שיווק סלולרי – המדריך המלא של InforUMobile
הידעת?
- ליותר מ- 4.5 מיליון ישראלים יש סמארטפון.
- אנו משתמשים בטלפון החכם שלנו לאורך כל שעות היום, בפרט בערב ובסופי שבוע, בשעה שלעיתים בתי עסק סגורים ואינם יכולים לתת מענה אנושי מיידי ללקוחותיהם. בעיקר אנו משתמשים בטלפון כשאנו בבית ובזמן תנועה.
- 91% מבעלי סמארטפונים מחזיקים את הטלפון הנייד שלהם צמוד אליהם 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.
- לאדם ממוצע לוקח כ- 26 שעות לדווח על ארנק גנוב. לעומת זאת לוקח 68 דקות בממוצע לדווח על טלפון גנוב.
- 87% מבעלי סמארטפונים גולשים בעזרתם.
- 79% מהם נעזרים בטלפון לביצוע רכישות.
- 30% מהחיפושים בגוגל נעשים מהנייד.
- מתוך 10 חיפושים במובייל מובילים לפעולה. בתוך למעלה מ- 50% מהמקרים נעשית רכישה.
- שיחות טלפון צנחו למקום החמישי ברשימת הפעולות שאנו מבצעים עם הטלפון.
שנת 2012 הייתה שנת השינוי של הסלולר בישראל –המהפכה הסלולרית יצאה לדרך בגדול !
הסלולר הוא כל כך חזק שהוא משנה את חיינו בכל דרך. הוא נעשה חלק חיוני והכרחי בשגרת חיינו היומיומית.
בחודשים האחרונים בעלי עסקים רבים נעשו מודעים לממדי התופעה הסלולרית שאופפת אותנו.
ברור לכולם שעם החדירה המאסיבית של סמארטפונים לשוק הניידים, הסלולר הפך לפלטפורמה של תקשורת שמשנה את הדינאמיקה שהכרנו עד היום.
ישנם הרבה דיבורים על הסלולר ובעלי עסקים עשויים למצוא עצמם מבולבלים באשר לדרכים שבהן הם יכולים לנצל את הכלי על מנת לקדם עצמם. האמת היא שעקרונות השיווק הסלולרי הם פשוטים וקלים מאד ליישום.
שיווק סלולרי טומן בחובו הזדמנות אדירה עבור עסקים. בעזרתו ניתן לגעת בלקוח ישירות וללא כל גורם מתווך.
הלקוח כיום הוא במצב תמידי של "on". הוא זמין בכל עת, יש אפשרות להיות איתו בקשר סביב השעון. יתרה מכך, הוא פתוח לקבלת מסרים ושואף לאינטראקציה עם בית העסק.
נשמע חלומי, לא? אם בעבר הלא רחוק כל כך הייתה ניתנת לכם ההזדמנות לצלול לתוך עולם ההזדמנויות הזה סביר שהייתם חוטפים אותה בשתי ידיים. כיום זה בר השגה עבור כל בית עסק באשר הוא – קטן כגדול.
לא צריך לשבור חסכונות. לא צריך תכנית חומש או אסטרטגיה סבוכה.
אז מה כן צריך לעשות כדי לעשות שיווק סלולרי ולקצור את הפירות?
1. התאם את אתר האינטרנט של בית העסק לגלישה סלולרית
אחד מבין כל חמישה לקוחות שגולשים לאתר שלך מגיעים אליו מהנייד שלו.
אחד מבין כל חמישה לקוחות שדופקים לך על הדלת עוזב מיידית ועובר למתחרה.
מדוע כזו נטישה?? כי האתר שלך בתצורה הוובית שלו אינו מתאים לגלישה מהנייד. גולש המגיע אליו מהנייד לא יכול לממש את ההתקשרות איתך על בסיס מה שהוא רואה. דבר זה גורם לך לאבד לקוחות.
גלישה מהנייד שונה בתכלית מגלישה במחשב נייח ומצריכה התאמה ייעודית:
- גרפיקה מותאמת למסך קטן מאד, הימנעות מ"חורים שחורים" על המסך
- כפתורים לחיצים באצבע, תנועה במגע יד
- ניווט קל ואינטואיטיבי
- טעינה מהירה שעונה על מטרת גלישה חפוזה
- הצגת עיקרי המידע על בית העסק בלי להעמיס בפרטים
- הנעה ברורה לפעולה המנצלת את יתרונות הסלולר (חיוג מהיר, ניווט ליעד וכו').
