בעל עסק – אתה מוכר מוצר או שירות כבר שנים, אבל האם אתה מודע לכך שהלקוחות מבררים עליך בכל שלבי הרכישה: לפני ההגעה לחנות, בדרך אליך ואפילו בתוך בית העסק שלך, ממש רגע לפני ביצוע הרכישה.
וכן – הלקוח מברר עליך ועל העסק שלך גם באמצעות המכשיר הסלולרי.
אז עומדות בפניך 2 אפשרויות:
- להתלבט, לברר, ללמוד להחליט מה הדרך הנכונה להשתמש בשיווק סלולרי, והאם זה בכלל טוב.
- פשוט להתחיל להשתמש באמצעי השיווק הסלולרי.
באמריקה נהוג לומר ששיווק סלולרי הוא "שיווק על סטרואידים"
למה הכוונה – הם טוענים (ובצדק), שלכל ערוץ שיווקי קיים ומתפקד אפשר ורצוי להוסיף מרכיב שיווק סלולרי. ובכך לתת לו זריקת מרץ ולהעצים את התוצאות שמשיג ערוץ שיווק זה.
וכדי לא לדבר באוויר הנה תיאור קצר של מספר דרכים בהם יוכל כל בעל עסק להוסיף לעצמו מרכיב שיווק סלולרי לערוצי הפרסום הקיימים שלך.
בודקים עליך:
לפני ההגעה – מרבית הלקוחות מחפשים מידע אודות מוצר או שירות לפני ההגעה – אם האתר שלך לא מותאם לצפייה ממכשיר סלולרי – אתה מפסיד אותם. מרבית החיפושים המקומיים על בתי עסק מתבצעים מסלולר, כ-70% מהחיפושים הללו מובילים לפעולה של הצרכן. כך שאין בכלל שאלה האם אתה צריך להיות נוכח שם.
מה לעשות: הקימו במיידי אתר סלולרי לעסק שלכם. אל תתלבטו עם שאלות טכניות זמן רב מדי, העיקר שלעסק שלכם תהיה גם נוכחות סלולרית למי שיחפש אתכם ממכשיר סלולרי.
הנה אתר שבנינו לדוגמא לחברת דלק:
בתוך העסק In Door Marketing
גם לאחר שכבר הגיע הלקוח אל החנות שלך הוא ממשיך לברר פרטים, אודות המוצרים, והשירות שאתה נותן.
אם לא תייצר עבורו נכסים סלולריים – כלומר מקומות בהם הוא יכול לקבל מידע על מבוקשו, הוא עלול לרכוש אצל המתחרים שלך, כי לא סיפקת לו מידע נגיש, מהיר ומועיל לצורך קבלת החלטת הרכישה.
מה לעשות: אל השלטים הקיימים שלך הוסף קודי QR שיובילו לאתר סלולרי עם הרחבה אודות המוצר או השירות. האתר (או דף הנחיתה) של של המוצר יכול להכיל סרטי הדרכה והסבר על המוצר/שירות, הוראות הפעלה, המלצות מלקוחות אחרים, תמונות, מוצרים משלימים וכו' (אפשר ורצוי גם לאפשר הגעה למידע באמצעות משלוח סמס וקבלת סמס חוזר עם קישור לאתר הסלולרי שלכם).
פייסבוק, בלוג, אתר ווב
כל אלה הם ערוצי קשר נפלאים שלך עם הלקוחות, אבל ברובם אין קריאה ממשית ונוחה לפעול של הלקוח, ולכן הם לא מייצרים החזר מוחשי על ההשקעה (ROI), אלא יותר החזר על המעורבות (ROE) שגם היא חשובה אבל לא מייצרת תוצאה מסחרית מהירה – רכישות.
מה לעשות: הוסף בכל אחד מערוצים אלו אפשרות פשוטה לשלוח סמס ולהצטרף למועדון הלקוחות הסלולרי שלך, ובנוסף אפשר לתת לכל מצטרף שובר הנחה או הטבה כלשהי.
