שיווק במייל
אם גם אתם רוצים ללמוד איך לבצע שיווק במייל – הגעת למקום הנכון, ומומלץ לקרוא עד הסוף.
נתחיל בהקדמה, כמעט כל עסק צריך לקיים קשר עם לקוחותיו לצורכי שיווק, מכירה, שירות ותפעול.
מאמר זה לא יעסוק בתיאוריה, אלא או יעזור לכם להכיר תכל"ס מערכת באמצעותה תוכלו לבצע שיווק במייל .
הפעולות פשוטות לביצוע והמערכת מכילה חומרי עזר אשר ינחו אתכם בתהליך וכמובן מוקד תמיכה בעברית עומד לרשותכם.
שיווק במייל – ערוץ משתלם ביותר לעסקים
לפני שנצלול לעומק המאמר, חשוב לדעת כי שיווק במייל הוא אחד מערוצי הקשר החשובים ביותר שעסק יכול לקיים לקיים עם הלקוחות שלו.
בתעשייה נהוג לומר שההחזר על ההשקעה בערוץ זה הוא מהגבוהים שיש והוא עומד על החזר של כ – 40$ לכל 1$ שמשקיעים.
חשוב – שיווק במייל אשר נעשה בצורה נכונה, מקצועית ולאורך זמן – אינו יכול להתקיים מתיבת המייל הפרטית שלכם או של העסק,
אלא עליו להתבצע באמצעות מערכת מקצועית לדיוור אלקטרונית. במאמר זה יסוקרו התכונות של מערכת הדיוור שלנו מבית InforUMobile.
יתרונות השימוש במערכת דיוור מקצועית:
- קלות שימוש ותפעול.
- הקמת דיוורים באמצעות תבניות מוכנות מראש
- אפקטיביות
- יכולת עמידה בחוקי הספאם
- יכולת מעקב נוחה אחר תוצאות כל קמפיין (ממשק דוחות מקצועי).
המאמר מכיל הצעות לביצוע, כך תוכלו להפיק מכל סעיף תועלת, מומלץ לעבור עליהן ולבחון אם נדרש שיפור באי מיייל שלכם.
להלן רשימת הנושאים שיעזרו לכם לבצע שיווק במייל באופן מקצועי:
1. סיגמנטציה (פילוח קהלים)
אחד הנתונים המשפיעים ביותר על איכות ביצועי שיווק האימייל, הוא התאמת המסרים בו, לקהל היעד שנחשף אליו.
ככול שהמסרים מתאימים ומשרתים יותר את קהל הקוראים, כך יגדלו אחוזי הפתיחה, אחוזי ההקלקה ותעלה ההיענות להצעות המוצגות במייל.
כדי ליצור את ההתאמה הזו ולהביאה לרמה הטובה ביותר, נדרש מהעסק השולח את האי מייל, להכיר כמה שיותר את קהל לקוחותיו.
יש להכיר את הצרכים שלהם, את "הכאבים" שלהם, ולדעת האם המוצר או השירות המוצע בדיוור האלקטרוני בכלל רלוונטי להם.
כמו כן, כיוון שלא כל הלקוחות דומים, העסק צריך לייצר סגמנטים של תתי לקוחות כדי לדעת לפנות לאותו סגמנט עם המסר המתאים לו.
חקר שוק אשר נעשה בחברת HubSpot מצא שכל מדדי ה-KPI של שיווק במייל השתפרו בקרב עסקים שפילחו את הרשומות שלהם ושלחו מייל ייחודי ושונה לכל רשומה.
למשל אחוזי הפתיחה עלו ב 39% וכמות הלידים עלתה ב 24%.
הצעה לביצוע:
פלחו את הרשומות שלכם לקבוצות הומוגניות ככל האפשר ולאחר מכן נסו להיכנס לראש של הלקוחות בכל רשימה ולחשוב איזה תוכן יעניין אותם ויעניק להם את התועלת הרבה ביותר.
ובהתאם לזאת צרו דיוור מותאם לכל רשימה. הדרך הטובה ביותר לעשות סיגמנטציה היא לפי התגובה של הלקוח לתכני הדיוור לכם.
מערכת InforUMobile מאפשרת לכם לחלק את קהל היעד שלכם לסגמנטים (קבוצות קהלים) שונות בצורה אוטומטית.
