אופטימיזציה בחנות האפליקציות (או בשפה המקצועית ASO) היא תהליך של שיפור הנראות של האפליקציות שלכם בחנות האפליקציות App Store של אפל ו- Google Play של גוגל.
המטרה שהאפליקציה שלכם תדורג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בחנות ואז כמובן כמות ההורדות תגדל משמעותית.
בחנות האפליקציות יש מעל 2 מיליון אפליקציות והגדלת הנראות שלכם בחנות זה אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני מפתחי אפליקציות.
למה ASO מאד חשוב ?
כפי שתראו בגרף הבא, מקור התנועה הטוב ביותר שמוביל להורדה של אפליקציות זה חיפוש בחנות האפליקציות עצמה ולכן החשיבות של ASO גבוהה מאד. כ- 63% מההורדות מגיעות מחיפוש ושיטוט בחנות עצמה.
איך עושים אופטימיזציה בחנות האפליקציות ?
אחלוק איתכם את הטכניקות הכי פופלריות שיגרמו לאפליקציה שלכם לבלוט בחנות. אלו המרכיבים שיש לשפר במשפיעים על המיקום שלכם בחנות האפליקציות:
שיפור ה- Title (הכותרת)
שדה ה- Title של האפליקציה הוא קריטי לחיפוש. תכניסו ל- Title את מילות המפתח שאתם חושבים שכי מזוהות עם האפליקציה שלכם. תשקיעו זמן בחשיבה על מילות המפתח הללו ותסתכלו דרך העיניים של המחפש. מה המחפש יקליד במנוע החיפוש של האפליקציה. אם אתם מותג, כדאי מאד לכלול את שם המותג ב- Title. בנוסף, כדאי לתאר מה האפליקציה עושה ב- 3-5 מילים.
שיפור ה- Keywords (מילות המפתח)
כדי לשפר את המיקום שלכם בחיפוש תכניסו מילות מפתח רלוונטיות לקהל היעד שלכם. יש לשם לב כי ניתן לשנות את מילות המפתח (וגם את הכותרת) באופן שוטף כך שבעצם צריך לעשות לזה אופטימיזציות כל הזמן. אם אתם מפרסמים בגוגל, הסתכלות על המילים הממירות ביותר שלכם ב- Adwords יכול לעשות את העבודה.
כדי לעשות מחקר מילים מתאים שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
- איזה מילים מתארות הכי טוב את האפליקציה שלכם ?
- באיזה מילים המתחרים שלך משתמשים ?
- איזה מילים מתארות את המותג שלכם הכי טוב ?
הגדלת כמות הורדות
כמות ההורדות של האפליקציה שלכם משפיעה על המיקום בחיפוש. ככל שכמות ההורדות גדולה יותר (כלומר האפליקציה פופולרית יותר) כך המיקום שלה טוב יותר. אם כך, איך משפרים את כמות ההורדות ?
ישנם הרבה דרכים: פרסום סלולרי בפייסבוק, פרסום סלולרי בגוגל, הנגשת ההורדה על ידי Qr Code, קידום על ידי שליחת SMS עם לינק וכו'.
אני ממליץ לכם לקרוא את הפוסט "כל הדרכים לקידום האפליקציה שלכם"
בחירת אייקון מדהים לאפליקציה
מחקרים מראים שהאייקון של האפליקציה משפיע רבות על ההורדה. תעשו אייקון מגניב ובולט (רצוי עם מסגרת) כדי למשוך את העין של הגולש.
בקש מהמשתמשים שלך המלצות וביקורות
פופולריות, ציון טוב והמלצות טובות משפיעות משמעותית על המיקום שלכם בחנות. בקשו ממשתמשי האפליקציה לתת לכם ציון וביקורת (רצוי מאד טובה…) לאפליקציה שלכם.
ראו לדוגמא את דף הציונים וביקורת של Waze ב- App Store. ברור שזה גורם למשתמשים להוריד יותר וגורם לחנות לדרג את האפליקציה גבוה.
המלצות נוספות
הנה מסמך המלצות של apptmin – להורדת המסמך לחצו כאן