תארו לעצמכם את המקרה הבא:
נואם מוכשר וכריזמטי עומד על במה לפני מאות מוזמנים ונושא נאום מבריק בפני הקהל.
בתום הנאום כל הקהל קם על רגליו ומריע ממושכות לדובר, שכה היטב לנאום ולשכנע.
הדובר ועוזריו נכנסים לרכב וממשיכים לאירוע נוסף.
לפתע אחד העוזרים פולט ספק בייאוש ספק בצחוק: "…אוף… אם רק היינו יכולים להעביר מסר אישי לכל אחד מהנוכחים בקהל הזה שכל כך התלהב מהנאום שלך. ואולי אפילו לרשום את פרטי הקשר של כולם כדי להמשיך ולהיות אתם בקשר…"
שאר העוזרים פורצים בצחוק ואומרים:
"…כן, אולי תישאר שם ותתחיל לאסוף את הפרטים של כל אחד מ 1200 האנשים שהיו שם"
והשיירה ממשיכה אל תוך הלילה לאירוע הבא…
אז זהו שכיום יש דרך להגיע אל כל ציבור שמתאסף במקום אחד למטרה מסוימת.
והדרך היא באמצעות רישום באמצעות סמס לקמפיין האישי שלכם.
כל שנדרש הוא לבקש מהקהל לשלוח הודעת סמס פשוטה למספר טלפון וירטואלי – וזהו.
כעת כל מי ששלח את ההודעה הופך מקהל אנונימי לקהילה שלכם – איתה תוכלו ליצור קשר מיידי וגם לתחזק את הקשר לאורך זמן.
בשליחת הודעת SMS, מספר השולח מזוהה תמיד ורשימת הטלפונים נאגרת במסד מידע מסודר. חשוב להקפיד ולשמור על חוקי הפרטיות והספאם, ולשלוח מסרים רק למי שאישר לכם זאת על פי החוקים וההנחיות בחוק.
בדוגמה הבאה הסנאטור טד קרוז מיטיב לעשות שימוש בשיטה זו:
הוא מבקש מהקהל העצום שבא לשמוע אותו בועידת המפלגה השמרנית וממי שצופה בו בטלוויזיה בבית, להוציא את המכשירים הניידים שלהם ולסמס מילה למספר טלפון שהוא נתן להם. – זה הכל.
מהי התוצאה?
במהלך הנאום (40 דקות) סימסו את המילה מעל 16,000 איש.
וכעת יש לסנטור והצוות שלו מאגר של 16,000 מספרי טלפון ניידים אליהם הוא יכול לשגר מסרים מידיים וממוקדים בלחיצת כפתור פשוטה.
וכך הפך הקהל לקהילה.
הנאום של הסנאטור (הבקשה מתרחשת בדקה : 08:50)
אל כל מי שסימס, ניתן לשלוח בסמס חוזר תודה וקישור לאתר סלולרי רלוונטי, ממש כמו זה של הסנאטור המכיל:
- וידאו
- סקר
- אפשרות לתרום וליצור קשר
סרקו את הקוד לצפייה באתר הסלולרי של הסנאטור:
מסר וידאו:
דף סקר באתר הסלולרי:
אפשרות ליצירת קשר וביצוע תרומה
דוגמאות נוספות בהן ניתן להפוך קהל לקהילת מתעניינים:
תערוכה בה יש לכם דוכן:
על הפרסומים שלכם הוסיפו את המשפט: "…לקבלת פרטים נוספים/סרט הסבר/דוגמית חינם, סמסו את המילה ___ למספר 03-555555תוצאה: הקהל העצום שחולף על פני הדוכן שלכם, יכול לכעת להירשם ולקבל עוד פרטים בקלות, ואתם מקבלים את המספר הנייד שלהם, ויכולים להמשיך ולהציע להם הצעות עסקיות.
מופעי סיום (של חוגי ריקוד או כל תחום אחר):
בסיום המופע יכול הכרוז להגיד: "…כל מי שמעוניין לקבל קליפ של המופע, והנחה של 20% לרישום לשנה הבאה – סמסו את המילה ריקוד ל 03-555555. מהרו יש לנו רק 10 מקומות מוזלים…
(אפשר כמובן גם להדפיס את המסר בפרסומי הדפוס של המופע)
תוצאה: חלק מהקהל המשולהב שזה עתה צפה במופע ימהר וירשום את ילדיו לחוגים הבאים ולכם תיחסך עבודת רישום משרדית.
זהו פוסט אורח שנכתב על ידי דני זקס.