נראות אתר לפני ואחרי המרה לגלישה סלולרית:
בית עסק שאינו מתאים את האתר שלו לגלישה סלולרית יוצא נפסד בהיבטים רבים:
- הוא מאבד 20% מהגולשים שמגיעים אליו מהנייד ונוטשים תוך 6 שניות לכל היותר.
- האתר שלו אינו מוקפץ על ידי גוגל לראש תוצאות החיפוש במובייל. גוגל מאנדקסים אתרים סלולריים בנפרד ומקדמים אותם בחיפוש ממובייל ביחס לאתרים שאינם מותאמים ללא צורך בתשלום או השקעה כלשהי מצד העסק .
- הוא מאבד את כל הלקוחות שמחפשים אותו מחוץ לשעות הפעילות ושאילו היו מגיעים לאתר סלולרי ייעודי בו היו יכולים להשאיר את פרטיהם ניתן היה לצור איתם קשר בדיעבד ולא לאבד אותם.
- הוא מאבד את ההזדמנות שגולשים אלו ימליצו עליו ברבים (מחקרים מראים ש- 57% מהאנשים לא ימליצו על עסק בעל אתר לא מותאם אליו הם גלשו).
- הוא מבזבז כסף על מודעות ממומנות בגוגל. צרכנים נחשפים למודעות, ב- 30% מהמקרים תוך חיפוש מהנייד. הם מקליקים עליהן דבר שעולה לבית העסק כסף. בפועל מי שמגיע מהנייד לדף הנחיתה או האתר של בית העסק שאינם מותאמים לסלולר אינו יכול לצרוך את המידע והתשלום על הליד יורד לטמיון.
- על אותו עקרון הוא מבזבז משאבים על קידום אורגני של האתר שלו.
- הוא נראה לא טוב בעיניי הלקוחות שלו….
המרה של אתר לגלישה סלולרית היא פשוטה ואינה כרוכה בעלויות כבדות.
האתר הסלולרי אינו בא על חשבון אתר האינטרנט של בית העסק ואינו מתנגש בו. זהו אתר שעומד לצדו ומשלים אותו. זיהוי הגולשים מהנייד נעשה בצורה אוטומטית. מי שגולש ממחשב נייח צופה באתר הוובי ומי שמזוהה כמגיע מנייד נחשף לאתר המוביילי במלי שירגיש בהבדל כלשהו.
בעזרת אתר סלולרי בית העסק נהנה מכל העולמות –מתקשר ביעילות עם תעבורת הגולשים ממחשבים נייחים ובו בעת מתקשר ביעילות עם תעבורת הגולשים מהסלולר. לידים אינם מתפספסים ויש המרה גבוהה יותר של מתעניינים ללקוחות בפועל.
דוגמאות של אתרים סלולריים מבית InforUMobile:
בית עסק המעוניין להתפרסם בקרב מכלול אוכלוסיית הגולשים באינטרנט הסלולרי, יכול כמו באינטרנט הוובי להציב באנרים באתרים, במשחקים ובאפליקציות מובייליות. הקלקה על הבאנר מובילה את הגולש המתעניין לאתר או לדף נחיתה סלולרי.
לפרסום במדיה הסלולרית יש מספר יתרונות:
- זו סביבה דלה במסרים מתחרים, הצרכן שם אך המפרסמים עוד לא הגיעו בהמוניהם. דבר זה מאפשר להשיג נראות ובולטות.
- הפרסום במדיה הסלולרית זול בהרבה בהשוואה לפרסום בווב. התוצאות שלו לא פחות טובות.
- מודל הרכש הוא פר הקלקה, משלמים לא על חשיפות לבאנר אלא על מי שמגיע בפועל לדף הסלולרי.
- הפרסום מדיד וניתן לבקרה בעזרת אותן השיטות המוכרות מהאינטרנט הוובי.
זכור: אין טעם לשים באנר באתר מוביילי אם הוא מוביל לדף שאינו מותאם לגלישה סלולרית…!
