גוגל יצאו בסדרת סרטונים חדשה של "פגוש את המומחים הסלולריים" (באנגלית הם קוראים לזה Meet the Mobile Champs) בה הם מנסים לרכז את התובנות של מומחי שיווק במובייל בעולם לגבי האתגרים והטיפים שלהם בתחום השיווק במובייל עבור לקוחותיהם העסקיים.
ריכזנו כאן את הסרטונים המקוריים עם תמצות התובנות מכל סרטון.
Zach Morrison, VP & Director of SEM at Elite SEM
לנוע מהר – לקוחות חייבים לנוע ולהתקדם מהר הרבה יותר לגבי השיווק שלהם באמצעות הסלולר – שיווק סלולרי זול יותר בהשוואה לאמצעי שיווק אחרים ונפח החיפוש של משתמשים גדל מאד . ארגונים שמחכים מפסידים. הוא ממליץ לנוע הרבה יותר מהר כי זה תחום מתפתח.
למדוד הכל – הוא ממליץ למדוד כל פעולה שמתבצעת בסלולר בעקבות פעולה שיווקית – מכירה, שיחה, רישום לרשימת תפוצה, ניווט. לכל פעולה שיווקית כזו יש ערך ולא נכון למדוד רק פעולה מסויימת.
לבדוק ולנסות – אין מספיק היום מחקרים ונתונים לדעת איזה פעולה או דרך תעבוד שיווקית טוב עבורכם ועבור המוצר שלכם. לכן ההמלצה שלו לבדוק הכל, למדוד ולראות מה מצליח. עלויות השיווק במובייל נמוכות ומביאות תוצאות טובות ולכן כדאי לנסות סוגי פעילויות שונות.
להפעיל מספר טלפון שונה לפעילות במובייל – הוא ממליץ לפעילות של פרסום במובייל להפעיל מספר טלפון שונה מהמספר הרגיל של החנות או מוקד המכירות כדי לאפשר למדוד כמה שיחות הגיע מתוך הקמפיין הרלוונטי במובייל.
תמיד לקשר להצעה עסקית – כאשר מבצעים פעילות של הבאת לקוחות לחנויות, חייבים לתת ללקוח את הסיבה לבצע את הפעולה. בדרך כלל לקוחות מחפשים קופונים או הצעה מיוחדת בחנות ולכן צריך לקשר את הקמפיין להצעה הזו. כלומר אם לדוגמא מבצעים פעילות של ניווט והפנייה לחנות (נניח על ידי קמפיין פרסום בחיפוש בגוגל) צריך להגיד ללקוח למה הוא צריך לנווט לחנות ומה ההצעה שמחכה לו שם.
Jeffrey Hinz, Managing Partner & US Digital Director at MediaCom
אתר סלולרי הוא הבסיס לכל פעילות סלולרית – השאלה הראשונה שהוא שואל את הלקוחות שלו האם יש להם אתר סלולרי. אתר סלולרי הוא הבסיס לכל פעילות שיווקית כיוון שהוא מאפשר לתפוס לקוחות סלולריים ולתת להם שירות גם בפלטפורמה הזו.
מדידה של פעילות שיווקית במובייל – לדעתו כלי המדידה של האינטרנט (צפייה, הקלקה וכו') לא מתאימים למובייל. צריך למדוד דברים אחרים שמתאימים לפלטפורמה הזו – חווית לקוח, כוונות רכישה, הבאת לקוחות "טובים ורלוונטיים" שאכן קונים, הכוונה לחנויות וכו'.
וידאו עובד מעולה במובייל – הוא ממליץ להפיק חומרי וידאו (לרוב הלקוחות כבר יש היום במילא) ולשווק אותם נכון במובייל בכלים פשוטים יחסית. זה מאפשר לקבל תוצאות טובות מאד כי משתמשים סלולרים אוהבים לצפות בוידאו וזו פלטפורמה מעולה לזה.
Tom Cramer, Strategy Director & Mobile Lead at Razorfish
לשלב את מובייל כחלק מהתהליך השיווקי הכללי – הוא ממליץ לא להתייחס לשיווק במובייל ככלי בפני עצמו אלא כסינרגיה עם כלל כלי השיווק והאסטרטגיה של הארגון.
תהיו סקרנים – בתחום חדש כמו שיווק ופרסום במובייל הרצון והסקרנות לנסות דברים חדשים וכלים חדשים הוא חשוב מאד גם אם אין מודל החזר מוכח על ההשקעה בכל מה שאתם עושים ומנסים.
David Berkowitz, VP, Emerging Media at 360i
תגדירו טוב יותר את המטרה השיווקית שלכם במובייל – כאשר אתם מתחילים קמפיין סלולרי, תגדירו היטב מה המטרה שלכם. לא מספיק להגיד "הגדלת מכירות" צריך לחשוב מה זה אומר. האם הכוונה הבאת יותר אנשים לחנות ? האם לאפשר להם לחוש ולהתרשם מהמוצר בידיים ?האם להגדיל את סל הקניות שלהם שלהם בחנות ? אם תגדירו נכון את המטרה שלכם, תוכלו לממש אותה יותר בקלות.
הרחבה בקלות של קמפיין – היתרון הגדול של המובייל זה שתמיד ניתן להרחיב את הקמפיין לעוד משתמשים ולקוחות פוטנציאלים כי היקף השימוש הוא גדול מאד. זה מאפשר לקחת קמפיינים מוצלחים ולהגדיל אותם עוד יותר.