הקדמה: פרסום בפייסבוק מייצר מכירות!
נוכחות בפייסבוק ושיח עם הלקוחות היא מטרה טובה וראויה, אבל בסופו של תהליך עסק חייב לייצר מכירות כדי להתקיים. מדריך זה נכתב כדי לעזור לעסקים למכור ולשווק טוב יותר בעזרת פייסבוק.
בזכות המידע העצום שפייסבוק אוסף עלינו ושאנו מנדבים לו בעת הרישום ובכל פוסט, לינק ותגובה שאנו מעלים, הופך עבורנו פייסבוק לכיכר העיר החדשה. בכיכר וירטואלית זו אנו יכולים להכריז על הסחורה או השירות אותה אנו רוצים למכור או לקדם.
אלא שבשונה מכיכר עיר פיזית, נותן בידנו פייסבוק כלים רבי עוצמה "לפגוש" בדיוק מירבי את הקהל המתאים לנו ולהציע לו במקום ובזמן הנכון את ההצעה המתאימה ביותר – כל אלו כדי ליצור יותר מכירות.
אם להמשיך במשל כיכר העיר- אז תארו לכם שהייתם יכולים לקבץ במקום אחד רק את הקהל המתאים לכם, ורק אנשים בעלי עניין פוטנציאלי במוצר או השרות שלכם היו חולפים על פני הדוכן שלכם בכיכר. ברור לכולם שבמקרה כזה אחוזי ההצלחה שלכם במכירות היו עולים בהרבה.
ובכן – זה בדיוק המצב בשיווק ופרסום בפייסבוק. כאשר פייסבוק מעניק לכם ההזדמנות לפרסם את המוצר שלכם בדיוק שלא היה כמותו עד היום, בפני קהל שמתאים למוצר שלכם.
כל עסק חייב להפנים את העוצמה הזו ולדעת להשתמש בה נכון.
לצורך כך מוגש לכם מדריך שיציג לכם שלב אחר שלב את הדרך הנכונה לפרסום המוצר או השירות שלכם בפייסבוק ולזהות את קהלי היעד שבסבירות גבוהה ירכשו את המוצר שלכם.
1. שתלו קוד המרה של פייסבוק בדף הנחיתה/אתר
לפני שמתחילים כל פעולה שיווקית תמיד צריך לדעת מה המטרה של השיווק וכיצד מודדים את המטרה הזו.
פייסבוק מאפשר לנו לשתול קוד המרה באתר או בדף הנחיתה כדי לסמן לפייסבוק שהפעולה שרצינו שתתבצע (רישום, רכישה, השארת פרטים, הורדת פריט וכו') אכן התבצעה.
בנוסף מידע ההמרה יכנס למערכת הדוחות של פייסבוק ונוכל להשתמש בו לצרכי אופטימיזציה ושיפור תמידי של הקמפיין.
איך יוצרים קוד המרה ?
מתוך ה- Power Editor של פייסבוק, נכנסים ל- Converstion Tracking ואז לוחצים על הכפתור הירוק Create Conversion Pixel.
נותנים שם להמרה ומקבלים קוד המרה.
את הקוד הזה, יש להעתיק לתוך דף התודה שלכם אליו הגולש מועבר לאחר ביצוע ההמרה (מומלץ לשים את קוד ההמרה בתוך תאג ה- Head ב- HTML).
בהקשר זה, חשוב מאד להוביל את הגולש לדף נחיתה/אתר שהוא תואם מובייל כיוון שמעל מחצית מתנועת הגולשים בפייסבוק מגיעה מהמובייל וכדי להמירם, צריך לתת להם חווית גלישה מתאימה.
2. צרו פוסט שיווקי בעמוד העסקי שלכם
כדי לתקשר את המסר שלכם אל צרכן הקצה יש צורך ליצור פוסט בעמוד העסקי שלכם (בהמשך המדריך נדבר על איך דוחפים את הפרסום שלו מעבר לעמוד העסקי שלכם כמובן).
מכיוון שהמטרה שלנו כעת היא למכור/לשווק חייבים לכתוב את הפוסט בראיה שיווקית נטו.
יש לשמור על מספר כללי יסוד:
קריאיטיב שיווקי: תוכן המודעה חייב להיות בנוי בצורה שיווקית נכונה – תנו תיאור של הערך שהמוצר שלכם נותן ללקוח. טעות נפוצה זה לדבר על עצמכם ועל המוצר במקום לדבר על הערך ללקוח. תסבירו ללקוח איזו בעיה המוצר שלכם פותר לו.
קריאה לפעולה: הפוסט, שהוא בעצם המודעה השיווקית שלכם, חייב לכלול קריאה ברורה לפעולה. תארו בדיוק מה אתם רוצים שהלקוח יעשה אחרי שיראה את המודעה שלכם (בדרך כלל, ללחוץ על הלינק שמוביל לדף הנחיתה).
תמונה: השתמשו בתמונה רלוונטית לקמפיין עצמו, תמונה באיכות גבוהה עם מסר ויזואלי ברור. קצרה היריעה מלהרחיב את חשיבות התמונה בתהליך ההנעה לפעולה. שימו רק תמונות טובות, רלוונטיות ומושכות את העין, אם אין לכם – תייצרו, אם לא אז תרכשו תמונה מתאימה ברשת. המידות המתאימות היום לקמפיין שרץ גם בדסקטופ וגם במובייל בצורה מיטבית הן 560X292 פיקסלים.
חוק 20% טקסט בתמונות: אסור שתמונה שאתם מצרפים לפוסט תכיל יותר מ20% מלל. שימו לב שפייסבוק בודק ולא מאפשר להעלות תמונה עם מלל רב מדי.
שים לב ! זהו שלב חשוב ביותר אשר יקבע את כמות ההיענות למודעה שלכם!
3. צרו מספר פוסטים לא מפורסמים לאותו קמפיין
לא תמיד בזמן כתיבת המודעה אתם תדעו האם המודעה טובה והאם היא תייצר המרות.
לכן, מומלץ מאד ליצור מספר גרסאות לאותה מודעה שיהיו שונות אחת מהשנייה (אפילו במעט) במסר השיווקי, בתמונה, בקריאה לפעולה וכו' על מנת להציגן לגולשים ואז לבדוק לפי כמות ההמרות איזה מודעה טובה יותר ואיתה נמשיך לרוץ.
אבל, יחד עם זאת, לא נרצה למלא את העמוד העסקי שלנו בכמה וריאציות של אותו פוסט.
הפתרון – פייסבוק מספקת לנו דרך פשוטה לבצע כמה וריאציות לאותו פוסט עבור קמפיין פרסומי – דרך זו נקראת Unpublished Post שאומר שזה פוסט שאנו נוכל להשתמש בו בפרסום אבל לא יראו אותו בעמוד העסקי שלנו.
כדי ליצור Unpublished Post, כנסו ל- Power Editor, ביצירת מודעה חדשה במקום לבחור פוסט קיים, יש ללחוץ על Create New Unpublished Post. יש למלא את כל הפרטים בטופס ואז יווצר לכם פוסט שלא יוצג בעמוד העסקי שלכם אבל יהיה זמין לנו לפרסם. למודעות הללו נגדיר טרגוט לפי המוסבר בהמשך המדריך.
4. פרסמו לחברים בעמוד שלכם
כעת לאחר שיצרנו את הפוסט ואפשרנו לפייסבוק לעקוב אחר ההמרות שיבוצעו בו, עלינו לקדם את הפוסט ולהציגו בפני כמה שיותר רוכשים פוטנציאליים של המוצר/השרות שלנו.
ישנן מספר אפשרויות לקביעת קהל יעד פוטנציאלי (טרגוט).המטרה שלנו היא לחפש קהלים שבסבירות גבוהה יתעניינו במוצר או השירות שלנו.
נתחיל עם פרסום הפוסט לחברים בעמוד שלכם. מתחילים בדרך כלל עם קהל יעד זה כי בסבירות גבוהה מי שעשה Like לעמוד העסקי שלנו הוא לקוח פוטנציאלי של המוצר שאנחנו הולכים להציע.
השאלה המתבקשת היא מדוע צריך לפרסם להם, הרי הם חברים בעמוד שלנו וראו את הפוסט שהעלנו ?
התשובה היא שפייסבוק מציגים את הפוסטים שאנו מעלים לעמוד העסקי שלנו רק לכ- 16% מהחברים בעמוד שלנו ולכן כדי שהפוסט יוצג לכולם צריך לפרסם בתשלום.
כיצד נעשה זאת ?
ב- Power Editor, נכתוב מודעה חדשה (או שנשכפל מודעה קיימת) ותחת ה- Audiance באופציה של Target users who are connected to נכניס את שם העמוד העסקי שלנו.
5. פרסמו לחברים של חברים בעמוד שלכם
בפרק הקודם פרסמנו את הפוסט לחברים של העמוד שלנו.
כדי להגדיל את החשיפה למודעות שלנו הדרך הכי קלה היא לפרסם לחברים של חברים בעמוד העסקי.
כאן משתמשים בהוכחה החברתית של פייסבוק וליד כל מודעה שתוצג לגולש יוצמד גם שמו של החבר שלו שאוהד את העמוד העסקי שלנו מתוך מטרה שזה ישכנע אותו לרכוש את המוצר או השירות.
אנשים היום פחות מאמינים לפרסומות אך הם כן מאמינים להמלצות של חברים שלכם ולכן פרסום לחברים של חברים בעמוד העסקי שלנו בדרך כלל מביא תוצאות טובות.
כיצד נעשה זאת ?
ב- Power Editor, נכתוב מודעה חדשה (או שנשכפל מודעה קיימת) ותחת ה- Audience באופציה של Target users whose friends are connected to נכניס את שם העמוד העסקי שלנו.
6. פרסמו ללקוחות קיימים שלכם (על פי כתובת מייל או מספר טלפון)
קבוצה נוספת שבסבירת גבוהה מעוניינת במוצרים שלכם היא רשימת הלקוחות הקיימים שלכם (או המתעניינים שלכם) שכבר קנו אצלכם מוצר בעבר או שהם רשומים לרשימת התפוצה שלכם במייל או שהשאירו בעבר פרטים בדפי הנחיתה שלכם.
פייסבוק מספקת כלי חזק שנקרא Custom Audience שמאפשר לכם לעלות רשימה של כתובות מייל או רשימת טלפונים של לקוחות שלכם ואז פייסבוק מבצע הצלבה בין הרשימה שנתתם לו לבין המידע שהוא מחזיק על כל משתמש בפרופיל שלו ויוצר קבוצה של כל הלקוחות שלכם בתוך פייסבוק.
אחרי יצירת הקבוצה הזו, ניתן לפרסם לה בקלות.
איך עושים את זה ?
נכנסים ל- Power Editor, בוחרים ב- Audience.
לוחצים על התפריט Create Audience ובוחרים Custom Audience.
לאחר מכן צרו קובץ CSV עם כתובות מייל או מספרי טלפון, תנו שם לקבוצה (נניח: "רשימת לקוחות ברשימת התפוצה") ועלו אותו למערכת.
לפייסבוק לוקח כמה דקות לאתר את האנשים ואז הוא ירשום לכם באותו מסך את גודל הרשימה שהוא איתר.
כדי לפרסם לקבוצה זו, צרו מודעה דרך ה- Power Editor, בחרו ב- Audience ואז לחצו על Advance.
שם תוכלו להכניס את שמות הקבוצות שיצרתם תחת Custom Audience.
7. פרסמו ללקוחות דומים ללקוחות שלכם (Look alike)
בפרק הקודם הכנו קבוצה של ההלקוחות שלכם (Custom Audience). לפייסבוק יש כלי חזק שיודע למצוא קהלים דומים מבחינת מאפיינים (גיל, מין, מקום מגורים, תחומי עניין, פעולות בפייסבוק וכו') ולייצר לנו קבוצה כזו כדי שנוכל לפרסם לה. הרציונאל הוא שלקוחות שדומים ללקוחות שלנו, כנראה גם יהיו מעוניינים במוצר שלנו.
איך עושים את זה ?
תכנסו ל- Power Editor, בחרו ב- Audience, סמנו את קבוצת הלקוחות שהכנסנו בפרק הקודם ולחצו למטה על כפתור Create Similar Audience
עכשיו תווצר לכם קבוצה דומה לקהל הלקוחות שלכם ותוכלו לפרסם לה כמו שהראתי בפרק הקודם.
8. פרסמו ללקוחות שאוהדים עמודים דומים לשלכם
אחד הכלים החזקים שפייסבוק מעמיד לרשותנו הוא היכולת לטרגט גולשים שעשו Like לעמוד מסויים.
אחת הדרכים להשתמש בכלי הזה הוא לבדוק לאיזה עוד עמודים עשו לייק גולשים שעשו לייק לעמוד שלנו ולטרגט את האוהדים הנוספים של אותם עמודים כי בסבירות גבוהה הם בקהל היעד שלנו.
עושים זאת במספר שלבים. קודם כל צריך לדעת לאיזה דפים האוהדים של העמוד שלנו עושים גם לייק.
נשתמש ב- Search Graph של פייסבוק לצורך כך.
נרשום שאילתה במנוע החיפוש של פייסבוק בצורה הבאה:
Pages liked by people who like InforUMobile – Shamir Systems
תחליפו את העמוד שלנו בשם העמוד שלכם.
תקבלו רשימה של עמודים שהם דומים לעמוד שלכם מבחינת תחומי עניין (כי אותם אנשים עשו להם לייק).
במקרה שלנו תראו עמודים של Feeder, TheMarker ועוד.
עכשיו כאשר אתם יודעים לאיזה עמודים הלקוחות שלכם עושים Like, צריך לטרגט את כל הגולשים של עמודים אלו.
איך עושים זאת ?
ב- Power Editor, צרו מודעת פרסום וב- Audience תחת Target users who are connected to תכניסו את שמות העמודים (אגב, לא ניתן להכניס כל עמוד).
9. פרסמו ללקוחות לוקאלים (מבוסס מקום מגורים)
אחד הטרטוגים שעובד הכי טוב הוא פרסום מבוסס מקום המגורים של הגולש בפייסבוק.
פייסבוק כאמור יודעת היכן אנו גרים (אנחנו מספקים לה מידע זה) והיא מאפשרת למפרסמים להשתמש במידע.
אם אתם מוכרים מוצר בחנות (או כל מיקום פיזי אחר), סביר להניח שקהל היעד שלהם הוא אנשים המתגוררים באותה עיר בו נמצאת החנות שלכם.
לכן, אם נניח יש לכם חנות בגדים בהרצליה, יעיל מאד בפייסבוק לטרגט למודעות שלכם רק אנשים שגרים בהרצליה ולהוסיף לזה מידע דמוגרפי נוסף, כגון מין וגיל (נניח אם זה חנות לבגדי נשים מגיל 30 ומעלה).
במודעות שלכם רצוי להשתמש גם במידע הגיאוגרפי הזה כדי לתפוס את העין של הלקוח.
לדוגמא לכתוב מודעה "מבצע מיוחד לתושבי הרצליה בלבד". לקוח רואה זאת כפנייה אישית אליו והקמפיין יעבוד טוב יותר כך.
אם אתם רשת ויש לכם מספר סניפים, מומלץ לעשות מודעה פר עיר עם הטרגוט המתאים.
איך עושים זאת ?
ב- Power Editor, כאשר אתם יוצרים מודעה, תחת ה- Audience תוכלו להגדיר מאפיינים אלו.
שימו לב שלעיתים עיר מסויימת נכתבת בכמה וריאציות – תכניסו את כולן.
10. עקבו אחר הקמפיין ובצעו שיפורים מתמידים בהתאם לתוצאות
כעת לאחר שהקמתם את הקמפיינים שלכם וחשפתם אותם בפני הקהל שחשבתם שהוא המתאים ביותר עבורכם, יש להמתין ולראות את התוצאות המתקבלות.
לאחר כ-3 ימים תתחילו לקבל נפח תוצאות שיאפשר לכם להתחיל ולקבל תובנות והחלטות להמשך כל קמפיין.
תוכלו לבדוק את ביצועי הקמפיין והמודעות שלכם לפי חיתוכים רבים.
כיצד תבחנו את תוצאות הקמפיינים שלכם ?
כנסו Ads manager, לחצו על כפתור Reports ובחרו את טווח התאריכים הרצוי.
תקבלו דוח ביצועים פר קמפיין.
אני מאד ממליץ ללחוץ על כפתור Edit Columns ולהוסיף גם את המידע על ההמרות (הזכרו בפרק 1) כדי לבדוק איזה קמפיין אכן מימש את המטרות העסקיות שלנו. ראו צילום מסך איפה מסמנים זאת.
הפעולה הזו תוסיף לכם ליד כל קמפיין כמה המרות בוצעו ובהתאם תוכלו לשפר את הקמפיינים שלכם.
בנוסף, מומלץ גם להציג את המידע בפילוח לפי מודעות (הזכרו בפרק 3 בו עשינו כמה מודעות) והטרגוטים השונים (הזכרו בפרקים 4-9). ראו צילום מסך
סיכום
כ- 4 מליון ישראלים מבלים מדי יום ביומו שעות ארוכות בפייסבוק.
המערכת רבת העוצמה של פייסבוק מאפשרת גם לכם לגשת במדוייק לקהל היעד שלהם ולהציע לו את השירות שלכם.
פייסבוק מעמידה לרשותכם את המידע הזה כדי שתוכלו להרוויח באמצעותו כסף ולייצר מכירות לעסק שלכם.
התחילו להשקיע את כספי הפרסום שלכם בצורה חכמה ומבוקרת בפייסבוק וגם אתם תראו תוצאות עסקיות משופרות ועליה במכירות.
המאמר נכתב במאמץ משותף של דני זקס ויוני אלמוג.