לדוגמא: אם אתם חנות שמוכרת נעליים, סוודרים ובגדי ילדים מומלץ לחלק את הקהל שלכם בדרך הבאה:
- להכין דיוור לכל רשימת הלקוחות שכולל פריט שמאפיין כל סגמנט. לדוגמא הדיוור יכלול מוצר אחר שהוא מקטגוריית הנעלים, מוצר אחד מקטגוריית הסוודרים ומוצר אחד מקטגוריית בגדי הילדים.
- לחבר את הלחיצה על הכפתור (או הלינק) שמפנה לאתר למוצר מהקטגוריה (נניח בגדי ילדים) להוספת האדם הלוחץ אוטומטי לקבוצה של מתענייני בגדי ילדים (המערכת עושה זאת עבורכם בלחיצת כפתור).
נכנסים להגדרות הלינק (או הכפתור) ולוחצים על "פעולות באנשי קשר"
- בוחרים בקבוצה רלוונטית אליה רוצים להוסיף את הלוחץ בצורה אוטומטית. במקרה שלנו תהיה זו קבוצת "מתענייני בגדי ילדים"
- כעת שתשלחו את הדיוור, כל מי שילחץ על הכפתור יכנס לקבוצה הרלוונטית בצורה אוטומטית וכך אספתם קבוצה/סגמנט של מתענייני בגדי ילדים.
- עכשיו אתם יכולים לדוור רק סגנמט זה באופן קבוע יותר ועם תכנים רלוונטים לבגדי ילדים.
- המשמעות היא – הגדלת כל מדדי ה- KPI שלכם בדיוור בסגמנט הספציפי.
2. פרסונליזציה – התאמה אישית
הצרכן המודרני התרגל לכך שהפניות אליו נעשות באופן אישי. תמו הימים שבהם ניתן היה לשגר ניוזלטרים גנריים ולצפות שהלקוח ימצא את עצמו במסרים המוצגים בו.
אחוזי הפתיחה של אי-מיילים שהכילו פנייה אישית היו גבוהים יותר מאלו ללא פרסונלזציה.
על פי מחקר של חברת Campaign Monitor אי מיילים הנשלחים עם שורת נושא מותאמת אישית הם בעלי סיכוי גבוה ב 26% להיפתח.
הצעה לביצוע: ניתן לבצע פרסונליזציה ב- 2 מקומות שונים: בשורת הנושא ובגוף המייל.
פרסונליזציה בשורת הנושא:
מומלץ לשלב פרטים פרסונליים של הנמען בתוך שורת הנושא. לדוגמא: את שמו ("דני, מחר מתקיים מבצע….") או את כתובותו ("מבצע מיוחד לתושבי הרצליה…").
מערכת InforUMobile מאפשרת לבצע פרסונליזציה בשורת הנושא של המייל בצורה פשוטה ומהירה ביותר בתוך מסך הגדרות הדיוור.
בשורת נושא ניתן להכניס כל שדה מותאם שטענתם לאנשי הקשר.
פרסונליזציה בגוף המייל:
ניתן בקלות במערכת לשלב שדות מתוך אנשי בתוך הדיוור עצמו. כך הופך השיווק במייל לאישי יותר וכאמור מניע לפעולה יותר.
3. רשימת המיילים – מעודכנת
פעמים רבות עסק צובר לעצמו רשומות לאורך תקופות ארוכות וכאשר הוא מחליט לבצע אליהם שיווק במייל,
הוא מוצא שאחוזי ההיענות של הרשומות שלו "מאכזב". לעיתים הסיבה לכך היא פרוזאית ביותר – הרשימות אינן מעודכנות או שאין לנו את פרטי המייל שלו אלא רק את הטלפון
וכך מגיע הדיוור אל תיבות לא רלוונטיות או ישנות. ולכן הקמפיין לא מצליח כמצופה – אך ניתן לפתור זאת בקלות.
הצעה לביצוע: העסק צריך לבצע פעולה פשוטה אך חשובה, עליו לבצע טיוב רשומות. כך שהרשומות יכילו רק כתובות מייל אקטואליות ורלוונטיות.
