רקע
מכללת מישלב הינה מכללה המובילה את תחום הלימודים במגוון רחב של תחומים, ומתמחה בלימודי החשבונאות, ובתחומים טכניים לוגיסטיים וניהוליים. עד היום הכשירה המכללה עשרות אלפי סטודנטים שסיימו קורסים מקצועיים, קורסי הסמכה ולימודי תעודה במסגרת פרטית וכן מטעם ארגונים ועסקים מהמובילים במשק.
בשנת 2013 אימצה מכללת מישלב אסטרטגיה של ביסוס נוכחות סלולרית ושיווק העסק בסלולר.
שי עזרא – מנכ"ל מכללת מישלב –היה עד לשינוי שהמהלך הביא איתו ושיתף אותנו בדברים.
מטרת הפעילות השיווקית בסלולר
- גיוס סטודנטים חדשים והגדלת המכירות, תוך ניצול פלטפורמת שיווק רלוונטית מאד לקהל היעד
- הנגשת המידע השיווקי ללקוחות כך שיהיה בעל נראות טובה ונוחות שימוש
- מיצוב עדכני כלפי עסקים השולחים את עובדיהם לקורסים השונים במכללה
קהל היעד
אנשים מכלל הגילאים החל מ- 21, מתן תשומת לב מיוחדת למשוחררי צבא ועובדים צעירים בשוק העבודה בגילאים 25-35. עבור אוכלוסייה זו הטלפון הסלולרי מאד נגיש ונוח לצריכת מידע.
משך הקמפיין
מתמשך, ללא הגבלה.
בחירת הפתרון
אתר סלולרי
כחלק מתמהיל השיווק של המכללה, הוחלט שיש להקים אתר מותאם לסלולר על מנת להגיע בצורה יעילה אל קהל היעד ולשדר לו את המסר השיווקי של המכללה בצורה אופטימלית.
האתר הסלולרי של מכללת מישלב הוקם בסיוע של InforUMobile אשר כיוונה, יעצה וסייעה להוציא את הרעיון מהכוח אל הפועל בצורה פשוטה, קלה ויעילה.
האתר הסלולרי שהוקם חושף לכל דורש בצורה מאד ברורה את מהות התוכניות האקדמיות המוצעות במכללה, את רוח המוסד ואת מה שיש לו להציע לתלמידיו. לצד זה האתר מאפשר לצור קשר בצורה קלה לצורך המשך התעניינות והתקדמות על ציר הבשלת הלקוח.
לצפייה באתר הסלולרי של המכללה ניתן לגלוש מהטלפון הנייד כאן.
קמפיין פרסומי במדיה הסלולרית עם הפנייה לאתר הסלולרי
על מנת להביא תנועה לאתר הסלולרי שלה, ומתוך ידיעה שכ- 30% מהחיפושים בגוגל נעשים בטלפון נייד, החליטה מישלב על ביצוע קמפיין בגוגל אדוורדס אשר יהיה מוכוון לסלולר. בעזרת כלי ההגדרה המתקדמים של גוגל התאפשר למישלב לתת מענה ייעודי ללקוחות הפוטנציאלים שמקליקים על המודעות הממומנות שלה דרך חיפוש בטלפון הנייד. אותם לקוחות הועברו מהמודעה הממומנת לאתר הסלולרי של מישלב ועל ידי כך קיבלו מענה מיטבי לצורך שלהם לקבלת מידע על המכללה והנגשת אמצעי ההתקשרות איתה. כתוצאה מכך, רבים מהם יצרו קשר עם המכללה ובכך למעשה בוצעה הפעולה שיועדה להם על ידי מישלב.
עלות הקמפיין הייתה נמוכה בהרבה ביחס לקמפיין ווב קלאסי, כיוון שהמדיה הסלולרית הינה מדיה זולה, דבר שהפך אותו למשתלם עוד יותר.
תוצאות בפועל
תוצאות מהלך הכניסה למובייל ניכרו בצורה בולטת:
- כמות הלידים מהאתר עלתה משמעותית. לדברי המנכ"ל, ללא ספק חלק מהלידים הללו לא היו מגיעים אילולא האתר היה מותאם.
- העלות לליד ירדה דרמטית.
- ההחזר על ההשקעה עלה בצורה חדה.
משוב מהלקוח
שי עזרא מנכ"ל המכללה שבע רצון מהמהלך וממליץ בחום לכל בית עסק שטרם עשה את המעבר לסלולר, ובפרט באמצעות אתר מותאם, לעשות זאת.ההשקעה הלא גדולה כדאית והתמורה ברורה וחד משמעית.
לדבריו, מכללת מישלב זכתה לשירות מצוין מצוות InforUMobile אשר ניהל את תהליך הקמת האתר בצורה מקצועית ובאופן שהקל על המכללה.
לצד זה קיבלה מישלב מ- InforUMobile יעוץ באשר לאפיקי הפרסום במדיה הסלולרית, בין היתר במסגרת סדנת שיווק סלולרי שהחברה קיימה לטובת לקוחותיה. דבר זה סייע למישלב למצות טוב יותר את יכולות האתר הסלולרי שלה.
לאור ההצלחה, בכוונת מישלב להרחיב את אפיקי הפרסום שלה במובייל ולבצע קמפיין גם בפייסבוק שם קהל היעד שלה צפוי לפגוש בה בקרוב.
ברצוננו להודות לשי עזרא –מנכ"ל מכללת מישלב – אשר חלק אותנו את התהליך שחל בארגון שלו ואת רשמיו ממנו.
מסקנה
הסלולר נמצא בכף היד של כל לקוח פוטנציאלי. הלקוח מתנהל באמצעותו ועושה בו שימוש כצרכן – גולש, מחפש מידע, נחשף למסרים שיווקיים ופועל בהתאם. עסק שנותן מענה למסה קריטית של לקוחות במובייל על ידי הנגשת המידע שלו באתר מותאם לסלולר והבאת תנועהמוביילית לאתר שלו יוצא נשכר.
הסלולר מביא איתו הזדמנות גדולה לעסקים. העלויות הכרוכות בביסוס נוכחות סלולרית זולות והצרכן הסלולרי מוכוון לפעולה,דבר שהופך את ההשקעה למשתלמת ביותר.
מעוניינים גם אתם ליהנות מאפיק השיווק בסלולר? השאירו פרטיכם בטופס העמוד ונשמח לסייע גם לכם.