אנחנו הישראלים מאד אוהבים את פייסבוק.
פייסבוק פרסמה באפריל 2013 נתונים על היקף השימוש של הישראלים:
- בפייסבוק ישנם 4 מיליון משתמשים ישראלים (ללא חשבונות מזוייפים)
- מדי חודש מועלים 42.4 מיליון תמונות
- מדי אנחנו עושים 764.4 מיליון לייקים.
- 2.4 מיליון ישראלים נכנסים לפייסבוק מדי יום.
- מדי חודש נשלחות 711 מיליון הודעות
פייסבוק פרסמה בעבר כי מעל 50% מתנועת הגולשים אצלה מגיעה מטלפונים ניידים.
מהנתונים ברור כי ישראליים מרבים להשתמש בפייסבוק ולכן אתם כבעלי עסקים חייבים להיות שם ולהציג את השירותים והמוצרים שלכם לצרכנים כדי להגדיל את הפעילות העסקית.
בפוסט זה נציג כיצד באמצעות שיווק בסלולר בפייסבוק תוכלו לקדם את הפעילות העסקית שלכם.
פרסום סלולרי בפייסבוק
בפייסבוק בסלולר המודעות הממומנות ממוקמות רק תוך ה- Feed של הגולש להיפך מאשר במחשב בו המודעות מוצגות בעיקר מימין ל- Feed. המשמעות היא שהמודעות הממומנות בפייסבוק בסלולר מאד בולטות לעין של הגולש ולכן אחוזי התגובה אליהם גבוהים משמעותית מאשר המודעות בצד במחשב.
בנוסף הפרסום בסלולר בפייסבוק זול יותר מאשר פרסום במחשב זאת מכיוון שיש פחות מפרסמים נכון לעכשיו ואז התחרות על מקומות הפרסום קטנה יותר.
בנוסף, פייסבוק שינו את האלגוריתם שלהם בנושא לפרסום בסלולר, כאשר בעבר הוצג רק מודעה אחת בממוצע ב- Feed ואילו היום מוצגות בממוצע לגולש בין 6-7 מודעות סלולריים ב- Feed (פייסבוק צריכה לתפרנס ממשהוא..).
יתרון נוסף של פרסום סלולרי בפייסבוק הוא שגולשים יראו לצד המודעה שלכם גם את שמות החברים שלהם שעשו Like לעמוד שלכם. זה נקודה חשובה מאד כיוון שאנשים מאמינים לחברים שלכם ומקבלים מהם המלצות, לכן אם תמונה של חבר שלהם מוצגת לצד המודעה שלהם, המודעה מקבלת יותר אמון מבחינתם – מה שנקרא "הוכחה חברית". אנשים היום פחות מאמינים למפרסמים אבל סומכים על החברים שלהם בנושאי צרכנות.
בשורה התחתונה : הפרסום הסלולרי בפייסבוק – זול, בולט ומביא אחוזי המרה גבוהים.
איך מתחילים לפרסם ?
בתפריט של הפרופיל שלכם תלחצו על Ads Manager ואז על כפתור Create an Ad
מכאן יש אשף שמוביל אותכם בתהליכי יצירת המודעה וקביעת הטרגוט והתקציב.
קביעת יעד הפרסום
השלב הראשון הוא קביעת היעד לאן יגיע הגולש לאחר שילחץ על מודעה שלכם.
תקלידו את כתובת דף הנחיתה הסלולרי שלכם ותבחרו Search By URL.
חשוב מאד להפנות את הגולש לדף נחיתה סלולרי (או לאתר סלולרי) ולא לעמוד רגיל שלא מותאם לסלולר כי אחרת אחוזי ההמרה יהיו נמוכים. הגולש מצפה בסלולר לקבל חווית גלישה סלולרית פשוטה ונעימה. בדף הנחיתה הסלולרי מומלץ שיהיה לכם כפתור Click2Call שיוביל לשיחה ישירות לבית העסק (הגולש נמצא בטלפון, אל תשכחו) ו/או טופס איסוף לידים.
להלן דוגמא כיצד נראה דף נחיתה סלולרי שבנינו ליואל גבע:
אם אין לכם דף נחיתה סלולרי, צרו איתנו קשר ונשמח לבנות לכם אחד שמביא תוצאות.
יצירת המודעה
בשלב זה תכניסו את כותרת המודעה שלכם וגוף הטקסט של המודעה.
בנוסף יש לעלות תמונה שתופיע לצד המודעה.
אל תשכחו שהגולש רואה את המודעה שלכם ב- Feed שלו בנייד והוא מגלגל מהם. לכן המודעה צריכה להיות בעלת מסר מאד ברור עם תמונה שמושכת את העין.
אחרי שתמלאו את הפרטים פייסבוק תציג לכם כיצד תראה המודעה שלכם בתוך ה- Feed של הגולש.
הנה דוגמא:
בחירת קהל היעד
בחירת קהל היעד שיראה את המודעה שלכם הוא אחד השלבים החשובים ביותר בפרסום.
בפייסבוק יכולות הטרגוט של קהל היעד מאד גבוהות.
כדי לבחור את קהל היעד הנכון, אתם צריכים לחשוב על הלקוח האידיאלי של העסק שלכם.
מי הוא ? בן כמה הוא ? האם זה גבר או אישה ? מה התחביבים שלו ? מה המצב המשפחתי שלו ? מה מאפיין אותו ? מה הוא עושה בדרך כלל ? וכו'.
