לפי נתונים שפייסבוק פרסמו, מדי חודש גולשים בה 4 מיליון משתמשים ישראליים כאשר 2.4 מיליון מהם גולשים בה מדי יום. בנוסף, פייסבוק יודעים עלינו כמעט הכל. כאשר אנחנו פותחים חשבון בפייסבוק אנו מספקים לפייסבוק הרבה מאד מידע עלינו (בני כמה אנחנו, איפה אנחנו גרים, מה המצב המשפחתי שלנו וכו') ובנוסף כאשר אנו גולשים, כותבים סטטוסים, מגיבים, עושים Like וכו' פייסבוק לומדת עלינו מידע נוסף כל הזמן. השילוב של כמות המשתמשים העצומה והמידע הרב הנצבר על כל משתמש, מאפשר לנו כמשווקים לנצלו כדי להשיג את המטרות השיווקיות אליהן אנו רוצים ולהגיע ע"י פרסום בקלות יחסית לקהל היעד שלנו. במאמר הזה נראה מספר דוגמאות אילו כלים יש לפייסבוק המאפשרים לנו לאתר לקוחות פוטנציאלים עבורנו ולהציג בפניהם מודעות פרסום רלוונטיות עם השירות או המוצר אותו אנו מוכרים. ניתן להשתמש בכל כלי בנפרד או בשילוב של מספר כלים יחדיו כדי ליצור את קהל היעד המושלם.
גיל
מאפשר לנו לפרסם לקהל היעד לפי חתך גילאים. מתאים לקמפיינים שקהל היעד הינו באופן בולט בחתך גיל מסויים. טעות נפוצה של בעלי עסקים להגיד "אני מוכר לכל גיל". זה אולי נכון אבל בפרסום חייבים להתמקד ולפנות לקהל היעד שהכי סביר שיקנה מכם כדי לייצר החזר הכי טוב על ההשקעה כי סביר להניח שאין לכם תקציב לפנות לכולם.
דוגמת שימוש: נניח אנחנו חברה שעושה קורסים של לימוד לבגרות (או לצורך העניין גם מורה פרטי עצמאי) הכלי של הגיל הוא קלאסי כיוון שקהל היעד שלנו כנראה הינו אנשים בגיל 17-18 שזה קהל היעד העיקרי של לומדי הבגרויות. כמו כןף אפשרי גם לטרגט קהל יעד משני של משלימי בגרויות שזה גילאי 20-24. דוגמא נוספת הינה, אם אנחנו עסק שנותן ייעוץ בנושא משכנתאות כדאי לטרגט אנשים מגילאים 25-40 (בגיל צעיר מזה בדרך כלל לא קונים דירות).
עיר
מאפשר לנו לפרסם לקהל יעד לפי מקום מגורים בישראל. מתאים לקמפיין של עסק מקומי שקהל היעד שלו מגיע מעיר מסויימת.
בנוסף, ניתן להגדיר עיר מסויימת וכל התושבים ברדיוס של 10-20 ק"מ מאותה עיר. זה מתאים לערים יחסית רחוקות (נניח באר שבע) ורוצים לטרגט את כל תושבי הסביבה שצורכים את השירותים בעיר הגדולה.
דוגמאת שימוש: נניח לקמפיין עבור חנות בגדים או תכשיטים – זה עסק מקומי קלאסי. בעזרת תרגוט לפי עיר אפשר בקלות להציג את המודעות שלנו רק לתושבי העיר בה ממוקם העסק שלכם כי הלקוחות הפוטנציאלים שלכם ממוקמים כנראה רק בעיר הספציפית הזו.
מין
מאפשר לנו לפרסם לקהל יעד לפי מין כלומר גבר או אשה. זה מתאיים לקמפיינים בהם באופן מובהק המוצר הוא עבור מין מסויין או מקבל החלטה על הרכישה הוא ממין מסויים.
דוגמאת שימוש: נניח לקמפיין של מכירות מוצרי קוסמטיקה. ברור שאנו רוצים לטרגט רק נשים שהם הלקוחות של סוג המוצר הזה. לפעמים רוצים לטרגט את מקבל ההחלטה לדוגמא גברים אם מדובר במוצרים של החלטות כספיות גדולות (דירה, משכנתא וכו') ונשים אם מדובר ברכישת מוצר מחיי היום יום (מוצרי צריכה וכו').
תחומי עניין
זה מכרה הזהב האמיתי של פייסבוק. הם יודעים עלינו כמעט הכל. פייסבוק מנתח את הפרופיל שלנו: מה כתבנו כתחביבים, מה התפקיד בו אנחנו עובדים, מה הפעילויות בהם אנחנו משתתפים, מה ההשכלה שלנו וכו'. בנוסף פייסבוק מנתח כל עמוד או פוסט שאנו עושים לו Like, למה אנחנו מגיבים וכו'. על סמך המידע הזה פייסבוק מבין מה תחומי העניין שלנו. זה כלי מאד חזק עבורנו כמשווקים.