שיטה מצוינת לביצוע פעולה זו היא קמפיין שאנו קוראים לו "טיוב רשומות". השיטה היא שאם יש לכם את הטלפון של הלקוח אפשר באמצעותו לקבל את פרטי המייל המעודכנים.
כך מתבצע הקמפיין:
- הכנת דף נחיתה שכולל הטבה ללקוח שישאיר את פרטי המייל המעודכן שלו. (יש לציין כי כתובת זו תכנס לרשימת התפוצה שלכם).
- הגדרה שכל מי שמילא פרטים יכנס אוטומטית לרשימת התפוצה במערכת.
- שליחת הודעת סמס לכל רשימת התפוצה עם לינק לדף הנחיתה מהסעיף הקודם.
- בסיום הקמפיין יצרתם לעצמכם רשומות מעודכנות זמינות לדיוור.
4. שורת נושא – מושכת לקריאה
תיבת המייל של של כולנו, מלאה בהדעות מייל שונות. לפיכך כמות "הרעש" בתיבת גדולה, וקיים אתגר להתעלות מעל אותו "רעש" יום יומי בתיבת המייל.
הדברים המרכזיים שמניעים לקריאת ופתיחת אי מייל הם: שם השולח, שורת הנושא בעלת מסר ברור ורלוונטי.
הצעה לביצוע: נסו לנסח את שורת הנושא כך שתהיה ברורה ומושכת לקריאה. ללא סימני פיסוק, או איקונים מיותרים או מוגזמים,
לא מתחכמת ורלוונטית עד כמה שניתן לקהל היעד אליו אתם שולחים את האי מייל.
הנוסחה המנצחת לשורת נושא מתאימה היינה סקרנות + הטבה. כלומר: יש לנסות לייצר סקרנות לגבי מה יש בתוך הדיוור תוך הבטחה להטבה מתאימה.
בנוסף מומלץ להשתמש בכותרת משנה (PreHeader) שגם היא מגדילה את אחוזי הפתיחה.
בנוסף ניתן להשתמש בכלי של "המלצות לשורות נושא". שימוש בו יעזור לכם מאוד לבחור שורות נושא מוצלחות שמניעות לפעולה.
להרחבת הידע בנושא זה ניתן לקרוא מאמר בבלוג שלנו בנושא: 10 טיפים לכתיבת שורת נושא שיוצרת אחוזי פתיחה מדהימים
5. עיצוב הניוזלטר – הנעה לפעולה
לעיתים אנו חווים תופעה של אחוזי פתיחה סבירים של הניוזלטר, אבל אחוזי ההיענות הם נמוכים מהצפוי. במקרה כזה מומלץ לבחון את העיצוב של הניוזלטר.
עיצוב שנראה לא מקצועי יכול להפחית דרמטית את ביצועי השיווק במייל.
קריאה לפעולה – יש להקפיד שכפתורי הקריאה לעפולה יהיה ברורים "ומעל לקיפול",
כך שגם במבט ראשוני ולא צורך לגלול מטה, הגולש יבחין בהם ויוכל לנקוט בפעולה – כלומר ללחוץ על הכפתור.
הצעה לביצוע: נסו לבנות את הדיוור שלכם בהתאם לכללי האצבע הבאים:
- השתמשו בתמונות איכותיות, ברורות, וקשורות לתחום המייל והעיסוק שלכם
- בחרו בתבנית שקיימת במערכת – היא כבר עוצבה על סמך כל ה- Best Practice
- אל תצופפו את העימוד של המייל
- הקפידו על ריווחים נוחים לקריאה בפיסקאות
- אל תשכחו שחלק נכבד המדיוורים שלכם יפתח ויקרא במכשיר סלולרי, ולכן יש להקפיד עוד יותר על עיצוב נקי ונוח לקריאה.
במחקר של חברת Adestra נמצא כי 61% מהאי מיילים נקראים ממכשיר סלולרי או טאבלט.
צילום מסך של בחירת התבניות אשר תקל עליכם את הבנייה ותאפשר עבודה עם תבנית שכבר נבדקה ונמצאה כטובה.
6. שם השולח – יש לשדר אמינות
לשם השולח ישנה השפעה ניכרת על אחוז הפתיחה של דיוורים.
שם שולח לא ידוע, או שם שנראה מעורפל יגרום למקבל האי מייל לחשוש ולתמוה מי שלח לו את הדיוור.