לאחר שסימנתם בראש את הלקוח האידיאלי, תתחילו בהגדרות.
חשוב לבחור ב- Location את המילה Israel כדי לפרסם רק לישראלים.
לאחר מכן יש לבחור את חתך הגילאים הרצוי לכם (בדוגמא שמנו גיל 21 ומעלה.
ניתן לבחור האם רוצים לפרסם רק לנשים או רק לגברים.
לאחר מכן, ב- Categories יש לסמן את סוג הלקוח שלכם. ניתן ורצוי לסמן יותר ממרכיב אחד לפי המאפיינים עליהם חשבתם קודם.
שימו לב שמצד שמאל למעלה, תמיד כתוב לכם לכמה אנשים הטרגוט שלכם יגיע. כלומר ככל שתוסיפו יותר קטגוריות, כמות האנשים מן הסתם תרד. זה בסדר, ככל שהפרסום לקהילה קטנה יותר, זה אומר שהוא יותר מדוייק.
בסוף הכי חשוב, לסמן גם Mobile Users כדי שהפרסום יהיה לגולשים סלולריים.
ראו דוגמא:
בנוסף, יש לכם אפשרות לפרסם רק לקהל של חברים של גולשים שעשו לכם Like לעמוד העסקי.
ישנם אפשרויות טרגוט מתקדמות נוספות. במאמר זה לא נרחיב עליהם.
בחירת תקציב הפרסום
בחלק האחרון בוחרים את תקציב הפרסום שלכם. כאן אתם צריכים להחליט כמה אתם מוכנים לשלם פר יום וכן פר הקלקה. לגבי המחיר פר הקלקה – תנו לפייסבוק להציע לכם את המחיר.
דוגמא:
זהו הקמפיין שלכם באוויר !
קידום פוסט מהעמוד העסקי שלכם
אפשרות נוספת לפרסום, הייא ללחוץ על כפתור Boost Post בתחתית כל פוסט שלכם בדף העסקי, לקבוע את התקציב והפוסט שלכם מתחיל מיידית להיות מפורסם.
איזה סוגי מודעות נוספות יש לנו בפייסבוק בסלולר ?
מודעות מסוג סיפורים ממומנים
סיפורים ממומנים לרוב מופיעים תחת הכותרת "דפים שאולי תאהב". המודעות הללו משתמשות בהקשר חברתי. משתמשים יכולים ללחוץ על כפתור הלייק לעמוד מתאים, מה שגורם לעסקים להיות מעורבים עם לקוחותיהם.
מודעות מסוג Page Post Ads
מודעות אלו הן אינן דורשות הקשר חברתי, כלומר, הן יכולות להיות ממוקדות למשתמשים שאינם אוהדים או חברים של אוהדים ועל ידי כך לחשוף את המודעה ליותר אנשים.
פייסבוק Offers
כלי מעולה שמאפשר חלוקה של קופונים לעסק שלך. גם צורת המודעה ב- Feed נראית בצורה של קופון.
כל לקוח שמבקש קופון, מייד בקשת הקופון שלו קופצת לקיר שלו ומודיעה לכל החברים שלו כי הוא ביקש את הקופון. הדבר הזה כמובן מגדיל את ההפצה הויראלית של הקופון כולל ההוכחה החברתית עליה דיברנו.
הנה דוגמא לקופון:
הנה סרטון של פייסבוק בנושא זה:
Mobile app install ads
אם יש לכם אפליקציה סלולרית, הכלי הזה מאפשר לכם לפרסם את האפליקציות שלהם להורדה נוחה. חשוב לדעת כי אם יש לכם אפליקציה רק לאנדרואיד למשל (ולא ל- iOS) ניתן לטרגט בפרסום בפייסבוק במובייל את סוג המכשיר ומערכת ההפעלה לצורך פיתוח מדוייק יותר.
הנה דוגמא למודעה מסוג זה. שימו לב לכפתור Install Now בתחתית המודעה.
הנה סרטון של פייסבוק כיצד להשתמש נכון בכלי הנ"ל:
כתיבת תכנים
שימוש נכון בפייסבוק בעמוד העסקי חייב לכלול גם כתיבת תכנים בצורה שוטפת. כתיבת התכנים נועדה להציג אותכם כמומחים בתחומכם וצריכה למשוך לקוחות לשירות או המוצר שאתם מספקים. התכנים צריכים להראות כיצד המוצר שלכם עונה על הצורך של הלקוח האידיאלי שלכם ויש לחדד במה הוא מסייע לו. בנוסף מקובל לכתוב טיפים ומדריכים בתחום שלכם.
אחד הטעויות הנפוצות היא להתעלם מהעובדה שרוב הגולשים בפייסבוק מגיעים כאמור מהסלולר ולכן גולשים יגלשו לתכנים שלכם מהנייד. אם התכנים (העמודים) אליהם אתם מפנים את הגולשים אינם מותאים לסלולר, אתם פשוט מאבדים את הגולשים שלכם. גולשים סלולרים מחליטים אחרי 5 שניות האם העמוד אליהם הגיעו רלוונטי אליהם או לא. אין להם כח להגדיל/להקטין עמוד שאינו מותאם או לגלול למטה או שמאלה.
לכן, כדי למקסם את תוצאות כתיבת התכנים, אתם חייבים לבצע התאמה של האתר שלכם לגלישה סלולרי ולבנות אתר סלולרי.
אם אין לך אתר סלולרי, נשמח לבנות עבורך אתר שממיר גולשים ללקוחות פוטנציאליים.