הידעתם? הקופון המותעד הראשון בהיסטוריה הופק על ידי חברת קוקה-קולה, כאשר הבעלים שלה אסא קאנדלר החליט ב- 1887 להעסיק עובד שיפיק קופונים ידניים המזכים את הלקוחות במשקה. בין השנים 1894 ל- 1913 קוקה-קולה חילקה 8.5 מיליון משקאות חינם בעזרת הקופונים הידניים שלה ברחבי ארצות הברית! מאז ועד היום עולם הקופונים התפתח לאין הכר. אותו בחור שפעם ישב ורשם בפנקס הקופונים שלו הוחלף זה מכבר במכונות חכמות שמפיקות קודי קופון ומפיצות אותן בצורה אוטומטית לקונים. InforUMobile עושה בדיוק את זה.
מערכת InforUMobile מציעה מנגנון חכם ומתקדם של ניהול קופונים, במסגרתו ניתן לייצר רשימות קופונים ולהפיץ אותם ללקוחות באמצעות אימייל ו- SMS. ההפצה מבוססת טריגרים אוטומטיים העונים על מגוון בלתי מוגבל של תרחישים עסקיים. הללו באים לתת מענה לצורך של עסקים לעודד לקוחות לרכישה, ללוות את הלקוחות במסע הלקוח שלהם, לתת להם ערך וכל העת להזרים דם חדש של מכירות לארגון כמו מכונה משומנת.
להכרות והסבר איך להשתמש במודול הקופונים במערכת InforUMobile ראו כאן.
המשיכה של אנשים לקופונים מאז ימי קוקה-קולה ועד היום רק הלכה והתעצמה. צרכנים אוהבים לקנות חכם. כיום אפשר להשיג קופונים בכל תחום וכמעט בכל גזרה מסחרית. הפסיכולוגיה מאחורי זה פשוטה – תן לי ערך ואני אהיה הראשון שיקנה.
קצת סטטיסטיקות* כדי לסבר את האוזן:
- 90% מהצרכנים משתמשים בקופונים בדרך זו או אחרת.
- 48% מהצרכנים מדווחים על נכונות להקדים את הקניה אם הדבר מלווה במימוש של קופון
- 38% מוכנים לרכוש מוצר יקר יותר משתכננו אם מעורב בזה קופון
- 50% מהצרכנים מבקרים בחנות / באתר שמציע להם קופון
- 57% מוכנים לנסות מוצר חדש אם הרכישה מתבצעת עם קופון
- 80% מדווחים על נכונות לרכוש ממותג לא ידוע אם מעורב בזה קופון
- 93% מדווחים על רצון לקבל קופונים במייל
- 6 מתוך 10 אנשים נרשמים לקבלת הודעות SMS מעסקים בכדי לקבל את ההטבות הכרוכות בזה.
- 75% מבני הנוער מעדיפים לקבל את הקופון ב- SMS.
* על פי דוח של Valassis, מחקר שבוצע על השוק האמריקאי, מרץ 2019
מהם התרחישים הרווחים בעולמות של הקופונים ואיך תוכלו לממש אותם במערכת InforUMobile?
קופון לאחר מילוי טופס
אחד התרחישים הבולטים הוא מילוי טופס בדף נחיתה, למשל לצורך רישום למועדון לקוחות, בליווי תמריץ לקבלת קופון בעבור הפעולה:
כל גולשת שממלאת פרטים תצורף למועדון ותקבל את קופון ההטבה ישירות לטלפון ו/או לאימייל שלה. דוגמא לתרחיש כפי שנבנה אותו במערכת:
קופון לאחר הרשמה לאתר eCommerce
תרחיש שני בולט הוא מתן מענק של קופון בעקבות רישום לאתר אי קומרס.
קופון יום הולדת
יום הולדת הוא הזדמנות נהדרת לייצר חיבור עם הלקוחות ולהעניק הטבות באצעות קופונים. למאמר בנושא קראו כאן.
קופון בעקבות מילוי סקר
סקרים הם אמצעי יעיל מאד עבור עסקים לשמירת יד על הדופק ומדידת שביעות הרצון של הלקוחות שלהם. לעיתים כדי לקבל פידבק משמעותי אנו צריכים לעודד את הלקוחות לשיתוף פעולה. אמצעי טוב לעשות זאת הוא להציע הטבה למי שממלא את טופס השאלון.
