אתר סלולרי הינו אמצעי שיווקי שהינו חובה לבעלי עסקים.
למעלה מ- 3.6 מיליון ישראלים גולשים מהטלפון הנייד שלהם מדי יום.
יש יותר מ- 4.5 מיליון סמארטפונים בשוק הניידים הישראלי – למעלה מ- 60% מכלל הטלפונים באוכלוסייה.
המגמה הזו הולכת ומתחזקת – כשאדם בא לקנות היום טלפון ב- 90% מהמקרים הוא יקנה סמארטפון.
האם לעסק שלך יש אתר המותאם לגלישה סלולרית?
במידה ולא, כדאי שתדע מהן 7 הסיבות מדוע אתה חייב אתר סלולרי עוד היום!
1. האתר הסטנדרטי שלך לא מספק את הסחורה במובייל
1. אתר סלולרי מאפשר להציג את המידע השיווקי הנבחר שלך בצורה קריאה, ברורה ומניעה לפעולה.
גלישה מהטלפון הנייד שונה בתכלית מגלישה במחשב נייח:
בטלפון נייד המסך קטן משמעותית ממסך מחשב (לא דין 3 אינטש ל- 21 אינטש). לא ניתן להכיל בנייד את כל הגרפיקה שמוכלת במסך מחשב. זאת ועוד, טכנולוגיית פלאש לא ניתנת לצפייה במכשירי אפל, כך שאם יש לך פריטים הבנויים מפלאש באתר יותר ממחצית מהגולשים במובייל יראו אותם בתצורת חור שחור.
2. בנייד אנו מקליקים על קישורים עם האצבע, לרוב האגודל. זה שונה מעבודה עם עכבר במחשב.
הקישורים צריכים להיות נוחים לשימוש לגולש מהנייד – כפתורים רחבים, מותאמים למגע יד.
3. הגלישה מהנייד היא לעיתים "גלישת אקספרס" בתנועה, בניגוד לגלישה מעמיקה וממושכת במחשב.
על כן אתר סלולרי צריך להיטען מהר.
4. כמו כן, עליו לספק לגולש את עיקרי המידע שהוא מחפש, להיות מאד ממוקד ומוכוון גלישת מובייל.
5. בתוך כך הניווט צריך שיהיה אינטואיטיבי ופשוט להתמצאות ותפעול.
6. הסלולר נתפס בעיני המשתמש כמכשיר אינטראקטיבי, כמדיום של תקשורת תן וקח. ניתן לנצל אותו על מנת לקדם את הגולש לפעולה הרצויה. אתר סלולרי צריך שיהיה מאד מוכוון מטרה על מנת שמלוא הפוטנציאל שלו ינוצל. זכרו – הגולש מגיע אליו מהנייד, על כן בוא נניע אותו לפעולה תוך שניתן לו ליהנות מהכלים שהנייד מאפשר.
כפתור חיוג מהיר – Click2Call הוא יעיל ונוח. ניתן לחייג לבית העסק בלחיצת כפתור בלי להקליד את המספר. לאחר מכן אפשר בקלות לשמור את המספר בזיכרון של הטלפון.
בטלפון נייד יש GPS. כפתור ניווט ליעד ביחס לנקודה שבה הגולש נמצא מסייעת לצרכן להגיע לבית העסק.
גולש מהסמארטפון עושה זאת במקרים רבים מהבית, בשעות הערב ובסופי שבוע. בזמנים אלה בית העסק לעיתים סגור ולא יכול לקבל פניות טלפוניות. על מנת שלא לאבד את הגולש המתעניין, הכללה של טופס השארת פרטים באתר סלולרי הינה חשובה מאד וברת תועלת ברורה במאמצים לעגן את הקשר עם כל לקוח מתעניין.
2. 30% מהחיפושים בגוגל נעשים מניידים
30% מהחיפושים ב- Google נעשים מטלפונים ניידים. סטטיסטית, אחד מבין כל שלושה אנשים שניגשים לבצע חיפוש בגוגל עושה את זה מהנייד שלו. בית עסק שאינו מוצג במתכונת המתאימה לגלישה סלולרית הוא כמו שקוף עבור אותם 30% מהאנשים שמחפשים מידע הקשור אליו – הוא לא קיים מבחינתם.
3. הלקוחות שלך חיים בנייד שלהם ומצפים לפגוש אותך שם
87% מבעלי סמארטפונים גולשים באינטרנט מהטלפון שלהם. 79% משתמשים בטלפון שלהם על בסיס קבוע לביצוע רכישות. הם מחפשים מידע על ספקים, אינפורמציה וחוות דעת על מוצרים, פרטי התקשרות עם נותני שירותים, הטבות, מבצעים וקופונים, מיקומים של בתי עסק, מבצעים ואפשרויות רכישה מהמובייל.
מחקרים מראים שאדם שגולש מהנייד על מנת להיעזר בו לרכישה ב- 43% מהמקרים יצלצל לבית העסק. ב- 39% מהמקרים הוא יגלוש לאתר של בית העסק. מעניין לשים לב לכך ש- 50% מהגלישות לאתרים המותאמים לסלולר מסתיימות ברכישה בפועל מבית העסק. לאמור, ההתאמה למובייל מסייעת משמעותית להמיר גולש מתעניין לרוכש בפועל.
