שיווק באינטרנט הוא חובה היום לכל עסק. שימוש בו מעניק לעסק יתרונות רבים:
פרסונליזציה – ניתן להתאים את מסרי הקמפיין של העסק אל הלקוח. ניתן לפלח את הלקוחות של העסק לסגמנטים שונים ולכל אחד מהם להתאים מסר ייעודי.
מדידות – כל פעולה שמתבצעת במערכות האינטרנטיות, ניתן למדידה ולפי כך לשיפור ואופטימיזציה – כלומר לשיפור מתמיד.
נגישות ללקוחות – כיום לכל לקוח פוטנציאלי שלכם יש מחשב, או מכשיר סלולרי. והמכשיר הסלולרי נמצא עליו ואתו בכל עת, ולכן כולם יכולים להיות חשופים כל הזמן ובכל מקום אלל מסרי הפרסום שלכם. זהו יתרון עצום אשר רק לפני מספר שנים לא היה אפשרי כלל!
קלות תפעול והקמה – אין עוד צורך בהורדה והתקנת תוכנות כבדות, או ברכישת רישיונות הפעלה מורכבים. די להיכנס לאתר האינטרנט של המוצר שתבחרו, להירשם לשירות, לבצע את התשלום און ליין ולהתחיל לשווק באמצעות הפלטפורמה שבחרתם. אפשר ממש להתחיל לעבוד עם השיווק שלכם תוך דקות ספורות!
חיסכון בעלויות – בימים אלו של מהפכת השיווק באמצעות האינטרנט ובזכות היכולת להציג את הפרסום רק בפני הקהל המתאים, לא נדרש המפרסם, או בעל העסק לשלם לגופי תקשורת תקציבי עתק. כיום הוא יכול לחשוף את הקמפיינים בפני הקהל הנדרש לו ובכך לחתוך את עלויות הפרסום שלו.
מחקר שוק של חברת Gartner מצביע על כך ש-40% מהמשיבים ציינו ששיווק באינטרנט ייצר להם תשואה גבוהה ב-40% יותר מאשר שיווק במדיות המסורתיות.
לשיווק באינטרנט ישנם הרבה כלים, שיטות, דרכי פעולה, מומחים ויועצים, אולם קשה למצוא מאמר אחד אשר מרכז את כל התחום ומאפשר לבעל עסקים לדעת מה לעשות ויותר מזה איך ומה עליו לעשות "תכל"ס" בכדי להתחיל לשווק באינטרנט.
זו הסיבה שכתבנו את המאמר הזה והוא אמור לספק לכם את עיקרי הפעולות הנדרשות לביצוע וגם לכוון אתכם בדיוק איך לבצע את הפעולות המתוארות בו. המאמר יסקור לצד הנושאים התאורטיים, גם שיטות פעולה מעשיות, לינקים מדויקים לפלטפורמות השונות וסדר פעולות הגיוני ופשוט לביצוע.
אנו מקווים שתפיקו את המירב ממאמר זה, ושהוא יאפשר לכם להניע את השיווק האינטרנטי שלכם, להתמיד בו ולשפרו לארוך הזמן. בהצלחה!
המאמר מכיל גם תיאוריה וגם מעשה. את הצעדים המעשיים שעליכם לבצע תוכלו למצוא בכל אחד מהפרקים, תחת הכותרת: "תכל"ס – איך עושים זאת"
באו נתחיל: לפני הכול חשוב להבין נקודה מרכזית בעולם השיווק באינטרנט, אשר לעיתים רבות אינה נלקחת בחשבון או שאינה מיושמת כהלכה:
לפני תחילת פעילות השיווק עליכם לקבוע מטרות עסקיות ולהכיר את קהלי היעד אליהם אתם רוצים לפנות.
האינטרנט הוא מרחב כמעט אין סופי, המכיל אפשרויות שיווק רבות, ולעתים בעלי עסקים הולכים לאיבוד ומנסים לבצע "קצת מהכול". הם נוטים בטעות לחשוב שעליהם להציג את המידע שלהם בפני כולם ועליהם לנסות ולהגיע אל כולם – כי הרי האינטרנט מאפשר זאת…
אבל האמת היא, שההפך הוא הנכון, דווקא כיוון שניתן מבחינה טכנית להגיע אל כל כך הרבה אנשים בעזרת שיווק באינטרנט, אז על בעל העסק להתמקד ולנסות להגיע אל האנשים שעשויים לרכוש את מוצרים או השירותים שהעסק שלו מספק.
לכן השלב הראשון בתחילת פעילות השיווק באינטרנט הוא חשיבה על "הפרסונה השיווקית שלכם". כלומר מיהו לקוח הקצה אשר עשוי להתעניין בהצעה שלכם כאשר ייחשף לה באינטרנט. וגם הכי צפוי לרכוש מכם בסופו של תהליך.
למשל לאיזה גיל מתאים השירות/מוצר שלכם, האם הוא מתאים לנשים, גברים, או לשניהם, האם ישנה הגבלה באזורים הגאוגרפיים שיכולים לצרוך את השירות שלכם (למשל רק בישראל, רק באזור המרכז וכו'). חשוב גם שתדעו מה מניע את הלקוחות שלכם לשימוש במוצרים/שירותים שלכם, מהוא "הכאב", או הצורך אשר בגינם הם נצרכים לשירות שלכם. האם יש להם חלופות ומה יגרום להם לקנות דווקא מכם.
אתם אתם עסק אשר מוכר B2B, אז עליכם גם לחשוב מיהו האדם/אישה בארגון אשר מקבל את החלטות הרכישה הקשורות במוצרים שלכם ומהם שלבי ההחלטה שעוברים עליהם בתהליך קבלת ההחלטות בדרך לרכישה.
את שלבי ההחלטה של מקבל ההחלטות ניתן לחלק ל-3 שלבים מרכזיים:
1. מודעות לבעיה
2. שיקולי רכישה
3. רכישה
ובהמשך התהליך, ניתן גם להוסיף 2 שלבים נוספים:
4. נאמנות למותג
5. לקוח ממליץ
בכל אחד מהשלבים הללו נדרשים מסרים שונים במאמצי השיווק שלכם באינטרנט.
חברת hubspot היא האחראית המרכזית למנוח זה וניתן ללמוד רבות מההדרכות שהיא מספקת בנושא. תוכלו להתעמק עוד בנושא ולהוריד תבנית אשר תעזור לכם ליצור את הפרסונה השיווקית של העסק שלכם במאמר המקיף הזה How to Create Buyer Personas for Your Business.
הרציונל מאחורי מחשבה זו הוא שככל שתיטיבו לחשוב ו"להכיר" את הפרסונה השיווקית שלכם, כך תוכלו למקד את המסרים השיווקים שלכם ולבחור בצורה נבונה את ערוצי הפרסום המתאימים ביותר.
לדוגמה: אם למשל אתם מוכרים מוצרים לגיל השלישי, אזי כנראה שלא תעלו קמפיין באינסטגרם או סנאפ צ'אט. אם המוצר שלכם זמין רק בישראל אז לא תפרסמו אותו בחו"ל וכו'.
לאחר שביררתם וקבעתם מי הן הפרסונות השיווקיות שלכם, אתם יכולים לעבור לשלב הבא:
הגדרת מטרות: בשלב זה עליכם לדעת ולהחליט מהן המטרות אשר אתם רוצים להשיג בעזרת השיווק האינטרנטי של העסק שלכם. המטרות יכולות להיות למשל:
- השגת לידים שיובילו לשיחות מכירה וביצוע עסקאות.
- הגברת מודעות למוצר\שירות שלכם אשר תוביל להכרות רחבה ומעמיקה יותר.
