דיוור אלקטרוני ו- SMS נמנים על הכלים המהירים ביותר להפקת מכירות מיידיות, יש שמאמינים אף שאין להם מתחרים. רבות כבר נאמר על כך שהכסף הגדול טמון ברשימות; שרשימות תפוצה איכותיות, אקטואליות ומפולחות הן המפתח לתקשורת יעילה עם קהל היעד ומכאן להזרמת הכנסות לארגון. רשימות תפוצה מטבען הן דבר חיי ובועט וכיוון שהמציאות היא דינאמית, העסקים שיודעים להפיק מהן את המירב יודעים גם היטב שנחוץ לתחזק אותן וכל הזמן לשאוף להגדיל אותן כדי למקסם את ה- reach לקהל ולחפות על נשירה טבעית.
אז איך אנחנו דואגים לכך שהרשימות שלנו תהיינה במגמת צמיחה מתמדת? מה עלינו לעשות כדי לוודא שכשאנו שוקדים על הכנת דיוור לשליחה או ניסוח של הודעת SMS אותם פרטי תוכן יגיעו במהרה לכמה שיותר עיניים שמעוניינות לקרוא אותם? כדי לענות על זה נשים את טיב התוכן שאנחנו מייצרים לרגע בצד (זה נושא לדיון בפני עצמו) ונתמקד בבסיס. הבסיס הוא פשוט – באחריותנו לדאוג לכך שבכל נקודת מגע עם נמען פוטנציאלי תוצע לו האפשרות להצטרף לרשימות שלנו. אם קיימנו אינטראקציה עם נמען בפוטנציה, ישירה או עקיפה, פיזית או דיגיטלית, ולא מינפנו אותה כדי לצרף אותו לקהל הקוראים שלנו החמצנו את כל שרשרת ההזדמנויות העסקיות איתו מעתה ועד לפעם הבאה שאולי ניפגש. כל עסק יודע לאמוד את תוחלת ההכנסות מלקוח ממוצע לאורך חייו, תעשו אתם את החשבון בכמה תקבולים מדובר כשזה נוגע לעסק שלכם.
כעת שהמספרים מתחילים לרוץ לנו בראש בואו נדבר על הדרכים שעומדות לרשותנו על מנת שלא נשאיר את הכסף על הרצפה או בכיס של המתחרים שלנו. בהקשר הזה מערכת InforUMobile מעמידה לרשותנו מספר כלים שימושיים שיעזרו לנו בתהליך:
הרשמה למועדון באמצעות קבלת SMS מלקוח
בעזרת המערכת תוכלו להציע לקהל היעד שלכם להרשם לרשימות התפוצה על ידי שליחה של הודעת SMS אליכם. ההודעה מצד הלקוח תכלול מילת מפתח ייעודית לרישום והיא תשלח למספר שיוקצה לפעולה. אתם תתקשרו ללקוח מה נחוץ שישלח ולאן, למשל בעזרת שלט שתציבו ליד הקופה בחנות שלכם. ברגע שההודעה תתקבל מספר הטלפון של השולח יכנס בצורה אוטומטית למניין אנשי הקשר שלכם ונמעני ה- SMS.
שירות הרשמה ב- SMS נכנס אינו כרוך בתשלום במערכת InforUMobile וזמין לכל בעל חשבון תחת תפריט אנשי הקשר במודול ה- SMS שם תמצאו את לשונית רישום למועדון לקוחות:
להגדלת התמונה לחצו עליה
לחיצה על הלשונית תוביל אתכם למסך הייעודי בו תמצאו את הפרטים הנדרשים לשימוש בכלי:
להגדלת התמונה לחצו עליה
במסגרת זאת תוכלו להגדיר את רשימת התפוצה אליה תרצו לצרף את הנרשמים באמצעות ה- SMS הנכנס. כמו כן תוכלו להגדיר את נוסח הודעת ה- SMS שתשלח אליהם בחזרה עם קליטת הבקשה. אין חובה לשלוח הודעת מענה אבל זה מומלץ כדי שהנמען ירגיש בטחון שפרטיו נמסרו לגורם המיועד ושלא היה קצר בתקשורת (חלופה לכך אם אתם מעדיפים היא להגדיר באמצעות תהליך האוטומציה שליחה של SMS מייד עם הפעלת טריגר הצטרפות לרשימת תפוצה ובחירת הרשימה שהגדרתם במסך כאן).
