יום ההולדת של לקוח הוא הזדמנות נהדרת לחזק את הקשר איתו ולתת לו תחושה של ייחודיות וערך. קמפיין יום הולדת הוא אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור הזדהות וחיבור עם המותג. מסר יום הולדת אישי אשר נשלח בתזמון הנכון ומכיל את התוכן המתאים משקף לנמען שאכפת לכם ממנו והוא יעיל מאד בהנעה לפעולה. בעזרת מערכת InforUMobile ניתן לייצר מגוון קמפיינים ליום הולדת. בעזרתם תוכלו לוודא כי כל לקוח ולקוח שלכם מקבל מסר מותאם, בשילוב עם הטבה ייחודית, ובתאום מושלם עם מועד יום ההולדת שלו.
איך אם כן נצור בקלות ובפשטות קמפיין יום הולדת במערכת?
בסיס הנתונים
ראשית חשוב לוודא כי ברשומות אנשי הקשר שלנו קיים שדה של תאריך לידה רלוונטי לכל איש קשר. במידה ולא קיים נוכל לטעון את המידע הזה בקלות בעזרת אשף טעינת אנשי הקשר במערכת.
לצד זה כדאי לוודא שאנו יודעים את שמו הפרטי של כל איש קשר ושמידע זה זמין בשדה המתאים במערכת. בעזרת הפניה האישית המסר שלנו יהיה אפקטיבי ביותר.
לאחר שוידאנו שבסיס הנתונים שלנו מכיל את המידע הנחוץ נעבור לבניית קמפיין יום ההולדת באוטומציה.
תהליך אוטומציה מבוסס יום הולדת
בכדי לייצר תהליך אוטומציה מבוסס יום הולדת נכנס למודול האוטומציה במערכת דרך הכפתור הייעודי במסך הבית של המערכת ובמסך האוטומציות שלי נלחץ על כפתור צור תהליך חדש. הלחיצה תוביל אותנו אל מסך בחירת התבנית לתהליך בו נבחר את תבנית מבוסס תאריך:
עם בחירת התבנית נעבור למסך עריכת התהליך, שם נמצא תוואי של תהליך שהמערכת מציעה לנו במסגרת התבנית:
את התוואי הזה נוכל לערוך כרצוננו ובהתאם לצרכים העסקיים שלנו.
נתחיל מעריכת הטריגר שדרכו אנשי הקשר השונים יכנסו לתהליך:
בחלונית עריכת טריגר מציין תאריך נבחר באפשרות של תאריך שחוזר על עצמו אחת לשנה ונסמן את אפשרות יום הולדת:
כעת נגדיר מתי יופעל הטריגר ביחס לתאריך הנבחר. ברירת המחדל של המערכת היא טריגר שמופעל ביום התאריך אך כפי שניתן לראות בפקד קיימות הרבה אפשרויות אחרות שהמערכת מעמידה לרשותנו.
תהליכי יום הולדת לעיתים מתחילים לפני התאריך ולכן לצורך הדוגמא נגדיר שאנו רוצים להפעיל את הטריגר 3 ימים לפני יום ההולדת המיועד של כל איש קשר. בצורה דומה נוכל להגדיר את השעה בה הטריגר יופעל, לצורך העניין נגדיר שהוא יחד ב- 10:00 בבוקר:
בשלב הבא המערכת תאפשר לנו למקד את קהל היעד, במידה ואנו מעוניינים בכך, ולהפעיל את הטריגר רק על אנשי קשר שמשתייכים לקבוצה כזו או אחרת. בסיום הגדרות הפקד נלחץ על אשר.
כעת שהגדרנו מה הנסיבות שבהן התהליך יחל לפעול נעבור לליבת העניין – להגדרת תוואי התהליך עצמו – מה הנמען שלי יחווה מרגע שהוא נכנס לתהליך. במסגרת זאת נגדיר את הדיוורים שהנמען שלי יקבל, הודעות ה- SMS שיגיעו אליו, מרווחי הזמן שיעברו בין אבני הדרך בתהליך ופעולות נוספות ככל שנרצה כמקובל בתהליכי אוטומציה.