- הגדלת מעורבות הגולשים עם המותג שלכם.
לכל מטרה שיווקית דרכים ואמצעים שונים להשגתה. לאחר שהגדרתם לכם את מטרות הפעילות השיווקית אתם יכולים להתקדם לשלבים המעשיים יותר.
השלב הראשון שיש לבצע, ללא קשר לערוץ או למטרה שבחרתם הוא:
הנחת תשתיות לשיווק באינטרנט:
שיווק באינטרנט מכיל מרכיבים רבים, כדי שתוכלו לבצע שיווק באינטרנט באופן מקצועי, לאורך זמן ועם יכולת שיפור מתמדת על סמך הביצועים, עליכם להניח תשתית נכונה אשר תאפשר לכם זאת.
להלן תכנית הפעולה להנחת התשתית לשיווק שלכם באינטרנט:
התכנית כוללת:
1. הקמת טופס איסוף פרטים באתר שלכם
2. הקמת דפי נחיתה מקצועיים למוצרים שלכם
3. הטמעת פיקסלים של שיווק והמרה באתר ובדפי הנחיתה
4. לקיחת פרטים מכל מתעניין בכל נקודת מגע עם לקוח
בואו נעבור על כל אחד מהשלבים:
1. הקמת טופס איסוף פרטים באתר שלכם
לעסק חשוב מאוד להגדיל כל הזמן את בסיס הלקוחות שלו. אחת מהשיטות הטובות ביותר לכך היא לצרף אנשים אל רשימת התפוצה.
דרך יעילה לבצע זאת היא באמצעות צירוף אנשים לרשימת התפוצה כאשר הם נכנסים לאתר שלכם. אל רשימת התפוצה הזו שלכם תשגרו בהמשך מסרים באמצעות דיוור אלקטרוני ו/או SMS.
ניתן לאסוף את הפרטים באתר הן באמצעות טופס שמוטמע באתר והן באמצעות Popup שקופץ בכניסה לאתר.
איסוף פרטים של גולשים אשר מגיעים לאתר שלכם, יאפשר לכם גם לבצע קמפייני רימרקטינג שונים בהמשך, ראה סעיף רימרקטינג.
תהליך הוספת טופס רישום באתר היינו פשוט, ומומלץ להשתמש במערכת מובנית מראש ולא להתחיל לתכנת בקוד את המוצר. בעת בקשת ההצטרפות מומלץ להציע למצטרף דבר כשהו בתמורה לפרטיו. למשל קבל מידע על מבצעים והטבות, הורד את המדריך בחינם, קבל עדכונים על מאמרים חדשים שיוצאים וכו'.
להלן תהליך פשוט של הוספת טופס באמצעות מערכת InforUMobile:
כללי על התהליך:
המערכת מאפשרת ליצור, לערוך ולעצב טפסי רישום לרשימות תפוצה בצורה קלה ופשוטה. את הטפסים ניתן לשתול באתר חיצוני למערכת ולאפשר בעזרתם לגולשים למסור את פרטיהם ולקבל דיוורים ומידעים שיווקיים בצורה אוטומטית ועל בסיס שוטף.
- פתחו דף נחיתה חדש ובלובי תבניות המערכת בחרו באחד מתבניות הטפסים
- לאחר בחירת התבנית, ערכו אותה עם המסרים המתאימים לעסק שלכם. העריכה פשוטה מאוד על בסיס Drag & DROP והיא מתבצעת מתוך תבניות. כל אלמנט ניתן לגרירה והזזה, כל אלמנט פתוח להגדרות עיצוביות, התוכן גמיש, ניתן להוסיף שדות טופס נוספים.
- הגדירו את הטופס למובייל ולדסקטופ וכן את דפי התודה כשם שעושים בכל טופס בדף נחיתה.
- במידה וברצוננו לצרף את ממלא הטופס באתר אוטומטית לרשימות דיוור שלנו בהגדרות הדף יש לציין לאיזה רשימת תפוצה באימייל ו- SMS הוא יצורף. (בהתאם לרשימות המוגדרות מראש שלכם במערכת)
- בסיום יש ללחוץ על כפתור שמירה בתחתית מסך ההגדרות (או על חץ המשך לאישור), דבר שיוביל למסך סיכום. במסך זה נמצא קוד ההטמעה של הטופס שזה עתה בנינו.
- על מנת לשלב את הטופס באתר שלכם, עליכם להעתיק אותו ולשתול אותו בקוד האתר היעודי.
להסבר המלא – לחצו כאן
2. הקמת דפי נחיתה מקצועיים למוצרים שלכם
דף נחיתה היינו עמוד אינטרנט שהוקם במטרה לגייס לקוחות. מגיעים אליו בדרך כלל ממודעה פרסומית מקוונת, באנר או קישור ייעודי. כאשר הגולש נחשף למידע הפרסומי ומקליק עליו הוא "מונחת" ישירות לדף הנחיתה השיווקי ומכאן מקורו של השם "דף נחיתה".
תפקידו של הדף למקד את תשומת לב הגולש למסר ספציפי שבעקבותיו תבוצע פעולה, לרבות יצירת קשר טלפוני עם בית העסק או השארת פרטים בטופס המצוי בדף בכדי לקבל מידע נוסף על השירות או המוצר המוצע.
מבחינה מבנית וחזותית, דף הנחיתה שונה מהותית מדף בתוך אתר אינטרנט. דף באתר הינו לרוב מרובה מסרים ועמוס במגוון של מידעים. בניגוד לכך דף הנחיתה הינו מתומצת וממוקד בכדי לתת ללקוח הפוטנציאלי את התחושה שהוא הגיע בדיוק למקום אליו שאף. בדף הנחיתה המלל קצר ותכליתי והחזות הגרפית נותנת את הטון.
חשוב להקפיד לייצר דפי נחיתה בתצורה המתאימה הן לגלישה ממחשב והן לגלישה מטלפון נייד. הסיבה לכך – אנשים כיום גולשים מהטלפון שלהם לא פחות ממה שהם גולשים ממחשב. הם מחפשים מידע בטלפון, חשופים לפרסומים בטלפון. הגלישה בטלפון נייד שונה במהותה מהגלישה במחשב. על מנת שתהיה אפקטיבית עליה להיות מותאמת הן למכשיר באמצעותו גולשים והן לצרכים של הגולש בו.
חקר שוק אודות נתוני גלישה ממוביל ומדסקטופ – ראו כאן
יתרונותיו של דף הנחיתה:
לדף נחיתה יש מספר יתרונות חשובים לבעל עסק המעוניין לגייס לקוחות בקלות וביעילות:
- מייצר אחוזי המרה גבוהים
- זמן הקמה קצר
- עלויות נמוכות
- תחזוקה מצומצמת
- גישה עניינית המגדילה את דחף הקנייה הקיים אצל הלקוח ומתרגמת אותו לפעולה
- יכולת איסוף פרטים במטרה לבנות מועדון לקוחות
- ציון גבוה בקמפיין Google AdWords, מקנה יתרונות בתהליך הפרסום בגוגל
מחקר מראה שככול שיהיו לעסק יותר דפי נחיתה, כך עולה כמות ההמרות שהוא צפוי לקבל.
מקור: https://blog.kissmetrics.com/what-converting-websites-do/
גם במקרה זה אנו ממליצים לא להתחיל להקים את דף הנחיתה שלכם מאפס ובאמצעות תכנות של קודים, אלא להעזר במערכת מקצועית לבניית דפי נחיתה.