בחלק התחתון של המסך תמצאו את מילת המפתח הייעודית המוקצבת לחשבונכם לטובת ההצטרפות ב- SMS ואת מספר הטלפון שאליו יש לסמס את המילה האמורה. אותם כאמור תתקשרו ללקוחות על מנת שיוכלו לבצע את ההרשמה.
פשוט נכון? כעת כל שנותר לכם הוא לחשוף את המילה והטלפון שיש לשלוח אותה אליו תחת כל עץ רענן. פזרו את המידע ברחבי נקודות המכירה שלכם, הכלילו אותו בחומרים השיווקיים המודפסים שלכם, ציינו את זה בפני לקוחות שאתם מדברים איתם או פוגשים אותם וכו'.
טפסי רישום
יש לכם אתר? בלוג? נכס דיגיטלי כלשהו? גולשים מגיעים אליו ומתקיימת שם אינטראקציה איתם? הכלילו בו טופס הרשמה באמצעותו הם יוכלו להצטרף למועדון או לרשימות התפוצה שלכם. המערכת מעמידה לרשותכם מודול של טפסי הרשמה בו תמצאו מגוון תבניות ליצירת טפסים. כל תבנית ניתנת להתאמה אישית בעזרת עורך ה- Drag&Drop. תוכלו לעצב את הטופס, לכלול בו כל קומבינציה של שדות ומרכיבים, למתג אותו ולהשתמש בו כשער לקליטת הנמענים החדשים שלכם ככל שעולה על רוחכם.
ציינו כבר במספר הקשרים שפילוח של רשימות תפוצה הוא מרכיב מרכזי בנוסחת ההצלחה שלכם. אם יש מספר נושאים בו האתר שלכם עוסק ויש לכם רצון מחד להכיר את תחומי העניין של הגולשים שלכם ומאידך להציע להם מידע מותאם אליהם תוכלו בקלות לשלב בטופס הרישום אלמנטים שמסייעים לכך, כמופיע למשל בטופס לדוגמא:
להגדלת התמונה לחצו עליה
כאשר אתם משתמשים בשאלה מקדמת פילוח בטופס שלכם אל תשכחו להכליל בהגדרות שלה בטופס את קבוצת אנשי הקשר אליה תרצו לשייך את הגולש בהתאם למענה שנתן ובאמצעות זאת יתאפשר לכםלהרכיב את ה- Buyer Persona של אותו גולש. בצורה זו קבוצות אנשי הקשר שלכם תתאכלסנה במהרה בקהל רלוונטי וכאשר תפיצו דיוורים והודעות SMS לאותו קהל לפי הפילוח האמור תהנו מנתוני המרה גבוהים.
להגדלת התמונה לחצו עליה
בסיום בנית הטופס המערכת תספק לכם קוד להטמעה באתר שלכם. מרגע שהוא יוטמע הטופס יופיע בדפי האתר הרלוונטים ויתחיל להביא לכם תנועה לרשימות.
להגדלת התמונה לחצו עליה
פופאפים
הפופאפ הוא סוג נוסף של טופס רישום. ההבדל בינו לבין טופס רישום סטנדרטי הוא שבעוד שטופס רישום הוא סטטי וקבוע בדפי האתר בו הוא יושב, הפופאפ קופץ ומופיע לעיני הגולש במהלך חלון הזמן בו הוא גולש באתר. זה יכול להיות 10 שניות לאחר הכניסה שלו לדף הבית, זה יכול להיות בבואו לצאת מהאתר, זה יכול להיות בעת שהוא עובר מדף הבית לדף אחר באתר או בעת שלחץ על קישור מסויים באתר וכן הלאה.
מקובל לאמר שטופס רישום באתר צריך להיות בולט ובעל נוכחות כדי שיראו אותו. במקרה של פופאפ המטרה הזו מושגת בצורה מיטבית, שכן הפופאפ תפקידו לבלוט בצורה כזו שפשוט לא ניתן יהיה לפספס אותו.
בניית הפופאפ במערכת דומה מאד לבניית טופס רישום. בסיום התהליך תצויידו בקוד הטמעה אותו תכניסו לאתר שלכם ושם תוכלו לפרט את ההתניות להקפצה בהתאם לצרכים שלכם.
