק שלו – הסלולר הופך למרכיב חשוב ואף מרכזי בערוצי השיווק של כל עסק. אחד מהצעדים הראשונים הוא הקמת אתר סלולרי עסקי.
לסיכום – אל תדחו הקמה של אתר סלולרי לבית העסק שלכם. בצעו זאת כבר השנה, עוד לפני המתחרים שלכם. ותוכלו להתחיל לקבל פניות של לקוחות גם מהחיפוש הסלולרי.
נ.ב – תרגיל שיווקי עבורכם:
בצעו לבית העסק שלכם בדיוק את אתה בדיקה (חיפוש מילות המפתח הרלוונטיות דרך הסמארטפון) ובדקו מה מצבכם.
לצפייה בקורס במלא לשיווק סלולרי לבעלי עסקים – הקליקו כאן (הקורס חינמי)
זהו פוסט אורח שנכתב על ידי דני זקס