מספיקות כמה שניות כאלו של תהייה כדי שהסיכויים שהוא יפתח את המייל יצנחו דרמטית.
הצעה לביצוע: השתמשו ככל הניתן בשם החברה שלכם כשם השולח, פעולה זו גם מורידה חששות וגם מגבירה את החשיפה והמודעות למותג שלכם.
אם אין לכם שם לחברה, או שהוא לא משמעותי עבורכם, הקפידו להשתמש בשם אמיתי שלכם.
פעולה פשוטה זו עשויה לשפר משמעותית את אחוזי הפתיחה של הדיוורים שאתם שולחים.
חשוב לציין בסעיף זה גם לגבי כתובת השולח. אסור לשים כתובת Gmail בכתובת השולח כיוון שדיוורים אלו יסומנו על ידי Gmail בספאם או יחסמו.
לכן בכתובת שימו מייל אמיתי של חברה על דומיין שלכם.
צילום מסך מתוך מערכת InforUMobile, בשלב בחירת כתובת השולח.
7. רשימת התפוצה – מנעו שחיקה
במידה ואתם שולחים דיוורים בעלי אופי דומה ובתדירות גבוהה, הלקוח מתחיל לגלות סימני עיוורון ואדישות למייל שלכם בגלל שלא לא חידשתם לו וכל פעם הוא מקבל תוכן זהה מבחינתו.
דבר זה גורם לירידה באחוזי הפתיחה, אחוזי ההקלקה ואפקטיביות השיווק במייל שלכם.
הצעה לביצוע:
- שילחו גם מייל בעל הקשר אקטואלי. לדוגמא דיוורים הקשורים לחגים ומועדים (פסח, שבועות ועוד),
אירועים אקטואליים. דיוורים אלה "ישברו" את רצף הדיוורים הרגיל שלכם וימנעו את השחיקה.
מקובל מאד לתכנן ולנהל שליחות אלו מראש. עבדו מול יומן, סמנו לכם את האירועים הקרובים
והרלוונטיים ותתכננו תוכן רלוונטי לאירועים אלו הקשור לפעילות העסקית שלכם. - מעת לעת, שלבו תוכן וערך שאינו מבוסס מבצעים ומכירות, מעשיר את הידע או של הלקוח.
(לדוגמא, שילחו טיפים לשימוש במוצר שלכם, מדריכים ושאלות נפוצות בתחום בו אתם עוסקים, תכני העשרה וכו'.) - אל תחששו להציג ללקוחות שלכם תוכן ומידע מצד שלישי היכול לתרום ערך ללקוחות שלכם.
8. הנעה לפעולה – חייבת להיות ברורה וישימה
פשוט ככל שזה ישמע – יש להנחות את קהל הקוראים מצופה ממנו לעשות בסיום או במהלך קריאת הדיוור האלקטרוני שלכם.
באנגלית נקראת פעולה זו בשם הברור כל כך: (Call to Action-CTA).
משווקים ועסקים רבים נוטים לחשוב שעצם הצגת התוכן שלהם בפני הלקוח הפוטנציאלי היא שתוביל לפעולה,
אבל בפועל חשוב מאוד להורות לגולשים מה עליהם לבצע.
הצעה לביצוע: בתוך האי מייל שלכם הוסיפו כפתורים שעליהם קריאה ברורה לפעולה. חשבו על המיקרו-קופי שיופיע על הכפתור עצמו.
נסו למקם בסיומו של כל מאמר בניוזלטר כפתור קריאה לפעולה.
אם אתם מציעים גם הצעה עסקית קונקרטית, ניתן להוסיף קריאה לפעולה בסגנון: "לפרטי המבצע – לחצו כאן", או, "למימוש ההטבה לחצו כאן".
הקפידו שבכל עת יהיה ברור לקורא מה עליו לבצע בשלב הבא.
דוגמא לכפתור:
יצירת כפתור במערכת InforUMobile היא פשוטה. גררו אובייקט כפתור מסרגל הכלים מצד שמאל לתוך הדיוור שלכם והגדירו את מאפייניו בחלון.