להגדלת התמונה לחצו עליה
לידיעה – במסך הגדרות הפופאפ תוכלו לשלוט על כמות השניות שיחלפו מרגע כניסת הגולש לעמוד אליו הוא מחובר באתר ועד להקפצתו וכמו כן תוכלו להגדיר את מתכונת המיסוך שיופיע ברקע הפופאפ בעת שהוא פתוח ועל מנת למקד את תשומת לב הגולש בו:
להגדלת התמונה לחצו עליה
אינטגרציה עם מערכות edea ו- Verifone
edea ו- Verifone הן מערכת לניהול קופות חכמות ומועדוני צרכנות. מערכת InforUMobile ממומשקת לשתיהן בהתממשקות עמוקה ובאופן שמאפשר לעסקים המשתמשים בקופות אלו לרשום את לקוחותיהם למועדון דרך הקופה.
לקוח שמגיע לקופה מוסר את מספר הטלפון שלו להצטרפות לרשימה. המידע משודר דרך הקופה ל- InforUMobile. מיידית הלקוח מקבל הודעת SMS המכילה קישור לדף רישום. בדף הוא ממלא את כל הפרטים שלו ומאשר את הסכמתו קבלת מידע שיווקי והודעות פרסומיות בדיוורים ו- SMS. המידע בדבר הרישום שבוצע משודר בחזרה ממערכת InforUMobile למערכת הקופות והתהליך נשלם.
הלופ מהקופה ובחזרה אליה מתרחש אונליין בזמן אמת. מיד עם השלמת הרישום ניתן להתחיל לדוור את הלקוח באמצעות תהליכי האוטומציה שבנינו במערכת InforUMobile. בזאת למעשה מתחיל מסע הלקוח.
טיפים שימושיים להגדלת רשימות התפוצה
כעת שהכרנו מספר כלים מובנים במערכת בעזרתם נוכל להגדיל את הרשימות שלנו, בוא נוסיף למתכון את התבלון שיעשה את ההבדל:
- דברו בתועלות – לצד ההצעה להצטרף לרשימות שלכם הסבירו מה התועלות בכך עבור הנרשם. חשוב שהוא ידע מה יצא לו מזה שכן בלי הבנה של הנדבך הזה במשוואה הסיכוי שימסור את הפרטים שלו אינו גבוה. ניתן לדבר על קדימות במידע (אנשים אוהבים לדעת דברים לפני אחרים), ניתן לדבר על הצעות ייחודיות לזמן מוגבל לחברי מועדון (אנשים אוהבים להרגיש שונים מהכלל הרווח ולא אוהבים לפספס מידע), ניתן לדבר על הטבה שתתקבל כנגד הרישום ועוד. כל הסיבות טובות ובלבד שאנו מונים אותן.
- תנו למעמד נופח מכבד – הכירו בכך שנמען שמוסר לכם את הפרטים שלו למעשה מזמין אתכם אליו הביתה. התייחסו לכך שהמידע שנמסר לכם בטוח איתכם ושלא יעשה בו שימוש לרעה; ציינו בקווים כלליים את התדירות שבה תהיו איתו בקשר; אל תחששו להתייחס לספאם ולמדיניות האנטי ספאם שלכם – אמירה בסגנון "אנחנו שונאים ספאם ומבטיחים לא להעמיס אותו עליך" תורמת לאינטראקציה; ציינו שבכל רגע יוכל הנמען להתנק במידה והוא משנה את דעתו. כל אלו בונים אמון ומעודדים הרשמה.
- אינסנטיב – הוספה של תמרוץ להצעת ההצטרפות מגדילה לעין שיעור את אחוזי ההרשמה. קופון למימוש, הטבת הצטרפות, הנחה לנרשמים, giveaway בחינם, תוכן כבונוס וכדומה הם האמצעי היעיל ביותר למנגט את הנמענים בפוטנציה ולעודד אותם לבצע הרשמה. בעזרת מודול האוטומציה במערכת תוכלו בקלות להעניק הטבות הצטרפות וקופונים לכל מי שמתווסף לרשימה זו או אחרת שלכם. לפירוט בנושא קראו כאן.
- A/B Test – השתמשו בכלי ה- A/B Test המובנים במערכת על מנת להשוות בין אפשרויות השונות שעומדות לפניכם ולהתמקד בזו שעובדת הכי טוב עבורכם. בניתם טופס רישום ואתם מתלבטים לגבי ניסוח הקריאה לפעולה או צבע כפתור ההרשמה? אל תנחשו ואל תשברו את הראש. השתמשו ב -A/B Test כדי להשוות בין גרסאות. בחנו כל אספקט בטופס הרישום עד שתגיעו לנוסחה המיטבית מבחינתכם. אותו כנ"ל לגבי הפופאפים, לגבי תהליכי אוטומציה בהם עומדת לרשותכם אפשרות פיצול תנועה והשוואת תוצאות וכדומה.