1. כנסו למערכת מקצועית לבניית דפי נחיתה, כגון מערכת שלנו ב InforUMobile – בקישור הזה
2. פתחו לעצמכם חשבון. כל החשבונות הם בחינם וללא כל הגבלה במספר הדפים או התנועה אליהם
3. לאחר פתיחת החשבון תעוברו אל מערכת להקמת דפי הנחיתה
4. בחרו לכם תבנית המתאימה לכם והתחילו לעצב אותה
5. לאחר סיום עיצוב הדף, תציג לכם המערכת קישור לדף – העתיקו אותו ושמרו אותו להמשך התהליך
אל דאגה, אתם לא לבד בתהליך בניית דף הנחיתה, יצרנו עבורכם תוכן רב אשר יעזור וידריך אתכם בתהליך. התובנות שמצויות בחומרים אלו נוצרו לאור שנות ניסיון רבות בתחום ומאות אלפי דפי נחיתה שנוצרו במערכת.
הנה מאגרי המידע בתחום דף הנחיתה:
- מהו דף הנחיתה וכיצד אני יכול להפיק ממנו תועלת – לחצו כאן
- כיצד בונים דף נחיתה במערכת InfoPage – לחצו כאן
- כל מה שרצית לדעת על דף הנחיתה – אינפוגרפיקה – לחצו כאן
- סקירת תכנות מערכת דפי הנחיתה – לחצו כאן
- דף נחיתה – כיצד תשיגו יותר המרות – לחצו כאן
סרט הסבר מלא על תהליך בניית דף נחיתה במערכת InfoUMobile
3. הטמעת פיקסלים של שיווק והמרה באתר ובדפי הנחיתה
כאמור כדי לקיים שיווק מקצועי באינטרנט, חשוב מאוד להקפיד על מדידה ושיפור מתמיד של הביצועים. בכדי למדוד את ביצועי דפי נחיתה, כלומר לדעת כמה מבקרים היו בהם וכמה המרות הם מייצרים לכם, יש להטמיע פיקסלים בדפי הנחיתה.
על פי רוב מדובר בהטמעה של פיקסלים עבור 2 פלטפורמות השיווק מובילות כיום:
פייסבוק וגוגל. בכל פלטפורמה הפיקסל יכול לספק מידע על:
- גולשים אשר ביקרו באתר או בדפי הנחיתה – פיקסל הרימרקטינג
- גולשים אשר השאירו פרטים בטפסים באתר או בדפי הנחיתה – פיקסל המרות
בדפי הנחיתה: אם בניתם את דפי הנחיתה בעזרת מערכת דפי הנחיתה של InforUMobile, אזי תהליך הטעמת הקודים פשוט מאד ואינו דורש כל ידע טכני. הנה ההסבר:
- כנסו למערכת דפי הנחיתה של InforUMobile – לחצו כאן
- כנסו למסך עריכת דף נחיתה ובו ללחוץ על לשונית הגדרות דף נחיתה -ראו תמונה
- גללו למטה על שתראו את הכותרת הגיע לכותרת "מעקב" ראו תמונה .
- תחת מעקב מצאו את Analytics & Remarketing – לתיבה זו הכניסו את קוד הרימרקטינג של גוגל
- את קוד ההמרה של גוגל הכניסו בתיבת – "קוד המרה"
- את הפיקסל הבודד של פייסבוק יש להכניס בתיבת "פיקסל פייסבוק". (כיום ישנו פיקסל אחוד בפייסבוק עבור הרימרקטינג וההמרות, והמערכת שלנו כבר מבצעת לבד עבורכם את כל הפעולות הנדרשות)
- בסיום יש ללחוץ על כפתור שמירה בתחתית מסך ההגדרות.
לא מכירים כיצד ליצור את קודי ההמרה בפלטפורמות השונות – הנה ההסברים:
- כיצד להקים פיקסל המרות בגוגל – לחצו כאן
- כיצד למצוא את קוד הרימרקטינג של גוגל – ראו סרט
- הטמעת פיקסל המרה של גוגל באתרים – לחצו כאן
- כיצד למצוא את הפיקסלים של פייסבוק – להסבר המלא לחצו כאן
סרט הטמעת פיקסל פייסבוק:
צילום מסך של תהליך הטמעת הפיקסל במערכת דפי הנחיתה של InforUMobile
4. לקיחת פרטים מכל מתעניין
קחו פרטים מכל לקוח שמתעניין אצלכם (שיחת טלפון, חנות, פגישה, כנס…)
פעולה פשוטה כמו לקיחת פרטים של הלקוחות בבית העסק יכולה להשתלם מאוד מבחינה עסקית ולהגדיל כל העת את כמות הלקוחות הרשומים במועדון הלקוחות שלכם.
מועדון הלקוחות הוא זה אשר יאפשר לכם לבצע פעולות שיווק פשוטות שיכולות לייצר לעסק שלכם מכירות רבות במאמץ קטן. אולם לא תמיד מתאפשר לקחת את פרטי הלקוח בבית העסק, לא תמיד ישנו פנאי לכך וגם התהליך לעיתים מסורבל.
כדי להתמודד עם בעיה זו ניתן להקים:משפך שיווק אוטומטית באמצעות SMS.
שיטה זו מאפשרת לעסק בין היתר לבצע את הפעולות הבאות:
הרחבת רשימת תפוצה
רשימת התפוצה היא נכס השיווקי יקר ביותר לכל בית עסק.
הקמת משפך שיווק בסמס תאפשר לכם להגדיל את רשימת התפוצה שלכם בקלות ובאופן רציף, ללא מאמץ מיוחד או עלויות שוטפות גבוהות.
הגדלת מכירות
יותר אנשים יצטרפו למעגל הלקוחות שלכם וכך תוכלו להרחיב את המכירות. בנוסף כל מצטרף יקבל קופון הטבה שיניע אותו לביצוע רכישה.
לידים
כל מצטרף לרשימת התפוצה של בית העסק שלכם הופך גם לליד, אשר אליו תוכלו לפנות כחוק ולהציע לו הצעות מסחריות נוספות.
בניית קהלים לרימרקטינג
כל מורידי הקופון יוכנסו לרשימות רימרקטינג שלכם בגוגל ובפייסבוק.
אשר יוכלו לעזור לכם להפיץ עוד יותר את המסרים השיווקיים ולהרחיב את מעגל הלקוחות הרשומים שלכם.
במסגרת שירות משפך שיווק SMS כלולים:
- מספר וירטואלי לקבלת בקשות הרישום של הלקוחות מה- Offline
- תבניות מעוצבת להדפסה לצורך הצבה בבית העסק לרישום הלקוחות
- טופס אינטרנטי לרישום הלקוחות
- דף נחיתה סלולרי ובו הקופון
- ארכיון השומר את כל פרטי הנרשמים כולל מספר הטלפון שלהם, תאריך ושעה, כתובת IP וכו'
- צביעת הקהל המגיע לדף הקופון בפיקסלים של גוגל ופייסבוק (הפיקסל יסופק על ידי הלקוח)
- באנר לפייסבוק עם קריאה לפעולת לרישום
- כתיבת המסרים השיווקים הנוכחים בטפסי הרישום ובקופון
כיצד יחשפו הלקוחות למשפך השיווקי שלכם:
ב On line:
- באתר האינטרנט שלכם – באמצעות טופס רישום אינטרנטי
- בפייסבוק – באמצעות באנרים ייחודים המאפשרים שליחת SMS והצטרפות למועדון שלכם.
ב Off line:
- בבית העסק – באמצעות פרסומים מודפסים אליהם יחשפו הקונים.
דוגמאות לשימוש במשפכי שיווק:
הצורך: הרחבת כמות הלקוחות הרשומים במועדון הלקוחות של בית עסק בורגר-בסט.