3. המר אוהדים בדף הפייסבוק לקונים משלמים
3.5 מיליון ישראלים בעלי חשבון פייסבוק. ישראל מדורגת במקום השני בעולם בכמות הזמן שאנשים מבלים בה בפייסבוק.
לעסקים רבים יש דף פייסבוק כי הם הבינו שזה מקום שכדאי להיות בו על מנת לתקשר עם צרכנים ולייצר איתם אינטראקציה. ואולם, בהרבה מקרים עסקים אינם מצליחים לתרגם את מאמצי השיווק שלהם בפייסבוק להכנסות ישירות.
כיצד אם כן ניתן להמיר אוהדים וגולשים מזדמנים לקונים של ממש?
בעזרת אפליקציית קופונים סלולריים לפייסבוק!
האפליקציה מותקנת על דף הפייסבוק של בית העסק.
גולש הנכנס לדף נחשף למודעת קמפיין שיווקי שבה מוצע לו לקחת חלק ולקבל קופון הטבה לנייד, למשל: " SACK's מעניקה לך 150 ₪ הנחה על קניית הג'ינס הבא שלך".
על מנת לקבל את הקופון יש לעשות לייק ולתת את מספר הטלפון.
ברגע שהפרטים נמסרים על ידי הגולש האפליקציה שולחת אוטומטית את הקופון לנייד של הגולש.
הוא בתורו הולך לבית העסק לממש אותו.
כך הפכנו בין רגע גולש מזדמן לרוכש.
ניתן באפליקציה לשלב אלמנט של תחרות סטטוסים או תמונות, ובכך לנצל את פייסבוק כפלטפורמה בה אנשים אוהבים לשתף ולחלוק מידע. כל מי שלוקח חלק בקמפיין – מעלה סטטוס/עושה לייק/מגיב לסיפור/מצביע מקבל את קופון ההטבה לנייד.
שילוב התחרות מגביר את אפקט החשיפה של הקמפיין. מי שמעלה סיפור קורא לחבריו ומכריו להיכנס ולהצביע וכך יש לקמפיין עוד יותר תהודה.
האפליקציה מאפשרת לבית העסק לשלוט על כמות הקופונים שהוא מחלק. יש עסקים שרוצים לחלק כמה שיותר להשגת מימוש מקסימלי. אחרים כן זקוקים לבקרה. האפליקציה מאפשרת לשלב בקופון בר קוד ייחודי, לשלוט על כמות הקופונים הנשלחת ולוודא שאין כפל מבצעים, הכול כתלות בצרכים של בית העסק.
יתרונות האפליקציה לבית העסק:
- באז בדף, אינגייג'מנט של הגולשים, עניין במותג
- צבירה של לייקים לעמוד
- ויראליות – בפייסבוק זה מדבק…!
- הנעת הגולשים לביצוע רכישה – יצירת תזרים הכנסות
- שמירת רשימת כל הטלפונים שהשתתפו בקמפיין לצורך שיווק עתידי – בניית מועדון לקוחות של אנשים שמעוניינים במה שיש לבית העסק להציע להם ושפתוחים לקבל ממנו מסרים, לא רק בפורמט של קופון ההטבה של הקמפיין הנוכחי, אלא גם בקמפיינים עתידיים
4. הכלל QR Code על כל פרסום ומגע עם הלקוח
Quick Response Code – בר קוד דו ממדי המשמש להנעה מהירה לפעולה. סריקתו בטלפון הנייד מובילה לדף גלישה סלולרי בו ניתן להציג לסורק מגוון של אינפורמציה ואפשרויות התחברות עם בית העסק ומוצריו.
ה- QR Code מאפשר להעשיר את האינטראקציה עם הצרכן, להוסיף לה נדבך ולהעביר אותה ממפגש פיזי, מוגבל במהותו בנקודה נתונה, למפגש אונלייני, אינטראקטיבי וכמעט בלתי מוגבל באפשרויות.
