מערכת ה-SMS שלנו מציגה מידע מפורט על כל הודעה שאתם שולחים לנמען ותוכלו לדעת מה סטטוס ההודעה, כלומר האם ההודעה התקבלה* או לא התקבלה במכשיר של הנמען.
כדי לצפות בסטטוס של הודעות יש להיכנס למערכת ה-SMS וללחוץ בתפריט העליון על דוחות > דוח הודעות מפורט. המערכת תציג דוח מפורט של הודעות שנשלחו (בטווח תאריכים של עד 3 חודשים אחורה) הכולל את פרטי הנמען וההודעה וכן את הסטטוס שלה. להלן דוח לדוגמה:
להלן הסברים על הסטטוסים השונים והמשמעות שלהם:
התקבלה – חברת הסלולר עדכנה כי ההודעה התקבלה* במכשיר הסלולרי של הנמען.
נשלחה – ההודעה הועברה לחברת הסלולר, אך חברת הסלולר טרם עדכנה אם ההודעה הגיעה למכשיר הקצה של הנמען, ייתכן שהמכשיר של הנמען כבוי, באזור ללא קליטה או בחו"ל. בדרך כלל חברות הסלולר מנסות לשלוח את ההודעה עד 24 שעות.
טלפון חסום לשירות – ההודעה כלל לא נשלחה כי המספר חסום ברמת החשבון (Blocked).
אושרה / התקבלה תגובה – הודעה שהנמען אישר או הגיב עליה ע"י לחיצה על לינק בנוסח הודעה. מידע נוסף על האישור ניתן לראות בדוח אישורי הודעות / דוח תגובות.
לא התקבלה – חברת הסלולר עדכנה כי ההודעה לא התקבלה וגם לא תתקבל במכשיר הסלולרי של הנמען. בדוח הודעות מפורט לצד עמודת הסטטוס תוכלו לצפות בהסבר מדוע ההודעה לא התקבלה כפי שעדכנה אותנו חברת הסלולר. לרוב מדובר במספרים שגויים/כשרים/חסומים. במקרה שההודעה לא התקבלה, אנו מציגים בעמודה סיבה את הסטטוס שהתקבל מחברת הסלולר. כל חברה מחזירה סטטוס מעט שונה ואין לנו מידע נוסף מעבר לכך, וכמו כן ייתכנו סיבות נוספות שאינן מפורטות כאן.
סיבות נפוצות לסטטוס "לא התקבלה" (שמתקבלות מחברות הסלולר):
- Undeliverable – דחיית רשת. מתקבלת בגין מנויים שחברות הסלולר מדווחות שלא ניתן לשלוח אליהם. לרוב מדובר במספרים שגויים או כשרים.
- Blocked for service – דחיית רשת. מתקבלת בגין מנויים שחברות הסלולר מדווחות שלא ניתן לשלוח אליהם. לרוב מדובר במספרים שגויים או כשרים.
- Expired – מתקבלת כאשר הטלפון של המנוי היה סגור/לא זמין למשך 24 שעות ומעלה ולכן חברת הסלולר מפסיקה לנסות לשלוח לו את ההודעה**.
- Smpp MsgQFull – מתקבלת כאשר מנסים לשלוח למנוי מסוים יותר מדי הודעות בטווח זמן קצר מידי וה"תור" למכשיר מלא.
סיבות נוספות שמתקבלות כאשר הגדרתם מגבלות שליחה ברמת החשבון או השליחה:
- Exceeds frequency limitation – מתקבלת כאשר מנסים לשלוח למנוי הודעות במסגרת הגבלת התדירות.
- Exceeds Time limitation – מתקבלת כאשר מנסים לשלוח למנוי הודעות במסגרת הגבלת שעות שליחה.
- Blocked – מספר טלפון שמופיע ברשימת המוסרים שלכם והגדרתם שלא ניתן לשלוח אליו.
הערות:
*שימו לב שסטטוס "התקבלה" מתקבל מחברות הסלולר שמקבלות חיווי מהמכשיר של הנמען. מדובר באישור שההודעה התקבלה במכשיר, אך לא בהכרח שנקראה על ידי הנמען. במקרים נדירים קיימות אצל הנמען הגדרות או אפליקציות שונות שמוחקות או מסתירות את ההודעה לפני שהנמען רואה אותה.
** במקרים נדירים חברת סלקום מחזירה את התשובה Expired מיידית (ולא אחרי 24 שעות) אם היא מזהה כי קיימת בעיה לשלוח ללקוח את ההודעה לרוב בגלל בעיה במכשיר. בכל מקרה, מדובר בחיווי שמתקבל על ידי חברת הסלולר, וייתכנו מקרים שחברת הסלולר מחזירה סטטוס expired למרות שההודעה כן התקבלה.