השיטה: בורגר-בסט איפשרה בנקודות המגע עם הלקוח להרשם למועדון הלקוחות ולקבל קופון הטבה. בסניף עצמו, הוצב שלב שכל מתעניין שישלח SMS עם המילה "בורגר", יקבל ב-SMS חוזר הטבה של בית העסק ויצורף כחוק לרשימת חברי המועדון של בית העסק.
באתר האינטרנט של החברה, הוצב טופס קבלת הטבה ורישום למועדון הלקוחות.
דוגמה לנוסח הקריאה לפעולה בסניף : "להצטרפות למועדון לקוחות של בורגר בסט וקבלת המבורגר חינם, סמסו את המילה "בורגר", למספר 0529999200"
הודעת הסמס החוזרת שמקבל השולח: תודה שהצטרפת למועדון הלקוחות של רשת בורגר בסט. קבל במתנה המבורגר חינם בכל סניפי הרשת. לפרטים לחץ כאן http://i7u.me/1234.
הגדלת מכירות ממועדון הלקוחות: לקוחות שמצטרפים למועדון מקבלים הודעות שיווקיות על בסיס שוטף בימי הולדת, הודעות על מבצעים, עדכוני תפריט, הודעות עם סקר איכות השירות ועוד.
תוצאה עסקית: לאחר הקמת המשפך השיווקי, בורגר בסט החלה לאסוף לקוחות למועדון הלקוחות שלה, גם מאנשים שחלפו באזור העסק וגם מגולשים שביקשרו באתר החברה. כתוצאה מכך נפתח בפניה ערוץ שיווק מהיר, יעל ומשתלם – שיווק למועדון הלקוחות באמצעות מסרי SMS. תרשים סכמתי של משפך שיווק באמצעות SMS:
אומנם הקמת משפך שיווק באמצעות SMS היא פעולה לא מסובכת, אבל עדיין יש לחבר מספר מרכיבים טכנולוגיים בכדי שהיא תפעל. ולכן לא נייעץ לכם לבצע אותם לבד,
אלא תוכלו לפנות אלינו ואנו נסביר ונבצע עבורכם את כל התהליך – לפרטים נוספים לחצו כאן
פעולות שיווק ראשונות:
כעת לאחר שהקמתם את תשתית השיווק שלכם באינטרנט, אתם מוכנים לעבור לשלב הבא:
ביצוע פעולות שיווק ראשונות.
פעולות אלו יאפשרו לכם להניע את תהליך השיווק שלכם ולהתחיל גם לקבל לידים נכנסים וגם לשמר את הקשר עם אותם לידים ולקוחות. פרק זה יתאר את הפעולות שעליכם לבצע בשלב זה.
- פעילויות סמס
- פעילות שליחת ניוזלטר
- פייסבוק – קמפיין רימרקטינג ו Custom Audience
- גוגל – קמפיין מילות חיפוש
1. פעילות סמס
פעולת שיווק בסיסית של שליחת סמס ללקוחות באמצעות מערכת ממוחשבת מקצועית.
מעט נתונים: שליחת SMS היא אמצעי שיווק מוביל בקרב עסקים. בעזרת SMS ניתן לטפח את הקשר עם הלקוחות, ליידע על מבצעים והטבות, לנהל קמפיינים שיווקיים ממוקדים ולהזין את מועדון הלקוחות במידע מעודד רכישה ומניע לפעולה. ל- SMS יש גם ערך תפעולי רב. ניתן באמצעותו לשפר את התקשורת הפנים-ארגונית, ליהנות ממנגנוני התראה, לייעל תהליכים ולחזק את הקשר עם ספקים.
הסטטיסטיקות בעולם ה-SMS מראות:
- מעל 95% מהודעות ה- SMS נקראות בתוך 3 דקות מרגע שליחתן
- אחוז הלחיצה הממוצע על לינק בתוך הודעת SMS היינו 22%.
- מדוורים שיקבלו מסר שיווקי ב- SMS הם בעלי סבירות של 34% לבקר באתר הסלולרי של החברה ובעלי סבירות של 33% לבקר בחנות באופן פיזי במקרה של הטבה למימוש.
גדולתו של ה- SMS היא בפשטות שלו. בעזרת תוכנה ייעודית להפצת מסרים, עסק יכול בלחיצת כפתור , לשלוח הודעה פרסומית לכל מועדון הלקוחות שלכם ולהניע אותם לפעולה הרצויה לו. במקביל, עלות מדיית ה-SMS היא זניחה ביותר, בפרט בהשוואה למדיות אחרות (עיתונות, שלטי חוצות, רדיו, טלוויזיה). זו הסיבה שארגונים רבים משתמשים בכלי הזה כחלק בלתי נפרד ממכלול מאמצי השיווק שלהם.
מיידיות ה- SMS הופכת אותו לכלי שאין לו מתחרים. הודעות SMS נקראות מיד עם הגיען למכשירי היעד. הסיבה לכך בין היתר היא העובדה שמכשיר הטלפון הנייד צמוד למשתמש בכל רגע נתון. הסטטיסטיקות מדברות על כך שמכשיר הטלפון הנייד מצוי במרחק של עד 3 מטרים מהמשתמש במשך 23 מתוך 24 שעות ביממה.
רוצים לקבל פרטים נוספים על מערכת לשיחת SMS לעסקים – כנסו לכאן
- ביצוע קמפיין ל"מוצר החודש" (או מוצר ה- Best Seller שלכם) ע"י שליחת SMS כל שבועיים הכולל קריאה לפעולה ברורה
- מבצע Follow Up ב- SMS לכל המתעניינים בשירות/מוצר שלכם שלא קנו.
הפעולות שעליכם לעשות בכדי לבצע את שליחת הודעת הסמס.
(בהנחה שאתם כבר לקוחות שלנו וכל הנושא המסחרי הוסדר).
אם לא אתם מוזמנים להשאיר פרטים בדף זה, או להתקשר אלינו בטלפון 03-9415550
- ביצוע קמפיין ל"מוצר החודש"
- מבצע Follow Up ב-SMS לכל המתעניינים בשירות/מוצר שלכם שלא קנו.
קחו את כל רשימת הלקוחוות שהתעניינו אצלכם החודש אבל לא קנו מוצר. לקראת סוף החודש שילחו להם SMS עם הצעה למוצר המוצר שלכם כולל הנחה קטנה.
2. פעילות שליחת ניוזלטר
דיוור אלקטרוני הוא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה וראוי להיות בשימוש של כל עסק.
דואר אלקטרוני נתפס בעיני הלקוחות כמדיה עסקית לעומת רשתות חברתיות שנחשבות למדיה לצורכי פנאי, לכן כאשר אתם שולחים דיוור אלקטרוני ללקוחות, המייל שלכם מיד נתפס כעסקי ורציני והלקוח מתייחס לכך בהתאם. חשוב לבצע מעקב אחר הנתונים ולשפר כל הזמן את הקמפיינים על סמך ביצועי העבר.
יתרונות ערוץ המייל הם בין היתר:
- החזר השקעה (ROI) הטוב ביותר
- עלויות נמוכות ביותר אל מול שאר ערוצי השיווק
- אפשרות למסרים מותאמים אישית
- שליטה על "הקניין הערוצי", כלומר אתם שולטים על הרשומות, מועדי השיגור ועוד. בניגוד להפצה על גבי פלטפורמות אחרות שהן "בעלות הבית" של הערוץ שלהן ויכולות בכל רגע לשנות את המדיניות שלהן ובכך להשפיע על התוצאות שלכם.
- אפשרות מדידה – ערוץ המייל מאפשר לעסק לבצע מדידות שונות ולטייב את הקמפיינים שלו כל הזמן בכדי להגיע לתוצאות הולכות ומשתפרות.