דוגמאות שימוש: נניח ואנחנו מוכרים תוכנה לגרפיקאים, מאד קל לטרגט אנשים שתחום העניין שלהם זה גרפיקה. דוגמא נוספת, נניח אנחנו מוכרים מוצר לעסקים (B2B), מאד קל לטרגט בעלי עסקים קטנים או מנהלי שיווק או מנהלי IT על פי תחומי עניין.
אוהדים של העמוד העסקי שלכם
בדרך כלל, הלקוחות הטובים שלנו הם כבר אוהדים של העמוד העסקי שלנו. לכן, אם נטרגט אותם ונציע להם מוצר נוסף או שדרוג למוצר הקיים, יש סיכוי גבוה כי יקנו אצלנו.
דוגמאות שימוש: נניח אנחנו חברה שמוכרת מוצרי מידע או קורסים בתחומים שונים, הקהל הראשון שנרצה לפנות אליו הוא מי שכבר אוהד את העמוד העסקי שלנו. בסבירות גבוהה, הוא ירצה לקנות שאיתנו מוצר מידע או קורס נוסף.
חברים של אוהדים של העמוד העסקי שלכם
יש פתגם שאומר "אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה". במקרה של פייסבוק זה גם תופס הפוך – סביר להניח שחברים שלך די דומים לך מבחינת תחומי עניין, גיל, מצב משפחתי וכו'. לכן אם אמרנו שהחברים בעמוד העסקי שלכם הם הלקוחות הטובים ביותר שלכם, סביר להניח שחברים שלהם הם גם לקוחות פוטנציאלים שלכם. כמו כן, בפרסום בפייסבוק, תמיד מוצמד למודעות הקשר חברתי שמציג במודעה את התמונה ושם החבר שלכם שאוהד את המוצר וזה יכול לשכנע אותו לרכוש גם.
דוגמאות שימוש: כמו בסעיף הקודם, אם אנחנו מוכרים מוצר מידע או קורס, אזי אם נפנה לחברים של חברים שלנו בעמוד, כולל הוכחה חברתית שחברים שלהם מרוצים מאיתנו, אזי הפנייה תהיה אפקטיבית כי כנראה הם גם במעגל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.
Custom Audience
אחד הכלים החזקים ביותר בפייסבוק, הינה האפשרות לטרגט את קהל הלקוחות הקיים שלכם (או כאלו שהתעניינו אצלכם) וזאת על פי רשימות של כתובות מייל או מספר טלפון שאתם מעלים לפייסבוק ואז פייסבוק מאתר את אותם אנשים ומציג רק להם את המודעות שלכם.
דוגמאות שימוש: ידוע שהכי קל למכור לחברי מועדון הלקוחות שלכם. נניח אתם חנות אופנה ויש לכם מועדון לקוחות לו אתם שולחים דיוור בדואר אלקטרוני או מדוורים באמצעות SMS. אתם יכולים לפרסם בפייסבוק רק לאנשים שקיימים במועדון לקוחות שלכם ולהציע להם לרכוש מוצר שלכם. כיוון שאתם יודעים שרק חברי מועדון הלקוחות שלכם יראו את הפרסום הזה בפייסבוק, אתם יכולים גם לעשות פנייה נקודתית בצורה: "חבר מועדון <שם המותג>, קבל הטבה בתור לקוח קבוע…"
Look Alike Audience
בסעיף הקודם הראנו את האפשרות לפרסם רק לאנשים במועדון הלקוחות שלכם. פייסבוק נותנת כלי חזק להרחבה בקלות של מועדון הלקוחות לקהלים דומים. שוב, אתם מעלים לפייסבוק כתובות מייל או מספרי טלפון, פייסבוק מחפשת אנשים דומים מבחינת מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין לאנשים הקיימים במועדון שלכם ומאפשרת לכם לפרסם גם להם.
דוגמאות שימוש: נניח אתם עסק לרפואה אסטטית (ניתוחי חזה, הסרת שיער וכו'), אתם יכולים להרחיב בקלות את הפנייה מעבר למועדון הלקוחות הקיים שלכם ע"י כלי זה וטרגוט לקוחות דומים לכאלה שכבר קנו אצלכם בעבר.
לסיכום
פייסבוק זה גן עדן למשווקים שמכירים את הפלטפורמה ויודעים לעבוד בה שיווקית נכון. בעבודה נכונה כולל מדידה ואופטימיזציה, אנו מגיעים עם לקוחותינו לתוצאות טובות מאד בעלויות נמוכות. אין ספק שפרסום בפייסבוק חייב להיות חלק מהארסנל שלכם כדי להשיג לקוחות ולחשוף את השירותים שלכם לקהל היעד המתאים.
משתמשים בכלים נוספים ? יש לכם דוגמאות טובות לטרגוט ?
שתפו אותנו בתגובות.