מערכת InforUMobile מאפשרת לעסקים להגדיל מכירות באתר ה- eCommerce שלהם באמצעות הכלים הבאים:
- אוטומציות שמבוססות על פעולה שהגולש ביצע באתר, לדוגמא נטישת עגלה, רכישה, רישום לאתר, רישום לניוזלטר וכו'.
- סגמנטציה של קהלים על בסיס נתוני המכר ושליחת מסרים אליהם או הפעלת מסעות לקוח עליהם.
- דוחות מפורטים של היקף המכירות שבוצעו בעקבות כל קמפיין שנשלח בכל ערוץ (SMS, דיוור, WhatsApp וכו')
- אוטומציות שמבוססות על פיקסל המוטמע באתר ומודד את הגלישה בעמודי האתר – לדוגמא שליחת הודעות לגולשים שנטשו את האתר ללא ביצוע פעולה, גלישה לקטגוריות או דפים מסויימים וכו'.
- פופאפים חכמים באתר להגדלת הרישום וקידום מבצעים.
- מודול קופונים המאפשר לחלק ללקוחות קופונים חד-חד ערכיים בהמשך לטריגרים שונים שקורים באתר.
- תהליך רישום דיגיטלי לקבלת הסכמה לדיוור דרך הקופה
המערכת תומכת בכל פלטפורמות ה- eCommerce הפופולריות לרבות Magento, Shopify ו- WooCommerce ללא צורך בתכנות.
להלן פירוט ודוגמאות עבור היכולות שצוינו מעלה:
אוטומציות שמבוססות על פעולה שהגולש ביצע באתר
מערכת InforUMobile כוללת פלגין שאותו ניתן להתקין על הפלטפורמה של האתר (Magento, Shopify, WooCommerce) שמשדר את המידע של הפעולות שביצע הגולש באתר ועל בסיסן ניתן לעשות אוטומציות.
ניתן לתפוס את האירועים הבאים:
אירוע נטישת עגלה
כאשר גולש מכניס מוצר לעגלה אך לא מבצע את הרכישה בפועל ונוטש את האתר נוצר אירוע של "נטישת עגלה". לאירוע זה ניתן לעשות אוטומטציה של שליחת מייל לאותו לקוח לאחר מספר שעות (נניח 8 שעות) שכולל בתוכו את כל הפריטים אותם נטש בעגלה (לרבות תמונת המוצר, תיאור, מחיר וכו') עם קריאה לפעולה לחזור לקנות את המוצר. מקובל שהאוטומציה תכלול יותר מהודעה אחת ולכן לדוגמא אפשר באופן אוטומטי לבדוק אחרי יום אם המייל נקרא על ידי הלקוח ואם לא לשלוח גם הודעות SMS או WhatsApp ואם כן, נניח לשלוח מייל נוסף. כמו כן, אפשר לשלב קופון הנחה חד-חד ערכי במייל או ב- SMS.
אירוע רכישת מוצר
כאשר גולש רוכש מוצר באתר נוצר טריגר "רכישת מוצר". בטריגר זה כלולים כל הפרטים של הרכישה לרבות מי רכש, איזה מוצר נרכש באיזה מחיר וכו'. ניתן לבצע אוטומציות שונות על אירוע זה. ניתן לבצע אוטומציה תפעוליות בסגנון "תודה על רכישתך" או לחלופין לבצע אוטומציה שיווקית בו נותנים ללקוח קופון חד-חד ערכי מוגבל בזמן לרכישה הבאה או לחלופין מציעים לו מוצר משלים.
ניתן להכניס התניה באוטומציות אלו כך שהקופון יכול להינתן לדוגמא רק לעסקאות גדולות נניח מעל 1000 ש"ח ברכישה.
כמו כן, ניתן "לצבוע" את הלקוח ולהכניסו באופן אוטומטי לסגמנט מסוים כגון "רוכשי שמלות".
אירוע רישום לאתר
כאשר לקוח נרשם לאתר נוצר אירוע מתאים שעל בסיסו ניתן לבצע אוטומציות. בדרך כלל מקובל לבצע אוטומציית ברוכים הבאים ולהציע ללקוח קופון חד-חד ערכי לקנייה הראשונה לאתר. אוטומציה זו מאפשרת בעצם להניע גולש חדש באתר לרכישה הראשונה מתוך מטרה להפוך אותו ללקוח קבוע.
אירוע רישום לניוזלטר
ניתן להוסיף "פלאח" גרפי באתר או פופאפ שמאפשר לגולש להרשם לניוזלטר של האתר. כאשר גולש נרשם נוצר אירוע רישום לניוזלטר. המטרה היא שתהיה האפשרות להמשיך להיות בקשר עם הגולש לאחר יציאתו מהאתר. בדרך כלל מקובל להבטיח לגולש הטבה בתמורה לרישום לניוזלטר ומסירת פרטיו בדמות קופון חד-חד ערכי. את הקופון שולחים באוטומציה בעקבות אירוע זה.
סגמנטציה של קהלים
ניתן לבצע סגמנטציה של קהלים במערכת InforUMobile על בסיס נתוני המכר (גם Online וגם Offline). ניתן לפלח את הלקוחות לפי מגוון רחב של שדות כולל תנאים מורכבים של OR ו- AND.