לצפייה בנתוני בסיס אודות ביצועי קמפיניים בדיוור אלקטרוני, לפני חיתוך של התעשיות השונות על פי מחקר שוק שבוצע על ידי חברת Mailchimp לחצו כאן.
כיצד משפרים את יחס ההמרה בין לקוחות מתעניינים ללקוחות משלמים:
ראשית עליכם להבין כיצד לקוח בוחר את המוצר שהוא רוצה לרכוש.
טעות נפוצה היא לחשוב שלקוח קונה את המוצר הכי זול. לקוחות יודעים להעריך איכות וברור להם שמוצר יותר איכותי עולה יותר. טעות נפוצה נוספת היא לחשוב שלקוח קונה את המוצר הכי טוב. לקוחות יודעים שהמוצר הכי טוב כנראה הוא גם היקר ביותר.
התשובה: הלקוחות קונים את המוצר שהכי משתלם להם. כלומר המוצר שהכי נותן להם ערך.
מחקרים מראים כי לקוח לא קונה באינטראקציה ראשונה שלו עם העסק. אותם מחקרים מראים כי לקוח מבצע בין 6-7 פעולות שונות לפני הרכישה: הוא מחפש באינטרנט, גולש ל-2-3 חנויות שמוכרות את המוצר שהוא רוצה, הוא מתקשר לבתי עסק, מתייעץ עם מכרים וקרובי משפחה וכו'.
יש להבין שכאשר לקוח מתעניין במוצר שלכם, הוא רוצה לקנות אותו. הסיבה שהוא לא תמיד קונה היא העובדה שיש לו חסמים. דוגמא לחסמים: מחיר יקר, הוא חושב שזה מוצר מורכב ואין לו זמן להתעסק איתו, הוא לא בטוח איזה מוצר לקנות וכו'. המטרה של העסק צריכה להיות לתת מענה לאותם חסמים ולהסביר לקונה למה המוצר שלו הוא המשתלם ביותר עבורו.
הפתרון: מערכת מכירה אוטומטית שתסביר ללקוח שהמוצר שלך הכי משתלם, תתן ערך ללקוח ותוריד לו חסמים שמונעים ממנו לקנות.
מהי סדרת דיוורים אוטומטית ולמה עסק צריך אותה?
סדרת דיוורים אוטומטית נקראת בשפה המקצועית AutoResponder. המשמעות היא סדרה של דיוורים שנשלחת בצורה אוטומטית מתוך מערכת דיוור מקצועית בדואר אלקטרוני לנמענים בסדר ובתדירות שאתם קובעים.
לדוגמא אם יש לכם עסק שמוכר מוצר מסויים, תרצו לשלוח סדרת דיוורים לכל לקוח מתעניין, מהרגע הראשון שהוא התעניין במוצר, הסדרה תסביר על המוצר, התועלות שלו, השימושים שלו, מדוע הוא יותר טוב ממוצרים של מתחרים וכו'. המטרה היא להגדיל את הסיכוי שהלקוח יקנה מכם ע"י נתינת ערך ללקוח ומיתוג העסק כמומחה בתחום.
דוגמא נוספת, אם לקוח מסויים קנה אצלכם מוצר בעסק, תרצו לשלוח לו סדרת דיוורים עם הסברים וטיפים על שימוש במוצר שהוא רכש, הצעות למוצרים משלימים ונילווים וכו'. המטרה כאן היא להגדיל את שביעות הרצון של הלקוח מהמוצר ולגרום לו לרצות לרכוש מכם מוצרים נוספים.
סדרת מסרים אוטומטית היא הדרך הטובה והיעילה ביותר לשיווק בדואר אלקטרוני.
צריך לדעת להעריך תוך כמה זמן בממוצע לקוח מקבל החלטה לגבי קנייה של המוצר/שירות שלכם.
ברוב המוצרים פרק הזמן מרגע ההתעניינות הראשונית עד רכישה הוא כשבועיים. כלומר פרק הזמן העומד לרשותכם לשכנע את הלקוח שהמוצר שלכם הוא המשתלם ביותר עבורו הוא שבועיים. בשבועיים הללו, מומלץ לשלוח ללקוח המתעניין סדרת דיוורים אוטומטית.
להלן דוגמאות לדיוורים:
דיוור 1
תזמון: מייד בהצטרפות לרשימה
מדיה: דואר אלקטרוני
מטרת הדיוור: מידע כללי לגבי המוצר
דוגמא:
משה שלום, תודה שהתעניינת אצלנו במוצר…להלן מידע נוסף על המוצר שלנו…
לינק חזרה לאתר שלכם
דיוור 2
תזמון: אחרי 3 ימים
מדיה: דואר אלקטרוני
מטרת הדיוור: לתת ערך וחינוך הלקוח, בלי הצעה מכירתית. יש להכין ללקוח מדריך בתחום בו אתה מתעסק עם טיפים ועצות.
דוגמא:משה שלום, הכנו עבורך מדריך שחשבנו שיעניין אותך:
"6 סיבות מדוע אתה חייב [שם מוצר] היום"
או
"המדריך השלם לשימוש ב- [שם מוצר]. נשמח לענות לכל שאלותיך בנושא."
דיוור 3
תזמון: אחרי 7 ימים
מדיה: SMS
מטרת הדיוור: הצעה אטרקטיבית בניסיון להפוך את הלקוח לקונה. חשוב: לשים את הטלפון שלך במספר השולח כדי שיחזרו אליך למימוש או הפניית שאלות.
דוגמא:
משה, מבצע אטרקטיבי ל- 48 שעות, קנה היום [מוצר 1] וקבל בחצי מחיר [מוצר 2]. צלצל עכשיו
דיוור 4
תזמון: אחרי 10 ימים
מדיה: דואר אלקטרוני
מטרת הדיוור: לתת ערך ללקוח, להסביר לו מה יקרה אם יקנה את המוצר שלך. להסביר ללקוח מה יקרה אם לא יקנה את המוצר . לתת לו את 3 התועלות המרכזיות של המוצר שלכם.
דוגמא:
משה שלום, לקוחות שקנו את [המוצר], סיפרו לנו כי המוצר עוזר להם…
שים לב, ללא [המוצר] אתה מפסיד…..
[המוצר] מאפשר לך…..
דיוור 5
תזמון: אחרי 14 ימים
מדיה: דף נחיתה סלולרי
מטרת הדיוור: לתת ללקוח ערך. לשלוח דף נחיתה סלולרי עם סרטון וידאו (היום מאד קל להקליט סרטונים) שמסביר על המוצר שלך, מראה איך הוא נראה, איך מרכיבים אותו וכו'.
לחלופין אפשר לשלוח סיפור לקוח שכבר קנה את המוצר בסגנון: "משה קנה את המוצר וזה מה שאמר לנו אחרי שהשתמש:…. (הוכחה חברתית).
שלב ג' –
דיוורים ללקוחות שלא קנו מכם (lead nutrition)
במידה והלקוח לא קנה בפרק הזמן הנתון (למשל 14 יום) זה אומר שהלקוח עדיין לא בשל לרכישה או שקנה אצל אחרים. ישנם מקרים גם בהם הלקוח רכש אך רשאי להתחרט עד רגע לפני המימוש. בכל המקרים כדאי להכניס את הלקוח לתהליך דיוור אוטומטי שנקרא אינקובציה כלומר תהליך בישול לקראת בשלות לרכישה או הכנתו לרכישה הבאה.