רעיונות לשימושים נפוצים ב- QR Code:
- מידע על מוצר – למשל מתכונים שיופיעו על אריזת מוצר מזון
- טיפים לשימוש נכון – למשל הוראות התקנה ותחזוקה
- סרטון וידאו – למשל – סרטון שמציג את השף מבשל את המתכון או את המעצב שמספר איך תכנן את הרהיט
- עדות של לקוח מרוצה
- קריאה להצטרף לתחרות או אירוע
- מילה אישית מבעל העסק
- טופס השארת פרטים
- כפתור חיוג מהיר לבית העסק
- כפתור לייק בפייסבוק
- קופון הטבה או שובר מבצע
- טופס הצטרפות למועדון לקוחות – מבטל את המטרד התפעולי של גלויות למילוי ידני ואת התלות בהימצאות בנקודת המכירה.
כל בית עסק בא במגע עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים באמצעות הפקות דפוס. בין אם זה על ניירת משרדית, חשבוניות וקבלות, מעטפות, כרטיסי ביקור, פרסומים בעיתון המקומי, ברושורים וקטלוגים, פלאיירים, מדבקות, מגנטים, שלטים בנקודת המכירה, שלטים על חלון הראווה, מכתבים בדיוור ישיר, אריזות מוצרים, ביגוד של הצוות בנקודת המכירה וכו' .
כל בית עסק בא במגע אונלייני זה או אחר עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים – באתר שלו, בדף הפייסבוק, בדפי נחיתה וובים, באתר האינטרנט.
על כל פרסום/אמצעי תקשורת תפעולי מודפס או דיגיטלי בו בית העסק משתמש בשגרת הפעילות שלו מומלץ מאד להכליל QR Code שיוביל לדף גלישה סלולרי וייצר בסיס להעמקת הקשר עם הלקוח.
תפעולית, קל מאד לייצר QR Code (ללא עלות) וכן את דף הגלישה שמאחוריו. התועלת המוחזרת לבית העסק היא משמעותית.
טעויות נפוצות מהן כדאי להימנע בשימוש ב- QR Code:
- פרסום הקוד במקום שבו אין אפשרות לסרוק אותו – למשל, על שלט חוצות באיילון – אין בזה טעם שכן אף אחד בפועל לא יוכל לסרוק אותו.
- פרסום הקוד בצורה שקשה לסרוק אותו – למשל על תפר של אריזה – ללא שימוש פרקטי חבל על המאמץ.
- פרסום הקוד במקום שאנשים לא ירגישו בנוח לסרוק אותו (למשל חברה המפרסמת תרופה לטיפול בטחורים לא כדאי שתצפה שרבים יסרקו את הקוד שלה במקום ציבורי כמו תחנת אוטובוס, בתא שירותים לעומת זאת כן).
- פרסום קוד שמוביל לדף גלישה שאינו מותאם לסלולר – מחטיא לחלוטין את המטרה, מותיר את הסורק מאוכזב ועושה נזק תדמיתי לעסק.
- פרסום הקוד ללא מילה או שתיים של הסבר מה יש מאחוריו. אפשר לרשום "להצטרפות למועדון החברים סרוק את הקוד" ,"לקבלת ההטבה סרוק את הקוד" ,"לחיוג מהיר סרוק את הקוד" וכו'.
- מומלץ לתת לסורק הטבה יחד עם הסריקה כדי לעודד אותה.
במילים אחרות, אתם על כל מקרה מפרסמים/משווקים, יש לכם אין ספור מגעים עם צרכנים, יש לכם אינטרס מובהק לייצר אינטראקציה עם צרכנים אלו כדי להניע אותם לפעולה (רכישה, יצירת קשר, הצטרפות למועדון הלקוחות וכו'), QR Code עשוי נכון יעשה לכם את העבודה.
5. שמור על קשר שוטף עם הלקוחות בדיוור SMS
SMS הוא האמצעי השולט בשמירה על הקשר עם לקוחות.
במה גדולתו? SMS הוא:
- מהיר
- ממוקד
- מניע מיידית לפעולה
- זול
- מוכר
- נגיש לכל הטלפונים
95% מהודעות ה- SMS נקראות בתוך 3 דקות מרגע הגעתן ליעד. שום מדיה אחרת אינה משתווה לזה!
לוקח בממוצע 90 שניות בלבד לענות להודעת SMS.
עלות SMS היא שולית ביחס לעלויות השיווק האחרות של העסק (אגורות בודדות)
כל שקל שמושקע בקמפיין SMS מחזיר כ- 122 ₪ במכירות…
לא פלא אם כן שעסקים כה רבים משתמשים ב- SMS ככלי המוביל שלהם בדיוור לקוחות.
