SMS הוא אחד מכלי השיווק החזקים ביותר העומדים לרשות בית עסק. כדי לבצע קמפיין SMS מוצלח, חשוב קודם כל להכיר את כללי היסוד החשובים בתחום.
בשנת 2016 לקוחות InforUMobile שלחו באמצעות המערכת למעלה מ- 1,000,000,000 הודעות SMS. לפיכך יש לנו תמונה רחבה מאוד על התנהגות השוק והצרכנים. לאור הניסיון שלנו במשך 15 שנים, התובנות שאספנו מאלפים רבים של קמפיינים, שיחות עם חברות מובילות בארץ ובעולם שמבצעות דרכנו קמפיינים מוצלחים והכרות מעמיקה עם עולם השיווק ב-SMS, הפקנו עבורכם מדריך מקוצר בעזרתו תוכלו גם אתם להשתמש נכון ב-SMS ככלי שיווק מצוין לעסק שלכם.
10 כללי האצבע לקמפיין SMS מוצלח:
הוספת שם הנמען בהודעת ה-SMS הופכת את ההודעה להרבה יותר אישית לנמען ויותר נעימה לקבלה.
לכן פרסונליזציה מגדילה משמעותית את אחוזי התגובה של הנמען. במערכת InfoSMS, ניתן בקלות ליצור הודעות SMS בצורה אוטומטית עם שם האדם.
מומלץ לשים את מספר הטלפון של בית העסק בזיהוי השולח בהודעת SMS כדי לאפשר ללקוח שלכם להתקשר אליכם חזרה בלחיצת כפתור בודדת. תתפלאו כמה לקוחות רוצים להתקשר לשאול/לברר/ולממש לגבי תוכן ה- SMS ששלחתם להם.
זה נשמע טריוויאלי אבל אנחנו נתקלים כל הזמן בלקוחות שלא עושים זאת.
בזיהוי השולח אפשר לשים במקום מספר טלפון גם אותיות (באנגלית עד 11 תווים) של בית העסק אבל החיסרון הוא שבמקרה כזה לא ניתן לחייג אליכם חזרה.
שימו לב, מספר הטלפון שלכם אינו גוזל תווים מתוכן ההודעות ה- SMS שלכם (זה בנפרד).
מומלץ כמובן לשים מאחורי הקו אדם שידע לתת מענה לפונים, שיהיה מודע לקמפיין ויוכל לספק אינפורמציה נלווית או להפנות לגורם הרלוונטי.
מועד שליחת קמפיין SMS, הוא מאד מהותי באחוז ההיענות של הצרכנים.
בדרך כלל עבור קמעונאים שעות השליחה הטובות ביותר הן בין 16:00-17:00 וזאת כיוון שזו השעה שצרכנים בסיום עבודה והם יותר פנויים לקבלת הודעות שיווקיות. בכל מקרה, אל תשלחו אחרי השעה 22:00 בלילה.
אנו ממליצים מאד לבדוק מספר מועדי שליחה שונים ולמדוד את הענות הצרכנים בהתאם כדי לראות מה נכון לעסק שלכם.
לא תמיד הודעות ה- SMS שלכם צריכות להיות עם הצעה מסחרית ללקוח. כדי לפתח מערכת יחסים עם לקוח צריך להקפיד שהודעות ה- SMS יתנו ערך ללקוח.
אפשר לדוגמא לשלוח טיפים על שימוש נכון במוצר ללקוחות שרכשו אותו .
זה יעזור ללקוחותיך להכיר את המוצר שלך יותר טוב ולהעריך את איכויותיו .
לדוגמא: חברה שמייצרת מתקני מים ביתיים יכולה לשלוח הודעה ללקוחות שלה בנוסח:
"הידעת ? לחיצה של 3 שניות על הכפתור הכחול במכשיר תמזוג במדויק 1 ליטר מים וזה יכול לשמש אותך להכנת פסטה ."
צרכן שמקבל הודעה כזו, מעריך את החברה ומחזק את ערך המותג שלה.
עסקים משתמשים ב- SMS כקמפיין משחקי לשעשוע והנאה. עסקים שולחים הודעות SMS עם חידות ושאלות לגבי המוצרים שלהם ומחלקים פרסים לזוכים. זה מהלך שמוסיף כיף והנאה לקמפיין.
תוכן הודעת ה- SMS חייב להיות קצר וקולע .
תוכן ההודעה צריך לכלול הנעה ברורה לפעולה. תמיד לפני ניסוח ה- SMS אתם צריכים לחשוב מה מטרת ההודעה ומה תרצו שהנמען יבצע בעקבות ה-SMS.
לדוגמא: אם אתם רוצים שבעקבות ההודעה שלכם לקוח ירים אליכם טלפון ויזמין מוצר תכלילו את המלים "צלצל עכשיו" בסיום ההודעה.
אם אתם רוצים שלקוח יבוא לכנס מסוים, תכלילו את המילים, "מצפים לראותך מחר בכנס."
כיוון ש- SMS הוא כלי שיווקי מעולה ועסקים רואים תוצאות טובות מאד לקמפיין SMS שלהם, לפעמים עסקים מתפתים לשלוח הודעות בתדירות גבוהה מדי שגורמת ללקוחות שלהם להתרגז.
המערכת מספקת לכם יכולת מובנית עם מספר כלים לנושא:
- אפשרות מובנית להסרה מרשימת התפוצה על ידי הקלקה על לינק או שליחת SMS חוזר.
- הגבלת תדירות – להגביל בצורה אוטומטית את תדירות קבלת ההודעות לכל נמען (נניח לא יותר מ- 1 בשבוע.)
לפעמים אתם תצטרכו לשלוח ללקוח כתובת של אתר/דף אינטרנט ב- SMS, כתובת אינטרנטית יכולה להיות ארוכה מאד ולגזול לכם הרבה תווים מההודעה.
הפתרון הוא מנגנון קיצור כתובות. ניתן להשתמש בשירות החינמי של גוגל בכתובת http://goo.gl, שמאפשר לכם להכניס כתובת שאתם רוצים להפנות גולשים אליה ולקבל כתובת קצרה מאד במקומה אותה אתם תשלחו בהודעת ה- SMS. הכתובת הקצרה מפנה בצורה אוטומטית לכתובת הארוכה.
אתם יכולים בהודעת ה- SMS שלכם לבקש מהנמענים להעביר את הודעת ה- SMS לחברים נוספים שלכם בגלל שיש לכם מבצע אטרקטיבי במיוחד .
בנוסף אם שלחתם ב- SMS גם דף נחיתה, אפשר לשם בו כפתור שיתוף ב- What'sapp.
ממחקרים שערכנו הווירטואליות הגדילה את הפצת המסר בכ- 20%.
קמפיין SMS מוצלח מכיל מרכיב של ויראליות.
מאד מומלץ לשלוח את הודעת ה- SMS לטלפון שלכם לפני שאתם שולחים אותה לרשימת התפוצה שלכם. במערכת ה- SMS שלנו, ישנה יכולת מובנית כזו.
זה יאפשר לכם למצוא שגיאות כתיב שלא שמתם לב אליהן ,שגיאות ניסוח ותחביר וכו'.
כמו כן, בבדיקה מומלץ לוודא כי מספר השולח הוא תקין ואכן אפשר לחייג אליו בחזרה.
***********************************************************************************************
עד כאן 10 כללי האצבע לקמפיין מוצלח באמצעות SMS. נשמח לשמוע את דעתכם, על המאמר, לשמוע מה עבד עבורכן הכי טוב, ואיך הצלחתם גם אתם לשווק את העסק שלכם באמצעות SMS.