תהליך כזה הוא ארוך טווח יותר (כי אין לחץ של החלטה על הקנייה הרגע) ולכן הדיוורים האוטומטיים צריכים להיות בטווח של 3 חודשים זה מזה.
בסדרת דיוורים אלו יש לתת ללקוח מידע, טיפים, מחקרים ורעיונות בנושא המוצר שהוא התעניין בו.
מטרת הדיוורים היא כאמור לייצר בשלות לרכוש את המוצר הבא שלו מכם.
כמו כן, הדיוורים מסייעים לשמור את העסק שלכם בתודעת הלקוח.
שלב ד' –
דיוורים ללקוחות שכבר קנו
כאשר לקוח כבר קנה אפשר להכניס אותו לתוך תהליך דיוור אוטומטי דומה.
לדוגמא:
דיוור 1
תזמון: ישלח יום לאחר הקנייה
מדיה: דואר אלקטרוני
מטרת הדיוור: הגדלת מכירות ע"י מכירה של מוצר משלים
דוגמא:
משה שלום, תודה שקנית אצלנו…
מקווים שתהנה מהמוצר….
כהטבה על קנייתך, רצינו להציע לך להוסיף [מוצר משלים 2] שייסע לך…
כלקוח קיים שלנו תוכל לרכוש את [מוצר משלים 2] בהנחה….
דיוור 2
תזמון: 30 יום לאחר הקנייה
מדיה: דואר אלקטרוני
מטרת הדיוור: לתת ללקוח טיפים ורעיונות לשימוש במוצר שקנה
דיוור 3
תזמון: 60 יום לאחר הקנייה
מדיה: דף נחיתה סלולרי עם סקר
מטרת הדיוור: לקבלה מהלקוח את חוות דעתו על השימוש במוצר שרכש לצורכי שיפור המוצר או השירות. בנוסף לקוח אוהב להשמיע את דעתו ומעריך עסקים המבקשים פידבק.
טיפים כלליים לתהליך
- נסו לשלב במכונה האוטומטית גם שיחה "אנושית" מנציג מכירות כדי להגביר את הסיכוי למכירה.
- תוכן הדיוור צריך להיות "חסר זמן" בגלל שהוא יוצא אוטומטית ללקוחות בכל הזמנים ולכן יש להימנע מהתייחסות לזמנים ספציפיים כמו חגים וכו'.
- בסדרת הדיוורים השתמשו בתוכן הכי טוב שלכם. אל תחסוך מאמץ בנקודה הזו.
- שלבו בסדרת הדיוורים תשובות לשאלות נפוצות שעולות במהלך תהליך הקנייה.
למאמר המלא בנושא – כנסו לכאן
הפעולות שעליכם לעשות בכדי לבצע את שליחת הניוזלטר:
(בהנחה שאתם כבר לקוחות שלנו וכל הנושא המסחרי הוסדר.)
אם לא אתם מוזמנים להשאיר פרטים בדף זה, או להתקשר אלינו בטלפון 03-9415550
ההמלצה שלנו היא:
- להכין מראש סדרת מסרים שמציגה את העסק שלכם והשירותים שלו.
- סדרה זו תשלח אוטומטית לכל הרשימה שלכם (בהצטרפות, אחרי שבוע, אחרי שבועיים).
- הסדרה תכיל 5-7 מסרים.
פעולות לביצוע:
בניית ניוזלטר ראשון בסדרה:
– גבשו לעצמכם את המבצע הראשון אותו אתם רוצים לשלוח במייל לרשימה שלכם
– כנסו למערכת לשליחת הדיוור – לחצו כאן (בחרו בלחצן " דיוור אלקטרוני")
– צפו בסרטון ההדרכה הפשוט על המערכת – לחצו כאן
כעת המשיכו ובנו את שאר הדיוורים שלכם, זכרו שבכל פעם הדיוור אמור להיות שונה, ויכול להתבסס על העובדה שכבר הייתה לכם אינטראקציה קודמת עם הלקוח. אתם מוזמנים להעזר בתיאור של "דוגמאות לדיוורים", שהצגנו לכם בסעיף הקודם. תוכלו לקחת את כולו או את החלקים המתאימים לאופי העסקי של הפעילות שלכם.
הנה עוד מספר עצות מעשיות בנושא שעות שליחת הניוזלטר ללקוחות שלכם:
השעות הטובות ביותר לאחוזי פתיחה: המחקרים מראים כי בין 8:00- 9:00 בבוקר ובין 15:00 ל- 16:00 אחר הצהריים אלו השעות הטובות ביותר שיוצרות אחוזי פתיחה גבוהים ביותר. הסיבה היא שבשעה 8:00 רוב האנשים מגיעים לעבודה וקוראים דואר ואילו בשעה 15:00 הם לקראת סוף יום העבודה ושוב עוברים על הדואר או שהם כבר קוראים את הדואר בבית.
השעות הטובות ביותר לאחוזי הקלקה בין 8:00-9:00 בבוקר ובין 15:00 ל-20:00 אחוזי אלו השעות הטובות ביותר שגורמות לאחוזי הקלקה גבוהים ביותר בדיוור שלכם.
במאמר מצויין מתאר NEIL PATEL כיצד יצר עסק באמצעות שיווק אי מייל/ניוזלטר. לקריאה לחצו כאן
מידע נוסף על ערוץ הדיוור אלקטרוני לעסקים מבית InforUMobile – בלחצו כאן
סרטון הדגמה על הערוץ הדיוור בתוך מערכת InforUMobile – לחצו כאן
לתכונות נוספות של הערוץ הדיוור בתוך מערכת InforUMobile – לחצו כאן
לסרטוני הדרכה על הערוץ הדיוור בתוך מערכת InforUMobile– לחצו כאן
למדריך משתמש על הערוץ הדיוור בתוך מערכת InforUMobile– לחצו כאן
3. פייסבוק קמפיין רימרקטינג ו Custom Audience
פייסבוק יכול לשמש אתכם לביצוע אחת מפעולות השיווק החזקות ביותר הקיימות כיום בעולם השיווק באינטרנט: קמפיין רימרקטינג וקמפיין Custom Audience.
משמעות פעולה זו: הצגת מודעות רלוונטיות שלכם בפייסבוק בפני אנשים אשר ביקרו באתר שלכם.פעולה זו נסמכת על העובדה שכבר הטמעתם את הפיקסל של פייסבוק באתר ובדפי הנחיתה שלכם, כפי שתואר לעיל.
פעולה זו תאפשר לכם להחזיר אנשים לאתר שלכם אם לא רכשו מכם למצוא אנשים דומים בפייסבוק לאלו שכבר ביקרו או רכשו מכם. החזרת לקוחות לאתר שלכם בהתאם לפעולה שביצעו או לא ביצעו באתר.
פייסבוק הוא אחד מערוצי הפרסום המרכזיים כיום. הוא מאפשר לעסק להגיע באופן מדויק אל קהל לקוחותיו. למרות שכל אחד יכול לפתוח חשבון פרסום בפייסבוק ולהתחיל לפרסום, אנו ממליצים לכם לעבור על התוכן בקישור המצורף כאן, ללמוד מעט את התחו ורק אז להתחיל בפרסום שלכם בפייסבוק.
גם כאן כלל האצבע הוא לפרסם באופן ממוקד אל הקהל שלכם.
להסבר כיצד להתחיל את הפרסום בפייסבוק – לחצו כאן
לחומרים נוספים באתר שלנו בנושא הפרסום בפייסבוק – לחצו כאן
4. גוגל – קמפיין מילות חיפוש
מנוע החיפוש של גוגל מהווה כיום את שער הכניסה למרבית השאילתות שנשאלות על ידי הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
מרבית תהליכי הרכישה כיום מתחילים בביצוע פעולת חיפוש בסיסית באינטרנט – כלומר ברוב המקרים במנוע החיפוש של גוגל.