4. גוגל מאנדקס בנפרד אתרים סלולריים ונותן להם ניקוד גבוה
בגוגל מריצים אינדוקס נפרד לאתרים סלולריים. במסגרת האסטרטגיה שלהם לקדם את הסלולר, ומתוך ראיה שהמגמה העולמית הולכת לכיוון של גלישה סלולרית מרובה יותר מגלישה נייחת (תחזיות לשנת 2014), בחיפוש הנעשה מניידים גוגל מדרגת אתרים מותאמים לסלולר גבוה יותר מאתרים שאינם מותאמים. משמע שאתר שמותאם לגלישה סלולרית מוקפץ גבוה יותר בתוצאות החיפוש מהמובייל. הרווח הוא הן לגולש שנהנה מאתר ידידותי , והן כמובן לבית העסק שנהנה ממיקום משופר ביחס לעבר או למתחרים שלו.
5. הלקוח שלך מצפה לחוויית גלישה טובה במובייל, באותה המידה שהוא מצפה לה מהמחשב
מחקרים מראים שבקרב בעלי הסמארטפונים, 71% מצפים שאתרים אליהם הם גולשים דרך הסלולר יטענו בקצב זהה לאתרים שבהם הם מבקרים בווב. מכיוון שהגלישה בסלולר בעלת אופי שונה במהותו מגלישה ממחשב נייח, 60% מצפים שאתר בסלולר יטען להם תוך 3 שניות לכל היותר.
6. חוויית גלישה לא טובה עולה לך בלקוחות
לקוח שמגיע לאתר שאינו מותאם לסלולר נעשה מתוסכל מהחוויה ונוטש את האתר. סטטיסטיקות מראות שאתר שאינו מותאם ייעזב על ידי הגולשים ב- 95% מהמקרים תוך 6 שניות בלבד.
כ- 20% מהגלישה לאתרים בארץ נעשית מגולשי מובייל שמצפים לחוויית גלישה מיטבית. בענפים מסוימים כמו בילוי ופנאי המספרים גבוהים בהרבה. דמיינו לכם ש- 1 מבין כל 5 גולשים לאתר שלכם רוצה לייצר עמכם קשר, דופק לכם על הדלת ועושה אחורה פנה, מכיוון שאין אף אחד שיקבל אותו בפנים…
גולש שנוטש עובר לצרוך את המידע אצל המתחרה או מתייאש ולא ממשיך כלל בחיפוש.
מחקרים מראים ש- 57% מהאנשים לא ימליצו על עסק שהאתר שלו אינו מותאם לסלולר ובו הם חוו גלישה לא ידידותית.
גלישה ידידותית מגדילה את הסיכויים לרכישה מבית העסק. כאמור, 50% מהאנשים שגולשים לאתר שמותאם לנייד לצרכי רכישה מבצעים רכישה מבית העסק.
7. אתה מבזבז המון כסף ומשאבים על פרסום ממומן וקידום אורגני
כל עסק משקיע בפרסום אינטרנטי במידה זו או אחרת. לרוב אנו קונים מודעות ממומנות בגוגל על מנת לקבל בולטות ביחס למתחרים שלנו. מה לדעתך קורה כשמודעה ממומנת שלך קופצת לעיני מחפש מהנייד שביצע שאילתה בגוגל (1:3 כאמור)? אם המודעה טובה הוא ילחץ על הלינק ויגיע לאתר או לדף הנחיתה שלך. ברכות, הצלחת! האומנם?? אם האתר או הדף שלך אינם מותאמים, שילמת על הקליק אבל דיברת אל הגולש בשפה שאינה רלוונטית לו. הבאת אותו אל הבאר, במאמצים ועלויות, והוא מצדו ייטוש כי אין לו אפשרות לשתות את המים בתצורה שאתה מגיש לו אותם. יתרה מכך, התדמית של בית העסק שלך תפגע בעיניו ובעיני כל מי שהוא יספר לו עליך.
כנ"ל לגבי קידום אורגני. עסקים וארגונים משקיעים הרבה משאבים בקידום על מנת שהאתר שלהם יקפוץ בתוצאות החיפוש. המאמצים הללו עולים לבעל העסק כסף.
זכור – התהליך לא הושלם עד שהמתעניין לא קיבל את המידע בפורמט שבו הוא יכול לעשות אתו את הפעולה שייעדת לו – לצלצל אליך, להשאיר פרטים, להגיע לחנות, לבצע רכישה וכו'.
לסיכום
הצרכן מנהל את חייו דרך הטלפון הנייד שלו. הוא לא מתנייד בלעדיו, לשום מקום ובכל מצב. בעזרת הטלפון הוא צורך מידע ורוכש – מבצע חיפושים, גולש לקבלת מידע על עסקים, מוצרים ושירותים, דורש לדעת כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורו.
התוצאות מוכיחות – בית עסק שמשכיל לספק לצרכנים את האינפורמציה השיווקית שלו בצורה ידידותית לנייד יוצא מורווח.