כך למשל נוכל להרכיב את התהליך הבא:
לפי התוואי שבדוגמא מעלה:
- שלושה ימים לפני יום ההולדת של איש הקשר בשעה 10:00 בבוקר ישלח לו דיוור לקראת יום ההולדת. הדיוור יכלול הטבה מבוססת קופון.
- בעבור שלושה ימים, כלומר ביום הולדת עצמו, המערכת תבדוק מה עלה בגורל הדיוור ששלחנו. במידה והוא נפתח ישלח מיידית דיוור נוסף שמאחל מזל טוב ומזכיר שישנה הטבת יום הולדת. במידה והדיוור לא נפתח נעבור לערוץ SMS שכן יתכן והנמען הספציפי פחות זמין במייל ויהיה יותר רספונסיבי ב- SMS. גם בהודעת ה- SMS שנשלח לו נאחל לו מזל טוב וניידע אותו על ההטבה שלו.
- בעבור שבוע נבדוק מחדש את סטטוס המסרים ששלחנו. בקרב נמענים שקיבלו את הדיוור נבדוק אם הוא נלחץ, דבר שמעיד על עניין מוגבר בהצעת הערך שלנו. במידה ונלחץ נשלח את דיוור האוטומציה שיצרנו בשם תזכורת. במידה ולא נלחץ נשלח דיוור אחר שיצרנו לטובת התהליך – תזכורת עם הטבה משלימה כדי לסייע בהנעה לפעולה. בקרב מי שקיבל את ה- SMS נבדוק אם ההודעה התקבלה, במידה וכן נשלח הודעת תזכורת. במידה ולא נעבור לערוץ הדיוורים ונשלח דיוור תזכורת עם הטבה משלימה ייעודית למי שקיבל קודם את ה- SMS.
בצורה זו אפשר להמשיך להוסיף אלמנטים, פעולות ופקודות ככל שעולה על הדמיון. אפשר למשל להחליט שקמפיין היום הולדת ימשך לאורך כל חודש היום הולדת ובצורה זו לקבוע תוואי לחודש של הטבות.
בסיום הגדרת התוואי נעבור לשלב הבא ונפעיל את האוטומציה.
הערה
נציין רק שאת הדיוורים נוכל לצור בשני אופנים. או שנעשה זאת מראש בממשק הדיוורים ואז בבואנו לבנות את תהליך האוטומציה יוותר לנו רק לבחור את הדיוור עבור כל פקד שנציב על הקנוואס. בחירה בסדר פעולות זה משמעותה תכנון התוואי מראש באופן שיאפשר לנו לבנות דיוורים מתאימים מלכתחילה. לחליפין נוכל גם לנקוט בשיטה הפוכה – להרכיב את התהליך על גבי בימת העריכה של האוטומציה בקווי מתאר כלליים ולאחר הנחת האלמנטים על הקנוואס לעבור למודול הדיוורים ולבנות את הדיוורים. לאחר בניית הדיוורים יהיה עלינו לחזור לתהליך האוטומציה ולעדכן אותו בדיוורים הרלוונטים ורק אז להפעיל את האוטומציה.
על מה כדאי שנשים דגש בקמפיין היום הולדת שלנו?
- נתונים – ברמת הדטה בייס יש חשיבות לדיוק בנתונים בפרט בתאריך היום הולדת ופרטי הזיהוי של הנמען.
- פרסונליזציה וכמה שיותר. שם פרטי הוא הבסיס, אפשר לשלב עוד מרכיבים פרסונלים. למשל חודש יום ההולדת, תחומי עניין של הנמען וכל מידע אחר שיש לנו שיטיב עם העברת המסר לו אנו מכוונים. את המרכיבים הפרסונלים ניתן לשזור בגוף ההודעות והדיוורים וכן בשורת הנושא של הדיוורים. נצלו את זה.
