בפוסט זה נסקור את השיטות המרכזיות של מציאת קהל היעד המתאים לעסק שלכם ברשת המדיה של גוגל.
רשת המדיה של גוגל (נקראת גם רשת התוכן או Display) היא קבוצה של מיליוני אתרים שגוגל חתמה איתם הסכמים ומאפשרת לכם להציג את המודעות השיווקיות שלך (טקסט, באנרים, וידאו וכו') באתרים אלו.
להיפך מרשת החיפוש של גוגל, בה הגולש צריך להקליד את שאלת החיפוש שלו ואז מוצגות לו מודעות טקסט על סמך מילות חיפוש שבחרתם, ברשת התוכן הגולש אינו מחפש אלא גולש באינטרנט.
איזה עסקים צריכים לפרסם ברשת התוכן של גוגל ?
- עסקים שאין מספיק חיפושים ברשת החיפוש של גוגל על המילים הרלוונטיות להם ולכן כמות הלידים שהם מקבלים משם נמוכה.
- עסקים שעל מילות המפתח שלהם ברשת החיפוש של גוגל יש תחרות גבוהה ולכן מחירי ההקלקה מאד גבוהים ולא כלכלי להם לפרסם שם.
- עסקים שרוצים להרחיב את כמות הלידים שלהם ובעלויות נמוכות.
אז איך מוצאים את קהל היעד שלכם ברשת המדיה של גוגל ?
ברשת המדיה של גוגל ישנם מספר רב של אפשרויות טרגוט למציאת קהל היעד. חלקן שיטות מוכרות יותר וחלקן מתקדמות מוכרות פחות. נתחיל עם השיטות הבסיסיות.
רימרקטינג (שיווק מחדש)
רימרקטינג מאפשר לכם להציג את המודעות הפרסום שלכם לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם או בדפי הנחיתה שלכם.
בממוצע רק 2% מהגולשים שמגיעים לאתר שלכם או דפי הנחיתה שלכם משאירים פרטים או יוצרים קשר עם איתכם. שאר ה- 98% מתעניינים במוצר (אחרת לא היו מגיעים לאתר שלכם) אבל טרם מרגישים בשלים ליצור קשר. יתכן שהם עדיין בודקים מתחרים אחרים או צריכים לקבל החלטה שאכן הם רוצים לרכוש.
כדי לשכנע את ה- 98% הגולשים הללו שלא השאירו פרטים, יש אפשרות לרדוף אחריהם ולהציג להם את המודעות שלכם ברשת במדיה אחרי שהם היו באתר שלכם ולא השאירו פרטים. המודעות הללו, מזכירות כל הזמן לגולש את המוצר שלכם מתוך מטרה שכאשר יהיה בשל, ירכוש מכם אותו.
בדרך כלל עושים כמה קבוצות של רימרקטינג עם תמחור שונה פר קליק (לפי מה שהלקוח "שווה" לך):
- לקוח שגלש בדף הנחיתה שלך
- לקוח שגלש באתר שלך בדף מוצר ספציפי
- לקוח שגלש באתר שלך באופן כללי ולא בעמוד ספציפי
- לקוח שגלש בבלוג שלך
אגב, ניתן לעשות רימרקטינג לא רק לפי לאיזה עמודים גלשו לאתר שלך אלא גם לפי:
- זמן השהייה באתר (רק גולשים שהיו באתר שלי לפחות 5 דקות – מעיד על רצינות)
- תאריך ביקור אחרון
- כמות דפים נצפים (לדוגמא גלשו בלפחות 5 דפים שונים)
מיקוד לפי הקשר (מילות מפתח – Contextual)
בשיטה זו המודעות שלכם מוצגות בהקשר של התוכן אליו הגיע הגולש.
לדוגמא, אם אתם מוכרים מוצר בתחום הדיאטה אזי תרצו להציג את המודעה שלכם בדפי אינטרנט שכוללים מאמרים שמכילים את המילים: דיאטה, ספורט, הרזיה, אורח חיים בריא וכו'. כלומר הגולש לא חיפש את המונחים הללו (כמו ברשת החיפוש) אך הוא גולש נניח במאמר ב- Ynet על הרזייה ואז המודעה שלכם מוצגת בדף זה.
הרציונאל הוא שאם הגולש צורך תוכן בתחום הזה, כנראה המוצר שלכם יהיה רלוונטי אליו. ולכן גוגל מחפשת את כל דפי האינטרנט שהתוכן שלהם מכיל את מילות המפתח שקשורות למוצר שלכם ומציגות את המודעות שלכם שם.