איך לעשות: הוסף תיבת משלוח סמס והצטרפות למועדון שלך, אל תוך ערוצי המדיה הדיגיטלית שלך.
סקר שביעות רצון
האם אתה באמת יודע מה חושבים הלקוחות על השרות או המוצרים שאתה מספק?
כנראה שלא, מרבית העסקים, לא טרחו באמת לשאול את הלקוחות שלהם האם הם מרוצים מהשרות או המוצר.
מה לעשות: דף סקר סלולרי יכול לספק לך תשובה לכך. בכל מקום בו העסק שלך פוגש לקוחות אפשר להם למלא דף סקר סלולרי, וכך תקבל תמונה על איכות השירות שלך.
איך לעשות: צרף לפרסומים שלך, או בבלוג, פייסבוק, או ברול אפ בחנות קריאה לפעולה: "…מלאו את הסקר ותזכו בהנחה של 10% בקנייה הנוכחית…" תופתעו לגלות כמה אנשים ימלאו את הסקר שלכם.
דיוור בדואר אלקטרוני
היום 43% מהדיוורים שלכם בדואר אלקטרוני נפתחים על ידי טלפונים ניידים. אם הדיוורים שלכם לא נראים טוב בטלפון נייד וכפתורי ההנעה לפעולה קטנים מדי, אתם מאבדים כמעט חצי קהל היעד שלכם.
איך לעשות: עברו למערכת דיוור אשר מזהה בצורה אוטומטית את האמצעי בו הקורא פתח את הדיוור שלכם (מחשב, טאבלט או טלפון נייד) ומתאימה את הדיוור בצורה מיטבית למכשיר.
דברי דפוס, פליירים וכו'
עסקים רבים עדיין משתמשים בשיווק באמצעות דברי דפוס, למרות שאחוזי ההיענות לסוג זה של שיווק הם נמוכים ביותר, ולמרות שגם מי שכבר בחר להתייחס לדבר הדפוס הפרסומי שלכם לא ממש יכול לקבל מידע רחב עליכם, אלא רק כמה שורות מודפסות. אם בכל זאת אתם דבקים בשיווק באמצעות דפוס, הוספת שיווק סלולרי עשוי בהחלט לייצר לכם החזר גדול יותר על ההשקה.
מה לעשות: על דבר הדפוס – הוסיפו אפשרות לסרוק קוד QR או לסמס מילה ולקבל חזרה ישירות לסלולר, מידע, סרט, טופס הצטרפות, של העסק שלכם. גם כאן הוסיפו קריאה לפעולה ותנו ללקוח סיבה לבצע את הפעולה – והוא יעשה אותה.
דוגמה – על הפלייר הרגיל שלכם הוסיפו – לשיעור מחול הדגמה חינם, סמסו את המילה "מחול" למספר 0529991000, ותקבלו קופון סלולרי, (מוגבל ל20 קופונים, מהרו לסמס)
קופונים
בתי עסק רבים עושים שימוש בקופונים, האם ידעתם שהוספת מרכיב שיווק סלולרי יעלה לכם את יחס המימוש של הקופונים פי 10?
מה לעשות: צרו לכם קופון סלולרי פשוט, והסבירו ללקוחות איך ניתן לקבל אותו ולמה זה כדאי להם.
דוגמה: במסעדה, כתבו על התפריט – לקבלת קינוח חינם בקניית ארוחה זוגית, סמסו את המילה….
תערוכות
עסק שמשתתף כמציג בתערוכות וכנסים, יודע שהמוני לקוחות פוטנציאליים חולפים על פני הדוכן שלו, אבל בסופו של יום הוא לא נשאר עם הרבה ליידים ממשיים ביד בגלל שלא הספיק לאסוף מספיק פרטי קשר של מתעניינים, ובגלל שלחלק מהחולפים על פני הדוכן אין סבלנות לעצור ולהקשיב לכם ועוד סיבות רבות ומגוונות.