- טיוב הרשימות – לא תמיד אנו מעוניינים לבקש מהנרשם שלנו למסור פרטים רבים מדיי במעמד ההרשמה. שאלון באורך הגלות הוא דבר מרתיע ולכן נסתפק בלקחת בשלב ראשון מידע מצומצם בידיעה שהוא יהווה את הגשר עבורינו לבירור פרטים נוספים בשלב שני. לתהליך הזה נהוג לקרוא Progressive Profiling והרבה ארגונים מתשמשים בו. לאחר שהנרשם עשה את הצעד הראשון ונקלט אצלנו וכעבור זמן נשוב אליו ונשלים את המלאכה תוך טיוב המידע לגביו שברשותנו. נוכל לעשות זאת על ידי שליחה של טופס השלמת פרטים למילוי בהמשך להרשמה. לפירוט בנושא קראו כאן.
- הסכמה בטופס רישום – אל תשכחו להכליל תיבת סימון בה הנרשם מסמן כי הוא מסכים לתנאי ההצטרפות. לתיבה תוכלו להוסיף קישור המפרט את אותם התנאים שנלווים להצטרפות שלו.
- קיימו הבטחות – אמרתם לנרשמים שכך וכך יקרה לאחר שהם מוסרים את הפרטים שלהם? עמדו בזה. כבדו את החוזה איתם, גבו את המילה שלכם במעשים ובצורה זו תטיבו לשמר את הנרשמים איתכם.
- לא לשכוח את התקשורת הבלתי אמצעית – הנחו את הצוות שלכם אשר בא במגע עם לקוחות לשאול אותם אם הם רשומים כבר למועדון. שיחה פשוטה וישירה בין שני אנשים יש בה כדי לעורר מודעות לקיומו של המועדון ולאפשרות להצטרף אליו. לקוח המעוניין יופנה על ידי אותו איש צוות לאמצעי הרישום, בין אם זה לטופס, בין אם זה שליחת SMS עם מילת מפתח או כל אמצעי אחר. מי מכם שישלב תגמול לצוות בעבור כל איש קשר חדש שמצטרף, בזכות אותם העובדים שמציפים את הנושא בפני הלקוחות, יהנה מתוצאות משתלמות ביותר.
- לא לוותר – הצעתם ללקוח להצטרף למועדון שלכם והוא לא הביע עניין? סיבותיו שמורות עימו ולא קרה כלום. רק אל תתנו לדבר להרפות את ידיכם. לגיטימי לשוב ולהציע את האפשרות במפגש הבא איתו. יש אנשים שזקוקים לכמה אינטראקציות בכדי לבצע את הצעד ואם נהיה עקביים לא בלתי סביר שבאחת מהפעמים הבאות נקלע לחלון ההזדמנות המתאים עבורו והוא יצטרף בשמחה.
לסיכום
תקשורת עם לקוחות באמצעות דיוור אלקטרוני ו- SMS הוכחה מזמן כאפקטיבית בטיפוח קשר ארוך טווח והנעה לפעולה מיידית. ההחזר על ההשקעה כשמדובר בכלים אלו גבוה ביותר ובשל כך יש כדאיות עצומה בהשקעה בהגדלת רשימות התפוצה להרחבת קהל היעד כך שיניבו עוד ועוד הזדמנויות מכירה.
הסוד להצלחה בהקשר הזה הוא להעמיד לרשות הלקוחות שלנו את המגוון הרחב ביותר של האפשרויות לעלות על הרכבת. כל לקוח מתחבר למדיה אחרת ופוגש אותנו בסיטואציה ייחודית. אם נדע להתאים את כלי ההצטרפות לאינטראקציה שאנו מקיימים עם הלקוח נגדיל לאין שיעור את פתח משפך הנמענים הפוטנציאלים שלנו. לצורך כך נוכל להשתמש בכלים שמערכת InforUMobile מציעה לנו. המגוון הוא רחב וניתן ואף רצוי מאד לשלב בין הכלים כדי למקסם את ההזדמנויות העסקיות שניקרות לדרכינו.