תפריט הפקדים במסך עריכת הבוט כולל פקדים מתקדמים המאפשרים לבצע מגוון פעולות והתניות על השיחות שהבוט מקיים עם הגולשים, באופן שהופך אותן ליותר מתוחכמות ומורכבות.
בין פקדים אלו נכללים:
A/B Test או במילים אחרות התניה רנדומלית
מאפשר להציג מספר אמירות/ הגדים/ פלטים בנקודת זמן מסויימת בשיחה תוך שליטה על תדירות הצגת כל גרסה של הפלט. כמו כן הוא מאפשר לעקוב אחר המרות ולבחון איזה סוג פלט מעורב ביצירת יותר לידים במהלך השיחה עם הבוט.
להלן דוגמא לאופן שבו בונים את ההתניה הרנדומלית.
1. תגובה רנדומלית ללא מעקב אחר בחירת הגולש, מיועדת פשוט כדי לגוון בשפת הפניה לגולשים:
2. תגובה רנדומלית עם מעקב אחר בחירת הגולש המתבצע בעזרת פקד הפרמטר אשר נרשם בנתוני הליד:
כפי שאפשר לראות, בראש שדה ה- A/B Test מעלה הוגדר מספר. מספר זה מייצג את טווח אפשרויות השליפה האוטומטית של המערכת, במקרה הזה 100. בבואנו להגדיר את ה- A/B Test חובה עלינו להגדיר את המספר הזה. המשמעות שלו היא שבכל הצגה של השיחה המערכת תגריל מספר בין 1 ל- 100. התוצאה שתצא תקבע מה יוצג לגולש לפי התנאים שמוגדרים בפקד. כאן מעלה הוגדר שאם המספר שיוצא הוא קטן או שווה ל- 50 יוצג נוסח ראשון לגולש. אם המספר המוגרל גדול מ- 50 אזי שיוצג נוסח שני. ניתן בצורה זו להגדיר כל טווח וכל סט של תנאים ופלטים כנגזרת מהם.
מקדם
בעזרתו ניתן לקבוע כמה פעמים אנו מאפשרים לגולש לתת מענה שחורג מהתנאים שהגדרנו לפקד קלט, מה אנו אומרים לו בכל חריגה וכיצד אנו מנתווים את השיחה במידה וכל שלבי המקדם כבר מוצו. למשל נבקש מהגולש לבחור מספר בין 1 ל- 5, נגדיר תנאי שבמידה והוקלד ערך שונה מטווח 1 עד 5 לא ניתן שהשיחה תתקדם. בעת השיחה הגולש נוקב מספר שחורג מהטווח, כיצד נוכל להתמודד עם זה? עומדות בפנינו שתי אופציות:
- הראשונה היא הפשוטה – להקפיץ לגולש הודעת שגיאה על כל נסיון כושל למסור מספר בטווח הרצוי. ההודעה תהיה קבועה ותוצג ללא הגבלת כמות נסיונות, ככל שצריך שוב ושוב.
- השניה היא להעזר במקדם. המקדם מסייע לנו לשלוט על כמות נסיונות המענה ועל הפלט שלנו בעקבות כל אחד מהם, כמופיע בדוגמא:
כפי שאפשר לראות הגדרנו תנאי -נחוץ מספר בין 1 ל- 5 ואם הוא לא נענה אזי שלא ניתן להתקדם עם השיחה. חיברנו אליו את פקד המקדם. בראש המקדם הגדרנו שתהיינה 4 פסיעות. כל פסיעה מסמלת נסיון כושל מצד הגולש למסור לנו תשובה שעונה על התנאי שהגדרנו וגוררת תגובה נפרדת. שלוש הפסיעות הראשונות מחוברות חזרה לפקד הקלט כדי לכוון את הגולש למסור תשובה. הרביעית מכוונת החוצה לפקד פלט שמבקש את מספר הטלפון שלו. זאת מתוך הבנה שנכנסנו ללופ של חוסר תקשורת עם הגולש ממנו אנחנו כעת שואפים להחלץ.
פקודת עצירה ופקודת התחלה
מאפשרות לקבוע מתי הבוט נכנס לפעולה ומתי הוא דומם. זאת על מנת שתהיה לנו את הגמישות להחליט מתי אנו רוצים לדבר אישית עם הלקוחות שלנו ומתי אנו משאירים זאת לבוט. נדגים בעזרת דוגמת התסריט הבאה:
בתסריט זה הבוט מחובר לפקד הכניסה. המשמעות היא שכל גולש שנכנס לפייסבוק מסנג'ר של בית העסק ומתחיל להקליד טקסט הבוט מתחיל לשוחח איתו. הוא אומר לו שלום ומציע לו שתי אפשרויות פעולה- כתוב לנו הודעה או קבל שירות משירות הלקוחות שלנו. באפשרות הראשונה בית העסק מעוניין לקיים את השיחה עם הגולש עצמאית וללא הבוט. בשניה הוא מעונין שהבוט יתפוס פיקוד. לפיכח כאשר הגולש בוחר באופציה הראשונה הבוט אמור להעצר. הוא אמור להשאיר את הבמה לשיחה אנושית. לשם כך הוכנסה לתסריט בנקודה זו פקודת העצירה. בשניה הוא אמור להמשיך את תוואי השיחה הבוטית. לתוואי שיחה זה ניתן במקרה מעלה להגיע מעוד שני מקומות בתסריט – האחד הוא בעזרת הפקודה האוטומטית והשני בעזרת התפריט הקבוע. לאור זאת שני אלו מחוברים לפקודת התחלת שיחה. ממנה והלאה השיחה תזרום בפיקוד הבוט.
פרמטר טקסט
זהו פקד נסתר. הוא קיים על הבימה אך אין לו שיקוף לגולש בשיחה. אפשר לעשות בעזרתו מגוון של פעולות. דוגמא אחת היא ההיעזרות בפרמטר ב- A/B Test כמופיע מעלה. כאשר אנו רוצים שבחירת הגולש תרשם במקבץ המידע עליו כליד נחבר את האפשרויות לפרמטרים המתורגמים הלאה למידע הנאגר לנוחיותינו בממשק. דוגמא נוספת – הרצון להשקיע מונח קבוע בתסריט מבלי לכתוב אותו בכל פעם מחדש, למשל – שם חברה. אני אגדיר פעם אחת פרמטר –שם חברה– עם ערך "אפיקים תקשורת" ומאותו רגע והלאה בכל מקום שארשום בתסריט –שם חברה– אותו מקטע טקסט יוצג לגולש לא כך אלא כ- אפיקים תקשורת.
חשוב – במקרה מעין זה בו הפרמטר משמש כ- rule ללא שיוך לאף פקד ספציפי בבימה אין צורך לחבר אותו לשום פקד אחר בבימה. הוא יכול לצוף עצמאית. ללא תלות בהיכן הוא ממוקם הבוט ידע להציג את המידע בצורה הרלוונטית בהתאם להגדרה.
ממשק וובסרוויס
מאפשר לממשק את הבוט לתוכנות חיצוניות ולבצע פעולות של תקשורת והנעת תהליכים במערכות החיצוניות בהתבסס על מידע שמתקבל מהגולש ונמסר לו במסגרת השיחה עם הבוט.