בבואכם לעשות דיוור SMS כדאי לקחת בחשבון מספר מרכיבים שיעשו את ההבדל בין קמפיין SMS טוב לקמפיין מאד מוצלח:
זמן חיים
זמן החיים של SMS הוא קצר יחסית. מהטווח המידי עד כ- 48 שעות אחרי שליחת ההודעה. על כן, אם ברצונכם לספר על מבצע שיערך בסוף שבוע בחנות שלכם אין טעם לשלוח את ההודעה ביום ראשון בבוקר. מומלץ הרבה יותר סביב יום חמישי לעשות זאת.
פרסונליזציה
ככל שההודעה שלכם תהיה פרסונלית כך המסר יגע יותר למקבל אותו. אנשים לא אוהבים להרגיש אחד מיני רבים, הם אוהבים יחס אישי. הוספת שם הנמען בגוף ההודעה עשוה פלאים של הבדל: "משה שלום, מחכים לך היום בחנות, בוא להיות הראשון שנהנה ממבצע הקיץ שלנו".
טלפון של השולח
מקבל ההודעה לעיתים ירצה לברר פרטים נוספים לגביה. כדאי לשים מספר טלפון נגיש אליו הוא יחייג בלחיצה ויקבל מענה. רשמו מספר רלוונטי וודאו שמאחורי הקו יושב מישהו שמודע לקמפיין ויכול לספק פרטים.
תדירות
על מנת לא להיתפס כספאמרים, מומלץ לדוור אחת לשלושה שבועות או אחת לשבועיים לכל היותר.
ערך
ככל שההודעה תהיה בעלת ערך למקבל כך האפקטיביות שלה תגבר ובית העסק ייתפס בצורה חיובית.
חישבו על נוסח ההודעה לפני שאתם שולחים אותה. דמיינו את הצרכן המקבל אותה. מה טוב לו לדעת שאתם יכולים לספר לו? אם אין לכם מה לחדש או להגיד מוטב שלא לדוור.
הנעה לפעולה
לקוח שמקבל SMS פותח אותו מידית ומוכוון פעולה. על מנת לקבל תוצאות מיטביות, יש להכליל בהודעה הכוונה ברורה – מה מצופה מהנמען לעשות עם המידע שקיבל. עסקים נוטים להניח שהמקבל ידע מה לעשות עם המידע. מנקודת המבט של מי ששולח את המסר הדברים מאד ברורים כי הוא חיי את הנושא, אבל מנקודת המבט של המקבל שרואה את ההודעה לראושנה בשטף של עשייה שאינה קשורה, ההנחיה במילים פשוטות וברורות מה עליו לעשות חשובה לא פחות מהמידע עצמו.
סגמנטציה
כיום בעידן של שיווק חכם נושא הפילוח של רשימת הלקוחות הוא חשוב מתמיד. כדאי לחלק את קהל היעד שלכם לרשימות תפוצה על פי תחומי עניין ולדוור כל רשימה בתוכן הממוקד אליה. כך תשיגו תוצאות טובות בהרבה. אם למשל יש לכם חנות רהיטים שמוכרת לבודדים ואדריכלים במקביל, לא דין הודעת SMS לבודדים כדין ההודעה לאדריכל. אפשר להגיד את אותו המסר, אך בניסוח שונה, על מנת לקלוע טוב יותר לאוזן הקשבת של כל פלח אוכלוסייה. ניתן להשיג את הסגמנטציה בין היתר על ידי שימוש בכלי ה- SMS הדו כיווני.
מהו SMS דו כיווני?
היכולת לקבל הודעות בחזרה מהלקוחות דרך SMS. הודעת ה- SMS שהלקוח שולח נאגרת עבור בית העסק במערכת ממוחשבת ממנה אפשר לשלוף את הנתונים, לעשות ניתוחים וכו'.
היא יכולה גם להגיע בתצורת אימייל לפונקציות ייעודיות בארגון.
שימושים נפוצים של SMS דו כיווני:
- קמפיין לידים – שולחים שאלה לכלל רשימת התפוצה ומקבלים תשובה שלפיה יודעים מי מהלקוחות מתעניין במוצר זה או אחר. אמצעי שמיש לצורך ביצוע פילוחי רשימות תפוצה ומיקוד מאמצי המכירה.