מה לעשות: אל אמצעי הפרסום שהפקת לתערוכה (רול-אפ, פליירים, דוגמאות, מחזיקי מפתחות וכו) הוסיפו קוד QR שיאפשר למי שיסרוק אותו להגיע לאתר הסלולרי שלכם, לצפות במידע נרחב, הכולל תמונות וסרטים, וטופס השארת פרטים. (רצוי גם לאפשר הגעה לאתר הסלולרי באמצעות משלוח מילת סמס אל מספר טלפון)
הוספת הנעה לפעולה ואינסנטיב-תמריץ, יעלו פלאים את אחוז האנשים שיסרקו ויסמסו כדי להגיע לאתר הסלולרי שלכם. (דוגמה – סרקו את הקוד לקבלת דוגמית חינם וסרטון הסבר)
פרסומות רדיו
פרסום ברדיו הוא ערוץ שיווקי המגיע לקהל מאזינים רחב, אבל אפשרות המימוש המיידית של ההטבה שבפרסומת היא מוגבלת. לרוב יש רק קריאה פשוטה לפעולה – התקשרו למספר ……
מה לעשות: הוסיפו אפשרות למאזין ששומע את הפרסומת לקבל באמצעות סמס פרטים משלימים ואפילו לרכוש.
דוגמה לפרסומת: קריין – "… לקבלת שובר הנחה על הנופש, סמסו "נופש" ל 0529991000, מהרו המלאי מוגבל, כל המסמסים יקבלו שובר הנחה סלולרי ישירות לסמארטפון שלהם"
בנוסף וחשוב לא פחות תוכלו למדוד את יעילות הקמפיין ויחס ההמרה שלו.
פרסומות טלוויזיה
ממש כמו בסעיף הקודם של פרסומות הרדיו, אלא שכאן אתם יכולים גם להוסיף אמצעי קריאה לפעולה כגון "שלח SMS למספר…" שיופיע על המסך לצד הפרסומת ויאפשר גישה מהירה והגעה לתוכן הסלולרי שלכם.
קמפיין פרסום בסלולרי
אם העסק שלך משקיע בפרסום באינטרנט, בדוק האם הקמפיין כולל פרסום במובייל. אם כן וודא שהקמפיין מותאם למובייל מבחינת מרכיביו וקהל היעד.
מרכיבי הקמפיין: דפי נחיתה, CTA, אתר מותאם לסלולר, באנרים המכילים אפשרות להתקשר ישירות לעסק.
הנה דוגמא לדף נחיתה שהקמנו ל- IlMakiage
טרגוט קהל היעד: קמפיין פרסום במוביל מאפשר פילוח מדוייק ביותר של קהל היעד, בין היתר ניתן למקד אותו לפי: מיקום גיאוגרפי, גיל, מין, שעות ביממה, מערכת הפעלה, תחומי עניין ועוד ועוד,
מה לעשות: שאל את מנהל קמפיין המדיה שלך האם הוא יודע לבצע קמפיין מותאם במלואו למובייל (סלולר) כולל בנייה של כל האלמנטים הסלולריים, פילוח, טירגוט, וניתוח התוצאות.
שורה תחתונה:
בכל נקודת מגע אפשרית של העסק שלך עם לקוח קיים או פוטנציאלי – הוסף מרכיב של שיווק סלולרי בכדי להגביר את יעילותו ולהשיג יותר תוצאות ויותר מכירות.
פגוש את הלקוחות שלך בכל ערוץ שיווקי, פרסומי בו הם נחשפים לעסק שלך והוסף שם מרכיב סלולרי להגברת הקשר עמם ולשיפור התמורה שאתה מקבל מכל ערוץ שיווקי.
בעל עסק, אל תחכה – הלקוחות שלך כבר שם. בוא לפגוש אותם בכל ערוץ סלולרי אפשרי!
זקוק לעזרה בנושא ?
אנחנו נשמח לסייע מהניסיון הרב שלנו בשיווק בסלולר לטובת העסק שלך.
אנו מספקים את כלל השירותים המוזכרים בפוסט
השאר פרטים בטופס בעמוד זה.