9. צמצום – הדרך להגדלת אינטראקציות
נסו להכניס לניוזלטר שלכם כמות מדודה של אניפורמציה. אל תעמיסו, הואיל ולגולש יש זמן נתון לקריאה ומידת תשומת הלב שלו נמוכה בדרך כלל.
הצעה לביצוע: לאחר שתסיימו לרשום את המייל שלכם, עברו עליון בשנית ונסו להוריד את כל המשפטים והתוכן שאינו הכרחי.
תופתעו כמה ניתן לקצר כל תוכן.
10. תוכן בעל ערך הציגו בחלק העליון של המייל
לעתים אתם כותבים תוכן מעולה או מבצע בעל ערך רב אך הלקוח לא נחשף לאותו פריט תוכן בגלל שהמייל שלכם ארוך ואותו פריט היה מתחת לקו הגלילה.
(כלומר הלקוח היה צריך לגלול מטה את הדיוור כדי לראות אותו).השטח בראש הדיוור לפי הגלילה הוא השטח החשוב ביותר בדיוור שלכם.
התכנים בשטח זה יוצגו לכל הלקוחות שפתחו את הדיוור ישר במבט הראשון. לכן חשוב לעשות שימוש מושכל ויעיל בשטח.
הערה: במובייל נושא זה מתחדד יותר עקב המסך הקטן.
הצעה לביצוע: במידה ויש מספר מוצרים אותם התכוונתם לחשוף בדיוור, במקום לשם את המוצרים אחד מתחת לשני וליצור גלילה,
מומלץ לעשות גלריית תמונות המציגה את הפריטים בצורה של תמונות מתחלפות אוטומטית.
שימוש בכלי זה מאפשר לכם מיקסום של אותו נדל"ן יקר בראש הדיוור.
צפו בסרטון כיצד מבצעים זאת בקלות במערכת:
11. דוחות- למדו מהם
עולם השיווק במייל הוא מדיד ביותר. ניתן למדוד בו פעולות שונות שמבצעים הגולשים (כמה פתחו את הדיוור, כמה הקליקו על הדיוור, על איזה קישורים הקליקו וכו')
ולכן על כל עסק שמבצע שיווק במייל לבצע מעקב אחר ביצועי המייל לצורך שיפור מתמיד.
הצעה לביצוע: לאחר כל משלוח של דיוור ללקוחות, כנסו לממשק הדוחות וצפו בתוצאות (מומלץ להמתין לפחות 48 שעות בכדי לקבל תוצאות רחבות יותר).
בממשק הדוחות של InforUMobile תוכלו לבדוק פרמטרים רבים, מהם תוכלו ללמוד להמשך.
ראו צילום מסך של ממשק הדוחות שמראה במבט כולל את נתוני קמפיין הרלוונטי.
איך משפרים את הדיוור על בסיס נתונים אלו ?
החוכמה במשפכי שיווק היא להבין היכן נושרים רוב הלקוחות שלא ביצעו את הפעולה שרציתם שיבצעו.
הנקודות העיקריות שיש לשם אליהם לב לצורך שיפור:
הפער בין "נשלחו" לבין "נשלחו בניכוי שגויים" – מעיד על כמות הלקוחות שכתובות המייל שלהם לא מעודכנות אצליכם. לשיפור ראו סעיף 3 בפוסט זה.
הפער בין "נשלחו בניכוי שגויים" לבין "נפתחו" – מעיד על שורת נושא לא מספיק אטרקטיבית. לשיפור ראו סעיף 4. סעיף 2 של פרסונליזציה בשורת הנושא, סעיף 6 לגבי שם שולח.
הפער בין "נפתחו" לבין "הקליקו" – מעיד על איכות התוכן, עיצוב האי מייל והרלוונטיות של התכנים. לשיפור ראו סעיף 1 לגבי סגמנטציה, וסעיף 2 של פרסונליזציה,
סעיף 5 לגבי עיצוב, סעיף 7 לגבי שחיקת רשימת התפוצה, סעיף 8 הנעה לפעולה, סעיף 10 לגבי גלילה, סעיף 12 לגבי זמני משלוח, סעיף 14 לגבי תאימות לפלטפורמות שונות.
12. זמני משלוח האי מייל
כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוח באמצעות האי מייל, עליכם להילחם עם שאר הדיוורים המציפים אותו בתיבת הדוא"ל.