- סקרים – ניתן לשלוח שאלות סקר לנמענים ולקבל תשובות. לפי התשובות מהצרכן יקבעו השאלות העוקבות. ניתן ממש לשרטט עץ של שיחה עם הלקוח כאשר לאחר האפיון הראשוני המערכת עובדת בצורה אוטומטית לחלוטין מבלי צורך בתפעול או התערבות במנגנון השליחה ואגירת התשובות.
- שיפור השירות – כיום אתם זמינים ללקוחות שלכם בטלפון, במייל, בפקס, דרך האתר שלכם, בפייסבוק וכו'. ניתן גם לפתוח קו SMS לקבלת פניות מאותם הלקוחות שמעדיפים להשתמש בערוץ זה. חברות שהחלו להכליל SMS במערך השירות והתפעול שלהן נהנות מערוץ תקשורת יעיל עבורן עם הצרכנים.
- שעשועוני SMS – פינג פונג של שאלות ותשובות שאפשר לעשות מול לקוחות. משמש למשחקי טריוויה. אפשר גם לעשות שעשועון המתבסס על הכרות עם בית העסק/ המותג ומזכה בפרסים.
6. שדרג את ה- SMS הטקסטואלי ל- SMS גרפי
ה- SMS הוא כאמור כלי שעובד מאד חזק. עסק שמשכיל לנצל אותו ובו בעת רוצה לבדל את עצמו ולהעביר מסר חזותי לצד המסר הטקסטואלי יכול לשלוח ללקוחותיוSMS גרפי.
SMS גרפי הוא הודעת טקסט שבה משולב לינק לגלישה סלולרית. לחיצה על הלינק מובילה את המקבל לדף פרסום/ דף נחיתה סלולרי ובו הצגה ויזואלית של הדברים – גרפיקה עשירה, אלמנטים חזותיים מיתוגיים, הצגת המוצר ללקוח בצורה מוחשית – תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים…
יתרון בולט של ה- SMS הגרפי הוא שהוא כולל מרכיבים בולטים של הנעה לפעולה – כפתור צלצל עכשיו, תן לנו לייק, נווט ליעד, מלא טופס ונחזור אליך עם פרטים, בצע הזמנה וכו'.
הללו בשילוב עם האלמנטים הויזואליים מסייעים מאד לגייס את הלקוח לפעולה שאנו מייעדים לו.
7. נעזרים בוידאו כאמצעי שיווקי אפקטיבי
בשנה האחרונה חלה עלייה של 48% בכמות צפיות הוידאו מהנייד. נסיקה מטאורית זו היא בעיקר תוצר של חדירת הסמארטפונים. אנשים אוהבם לצפות בוידאו בנייד. מצד אחד הם נהנים מההזדמנות לספוג מידע פסיבית
(לצפות במקום להתרכז בקריאה). מצד שני הוידאו מאפשר להציג דברים בצורה חווייתית ועל כן מכלול המסרים המועברים בו עשיר יותר ממסר כתוב. בוידאו מתאפשר להציג מידע תוך שילוב של שמע וראיה, דבר המחזק את המסר השיווקי.
כיום קל מאד להסריט סרטון, בעזרת כל מכשיר טלפון או טאבלט. אין צורך להשקיע בהפקה עתירת עלויות.
גם סרטון ממוקד של 15 שניות מספיק כדי להעביר מסר שיווקי. בסרטון ניתן להציג:
- מידע על מוצר
- טיפים לשימוש
- הנחיות הרכבה ותפעול
- מילה ממי שהיה מעורב בייצור שלו
- עדות של לקוח מרוצה
- מידע על בית העסק
- מסר אישי מבעל הבית
וכו"
את הסרטון האמור ניתן לשלב באתר של בית העסק, בפרט הסלולרי, בדף נחיתה, בדף פייסבוק, בניוזלטר ששולחים ובכל פרסום או חומר מודפס עליו ניתן להציג QR Code שיוביל לדף גלישה סלולרי ובו הסרטון. חנות בגדים יכולה למשל להציג QR Code שסריקתו מובילה לסרטון דוגמנות הקולקציה שלה. חנות רהיטים יכולה לשים QR Code על טיקטות של מוצרים שיוביל לצפיה במעצב שמספר איך הגה את הרעיון לרהיט. חנות אביזרי מטבח יכולה להציג שף משתמש בכלים נבחרים. סוכן ביטוח יכול להדפיס על הפוליסות שלו QR Code שמוביל לסרטון בו הוא מברך את המבוטח על הצטרפותו לתוכנית ומזכיר לו שהוא תמיד לשירותו בכל צרה שלא תבוא וכו'.