להלן דוגמאות לסגמנטים נפוצים שניתן ליצור במערכת:
- לקוחות שרכשו מעל סכום מסוים בתקופה מוגדרת
- לקוחות שרכשו מעל כמות פריטים נתונה בתקופה מוגדרת
- לקוחות שלא רכשו בתקופה נתונה
- לקוחות שרכשו מקטגוריה מסוימת אך לא מאחרת
- לקוחות שרכשו מקטגוריה מסוימת וגם מאחרת
- לקוחות שנרשמו לאתר ולא ביצעו רכישה
- לקוחות שהשתמשו באמצעי תשלום או שיטת שילוח מסוימים
- לקוחות שמימשו או לא מימשו קופון
- לקוחות שנטשו עגלה בסכום מצטבר נתון או כמות פעמים נתונה
דוחות מפורטים פר קמפיין על היקף מכירות
כאשר שולחים קמפיין מהמערכת בערוץ מסויים (נניח מייל או SMS או WhatsApp) ניתן לראות עבור אותו קמפיין מלבד הנתונים הרגילים של כמה נשלחו, כמה קיבלו, כמה פתחו, כמה הקליקו, כמה הסירו וכו' גם נתוני מכר לגבי אותו קמפיין. ניתן לקבל:
- מה סך ההכנסות (מכירות בכסף) שנוצרו בעקבות הקמפיין
- מה גובה סל קניות ממוצע בעקבות הקמפיין
- כמה לקוחות שונים רכשו מוצרים בעקבות הקמפיין
- כמה מוצרים נרכשו בעקבות הקמפיין ואילו מוצרים
נתונים אלו מאפשרים לכם לדעת מה התוצאה העסקית של שליחת ההודעות ולכן מאפשרת לכם להשתפר מקמפיין לקמפיין (המטרה היא מן הסתם להגדיל מכירות), לדעת איזה סוגי קמפיינים מובילים ליותר מכירות וכן לחשב את החזר ההשקעה (ה- ROI) על הקמפיין.
אוטומציות של נטישת אתר (מבוססות פיקסל)
מערכת InforUMobile מאפשרת לבצע אוטומציות על בסיס הגלישות לעמודים באתר שביצע הגולש. זה מאד דומה לרימרקטינג שניתן לבצע בגוגל או פייסבוק כלומר פנייה מחודשת לגולש שגלש אצלכם באתר.
אוטומציות נפוצות לדוגמא הן:
- נטישת אתר – לקוח גלש לאתר אך לא ביצע פעולה כלשהיא של רכישה כגון הכנסה לסל או רכישה ואז שולחים לו הודעה אוטומטית עם הפנייה לדף המוצרים הנמכרים ביותר.
- לקוח גלש בעמודי מוצר שונים ואז שולחים לו הודעה (או סדרת הודעות) עם המוצרים בהם גלש.
- לקוח גלש בעמודי קטגוריה מסוימת ואז שולחים לו הודעה עם המוצרים הפופולריים ביותר באותה קטגוריה.
כמובן שאוטומציות אלו אפשרויות רק ללקוח מזוהה שנתן הסכמה לקבל הודעות.
פופאפים חכמים
ניתן במערכת InforUMobile לייצר פופאפים להטמעה באתר.
ניתן לשלוט על העיצוב והתוכן בצורה נפרדת למובייל ולדסקופ ועל ידי כך להתאים את הפופאפים טוב יותר לגולש.
השימושים הנפוצים בפופאפים הם:
- פופאפ של ברוכים הבאים ללקוח חדש באתר. ניתן לתת קופון לרכישה ראשונה
- פופאפ לזמן מוגבל ליצירת תחושת דחיפות כדי להגדיל מכירות של מוצר מסוים
- חשיפה של מבצע אטרקטיבי למוצר מסוים
- תקשור של מבצע מוגבל בזמן
כמו כן, ניתן לבצע אוטומציות לאחר מילוי הפופאפ כמו שליחת קופון חד-חד ערכי ב- SMS, מייל או WhatsApp.
מודול קופונים
מערכת InforUMobile מאפשרת לחלק קופונים חד-חד ערכיים על פי אירועי האוטומציה השונים.
קופונים הם כלי נהדר להנעה לרכישה.
ניתן במערכת להגדיר כמה סוגי קופונים שונים שכל אחד נותן הטבה שונה. עבור כל סוג קופון ניתן להגדיר את המאפיינים הבאים:
- הגבלה של כמות הקופונים שתחולק
- הגבלה על תוקף הזמן של חלוקת הקופונים
- מה התנהגות המערכת כאשר הקופונים אזלו
תהליך רישום דיגיטלי לקבלת הסכמה לדיוור דרך הקופה
כאשר לקוח מגיע אליכם לקופה בחנות, ניתן לבצע תהליך רישום דיגיטלי של קבלת פרטי הלקוח לצורך דיוור וקבלת הסכמה.
המערכת תומכת בתהליך על המדף ברוב הקופות הנפוצות כגון וריפון, אידאה, NCR וכו'.
כאשר לקוח מגיע לקופה, הקופאית שואלת אותו מה מספר הטלפון שלו ואז מייד נשלחת הודעת SMS עם טופס רישום שאנו מעצבים עבורכם ברוח המותג והכולל את הפרטים שאתם רוצים לקבל מהלקוח לרבות: שם, טלפון, מייל, תאריך לידה וכו'. כמו כן, הטופס כולל קבלת הסכמה לפרסום שיווקי ויכול לכלול גם חתימה פיזית.
המידע נשמר במערכת בצורה מסודרת לרבות מידע נוסף כגון תאריך ושעת הרישום, סוג המכשיר, כתובת ה- IP של הנרשם וכו'.
מידע זה ישמש אתכם במידה והלקוח יתכחש בעתיד לתהליך הרישום.