לעסקים היום ברור שהם זקוקים לנוכחות בעולם הסלולר לצורך שיווק ומכירות. הרבה מאד שואלים אותנו מה יותר משתלם וכדאי לעשות קודם : אתר סלולרי או אפליקציה סלולרית ?
התשובה החד משמעית היא: לעסק כדאי לבנות קודם כל אתר סלולרי.
יתרונות של אתר סלולרי לעומת אפליקציה סלולרית:
זמן פיתוח של אתר סלולרי קצר הרבה יותר
בנייה של אתר סלולרי היא קצרה הרבה יותר מאשר בנייה של אפליקציה. זמן הפיתוח הממוצע לאתר כולל איפיון צרכים, עיצוב, הכנסת תוכן ובדיקות הינו כשבועיים. לעומת זאת, אפליקציה דורשת זמן פיתוח ארוך משמעותית. כאשר בונים אתר סלולרי הוא מתאים לכל המכשירים החכמים ואילו באפליקציה יש לפתח לכל פלטפורמה בנפרד (iOS, אנדרואיד, Windows Phone וכו') דבר שגוזל זמן רב.
עליות פיתוח של אתר סלולרי נמוכות יותר
עלויות הפיתוח של אתר סלולרי נמוכות משמעותית (בערך פי 10 !) מאשר עלויות פיתוח של אפליקציה סלולרית. הסיבה לזה היא כאמור זמן פיתוח קצר יותר וכן העובדה שלא צריך לפתח בנפרד לכל פלטפורמה.
מענה לתנועת חיפוש שכבר קיימת אצלכם
לקוחות רגילים לחפש את המותג שלכם או את תחום הפעילות שלכם דרך מנוע החיפוש של גוגל. היום 30% מהחיפושים בגוגל מגיעים מטלפונים סלולריים. המשמעותית היא שכבר היום יש לכם לקוחות שמגיעים לאתר שלכם מהנייד ואתם לא מספקים להם שירות ובעצם מאבדים אותם. כלומר, כבר היום, בלי צורך בפרסום אתה נהנים מיידית מהיתרונות של אתר סלולרי לעסק שלכם. לעומת זאת, באפליקציה סלולרית אתם צריכים צריכים להשקיע הרבה כסף על מנת לגרום ללקוחות להוריד את האפליקציה שלכם ולהשקיע כסף נוסף כדאי להזכיר להם לפתוח אותה אחרי ההורדה לשימוש מתמשך.
אי תלות ב- Apple לאישורים ועדכונים
העלאת אפליקציה ל- App Store (החנות של Apple) מצריכה אישורים של Apple וזהו תהליך שלוקח בין מספר שבועות לשלושה חודשים (לאחר סיום הפיתוח). בנוסף כל עדכון מצריך תהליך אישור לעדכון האפליקציה בחנות. המשמעות היא שאם יש לכם באג באפליקציה או שאתם רוצים להוסיף שיפורים, אתם לא אדונים לעצמכם מבחינת לוחות הזמנים אלא זקוקים לאישור צד שלישי. לעומת זאת באתר סלולרי, אתם מתקנים או מוסיפים יכולות באתר בצורה עצמאית והם משתקפים מיידית בצד הגולש.
אתר סלולרי מנצל טוב יותר של הפרסום שלכם
כאשר יש לכם אתר סלולרי, אתם יכולים להפנות את הקמפיין הפרסומי בגוגל או פייסבוק (או כל אפיק פרסומי אחר) שמגיע ממשתמשים סלולרים לכיוון האתר הסלולרי שלכם. היתרון הוא שעלויות הפרסום במדיה הסלולרית זולות יותר ולכן אתם מוזילים את הפרסום שלכם וכן מייצרים ממנו יותר לידים.
הלקוחות שלכם משתמשים באתרים סלולריים יותר מאשר אפליקציות
לפי מחקר של mdg advertising השימוש באתר סלולרי על ידי לקוחות הוא גדול יותר מאשר שימוש באפליקציות בכל אחד מהפרמטרים המרכזיים: כמות חשיפות, כמות משתמשים וכמות משתמשים ייחודית. ראו
בכל זאת, מתי נכון לבנות אפליקציה סלולרית ?
בדרך כלל מומלץ לבנות אפליקציה סלולרית כאשר יש צורך בשימוש בתכונות החומרה של המכשיר כגון מצלמה (לדוגמא אם רוצים לאפשר ללקוח באפליקציה לצלם משהוא דרך המכשיר, נניח באפליקציה לחברת ביטוח בזמן תאונה) או כאשר יש צורך בממשק משתמש מסובך במיוחד.
רוצים אתר סלולרי לעסק שלכם ?
נשמח לסייע לכם בפיתוח האתר הסלולרי שלכם. אתם יכולים לראות דוגמאות לאתרים סלולריים וכן עיצובים מומלצים לאתר סלולרי. השאירו את פרטיכם בטופס ונשמח לסייע.