זיכרו – הוידאו נעשה מדיה מאד פופולרית. אנשים מתחברים אליה ונהנים לצרוך אותה. כדאי לנצלה כדי לשווק את העסק, לחזק את ההזדהות של הצרכן איתו ולהפיק יותר מכל לקוח.
8. שלח סקר סלולרי ללקוחות שצרכו שירותים מהעסק
כבעל עסק, לבטח מתעוררות אצלך תהיות לגבי מה קורה בקרב הלקוחות שלך מהרגע שהם עזבו את בית העסק שלך. האם הלקוח קיבל שירות טוב? האם הוא משתמש במוצר? האם הוא נהנה ממנו? האם הוא שבע רצון מחומרי ההדרכה שניתנו עם המוצר? האם הוא ימליץ עליו לחבריו? האם ישוב לרכוש מבית העסק? האם יש לו הצעת ייעול? וכו'.
דווקא אותו מידע שנמצא אצל הלקוחות ואינו בידיים שלך יכול להיות בעל ערך עליון להשלמת פאזל ההצלחה של בית העסק.
על מנת לדלות את המידע בצורה קלה ויעילה ניתן להשתמש בסקרים סלולריים. הללו מופצים בצורה אוטומטית ללקוחות באמצעות הודעת SMS בה יש הפניה לדף סקר. לקוח שקיבל את ההודעה יפתח את טופס הסקר בנייד שלו, יקרא את 4-5 השאלות המוצגות בו (ניתן להכליל יותר אך לא מומלץ), יסמן את בחירותיו ויוכל גם לרשום את תגובתו בטקסט חופשי. לסיום הלקוח ילחץ שלח ונתוני הסקר שלו יאגרו במערכת ממוחשבת. את הנתונים ניתן לשלוף מהמערכת בכל עת, לבצע חיתוכים ופילוחים ולנהל מעכבים.
יתרונות השימוש בסקר סלולרי כאמצעי שיווק סלולרי:
- קבלת אינפורמציה חיונית שאחרת מתפספסת.
- פשטות תפעולית ועלויות נמוכות ביחס לאמצעי סיקור אלטרנטיביים.
- מיידיות בקבלת המידע – הסקר נשלח ב- SMS, תוך 3 דקות הוא נקרא, הוא מקבל מענה תוך עוד כדקה, סך כל אורך התהליך 4-5 דקות לכל היותר והמידע בידי בית העסק. שום כלי אחר אינו משתווה לכך.
- כלי נוח וידידותי גם ללקוח – מענה מהטלפון שלו, בזמן אמת ובאפס מאמץ מצידו.
- איתות ללקוח שלבית העסק אכפת ממנו – אנשים אוהבים ששואלים את דעתם. הם גם אוהבים לקבל הטבות ולכן הקניית הטבה למי שמשתף פעולה מעלה את אחוזי הנענים ואת שביעות הרצון שלהם.
- טיפול בלקוחות שאינם שבעי רצון – הצלת לקוחות נוטשים.
- ונטילציה – לקוח שפרק את תחושותיו הלא טובות וחש שמישהו מטפל בטענות שלו בצורה רצינית לא ילך לפייסבוק או כל פלטפורמה אחרת להפיץ ברבים את חוסר שביעות הרצון שלו. ההיפך הוא הנכון – סביר שיפרגן לעסק בקרב חבריו.
- אין חכם כבעל הנסיון – לפעמים המלצות מהצרכן הסופי יכולות להיות מאירות עיניים. דברים שלא חשבתם עליהם, טריוויאלים אפילו, יכולים לעשות הבדל עצום בחוויית הלקוח. פתיחה של ערוץ לקבלת היזון מעין זה מהשטח יכול להוסיף הרבה ערך לבית העסק.