לפעמים לשעת השליחה יכולה להיות השפעה על אחוזי הפתיחה של האי מייל. שכן, אם הוא ממוקם בתיבת הדוא"ל מתחת לעשרות הודעות אחרות שממתינות לקריאה,
יורדים הסיכויים שהוא יקרא. מחקרים מראים שהשעות הטובות ביותר למשלוח אימייל הם בשעות הבוקר המוקדמות,
(0:7:00-0:8:00), או לאחר שעות העבודה (בסביבות 16:00 -17:00). שעות אלו יאפשרו לדיוור שלכם להתמקם בחלקה העליון של תיבת הדוא"ל ובכך לזכות במרבית תשומת הלב.
(כמובן שיש לתת את הדעת על שעות שונות בין מדינות).
הצעה לביצוע: בדקו את מדדי ההצלחה השונים של האי מייל שלכם בהקשר של שעות משלוח. נסו לבחון איזו שעה ביום מייצרת לכם את הביצועים הטובים ביותר.
תוכלו להעשיר את הידע שלכם כאן: כללי אצבע לתזמון נכון לשליחת הניוזלטר שלכם
13. אחוזי הקלקה והמרה נמוכים
המטרה המרכזית של הדיוור שלכם בדרך כלל זה הנעת הגולש לפעולה שאתם רוצים שהוא יבצע או הבאת הגולש לאתר שלכם לקריאת תוכן.
לעיתים כמות גדולה של נמענים קוראים את הדיוור שלכם אך אינם נוקטים בפעולה שרצית שיעשו (נניח הקלקה על כפתור שמוביל אותם לאתר ה- eCommerce שלכם לצורך רכישת מוצר).
שליחת דיוור ללא ההמרה הסופית היא חסרת ערך ולכן חשוב מאד לשפר מרכיב זה בדיוור.
הצעה לביצוע: שימוש בטיימרים (מונים סופרים לאחור) בתוך המייל שלכם הוכח מחקרית כמעלים אחוזי הקלקה ב- 34% לעומת דיוורים ללא טיימר.
הטיימר גורם ללקוח תחושה של לחץ שהמבצע נגמר ואם הוא לא יקליק על הדיוור הוא "יפספס".
מערכת InforUMobile מכילה כלי מובנה להכנסה פשוטה ומהירה של טיימרים לדיוור כולל עיצוב הטיימר, קביעת מועד המבצע, מה קורה לאחר מועד זה וכו'.
ראו כאן כיצד להוסיף טיימר לדיוור שלכם:
סיכום: אסטרטגיה כוללת לביצוע שיווק במייל
שיווק במייל יכול להיות אפיק הכנסה משמעותי עבור עסק שיודע להשתמש בו נכון. נסו לעקוב אחר הנושאים שעלו במאמר זה ולשנות את מה שנדרש באימייל שלכם. בנוסף,
אל תתנו ליד המקרה לשלוט, אלא פעלו בהתאם לאסטרטגיה קבוע מראש. רשמו ביומן מועדים בהם אתם רוצים לשלוח את המייל ללקוחות.
ממועד היציאה "גזרו לאחור" מספר ימים בהם תכינו את המייל. נסו לשמור על קו עיצובי אחיד, אשר יעזור ללקוחותיכם לזהות מיד את המייל שלכם.
שלבו במייל תוכן מועיל ללקוחות ומותאם לשלב הצרכני בו הם נמצאים. עקבו אחר דוחות, הסיקו מהם תובנות ובצעו שיפורים בהתאם.
שיטות, תכנים ופעולות שאינן יעילות עבורכם – הפסיקו, פעולות שעובדות עבורכם – שכפלו ותגברו.
מדדו כמה לידים מייצר לכם כל משלוח של מייל ובדקו את ההחזר על ההשקעה שהוא מייצר עבורכם.
לאחר תקופה קצרה של ביצוע הפעולות שתוארו במאמר, תגלו שערוץ השיווק והתפעול באמצעות מייל,
מייצר עבורכם תוצאות עסקיות טובות יותר, מזרים לידים, מגדיל הכנסות ומחזק את הקשר עם הלקוחות שלכם.
נשמח לייעץ ולסייע בנושא.
בהצלחה.
סרט המראה איך מקימים דיוור במערכת InforUMobile: