בדפי נחיתה נהוג לשלב כפתורים הקשורים בקריאה לפעולה של הדף. לכל הדף יש את המטרות השיווקיות או המכירתיות שלו. תמהיל הכפתורים שנשלב בדף תלוי באלו.
סוגי הקריאות לפעולה השכיחים ביותר הם:
- בכל הקשור במילוי טופס ליד ולחיצה על כפתור השלח של הטופס.
- בהתקשרות עם בית העסק תוך לחיצה על כפתור ה- Click2Call – רלוונטי בדפי מובייל מהם גולשים מהטלפון הנייד.
- בניווט ליעד פיזי בעזרת כפתור המפה שניתן לשלב גם כן בדפי מובייל לנוחות הגולשים והמנווטים מהטלפון.
לצד קריאות אלו מערכת InforUMobile מאפשרת לשלב עוד מגוון כפתורי פעולה בדפי הנחיתה. בכל מה שקשור ליצירת קשר עם בעל העסק ניתן לשלב כפתור צור קשר ב- SMS. בכל הקשור לפן החברתי המערכת מאפשרת לעשות לייק ולשתף את הדף בפייסבוק בעזרת כפתורים יעודיים, כמו גם לשתף אותו מהמובייל בוואטסאפ וב- SMS. בהיבט המכירתי המערכת מעמידה לרשותינו כפתור תשלום לחשבון הפייפאל של בית העסק. את סוגי כפתורי הקריאה לפעולה השונים ניתן למצוא באשף בניית דפי הנחיתה באופן דיפרנציאלי – כתלות בפונקציונליות בדפי ווב לעומת דפי מובייל.
כאשר אנו באים לשלב את הכפתורים בדפים שלנו חשוב מאד להיות ערים לכך שככל שתהיינה פחות קריאות לפעולה בדף כך הסיכוי שהוא ימיר יהיה גבוה יותר. דף שמכיל הן טופס ליד, הן כפתור לייק לפייסבוק, הן שיתוף בוואטסאפ והן רכישה לא יהיה מועיל. תשומת הלב של הגולשים שמגיעים אליו מטבעה מצומצמת (על אחת כמה וכמה במובייל), בהתקלותם באוסף של קריאות לפעולה נוצר בלבול. במקרה הטוב חלקם ילחצו על כפתור זה או אחר, במקרה הפחות טוב רובם יצאו מהדף בלי לעשות דבר ובזאת למעשה פספסנו אותם. בכדי להמנע ממצב שכזה מומלץ תמיד לחשוב על סדרי עדיפות במונחים של תחרות אולימפית – מי במקום ראשון, מי במקום שני ומי בשלישי. כאשר אנו באים לשלב כפתורי פעולה בדף הנחיתה שלנו ראשית כל נחשוב מה חשוב לנו שיקרה עם הגולש שמגיע אל הדף. איזה פעולה, בודדת ומרכזית, נשאף שיבצע. לאחר שנגדיר את המהות החשובה הזו נבנה את תמהיל הכפתורים בדף שלנו סביב אותו סדר עדיפויות שקבענו לעצמינו.
לרוב מקובל להכליל בדף נחיתה קריאה לפעולה אחת ראשית שהינה מובלטת מבחינה גרפית בכל הנוגע למיקום שלה בדף, לצבעים שלה ולטיפוגרפיית הטקסט שלה. לצידה אפשר לשים קריאה משנית כאשר מומלץ שהיא תתמוך במטרת הדף הראשית. אם למשל מטרת הדף היא לאסוף לידים בצורה אוטומטית, נשים בו טופס פרטים מובלט ובנוסף, במרחק מה מהטופס, נכליל כפתור התקשרות קטן לטובת הגולשים שיעדיפו לצלצל לבית העסק מאשר להשאיר את פרטיהם (זאת על מנת שלא לאבד את הלידים). במובייל יהיה זה כפתור לחיצה מהירה, בווב יהיה זה מספר טלפון טקסטואלי.
בהינתן העיקרון הזה, הרבה פעמים אנו נשאלים – אם כך, היכן עלי לשים את כפתורי השיתוף לדף? התשובה לכך היא פשוטה. אם מטרת הדף היא מיתוגית גרידא, ללא קריאה לפעולה של הגעה לסניף / התקשרות / השארת פרטים, ניתן להכליל את כפתורי השיתוף במקום די מרכזי בדף ובזיקה למסר שלו. אם בתחשיב האולימפי שעשינו הגענו למסקנה שיש סדרי עדיפות אחרים ושהשיתוף הוא לא Must Have אלא Nice to Have, המלצתנו לוותר על הכפתורים, או במידה והכללנו טופס ליד בדף, לשלב אותם בדף התודה בהם הגולש יתקל לאחר שמסר את פרטיו. דף התודה הוא נדל"ן נהדר להביא לידי ביוטי מגוון מסרים לגולש. ניתן לשלב בו טקסטים, תמונות, סרטוני וידאו, כפתורי שיתוף ועוד מגוון אלמנטים שהמערכת מעמידה לרשותינו. זה מקום מצויין להכיל את כל המידע שהיה בעדיפות משנית ולכן לא נכנס לדף הראשי. היופי במערכת InforUMobile שהשיתוף, בין אם מתבצע בלחיצה על כפתור שיתוף מהדף הראשי ובין אם מהמשני, נעשה אך ורק לדף הראשי. בצורה זו אפשר להנות מכל העולמות.
בהקשר דומה, אנו נתקלים מדי פעם בעסקים שאומרים – יש לי דף נחיתה ואני רוצה להפנות ממנו לאתר שלי או לדף גלישה אחר, איך אני עושה את זה? בתשובה לכך חשוב ראשית כל לחדד שהפניה מדף הנחיתה היא דבר שאיננו מומלץ ובעולם השיווק והמכירות גם איננו מקובל. דף נחיתה נועד לתקשור מערכת סגורה של מסרים לגולש. דף נחיתה טוב הוא במהותו ממוקד סביב נושא ספציפי ומטרתו לקחת את הגולש יד ביד ולהעביר אותו מנקודה א' ל- ב' בצעד אחד בודד. כל האמור מעלה לגבי ריבוי כפתורי הפעולה תקף על אחת כמה וכמה בהקשר של הפניות החוצה מהדף. עם ההפניה איבדתי את הגולש ולכן מקובל לכנות הפניות מדפי נחיתה כפתחי דליפה, מכאן גם מקור המימרה – Every Link is a Leak. בדיוק כשם שאם נחורר את תחתית דלי המים נאבד מהכיבולת שלו כך גם נמנע מלהפנות גולשים החוצה מדף הנחיתה שלנו.
אם למרות זאת יש לכם צורך להוסיף כפתור להפניה חיצונית מדף נחיתה תוכלו לעשות זאת באחת מהדרכים הבאות:
- בדף מובייל השתמשו בפקד כפתור כללי:
- לחליפין השתמשו בפקד תמונה אותה תקשרו לקישור הרצוי:
- בדף ווב השתמשו בפקד תמונה בצורה דומה.
- לחליפין השתמשי באלמנט מרובע או עיגול (תחת לשונית עיצוב), מעליו גררו לבימת העריכה את אלמנט תיבת טקסט בו תגדירו את הקריאה לפעולה ואת ההפניה ממנה בעזרת קישור הטקסט.
וכך תוכלו לקבל כפתור למשל בתצורה הזו של טקסט לבן לינקבילי על גבי ריבוע כתום:
כאמור ההמלצה היא שלא להפנות החוצה מדף הנחיתה, ואם היא נחוצה מסיבה כזו או אחרת עדיף לעשותה מדף התודה במידה וקיים.