9. מדוורים ניוזלטר, שקריא גם בנייד
בעידן שבו אנו מחוברים לנייד 24/7 וקוראים ומגיבים למיילים מהנייד בזמן אמת, הניוזלטר זוכה לעדנה חדשה. מחקר של סימנטק מראה כי הישראלים ממש מכורים למיילים ומתעסקים בהם מכל מקם, בכל שעה ובכל מצב. האימייל אם כן, הפך עם הסמארטפון לאמצעי תקשורת אונלייני וכדאי מאד לנצל אותו ככזה.
המדיום של האימייל שונה מזה של ה- SMS. יש בו יותר מקום להציג מידע, להרחיב ולתת תוכן.
האימייל מייצר הזדהות של הלקוח עם המותג/בית העסק. תחושה של הכרות קרובה יותר, מעמיקה.
הוא עזר מצויין לבניית מערכת יחסים וחיזוק המותג.
עסקים רבים עושים שימוש באימייל לדיוור לקוחותיהם על בסיס קבוע. לרוב הדבר בא בשילוב עם SMS, השניים משלימים זה את זה. על מנת שדיוור ניוזלטר יהיה מוצלח, כדאי לקחת בחשבון כמה מרכיבים הנוגעים לעובדה שנתך נכבד מהקוראים שלו עושים זאת מהנייד שלהם:
- יש לוודא שתוכנת שליחת האימיילים תומכת באימיילים קריאים בנייד. תוכנה שתומכת באימייל מהנייד מציגה את הדיוור בדרך שתהיה קלה לספיגה מהנייד. למשל, באימייל ידידותי לנייד יהיה תור אחד במקום מספר תורים, שכן אין טעם לשלוח את הקורא לגלול את הדיוור ימינה ושמאלה, זה רק יסרבל לו את הקריאה. האימייל גם לא יהיה משופע בתמונות על מנת שיטען מהר. תוכנה התומכת בדיוור לנייד לעיתים מציעה למי שמחבר את הניוזלטר תבניות עיצוב ייעודיות למובייל. בתצורה מתקדמת עוד יותר יש אפשרות להכין את הדיוור בייעוד למחשב נייח ובלחיצת כפתור לקבל את הקונפיגורציה המוביילית של אותו המייל. כל זאת על מנת לתת מענה לנתך רחב של קוראים מהנייד.
- השתמשו בפונט גדול, לפחות 14. זכרו, הקורא מהנייד צריך לעכל את המידע בנוחות ובלי קושי להבין את מה שהתכוונתם לכתוב לו.
- שורת הנושא והפריוויו חשובות יותר מתמיד. הן תקבענה אם האימייל יקרא או שלא ועל מנת שיהיו מושכות דיו, גם למי שנתקל בהן מהנייד שלו במקביל לפעולות אחרות שהוא עושה, יש להשקיע מחשבה בניסוח שלהן. שילוב של אלמנט מסקרן יחד עם הטבה/אינסנטיב מסייע להשיג אחוזי פתיחה גבוהים.
- לא לשכוח את מרכיב ההנעה לפעולה. כמו ב- SMS, גם אם לכם זה מאד אינטואיטיבי, רישמו בצורה ברורה במייל מה אתם מצפים מהקורא לעשות. אימרו לו במילים פשוטות כיצד כדאי שיפעל בהינתן האינפורמציה שזה עתה קרא. עיזרו לו לעשות את הצעד המיועד קדימה.
לסיכום
שיווק סלולרי מאפשר לבית העסק להשיג יותר לידים, לגייס לקוחות חדשים ולשמר ביעילות את הלקוחות הקיימים. בעזרתו ניתן להגדיל משמעותית את היקף המכירות של העסק.
בניגוד לאמצעי שיווק אחרים, שיווק סלולרי הוא פשוט ליישום וכרוך בעלויות נמוכות מאד. דבר זה עומד ביחס הפוך לאפקטיביות של הכלים. במדד עלות-תועלת, שיווק סלולרי הוא אם כן מאד כדאי.
גזרת הסלולר חמה. הצרכן נמצא בנייד וזה המקום להשיג את תשומת הלב שלו ולהניע אותו לפעולה.
עסק שישכיל לנצל את הכלי הסלולרי יצא נשכר. לעומתו, עסק שישב על הגדר ימצא עצמו בפיגור בתחרות על הצרכן, פער שיהיה קשה להדביק.