לסיכום: זוהי שיטת מיקוד מאד חזקה שמאפשרת לך להציג את המודעות שלך באתרים מובילים רק במאמרים שרלוונטים למוצר או השירות שלך.
מיקוד לפי אתרים ספציפיים (מיקומים – Placement)
אם אתם יודעים באיזה אתרים ספציפיים (או דפים ספציפיים בתוך אתר מסויים) הלקוחות הפוטנציאלים שלכם גולשים אזי זו שיטת המיקוד המתאימה לכם
בשיטה זו, אתם נותנים לגוגל רשימה של אתרים בהם אתם רוצים שהמודעות שלכם יוצגו לגולשים.
לדוגמא אם אתם מספקים מוצר לבעלי עסקים, ואתם מעריכים שהלקוחות הפונציאליים שלכם גולשים בגלובס או TheMarker, אזי אתם יכולים לסמן לגוגל להציג את המודעות שלכם רק באתרים אלו.
להיפך מהשיטה הקודמת בה אמרתם לגוגל להציג את המודעות בכל האתרים על בסיס התוכן, כאן אתם אומרים להציג את המודעות על בסיס האתר בלי קשר במה הדף הספציפי עוסק.
אם אתם לא יודעים היכן הלקוחות שלכם גולשים, לגוגל יש כלי שנקרא Display Planner שיעזור לכם למצוא את האתרים הרלוונטים לפי תחומי העניין שתגדירו.
לסיכום, שיטה זו טובה מאד אם קהל הלקוחות שלכם מאד מוגדר וידוע מראש היכן הוא גולש.
מיקוד לפי נושאים + תחומי עניין ביחד
מיקוד לפי נושאים מאפשר לך להציג את המודעות שלך לגולשים באתרים שעוסקים בנושא שבחרת.
מיקוד לפי תחומי עניין מאפשר לך להציג את המודעות שלך לגולשים שתחומי העניין שלהם הם אלו שבחרת.
השילוב של 2 המיקודים ביחד הוא קטלני כיוון שאתה בעצם מציג מודעות לגולשים בתחום העניין שלך וכן הם כרגע גולשים באתר מסוג זה. לכן, בסבירות גבוהה מדובר בלקוח פוטנציאלי טוב לעסק שלך.
הצגת המודעות שלך בצורה של מיקוד זו חזקה מאד ועובדת היטב עבור רוב העסקים.
שילוב מיקודים עם גיל ומין
ניתן לשלב כל אחת משיטות המיקוד שציינתי מעלה עם מאפיינים נוספים כגון מין וגיל ובכך לטייב עוד יותר את קהל היעד אליו אתם פונים.
לדוגמא, אם השירות שלכם הוא תחום המשכנתאות (מחזור או לקיחת משכנתא), כדי לפרסם במיקוד הקשר על מאמרים הקשורים במשכנתא, קניית דירה וכו' בשילוב עם מיקוד של גיל בין 25-35 (עיקר לוקחי המשכנתאות) ומין גברים (לא מטעמי הפלייה, פשוט מניסיון קמפיינים בתחום המשכנתאות עובדים יותר טובים שפונים לגברים).
לסיכום
ישנן הרבה שיטות למצוא את הלקוחות שלכם ברשת המדיה של גוגל ובעלויות נמוכות. גוגל סיכמו בגרף שלהלן חלק מהשיטות. ככל שהשיטה נמוכה יותר בציד ה- Y, אחוזי ההמרה של הגולשים יהיו גבוהים יותר וככל שתהיה נמוכה יותר בציר ה- X עלות להמרה (עלות לליד) תהיה נמוכה יותר. גודל העיגול הוא כמות המשתמשים בקבוצה. לפי הגרף, שיטת הרימרקטינג היא זו שתתן לכם עלות הכי נמוכה ליצירת לקוח אצלכם (אבל גם זה קבוצה קטנה יחסית כי אלו רק הגולשים שכבר היו אצלך באתר) ולכן זו גם הטכניקה הראשונה שהצגתי.
מקור: Google Webinar
מחפשים סוכנות מקצועית שתקדם את העסק שלכם בגוגל ?
נשמח אם תשאירו פרטים בטופס מצד שמאל ונוביל גם אותכם להצלחה.
הנה מנהל מחלקת הפרסום שלנו, שי ונציה מספר בקצרה על השירותים שלנו.