- מיתוג – זו ההזדמנות לייצר קשר אישי עם הנמענים ולחבר אותם למותג. אל תהססו להבליט מי אתם ולהשתמש בכל סממן מיתוגי שמבדיל אתכם מהמותגים המתחרים ויוצר את החיבור הרגשי בין הנמען להצעת הערך שלכם.
- אסתטיות – רלוונטי בעיקר לדיוורים. עורך הדיוורים במערכת מאפשר לכם אינסוף אפשרויות עריכה של הדיוור על מנת לנתאים אותו לרוח המותג שלכם ולהבליט את המסר. השקיעו בעיצוב הדיוור. דיוורי היום הולדת ירוצו איתכם למרחקים, זוהי תשתית ובתשתית כדי להשקיע. ברגע שהדיוורים עומדים והפעלתם את האוטומציה הכל ירוץ בצורה אוטומטית בבחינת שגר ושכח כך שההתעסקות שלכם בנושא היא מראש מוגדרת לזמן מוגבל והפירות שתקטפו הם ארוכי טווח. בהודעות ה- SMS שלכם שלבו אייקונים צבעוניים ושמחים. התבלון הזה יתן להודעות שלכם חיות וזכירות.
- אחידות – במידה ואתם בוחרים לצור קמפיין יום הולדת מתגלגל שכולל מספר פרטי תוכן כמו בדוגמא מעלה הקפידו על אחידות בסממנים המזהים על מנת שהמסר יחלחל.
- הטבה – יום הולדת הוא הזדמנות פז להטבה נחמדת. שלבו בפרטי התוכן שלכם קופונים והטבות שיניעו את הנמען לפעולה ויתנו לו הרגשה שאתם כמותג באמת רוצים לשמח אותו ביום המיוחד שלו. מערכת InforUMobile מאפשרת לשלב בדיוורים ובהודעות ה- SMS קופונים אישיים בצורה אוטומטית קלה למימוש. כמו כן אם אתם עובדים עם מערכות eCommerce וסליקה כגון Magento ו- edea תוכלו להנות מהאינטגרציות במערכת שיאפשרו לכם לשלב בדיוורים אלמנטים יעודיים וכן ליצר היזון חוזר בין המערכות למערכות החיצוניות לאורך תהליך האוטומציה כדי לעקוב אחר מימושי ההטבות ולנהל את תוואי התהליך בהתאם.
- קריאה לפעולה – היו ברורים בקריאה שלכם לפעולה. זה נכון לגבי כל דיוור והודעות SMS שאתם שולחים. הדגישו לנמען מה הצעד הבא שכדאי שיעשה.
- המנגניה העולה מהמסר – הקפידו על תוכן תמציתי וטון מחוייך 🙂 אל תהססו לשדר קלילות וכייף – יום הולדת הוא אירוע משמח, זה הזמן להכנס לאווירה.
לסיכום
כעסקים שחפצים בקשר משמעותי עם הלקוחות שלהם המטרה שלנו היא לצור מסע לקוח שיספר את סיפור היחסים בינינו ויוביל את הלקוח יד ביד לנקודות הציון שאנו רואים כחשובות. יום הולדת הוא בהחלט סיבה למסיבה וקמפיין יום הולדת הוא אחת הדרכים הטובות לממש את זה. מומלץ לכלול אותו כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה השיווקית של הארגון, בפרט שרמות ההיענות לקמפיינים מהסוג הזה ידועות כגבוהות ומתגמלות.
מערכת InforUMobile מעמידה לרשותנו מגוון כלים להשגת מטרה זו. החל מתשתית מבנה הנתונים שאנו צוברים לגבי הלקוחות, דרך מנגנוני האוטומציה, באמצעות מודול הדיוורים וה- SMS ועד לאינטגרציות החכמות עם מערכות חיצוניות.
אתם מוזמנים להנות ממגוון הכלים ולשמח את הלקוחות שלכם ביום המיוחד שלהם.