גוגל מאפשרת לעסקים לבצע קמפיין של מונחי חיפוש ממומנים, ובדרך זו להימצא על ידי הגולשים בעת ביצוע חיפושים רלוונטיים. ולכן, עסקים רבים רוצים להיות נוכחים בתוצאות החיפוש הרלוונטית להם. ולקבל פניות (לידים) מאותם מחפשים.
עליכם לבצע חקר מילות מפתח בכלים של גוגל, ועל ידי כך להבין אילו מנוחי חיפוש מעניינים את הגולשים ומהם הכמויות של החיפושים בתחום שלכם.
להסבר מפורט בנושא – לחצו כאן
סרט הסבר בנושא צורת הפעולה של מנוע גוגל חיפוש:
פעולות מתקדמות
לאחר ביצוע פעולות התשתית וסדרת הפעולות הראשוניות, יכול עסק לעבור לשלב הבא, המתקדם יותר והוא שלב פעולות השיווק המתקדמות. בשלב זה תמצאו מספר פעולות שיווק אשר נחשבות מעט מתקדמות יותר, אבל יישומן יכול להביא תשואה רבה לעסק ולייצר מכירות ועסקאות רבות.
הפעולות המתקדמות המתוארות בפרק זה הן:
1. הקמת צ'אט בוט לעסק
2. סקרים
3. שיווק באמצעות תוכן וסרטי וידאו
1. צ'אט בוטים – צרו צ'אט בוט לעסק שלכם
צ'אט-בוט (Chat-Bot) הוא רובוט שמנהל שיחות ממוחשבות ואוטומטיות בשם העסק עם צרכני השירותים שלו. הבוט חי בסביבה של רשתות חברתיות ואתרים. בעיקר ניתן למצוא אותו כיום במסנג'ר של פייסבוק. בעזרתו ניתן לתת מענה ללקוחות, לספק מידע ולהניע אותם לרכישה. עסקים משתמשים בו כדי לתקשר ביעילות עם קהל היעד שלהם, לשפר את חווית הלקוח ולהגדיל את המכירות.
פתרון של Chat-bot יכול לשמש עסקים לקיים קשר מיידי ויעיל עם מספר גדול של לקוחות.
בין השימושים הנפוצים של בוטים לעסקים ניתן למצוא: איסוף לידים, שירות לקוחות, טיוב מידע, קביעת פגישות, הזמנת מוצרים, מסירת מידע ועוד. על כל עסק להבין כיצד יכול הבוט לסייע לו בתהליכים העסקיים שלו ובהתאם לכך לאפייון ולהקים את הבוט נכון ביותר עבורו.
היתרונות בצ'אט בוט הם רבים, ומשפיעים ישירות על תהליכי הליבה של העסק:
- חסכון משמעותי בכוח אדם ועלויות
- מענה בכל שעה ובכל מועד
- יכולת לנהל אין סוף אינטראקציות מקבילות ובו זמנית
- שיפור השירות
- צמצום טעויות אנוש
- מענה לפי סטנדרטים אחידים
- יעילות תפעולית, אופטימיזציה לתהליכים עסקיים
- מגוון רחב של יישומים ושימושים בהתבסס על היכולת להתממשק למערכות העסק
- עידוד הלקוח להשאיר פרטי ליד או לבצע רכישה
גם בצד הלקוח הבוט מהווה פתרון מצוין לצורך בקשר מיידי ונגיש עם בית העסק:
- נגישות מהפלטפורמה החברתית בה הצרכן מבלה שעות מרובות בכל יום
- זמינות ומיידיות השירות בכל זמן ומקום
- מדיום מועדף לתקשורת
- העדר הצורך להמתין למענה אנושי לקבלת תשובות
- נוחות של Self Service אותו אנשים אוהבים, הישר מהטלפון או המחשב האישי
- חוויה אינטראקטיבית עם העסק
דרכי חשיפת הבוט בפני לקוחות:
- בעמוד העסקי בפייסבוק תחת הכפתור "Message"
- ב- Iframe בתוך האתר או דף הנחיתה של העסק
- בלינק ישיר שנשלח ב- SMS או בדיוור בדואר אלקטרוני
- החליטו על המטרה העסקית שאותה ישרת הבוט (איסוף לידים, תיאום פגישות וכו')
- כנסו למערכת לבניית בוטים ותהחילו לבנות לפי ההוראות והמדריכים – לינק למערכת
צילום מסך מתוך מערכת לבניית הצאט בוטים של InforUMobile
2. סקרים
לביצוע סקרים נודעת חשיבות עסקית גדולה, שכן הרבה פעמים עסקים כלל אינם יודעים מה חושבים עליהם הלקוחות שלהם. הם אינם מבקשים משוב בכל צורה שהיא ולכן גם אינם יכולים להיות ערים לבעיות או קשיים שעולים ואשר דורשים טיפול.
כאשר עסק לא מתעניין בחוויות הלקוח שלו, ואינו יוצר קשר בדרך כלשהי עם לקוחותיו, הרי שהוא אינו יכול לנטר את הבעיות שעולות, ומן הסתם גם אינו יכול לטפל בהן.
צרכנים מקבלים החלטות האם להמשיך ולרכוש שירות או מוצר מעסק מסוים, גם על פי שביעות הרצון שלהם מאותו עסק. ולכן על העסק והחברה לנטר כל העת את מדד שביעות הרצון ולטפל בסוגיות הנדרשות שעולות מסקרים אלו. יתרה מכך – עסקים משקיעים משאבים רבים (בדמות תקציבי פרסום וכוח אדם) בכדי לרכוש לקוחות חדשים, אולם הרבה פחות משאבים מושקעים בשימור הלקוחות הקיימים של החברה.
מחקרי שוק מראים שתהליך השימור של לקוח קיים יכול להיות זול בכ-70% מאשר תהליך השגת לקוח חדש. ולכן על העסק לעשות ככל העולה בידו כדי לאתר בעיות אצל לקוחות קיימים. אחד מהכלים הפשוטים והיעילים ביותר לביצוע פעולה זו הוא ביצוע סקר בקרבה הלקוחות.
מערכת InforUMobile מאפשרת לבנות סקרים ושאלונים. באופן קל מהיר ובעזרת תבניות מוכנות מראש. סקרי דעת קהל, שביעות רצון, משוב חוויית לקוח, סקר תחומי עניין ועוד. כל אלו ניתנים לניטור בקרב קהל היעד של בית העסק בקלות בעזרת המערכת.
הדבר מתבצע על ידי שילוב של דף סקר ובו טופס פרטים ושאלות מוכוונות סקר בתצורה הרלוונטית מבין שלל האופציות שהמערכת מציעה ובהתאם לצרכי הסוקר.
מתי מומלץ לעסק להפיץ סקר:
- בסיום רכישה של לקוח (אפשר לשלוח אוטומטית)
- בסיום מתן שירות ללקוח
- סקר שביעות רצון תקופתי
- סקר לפני או אחרי השקת מוצר/שירות חדש
מקור: https://www.invespcro.com/blog/customer-acquisition-retention/
(אם אין לכם חשבון פתחו חשבון)
- כנסו למערכת InforUMobile למודול הסקרים
- בחרו בתבנית הרצויה בלחיצה עליה והתחילו לערוך את הסקר. (באופן כללי, עקרונות העריכה זהים לעריכה של דף נחיתה במערכת)
- להרחבה על עריכת דף נחיתה/סקר ראה כאן.