קופון בעקבות רכישה מעל סף מסויים באתר
לקוחות מתמידים הם הלקוחות שנרצה לעודד ולצ'פר. בעזרת האינטגרציות בין מערכת InforUMobile למערכות eCommerce כגון Magento, WooCommerce, אידאה וכו' נוכל לצור טריגרים מבוססי נתוני רכישה, תחומי עניין והתנהגות לקוח ולשלוח ללקוחות שלנו קופונים המותאמים בדיוק לפרופיל שלהם. בצורה זו תווצר סינרגיה אופטוימלית בין הצעת הערך לפוטנציאל המימוש שלה.
קופון בעקבות רכישה מתחת לסף מסויים באתר
בצורה דומה ניתן לטרגט לקוחות רדומים, מורידי פעילות וכאלו שנרצה לדרבן להגדלת הרכישה. כל החוכמה היא להכיר את קהל היעד, לכוון את הצעת הערך הנכונה לו ובעזרת המערכת להפיץ אותה בצורה אוטומטית ופשוטה.
קופון לרגל חג
החגים הם תקופה בה אנשים קונים יותר וקונים הרבה. שילוב של קופונים באסטרטגיית השיווק של העסק הוא דרך מצוינת לעודד את הלקוחות לרכוש בבית העסק שלנו במקום ללכת למתחרה. הטבות לחג מתקבלות ברוח חיובית מאד ומקנות לרוכשים שביעות רצון עם הצלחתם הנתפסת להצטייד לחגים בתבונה.
קופון חודשי
מועדוני לקוחות רבים מפיצים מבצעים אחת לחודש או אחת לתקופה. זו הזדמנות טובה להזכיר ללקוחות לבקר באתר, להפתר ממלאי שנתקע או מוצרים שקשה למכור וכדומה. בעזרת זה הם מרחיבים את טווח הרוכשים ושומרים על מודעות ורלוונטיות בקרב קהל המטרה.
כל אלו הן דוגמאות מובילות בתחום. כמובן שניתן למנות הקשרים נוספים בהם עסקים עשוים שימוש בכלי הקופונים כדי להגדיל מכירות ולייצר קרבה רגשית למותג.
המלצות
תנו בקופון ערך ללקוח. תנו לו להרגיש שבאמת שווה לו לבצע רכישה ובתמורה לקבל הטבה שהוא תופס כמשמעותית.
הוסיפו לקופון מגבלת זמן למימוש. אלמנט הלחץ והחשש מלהפסיד (FOMO) יסייע לקדם את המכירה בלוחות הזמנים שאתם שואפים אליהם.
גוונו את ערוצי הפצה. נסו את מגוון אפשרויות ההפצה ובדקו מה עובד לכם מיותר טוב. בתהליך האוטומציה הקפידו להשתמש בחלופות בין SMS לאימייל תוך שימוש בפקודות בדיקת הסטטוס של פריט המידע ששלחתם לנמען.
חזקו את הקשר עם הלקוחות הנאמנים שלכם. הם האנשים שחפצים בחיבור אליכם יותר מכולם והם אלו שמשתלם לעודד לרכישה.
השתמשו בקופונים בשיטת חבר מביא חבר. בנו תוכנית הפניות שתזרים לכם לקוחות חדשים. לקוח א' הפנה אליכם את לקוח ב' ולקוח ב' רכש? מגיע ללקוח א' הטבה למימוש בקניה הבאה.
השתמשו בקודי קופון שמשקפים את המבצע או הסיבה בגינה הקופון הוענק. קוד עם משמעות להבדיל מקוד מספרי גנרי יוצר חיבור תודעתי רגשי להטבה בצד הלקוח המממש.
לסיכום
קופונים הם אמצעי מצוין להנעת מכירות. יותר ויותר עסקים, בפרט בעולמות של ה- eCommerce, משלבים קופונים כחלק חשוב בתמהיל השיווק שלהם. הקהל הרחב אוהב מבצעים ונענע להם באחוזים גבוהים. מערכת InforUMobile נותנת מענה לעסקים בנושא הזה בכך שהיא מאפשרת להם להפיץ קופונים דיגיטלים בצורה אוטומטית ובנפחים גדולים ישירות אל קהל הצרכנים שלהם. ניתן במערכת לתזמן את הפצת הקופונים בהתאמה מלאה לפעולות שהלקוח מבצע הן בהקשר של המערכת והן בהקשר של אתר ה- eCommerce חיצוני לה. בעזרת החיבור בין המערכת למערכות חיצוניות בפרט של eCommerce תוכלו לממש את אסטרטגיית הקופונים שלכם בצורה יעילה ומיטבית.