לאחר שסיימתם להכין את הסקר שלכם, יש להפיצו. ניתן להפיץ את הסקר במספר דרכים:
לשלוח הודעת SMS ממערכת InforUMobile ובה קישור לדף הנחיתה עם הסקר הסלולרי. נמעני ההודעה יקבלו אותה, ילחצו על הקישור הכלול בה ובמספר רגעים קטנים ימלאו את הסקר מהטלפון שלהם. תשובותיהם תתקבלנה במיידי במערכת, תוכלו לקבל על כך התראה באימייל או SMS ותוכלו לנתח את הדוחות והנתונים המצטברים.
לשלוח דיוור אלקטרוני ממערכת InfoMail ובו כפתור המקשר לדף הנחיתה עם הסקר בתצורת הווב והסלולר שלו. גם במקרה הזה תוכלו לנטר את התוצאות בזמן אמת.
להדפיס את ה- QR Code של דף הסקר (זה המופיע במסך אישור דף הנחיתה) ולהציבו במרחבים הפיזיים בזיקה לבית העסק שלכם (לצד הקופה, בתאי ההלבשה, בקטלוג המוצרים, על חשבוניות הקנייה, על שקיות המוצרים, על כרטיס מועדון הלקוחות ועוד). הקהל הבא במגע עם אותם מרחבים פיזיים יוכל לסרוק את הקוד עם הטלפון שלו ולהגיע לדף הסקר אותו ימלא בזמנו הפנוי ולרווחתכם.
לאחר ההפצה יש לנתח את התוצאות שהתקבלו מהמשיבים: המענה על שאלות הסקר, נאסף בדוחות המערכת. ניתן לייצא את תשובות המשיבים על הסקר בלחיצה על כפתור ייצא פרטי טופס של דף הסקר במסך דוחות המערכת.
סרט וידאו המסביר כיצד לבנות סקר במערכת InforUMobile
למאמר המלא ולמדריך המלאה לבניית סקרים במערכת InforUMobile – לחצו כאן
3. שיווק באמצעות תוכן
- כתיבת פוסטים בבלוג
- יצירת סרטי וידאו רלוונטיים
- הפצת התכנים
צורת שיווק מתקדמת נוספת היא השיווק באמצעות תוכן.
הרעיון מאחורי שיטת שיווק מתקדמת זו הוא ליצור ולהפיץ תכנים איכותיים המיצגים את המוצרים של החברה שלכם. בשאיפה שלקוחות פוטנציאליים יגלו במהלך תהליך החיפוש שלהם את התכנים שלכם, יצרכו אותם ועקב כך יראו בחברתכם את המומחית בנושא ובשלב הבא יפנו אליכם בכדי לקבל את הפתרון הנדרש להם.
על אותו עיקרון מומלץ מאוד לייצר תכני וידאו רלוונטים לתחומי הליבה שלכם, ואת סרטי הוידאו לפרסם בבלוג שלכם ובשאר ערוצי המדיה החברתית שלכם.
שיטה זו היא יותר ארוכת טווח ואסטרטגית, אולם כאשר היא מיושמת נכון היא עשויה להניב לעסק מקור מתמיד ללידים נכנסים. בשיטה זו משתמשות החברות המובילות כיום ואט אט היא מחלחלת לשאר התעשייה.
שלב משלים של שיטה זו הוא שלב ההפצה של התכנים שנוצרו. ההפצה יכולה להיות ישירה אל הלקוחות הפוטנציאליים, או באתרים נבחרים, או באמצעות האתר שלכם במטרה שהתכנים שנכתבים בו יעלו במקומות הגבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל ועקב כך ימצאו על ידי הגולשים שמחפשים אתכם.
- ראשית אם ניתן, אז מומלץ לפרסם את התכנים שלכם בבלוג של החברה, או באתר החברה שלכם בלשונית מאמרים, תוכן, מקורות מידע וכו'
- הדבר הבא הוא לחשוב, לחקור ולחפש מהם הנושאים עליהם אתם הולכים לכתוב. מומלץ לכתוב כמובן על תחומים שקשורים ישירות לעסקי הליבה שלכם, ואשר יש לגולשים עניין בהם.
- יש לחשוב על השלבים השונים אותם עושה הלקוח הפוטנציאלי שלכם בתהליך הרכישה של המוצרים שלכם. (ראו הסבר בתחילת מאמר זה)
- כעת מומלץ לכתוב מאמרים בבלוג שלכם על הנושאים שמצאתם בשלב 2. יש לפעול לפי כללי ה-SEO המקובלים בכדי לעלות את הסיכויים שגוגל יאנדקס את התוכן שלכם וינגיש אותו לגולשי במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.
מקור מידע טוב בנושא SEO תוכלו למצוא כאן אצל MOZ
סיכום
מאמר זה תיאר בפניכם נושאים שונים בתחומי שיווק באינטרנט. נסקרו בו שיטות ודרכים שונות. ההמלצה שלנו היא לבצע את השלבים צעד אחר צעד ולנסות להיות יסודיים ככל הניתן. חשוב לזכור שהנחת תשתית שיווק טובה, היא הבסיס להצלחתכם בהמשך הדרך ולאורך זמן והיא זו שתאפשר לכם לבחון את הביצועים ולבצע שינויים ושיפורים כנדרש כדי לנסות ולהשיג עוד ועוד לקוחות לעסק שלכם.
בנוסף חשוב לדעת שההתמדה היא המפתח להצלחה בתחום השיווק באינטרנט. עסק אינו יכול לההסתפק בפעולות חד פעמיות שמבוצעות באופן מקרי.
ההמלצה שלנו היא לפעול באופן קבוע ועל סמך תוכנית פעולה כתובה מראש לתקופה של 3 חודשים.
מומלץ להקים "לוח שנה שיווקי", בו תציינו את הפעולות השיווקיות שאתם הולכים לבצע, בהתחשב במועדי השנה השונים והעונתיות הקשורה לעסק שלכם.
בין אם התחום חדש עבורכם, או אם אתם כבר שולטים בתחום ורוצים לשכלל את הקמפיינים שאתם מבצעים, או אם תרצו לקבל הצעת מחיר טובה או לקבל ייעוץ מקצועי – אנו ממליצים לכם להיכנס לקישורים השונים המופיעים כאן למטה, או להתקשר אתנו ישירות.
נשמח להמשיך לעמוד לרשותכם.
בהצלחה!
חברת InforUMobile מספקת מערכת לקשר דיגיטלי רב ערוצי לארגונים. החברה נחשבת מובילת שוק ופועלת בתחום זה כ- 15 שנה ומספקת את השירות ללמעלה מ-10,000 ארגונים וחברות בארץ.
נשמח להמשיך ולקדם את העסק שלכם לקראת הצלחתו ולהעמיד לרשותכם כלי פרסום ושיווק דיגיטלים אותם אנו מפתחים. פלטפורמת השיווק של InforUMobile כוללת מגוון רחב של כלים המאפשרים לארגונים לשמור על קשר עם הצרכנים שלהם. הפלטפורמה כולל בין היתר:
- SMS
- ניוזלטר
- צ'אט בוטים
- סקרים
- דפי נחיתה
- פרסום בפייסבוק
- קטלוג מוצרים
- ועוד
קישורים מהירים לנושאים השונים שנסקרו במאמר זה:
- שיווק באינטרנט באמצעות SMS – לחצו כאן
- שיווק באינטרנט באמצעות אי-מייל/ניוזלטר – לחצו כאן
- שיווק באינטרנט באמצעות פייסבוק או גוגל – לחצו כאן
- שיווק באינטרנט באמצעות צ'אט בוט- לחצו כאן
- שיווק באינטרנט באמצעות דפי נחיתה – לחצו כאן